Waarom voelt dit zo?
vrijdag 1 juni 2018 om 23:28
Vreselijk natuurlijk:
Heel zelden nam hij me nog uit eten, of wanneer hij dan iets kocht voor me, moest ik wel even horen hoe duur het allemaal was..
Ik snap echt niet wat dit nog toevoegt aan je verhaal.
En hij was wel een onwijs leuke vent voor dat de kinderen er waren? Supervent en hup 180 graden gedraaid ineens?
Heel zelden nam hij me nog uit eten, of wanneer hij dan iets kocht voor me, moest ik wel even horen hoe duur het allemaal was..
En hij was wel een onwijs leuke vent voor dat de kinderen er waren? Supervent en hup 180 graden gedraaid ineens?
vrijdag 1 juni 2018 om 23:28
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al vanaf het begin wat moeite had met zijn gesloten persoonlijkheid. Dat heb ik aangegeven en dat werd echt een heel stuk minder. Niemand is perfect. Ik raakte zwanger en eigenlijk zijn de echte problemen tijdens en na de zwangerschap ontstaan. Ik raakte onverhoopt binnen een kleine maanden weer zwanger, maar geen haar op mijn hoofd die dacht aan abortus. Ook al kon hij een lul zijn, dit was wel mijn kindje.SilverShadow schreef: ↑01-06-2018 23:25En waarom was het een goed idee om kinderen met deze droeftoeter te krijgen of was hij hiervoor wel de prins op het witte paard?
vrijdag 1 juni 2018 om 23:30
Omdat hij in het begin nog wel attent kon zijn door me mee uit te nemen of iets leuks voor me doen, zoals bijvoorbeeld voor mijn verjaardag ofzo.Lucifer2018 schreef: ↑01-06-2018 23:28Vreselijk natuurlijk:
vrijdag 1 juni 2018 om 23:37
Er is nu rust in de tent en dat is beter voor je kinderen dan opgroeien met een foute vader, want dat laatste is funest voor de ontwikkeling van een gezonde geest, dus maak je daar maar niet druk over.
Niets is zo vernietigend voor een jong mens dan een foute ouder, het kan ze kapot maken.
Maak het leven maar liefdevol en gezellig,nu kan het.
Veel geluk en rust gewenst.
Niets is zo vernietigend voor een jong mens dan een foute ouder, het kan ze kapot maken.
Maak het leven maar liefdevol en gezellig,nu kan het.
Veel geluk en rust gewenst.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:37
Omdat je eigenlijk nog steeds onder zijn invloed staat ook al is hij in het buitenland. Het vergt een afhankelijke, gedweeë en volgzame vrouw om met een verslaafde (?) mishandelende man samen te wonen. En dat ben jij dus. Omwille van de kinderen heb je gelukkig een grens gesteld maar die lost jouw schuldgevoelens en afhankelijkheid van zijn overheersing niet op. Daar worstel je als ik je zo lees dus mee.
Kan dit kloppen?
Kan dit kloppen?
enn wijzigde dit bericht op 01-06-2018 23:38
3.77% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:38
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort verhalen, waarin de ex ineens een boeman is (maar wel goed genoeg om kinderen mee te krijgen), en de vrouw in kwestie zich presenteert als zich opofferende heldin die in het belang van de kinderen denkt, die nu hun papa moeten missen. Sorry TO, maar zo kom je op mij over.
En de druppel is dat jullie kind met een pamper in de voortuin liep? Want dat zou jou nooit gebeuren?
En de druppel is dat jullie kind met een pamper in de voortuin liep? Want dat zou jou nooit gebeuren?
vrijdag 1 juni 2018 om 23:39
Het vergt moed om weg te gaan bij zo iemand, weest trots op jezelf, raap jezelf bij elkaar en kijk vooruit. Je kunt de komende tijd bouwen aan een fijn gezin met je kinderen.
Blijven hangen in het verleden helpt niemand. Bouw iets moois op waar je trots op mag zijn. Streep erdoor en een nieuwe start. Dat kost tijd, je mag best verdrietig zijn. Maar wel met je kin omhoog. Vandaag start de rest van je leven!
Sterkte!
Blijven hangen in het verleden helpt niemand. Bouw iets moois op waar je trots op mag zijn. Streep erdoor en een nieuwe start. Dat kost tijd, je mag best verdrietig zijn. Maar wel met je kin omhoog. Vandaag start de rest van je leven!
Sterkte!
vrijdag 1 juni 2018 om 23:42
Naja mishandeling is over het algemeen een kwestie van macht en overheersing waarbij de zwakkere partij zich onderdanig en afhankelijk opstelt. Veel mishandelde partners voelen zich dus nog lang een slachtoffer totdat ze stap voor stap hun zelfvertrouwen terug krijgen en inzien in welk gedragspatroon zij geneigd te stappen en op welk type man zij blijkbaar vallen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:44
Uit je reactie maak ik op dat je denkt dat ik mijn kinderen graag meegeef? Nee. Waarom denk je dat ik ze nu NIET meegeef en me daar om de een of andere reden schuldig om voel?Phineas schreef: ↑01-06-2018 23:38Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort verhalen, waarin de ex ineens een boeman is (maar wel goed genoeg om kinderen mee te krijgen), en de vrouw in kwestie zich presenteert als zich opofferende heldin die in het belang van de kinderen denkt, die nu hun papa moeten missen. Sorry TO, maar zo kom je op mij over.
En nee mijn kind zou nooit onder mijn toezicht alleen in zijn pamper in de voortuin aan de straatkant kunnen lopen terwijl ik lig te slapen op de bank omdat ik iets teveel heb gerookt? Nee. Dat zou mij nooit gebeuren aangezien ik op mijn kind let en ik zorg dat mijn kind dus de voordeur niet een red.
Ik probeer te denken vanuit de gedachten van mijn kinderen die niet kunnen praten, aangezien ze dat zelf nog niet goed kunnen.
Dus lijkt me het toch ondanks dat papa een lul kan zijn, je papa. Al merk ik enorm veel verschil ik hun gedrag sinds ik alleen met ze ben.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:45
Daar ben ik het in het algemeen mee eens, maar bij dit verhaal zet ik zo mijn vraagtekens.Enn schreef: ↑01-06-2018 23:42Naja mishandeling is over het algemeen een kwestie van macht en overheersing waarbij de zwakkere partij zich onderdanig en afhankelijk opstelt. Veel mishandelde partners voelen zich dus nog lang een slachtoffer totdat ze stap voor stap hun zelfvertrouwen terug krijgen en inzien in welk gedragspatroon zij geneigd te stappen en op welk type man zij blijkbaar vallen.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:48
Dank je wel.Saartjepoes schreef: ↑01-06-2018 23:39Het vergt moed om weg te gaan bij zo iemand, weest trots op jezelf, raap jezelf bij elkaar en kijk vooruit. Je kunt de komende tijd bouwen aan een fijn gezin met je kinderen.
Sterkte!
Ik hoop dat de schade beperkt is bij de kinderen en helaas heb ik gewoon niet eerder kunnen weggaan door allerlei redenen.
Die zijn nu ook niet echt relevant meer. Voel me vooral rot en bang om gezien te worden als de moeder die ze weghoudt bij hun vader.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:49
Ja zou maar zo kunnen.
Er staat iig geschreven dat er sprake was van geestelijke en fysieke mishandeling van iemand die blijkbaar onder invloed op de bank in slaap was gevallen. Die geen baan had en het geld dat hij wel had aan zichzelf (verslaving?) spendeerde.
Dat met die ‘engeltjes’ heb ik effe overheen gelezen.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:50
Klopt als een bus Enn.Enn schreef: ↑01-06-2018 23:42Naja mishandeling is over het algemeen een kwestie van macht en overheersing waarbij de zwakkere partij zich onderdanig en afhankelijk opstelt. Veel mishandelde partners voelen zich dus nog lang een slachtoffer totdat ze stap voor stap hun zelfvertrouwen terug krijgen en inzien in welk gedragspatroon zij geneigd te stappen en op welk type man zij blijkbaar vallen.
Bedankt voor je reactie.
Het is alsof ik mijn hele leven opnieuw moet indelen omdat ik constant rekening moest houden met hem. Ik kijk dus ook nog regelmatig op mijn telefoon of hij me gebelt heeft omdat ik al te lang niets heb laten weten. Dan besef ik me ineens dat ik 'vrij' ben.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:55
Hoewel het verhaal van TO helemaal niet om te lachen is, moest ik (vooral door de droge manier van opschrijven) toch wel even om deze opmerking lachen...Lucifer2018 schreef: ↑01-06-2018 23:36Want als hij gebruik maakt van lichamelijk en geestelijk geweld is het natuurlijk jammer dat hij niet attent is gebleven.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:56
Je verhaal is onduidelijk.Hoopenvrees schreef: ↑01-06-2018 23:44Uit je reactie maak ik op dat je denkt dat ik mijn kinderen graag meegeef? Nee. Waarom denk je dat ik ze nu NIET meegeef en me daar om de een of andere reden schuldig om voel?
En nee mijn kind zou nooit onder mijn toezicht alleen in zijn pamper in de voortuin aan de straatkant kunnen lopen terwijl ik lig te slapen op de bank omdat ik iets teveel heb gerookt? Nee. Dat zou mij nooit gebeuren aangezien ik op mijn kind let en ik zorg dat mijn kind dus de voordeur niet een red.
Ik probeer te denken vanuit de gedachten van mijn kinderen die niet kunnen praten, aangezien ze dat zelf nog niet goed kunnen.
Dus lijkt me het toch ondanks dat papa een lul kan zijn, je papa. Al merk ik enorm veel verschil ik hun gedrag sinds ik alleen met ze ben.
En waar een wil is, is een weg. Ook als het niet lijkt te kunnen.
Je zegt dat je bij hem bent gebleven omdat je niet weg kon. Sinds de zwangerschap ging het mis, maar toch kreeg je meerdere kinderen met hem.
Stiekem heb ik een beetje het idee dat jouw mening over hem een tikje herzien is na het besluit om bij hem weg te gaan.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:57
Ja.Hoopenvrees schreef: ↑01-06-2018 23:50Klopt als een bus Enn.
Bedankt voor je reactie.
Het is alsof ik mijn hele leven opnieuw moet indelen omdat ik constant rekening moest houden met hem. Ik kijk dus ook nog regelmatig op mijn telefoon of hij me gebelt heeft omdat ik al te lang niets heb laten weten. Dan besef ik me ineens dat ik 'vrij' ben.
Ga hulp zoeken want de kans dat je weer op zo’n looser gaat vallen is heel erg groot. ondanks dat je nu echt oprecht gelooft dat je nooit meer op zo’n kerel zult vallen. Dat is niet waar, je valt op overheersende gewelddadige mannen en geloof me nou. Ik ken er meerderen die echt overtuigd waren dat ze dat nóóóit meer zouden doen....
Resultaat:
Of terug bij de man in kwestie en nóg een liefdesbaby
Óf een volgend mishandelend en overheersend exemplaar en wéér een baby
En daarna nóg één, weer zo’n zelfde exemplaar dus alleen in een andere velletje.
Stuk of wat kinderen met drie verschillende gevaarlijke mannen. Echt de goede opvoeding voor jouw engeltjes die tegen die tijd namelijk dus pubers zijn. Meppende, scheldende en onbetrouwbare pubers dus.
Dit was het einde van mij spreekbeurt.
enn wijzigde dit bericht op 01-06-2018 23:59
6.53% gewijzigd
vrijdag 1 juni 2018 om 23:59
Het gaat me er meer om dat hij door heel veel redenen gewoon geen fijne partner en vader was.
Ik daardoor heb moeten lijden onder geestelijk en fysiek geweld. Ik hem daarvoor te vaak vergeven heb in de hoop op verandering. Vaak ging het even goed en dan zakte hij weer in. En begon zijn werk dan weer te verslonzen en kwam er minder binnen voor de rekeningen. Waardoor het vaak op mij aankwam. Wanneer hij dan wel redelijk inkomen had ging dit op aan heel veel dingen behalve het gezin. Hij legde zijn deel bij voor de huishoudelijke kosten maar alles omtrent de kinderen betaalde ik. Ook de grote uitgaven. Ook zette hij veel voetbalweddenschappen en rookte hij soms wiet.
Zijn gedrag is telkens hetzelfde en heb het nu tot een halt geroepen en ermee gestopt omdat ik het niet Meer pik.
Mijn kinderen zijn mijn alles.
En verdienen beter dan hem momenteel.
Ik daardoor heb moeten lijden onder geestelijk en fysiek geweld. Ik hem daarvoor te vaak vergeven heb in de hoop op verandering. Vaak ging het even goed en dan zakte hij weer in. En begon zijn werk dan weer te verslonzen en kwam er minder binnen voor de rekeningen. Waardoor het vaak op mij aankwam. Wanneer hij dan wel redelijk inkomen had ging dit op aan heel veel dingen behalve het gezin. Hij legde zijn deel bij voor de huishoudelijke kosten maar alles omtrent de kinderen betaalde ik. Ook de grote uitgaven. Ook zette hij veel voetbalweddenschappen en rookte hij soms wiet.
Zijn gedrag is telkens hetzelfde en heb het nu tot een halt geroepen en ermee gestopt omdat ik het niet Meer pik.
Mijn kinderen zijn mijn alles.
En verdienen beter dan hem momenteel.
zaterdag 2 juni 2018 om 00:03
Ja ja... dat verdienen ze ook. Hebben ze wel een moeder bij nodig die dus wat met zichzelf gaat doen. Die ervoor gaat zorgen dat zij snapt waarom zo op die mannen valt, die ervoor gaat zorgen dat zij dus niet het slachtoffer is die engeltjes redt. Maar dat zij een vrouw met ballen is die haar behoefte om met foute gevaarlijke mannen engeltjes te maken kan stoppen en negeren.
Zo ver ben jij nog niet en doe daar wat aan.
Zo ver ben jij nog niet en doe daar wat aan.
zaterdag 2 juni 2018 om 00:04
Ik denk dat ik gewoon teveel vasthield aan het idee van een gezin. Ik heb zoals ik al zei redenen gehad waardoor ik niet eerder weg kon.Enn schreef: ↑01-06-2018 23:57Ja.
Ga hulp zoeken want de kans dat je weer op zo’n looser gaat vallen is heel erg groot. ondanks dat je nu echt oprecht gelooft dat je nooit meer op zo’n kerel zult vallen. Dat is niet waar, je valt op overheersende gewelddadige mannen en geloof me nou. Ik ken er meerderen die echt overtuigd waren dat ze dat nóóóit meer zouden doen....
Resultaat:
Of terug bij de man in kwestie en nóg een liefdesbaby
Óf een volgend mishandelend en overheersend exemplaar en wéér een baby
En daarna nóg één, weer zo’n zelfde exemplaar dus alleen in een andere velletje.
Stuk of wat kinderen met drie verschillende gevaarlijke mannen. Echt de goede opvoeding voor jouw engeltjes die tegen die tijd namelijk dus pubers zijn. Meppende, scheldende en onbetrouwbare pubers dus.
Dit was het einde van mij spreekbeurt.
En ik al snel na de bevalling weer zwanger raakte maar ik nooit een abortus zou laten plegen. Dit alles heeft ook te maken met mijn geloof. Ik denk dat ik daarmee voldoende heb gezegd.
zaterdag 2 juni 2018 om 00:05
Kan best maar van God, Allah, Boeddah en wie dan ook mag je ook geen mensjes meppen. Daar zit je dan dus. Dus ophouden met het geleuter over toen, de kinderen zijn er en nu ervoor zorgen dat jij je niet weer laat meppen.
enn wijzigde dit bericht op 02-06-2018 00:08
44.74% gewijzigd
zaterdag 2 juni 2018 om 00:08