Wat Moet ik met mijn hond

02-06-2018 19:08 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een moeilijke kwestie. Mijn jack Russell van 6 kreeg in december een kale staart dierenarts dacht misschien cushing.
Ik heb een laag inkomen en 2 kids dus ik dacht ik laat het even op zijn beloop.
Inmiddels is haar staart bijna volgroeid maar haar flanken zijn zo dun behaard dat ze aan de zijkanten echt zwarte flanken heeft. Ook een hamgbuik terwijl ze altijd zo slank was. Dacht eerst misschien stress ivm baby maar die is bijna 1 en zijn dol op elkaar. Onderzoek en behandeling zijn heel duur en mijn grootse issue echte genezing is niet mogelijk. Maar ik denk er elke dag aan en Ik vind haar oud worden ineens. Ik zit er aan te denken toch te gaan testen maar dan...
TVP. Krijg nu bezoek maar wil dit topic volgen.
Je hebt zelf gekozen voor een huisdier. Het beestje heeft geen boodschap aan je financiële situatie. Als je het geld hèbt dan meteen naar de dierenarts.
Eerst en vooral: het is altijd akelig als een dier waar je van houdt, medische problemen krijgt.

Maar... waarom neem je een hond als je, als de nood aan de man is, de medische verzorging niet kunt betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er bestaan ook dierenartsen voor mensen met een laag inkomen.
Weet niet of je een minimum inkomen heb? Maar dan kan je tenminste wel naar de dierenarts.
anoniem_370144 wijzigde dit bericht op 02-06-2018 19:20
0.66% gewijzigd
Vakantiegeld gebruiken voor de dierenarts
het is nooit te laat om te leven
Wat sneu voor het beestje. Vraag anders of je in termijnen kan betalen bij de dierenarts.
Ik ga meestal naar Ranzijn die prijzen zijn schappelijk. Tuurlijk weet ik dat je geld voor een hond moet hebben. Bij aanschaf ga je uit van voeding, pipetjes, ontworming, jaarlijkse vaccinaties etc etc. Maar dit soort ziektes waar we het nu over hebben zijn niet voor iedereen te bekostigen dan zou meer dan de helft van Nederland straks geen hond meer bezitten terwijl ze alles voor het beestje doen. Maar als je gaat praten over duizenden euro's sorry dat heb ik niet.
LiesjeVivi schreef: ↑
02-06-2018 19:12
Er bestaan ook dierenartsen voor mensen met een laag inkomen.
Weet niet of je een minimum inkomen heb? Maar dan ken je tenminste wel naar de dierenarts.
Dit.
Deniece1980 schreef: ↑
02-06-2018 19:17
Ik ga meestal naar Ranzijn die prijzen zijn schappelijk. Tuurlijk weet ik dat je geld voor een hond moet hebben. Bij aanschaf ga je uit van voeding, pipetjes, ontworming, jaarlijkse vaccinaties etc etc. Maar dit soort ziektes waar we het nu over hebben zijn niet voor iedereen te bekostigen dan zou meer dan de helft van Nederland straks geen hond meer bezitten terwijl ze alles voor het beestje doen. Maar als je gaat praten over duizenden euro's sorry dat heb ik niet.
Maar wat is je optie dan? Het dier laten creperen? Sorry hoor, maar als je een hond neemt, moet je gewoon rekening houden met het feit dat hij medische zorg nodig kan hebben, en soms ook dure medische zorg. Anders moet je geen hond nemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zit er vreselijk mee. Ik heb haar van pup af aan. Familie ziet niet echt een zieke hond maar ik sta het meest dichtbij we zijn altijd samen geweest en Ik zie dat de flanken en haar gewicht niet kloppen
Ik weet het niet maar ik weet wel wat je niet met je hond moet doen, en dat is opeten.
Graag gedaan.

OP verder niet gelezen.
Wat ik al zei dit kan je zeggen en wil heel ver gaan maar met 2 kinderen en inmiddels alleenstaand kan ik niet de schulden ingaan.

En weinig zullen het toegeven maar als je spreekt over duizenden euro's dan kunnen meer mensen dit niet.
Daar zijn verzekeringen voor. Maar goed dat is nu te laat.
Ga eerst eens met dat beestje op controle! Een consult kost geen duizenden euro's.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Het ontzettend dure medicijn Word door niet 1 verzekering vergoed.
Het medicijn dat niet geneest ligt patent op
02-06-2018 19:21
Wat ik al zei dit kan je zeggen en wil heel ver gaan maar met 2 kinderen en inmiddels alleenstaand kan ik niet de schulden ingaan.

En weinig zullen het toegeven maar als je spreekt over duizenden euro's dan kunnen meer mensen dit niet.
Daar bestaan verzekeringen voor.
Maar daar ben je nu idd te laat mee.
Voordat je een hond koopt , denk dan goed na of je het ten alle tijde zou kunnen betalen.
Er is nog geen diagnose gesteld dus er is nog geen sprake van een duur medicijn. Ga naar een dierenarts en laat je hond grondig onderzoeken. Dat ben je aan het beestje verplicht.
Ik mag hopen dat de meeste dierenbezitters niet zo denken als jij maar wel degelijk genoeg reserves hebben om medische kosten te betalen of indien ze dat niet hebben, hun huisdier verzekeren.
02-06-2018 19:21

Maar wat is nu je vraag dan?

Ik zou naar de dierenarts gaan, onderzoek laten doen en na uitslag onderzoek vragen wat de opties zijn en eerlijk vertellen dat je niet veel te besteden hebt.
Een hond bezitten is geen recht.
Maar als je ervoor kiest om er wel één te nemen dan is het je plicht om zo goed mogelijk te zorgen.
Een dier kan altijd ziek worden en heeft dan ook zorg nodig.

Lastige kwestie TO, kan je een betalingsregeling treffen met de da voor een onderzoek en dan samen met de da beslissen hoe verder... of niet verder als het ongeneeslijk is.

Sterkte, ik snap best dat het moeilijk is.
Ik denk dat ik volgende maand de urine test laat doen. Daarna zien wat de uitslag is en wat ik kan.
02-06-2018 19:37
Ik denk dat ik volgende maand de urine test laat doen. Daarna zien wat de uitslag is en wat ik kan.
Ben jij da?
Volgende maand? Je gaat dus nog een maand wachten??
Arm beest.
natuurlijk wacht je niet nog een maand. Weet je dat je strafbaar bent als je je dier medische zorg ontzegt?
Er moet wel geld voor zijn. En dat is er niet nu. Nou ik ben niet strafbaar hoor. De hond lijd niet is prima fit en vrolijk alleen door een aantal dingen moet ze nagekeken worden. Doe normaal ze ligt hier niet in kritieke toestand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven