Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts!!

01-06-2018 15:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heb al sinds m'n negende last van hooikoorts. Ieder jaar wanneer het mooi weer is heb ik erge last van de symptomen maar sinds 2 jaar geleden heb ik pillen van de huisarts gekregen die het wat minder maken. Nu is het zo dat ik al 5 dagen last heb van een verstopte neus maar de neusspray die m'n huisarts me heeft gegeven werkt voor geen meter. Nu wil graag een andere kopen van de kruidvat maar misschien werkt die ook niet. Wie van jullie heeft er ervaring met de neussprays van de kruidvat?

Alvast bedankt!
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Gewoon terug naar de huisarts. Vraag om wat anders.
ik heb de laatste 2 weken erg last van prikkende ogen.
Dit jaar lijkt bij mij ook niks te helpen, terwijl ik er vorig jaar bijna geen last van had. Zelfs nu het heeft geregend nog steeds last.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
hier ook erg hooikoorts problemen bij mijn dochter, en daarom terug gegaan naar de huisarts. maar helaas, de nieuwe medicijnen lijken ook niet te werken.

Vorige week heb ik een dyson luchtreiniger gekocht. Rib uit mijn lijf maar wat heerlijk voor haar om een (slaap)kamer zonder pollen te hebben. Bij het thuiskomen (met rode ogen en loopneus) douchen en daarna op haar kamer studeren en slapen, pol-loos.

maar ja, neemt niet weg dat het buiten een drama is. ik zou terug gaan naar de huisarts in jouw geval. blijven proberen tot er iets is dat werkt. Dat is per persoon verschillend. Op een forum kun je mensen vragen wat bij hen helpt, maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook werkt.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Voor mij werkt levocetirizine, verkrijgbaar bij de huisarts. Ik mag er dagelijks tot 4 van innemen. Als ik die tabletjes gebruik hoef ik verder geen neusspray of oogdruppels te gebruiken.
Ik heb eerst de tabletjes van de drogist en nog een paar andere dingen van de huisarts geprobeerd, maar dit werkt voor mij het beste. Het is echter heel persoonlijk, dus ik denk dat je het beste terug kunt gaan naar de huisarts.
Kikkertje17 schreef:
01-06-2018 16:01
Voor mij werkt levocetirizine, verkrijgbaar bij de huisarts. Ik mag er dagelijks tot 4 van innemen. Als ik die tabletjes gebruik hoef ik verder geen neusspray of oogdruppels te gebruiken.
Ik heb eerst de tabletjes van de drogist en nog een paar andere dingen van de huisarts geprobeerd, maar dit werkt voor mij het beste. Het is echter heel persoonlijk, dus ik denk dat je het beste terug kunt gaan naar de huisarts.
4 tabletten per dag? 😮En daar reageer je niet op? 1 tablet zorgt er bij mij al voor dat ik als een zombie rondloop en niet meer functioneer. Werkt trouwens wel goed om in slaap te komen😂🤣
Ik kan gelukkig met een pilletje toe.ik slaap er ook goed op.maar n wijntje hoef ik niet te nemen op dezelfde dag.
Het is de laatste weken heel heftig geweest.en net deze week weer iets minder.gelukkig..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Zout water druppelen is onschuldig en werkt prima tegen een verstopte neus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nala2013 schreef:
01-06-2018 16:46
4 tabletten per dag? 😮En daar reageer je niet op? 1 tablet zorgt er bij mij al voor dat ik als een zombie rondloop en niet meer functioneer. Werkt trouwens wel goed om in slaap te komen😂🤣

Ik word er gelukkig niet suf van. Ergens jammer, slapen is nog wel eens een issue hier 😉
Je hebt 2 verschillende werkzame stoffen tegen hooikoorts, misschien ben je immuun aan het worden voor een van de twee. Als je toch naar je huisarts gaat kun je dit gelijk navragen.
Kihei schreef:
01-06-2018 15:31
Dit jaar lijkt bij mij ook niks te helpen, terwijl ik er vorig jaar bijna geen last van had. Zelfs nu het heeft geregend nog steeds last.
Precies dit. Het is dit jaar echt heel erg.
Dit jaar heb ik er inderdaad veel meer last van😭. Ook is dit het eerste jaar dat ik last heb van m'n neus.

En vandaag ook gewoon last ondanks de regen🤔
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Ik gebruik de medinose, combineer dat met vaseline rond mijn neus als ik vanalles in de tuin moet doet, vul dat op sommige dagen aan met een spray (huisarts) en ik merk dat mijn contactlenzen ook helpen.

Op deze manier kom ik er redelijk goed vanaf zonder tabletten, want die werken heel goed maar ik word er nogal slaperig van.
Als mijn neus écht heel erg dicht zit, neem ik gewoon de neusspray met xylometazoline. Niet helemaal de bedoeling maar soms is slapen belangrijker.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven