Uitgerekend 2e helft januari-1e helft februari 2019

21-05-2018 10:31 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
OM HET OVERZICHT TE BEWAREN IS DIT TOPIC GESLOTEN VOOR NIEUWE DAMES, SORRY!

Hoi dames!

Hier maloe84 met een account dat ook door jullie zelf is aan te passen. De twee topics met uitgerekend in januari zitten al aardig vol. Ik ben zelf rond 26 januari uitgerekend (nog heel pril dus) van onze derde en heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, wat het extra spannend maakt.

Wie heeft zin om mee te schrijven? :cheer2:
:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd Kindje Geslacht Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Tammie 8 30 Eerste :heart: 19 januari
Bollebo16 29 Tweede :heart: 20 januari 29 juni 3e echo (termijn)
Maloe84 34 Derde :heart: jongetje! 20 januari controle 8 januari miskraam augustus 2017 en februari 2018
Criminalmind 30 Tweede :heart: 26 januari 13 aug controle
Zandkasteel 29 derde :heart: 29 januari 9 juli termijnecho 4 miskramen gehad
w002 Tweede :heart: 2 februari
yogayup 37 Eerste :heart: geheim! 2 februari wachten op uitslag nipt, 3/8 reguliere controle
Kells3v 24 Eerste :heart: jongetje! 3 februari 27 juni intake + echo vk - 28 juni echo zkh vroege echo gehad om bbz uit te sluiten - vruchtje zit op de goede plek
Appeltje30 30 Eerste :heart: 5 februari 24-8 16 weken afspraak VK en 17-9 20 weken echo
Happy-life 25 Tweede :heart: verrassing! 6 februari
Spraakwater 30 Eerste :heart: verrassing! 6 februari NIPT goed, termijnecho goed!
anouukkjjee Eerste ? begin februari 21 juni eerste echo
menx 35 tweede :heart: 8 februari 13 juli gyn en verlos zwanger mbv IUI, geplande KS
Ladyjaney Derde :heart: meisje! 11 februari 26 juli termijnecho
zwanger010 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.20% gewijzigd
Oh.. ik ben waarschijnlijk 3 feb uitgerekend. Zal mezelf morgen of in het weekend even in de tabel proppen :)
Bedankt meiden!

Wij hebben het nog niet verteld. Wij wachten eerst nog deze 2 echo’s af. Ik heb twee miskramen achter elkaar gehad. We hebben het bij de tweede miskraam verteld, maar wij willen ook een keer goed nieuws brengen. En ik merk aan mezelf dat ik nog steeds een beetje in de ontkenning zit. Heb pas echt bevestiging bij de termijnecho van 11/12 weken. Stom hè.

Gefeliciteerd nieuwe dames! En wees welkom. Gezellig dat jullie mee komen schrijven.

Kells zo dat was best heftig allemaal. Gelukkig is het nu gelukt en probeer daarvan te genieten. Wanneer heb je de echo.

Zo wie die tabel heeft gemaakt, wauw super snel en overzichtelijk daar hou ik van :-D :lol: super bedankt voor het maken. Ik zal zelf vanavond nog mijn laatste gegevens in de tabel plaatsen
Gefeliciteerd iedereen!

Ik stroom even door van het 'zwanger worden' topic naar deze, als dat mag. Dinsdag een positieve test in handen. We geloofden het niet echt, dus gisteren opnieuw getest, weer twee keer positief. We zijn hardleers geloof ik, want het voelt nog steeds niet zo.
Ik heb vorige week een ongeluk gehad, waarbij ik een breuk en een hersenschudding heb opgelopen. In het ziekenhuis allemaal scans gehad en medicijnen enzo. Ze hebben wel een test gedaan, maar die was nog te vroeg. BolleBo heeft me in het andere topic al even gerustgesteld, en ik heb voor de zekerheid net de verloskundige gesproken. Die maakte zich ook geen zorgen.

Oke, nu nog geloven... Geloven jullie het al echt? Ik heb in februari een miskraam gehad, rond 5 weken, dus waar ik nu zit. Ik merk dat ik er nu wat minder vertrouwen in heb ofzo.

Voelen jullie verder al iets aan je lichaam?

@BolleBo: een kloppend hartje, wauw! Dat gevoel kan ik me nog niet voorstellen! Echt heel gaaf.
@Kells3v dat is wel heel spannend we gaan natuurlijk duimen dat het innestelen goed is gegaan! Heb je nu een vroegere echo om een bbz uit te sluiten?

@spraakwater wat heftig zeg hoe is het nu met je herstel van het ongeluk! waarschijnlijk was het nog niet ingenesteld, dus waarschijnlijk heeft het geen invloed gehad bij de kleine gup.

@bollebo snap dat jullie nu wel even wachten wel spannend zeg!!

Tabel: It was me! :A: thnx

Lichamelijk: Vollere borsten, maagzuur, moe....., en savonds een opgezette buik darmen zijn totaal van slag!

Vanmorgen getest en het was een duidelijk 2e dikke streep :hyper: geloof het nu langzaam wel... vanmorgen gelijk intake formulier bij de verloskundige ingevuld dus hopelijk krijg ik vandaag bericht terug om een afspraak te maken!
Hoi allemaal! Een grote groep vind ik lastig te volgen dus in de hoop dat dit een goed te volgen groepje gaat zijn sluit ik me graag aan.

Zwanger van de 2e na een dik half jaar medische molen. De eerste is 4 en zal het prachtig vinden maar voorlopig zeggen we nog niks, anders weet iedereen het al...

Ben nu 5+2 en volgens eigen berekening op 30 januari uitgerekend. over 2 weken hebben we de eerste echo, spannend! Ook omdat ik genoeg verhalen lees (onder andere bij jullie!) Van vrouwen die een miskraam kregen.
Duimen dat het bij ons allemaal goed blijft gaan!
Welkom criminalmind, en gefeliciteerd met je zwangerschap! Heeft het bij je eerste kindje ook zo lang geduurd? We gaan ook voor jou duimen voor een goede eerste echo!!

Hier is de intake ook gepland, 27 juni in de avond.. dus nog iets minder dan 4 weken geduld!
Welkom nieuwe zwangere dames! En wat een geduld hebben sommige van jullie moeten hebben zeg. Hopelijk over 7-8 maanden gezonde baby’s!

Pfoe ik ben zo moe! Mijn oudste is ziek dus die is om de haverklap wakker. De jongste oefent zonder speen dus die is ook vaker en langer wakker. Deze zwangerschap heb ik sowieso veel last van vermoeidheid.
Ik moet nog een weekje wachten tot de echo! Dat laatste weekje moet maar snel gaan, ik heb 4 miskramen gehad en ik ben toch wel een beetje bang voor de eerste echo ondanks ik een goed gevoel heb over deze zwangerschap.

Ik ga lekker genieten (hopelijk) van een rustige avond. Fijne avond dames!
anoniem_265143 wijzigde dit bericht op 02-06-2018 16:44
0.31% gewijzigd
Dank!

Ja Happy-Life dat duurde toen 9 maanden. En ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die meer geduld op moeten brengen! Dus ik ben dankbaar dat het beide keren binnen een jaar gelukt is ook al was het ook medische molen.
Jij moet nog aardig geduld hebben voor de echo! Ik vind die 2 weken al lang 😂

Voor jou ook spannend zandkasteel! Ik duim dat het sit keer goed zal verlopen.
De vermoeidheid ken ik helaas, vooral vandaag ineens terwijl ik prima heb geslapen.
@Spraakwater: Wat heftig, ik kan me voorstellen dat je je enorm veel zorgen maakt. Maar fijn dat de verloskundige zich geen zorgen maakt, hoop dat dat je ook gerust stelt.

Klachten: met vlagen misselijk, veel krampjes en in de avond een opgezette buik. Ik ben mijn uitslaapritme ook kwijt maar misschien is dat ook nog gewoon de roze wolk die dat doet. Gevolg is dat ik rond 20.00 ook echt in slaap kukel.. Oh en zwangerschapsdementie. Ik ben vandaag bijv. mijn autosleutels van het contact vergeten te halen terwijl hij ergens langs de weg stond in een buitengebied. Kom je dan 10 minuten later ook achter -.-

@Criminal: Welkom en gefeliciteerd! Hopelijk goed nieuws over 2 weken :D

@Zandkasteel: Wat spannend.. Een week klinkt kort maar oh wat duurt hij dan lang he. Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed is!!
Gaat weer lekker hahah... dat berichtje was van mij dus.... ^^
Na gekke lichamelijke klachten een test gedaan en: totaal onverwacht positief (op 4 verschillende testen...) Heel eng want niet hier had ik niet op gerekend, maar wel een wondertje want ik vreesde dat ik geen kindje zou krijgen.

Uitgerekend 3 feb. Zou er zo graag van willen genieten maar vind het zo spannend, bang dat het misgaat. Eerste zwangerschap dus. Ik schrijf graag mee! Lichaam heeft wel wat rare kwaaltjes, allemaal normaal volgens Google ( :-$ ) maar blijf het nog even super spannend vinden!
Spannend Mango! Kan je ondanks de grootse verrassing voorzichtig blij zijn al?
Ik google ook heel wat af hoor. Voor mij ook het eerste kindje dus ik heb geen idee wat 'normaal' is ;-)
Welkom Mango! Gefeliciteerd! Ik begrijp dat je echt nét pas positief getest hebt?
Ik heb er inmiddels 12 testen tegenaan gegooid, en ik geloof het nog steeds niet echt :-D . Maar allemaal positief en ook steeds feller. Spannend he!
Leuk dat er veel verschil zit in 1e/2e/3e kindje in het topic. Misschien kunnen de dames die al eerder zwanger zijn geweest ons af en toe vertellen dat de rare dingen die we voelen er gewoon bij horen.

Zo heb ik gisteren zeker 10 minuten in de spiegel staan zoeken naar blauwe plekken op mijn borsten die ik kennelijk gemist had na mijn ongeluk. Maar er zaten geen blauwe plekken. Het duurde even voor ik begreep dat dat natuurlijk niet van het ongeluk kwam! Ook gek als beide borsten aan de zijkanten gevoelig zijn.
Welkom nieuwe dames en uiteraard ook gefeliciteerd! Bij mijn eerste zwangerschap Google ik ook veel. Nu ben ik er gek genoeg minder mee bezig en dat geeft mij zoveel rust. Ik weet ook nog van mijn vorige zwangerschap dat de dagen zo lang duurden, maar ja nu met een peuter vliegen de dagen voorbij. Ook de angst dat het weer misgaat is er, maar ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik er van mag genieten dat het eindelijk weer gelukt is.

Spraakwater ook ik heb dat. Pijn aan de zijkanten van mijn borsten. Met vlagen ook misselijk maar gelukkig houd ik het binnen. Hondsmoe. Ik doe vaak een middagdutje samen met mijn zoontje. Verder valt het wel mee denk ik. Ben vandaag 7 weken. Ik weet nu 3 weken dat ik zwanger ben. Gaat snel. Kan niet snel genoeg gaan tot de 12 weken
Welkom alle nieuwe dames!
Hier gelukkig nog geen klachten alleen zere borsten maar ja dat is niet zo'n ramp.

Afspraak eerste echo staat, nog 2,5 e week wachten 😀
Welkom nieuwe dames! Ik schrijf en lees vanavond even bij.
Hi allen! Allereerst van harte met jullie zwangerschap!

Ik sluit graag aan.
Ik weet sinds 31 mei dat ik zwanger ben en vandaag ben ik 6 weken en ik ben uitgerekend op 27 januari. Morgen op mijn verjaardag (word 37) gaan we langs de huisarts.
Vriend (35) en ik wonen op Curacao, dus het gaat hier sowieso anders dan in NL. Bovendien hebben we het risico op het zikavirus. Ik hoop dat ze inmiddels een werkend echo apparaat hebben :$ en dat we snel een echo kunnen plannen.

We hebben het mijn ouders gisteren verteld en die gingen helemaal uit hun dak. Ze zitten op afstand en ik wil hun graag deelgenoot maken van ons leven hier. Ook als het fout zou gaan, wil ik dat ze dat weten. Vandaar dat we het vertelden voordat we een echo hebben gehad.

Behalve wat lichte krampjes onderin mijn buik en de afgelopen weken prikkelbaarheid :bonk: nog geen klachten So far.

(Ik forum mobiel en kan dan niet in de tabel toch?)
Welkom yogayup!
Ik ben zo vrij geweest je in de tabel te zetten. Ik wist alleen niet of het je eerste is?

Ik heb een intakeformulier ingevuld voor de verloskundigen, ik hoop dat ik morgen hoor wanneer de eerste afspraak (en echo!) is. Vandaag wéér getest, wéér een donkerder streepje, nu net zo donker als de controlestreep. Misschien moet ik het maar gewoon gaan geloven :facepalm:
spraakwater schreef:
03-06-2018 19:14
Welkom yogayup!
Ik ben zo vrij geweest je in de tabel te zetten. Ik wist alleen niet of het je eerste is?
Thanks, wat lief! En ja, het is onze eerste.

Gek he, om die streepjes te zien spraakwater.
Voor ons kwam het erg onverwacht dat ik toch zwanger bleek te zijn (test op NOD en week erna waren negatief), dus ik geloof het pas bij de echo denk ik.
En ik ben voorzichtig blij gezien mijn leeftijd en de verdrietige verhalen die je best veel leest op het forum.
Welkom yogayup, en gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik snap heel goed dat je het je familie in NL al verteld hebt, zo hebben wij dat juist met de familie in Curacao gedaan ook! Ben je ivm zika extra alert? Ik ben benieuwd wat ze daar over zika vertellen! Liefst zou ik nog een keer dit jaar naar Curaçao gaan maar daar zie ik als het met de zwangerschap allemaal goed gaat maar van af door zika...

Dit weekend weer twee borrels gehad,waardoor ik denk dat veel vrienden het al door hebben. Daarom gaan we het de vrienden ook wel redelijk snel vertellen denk ik. Eerst de echo volgende week maar afwachten, spannend moment vind ik dat toch wel!
Welkom nieuwe meiden, wat gezellig!

@Spraakwater ja het wordt wel tijd om het te gaan geloven haha!

@Yogayup lijkt me ook eng ja, met het zikavirus. Succes bij de huisarts en gefeliciteerd met je verjaardag!

@Kells, wat bijzonder dat je net voor die ingreep zwanger bent geraakt! Super fijn zeg :)

Kwaaltjes... Dat begon met zere borsten. Een paar dagen geleden schopte mijn jongste tegen mijn borsten en auw! Sinds zaterdag ben ik met vlagen misselijk. Maar het valt mee gelukkig, eigenlijk mag ik niet klagen. Wel heb ik alweer bekkenpijn. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik daar veel last van gehad en het is nu dus ook alweer begonnen.

Vanochtend heb ik toch maar even een test gedaan, in de hoop dat de streep donkerder zou zijn dan vorige week. En nu was hij gelukkig wel echt duidelijk. Daarom heb ik ook maar meteen het intakeformulier van de verloskundige ingevuld.

En over miskramen, Heel herkenbaar dat jullie daar onzeker van worden. Bij mijn eerste zwangerschap bleek met de eerste echo het hartje niet te kloppen. Toen verloor ik ook telkens wat bloed, maar dat begon voor de positieve test al. Daardoor had ik eigenlijk al wel een beetje verwacht dat het niet goed zou zitten. Daarna 2 keer zwanger geweest en 2 geweldige kinderen gekregen. En 2 maanden geleden kreeg ik een miskraam een paar dagen na de positieve test.
Hoi dames, gezellig clubje.
Sinds een paar dagen ben ik vanaf de middag zo MOE! Weinig puf meer voor dingen. Herkenbaar? Ohja en ik heb sneller echt honger, zo'n rommelende maag, en moet wat vaker plassen.

Ik ben bijna altijd best nuchter en hoewel ik het leuk vind om elke dag/week te kijken wat er gebeurt in mijn buik, Google ik niet op van alles.
Trouwens over dat nuchtere gesproken, ik had vandaag een tegenvaller op mijn werk en kon wel janken! En voel me nog steeds zo. Begint dat nu al... :nooo:

Yogayup spannend zo op Curaçao! Dat is zeker even anders. Hoe lang woon je daar al? En van plan om te blijven? Wow extra bijzonder als je eerst negatief hebt getest!

Kells wat fijn dat het toch nog is gelukt nu!

Mango hoewel ik je wel snap wil ik toch zeggen ga alsjeblieft genieten! Dit is al zo bijzonder om mee te maken en al die zorgen staan het dan zo in de weg. Ik vind het ook spannend hoor maar probeer toch vertrouwen te hebben.

ladyjaney jij hebt dus helaas die ervaring met miskramen. Kan jij nunal wel genieten dan?

Weet niet wie mij in de tabel heeft gezet maar dankjewel! Ik forum meestal mobiel dus was er nog niet aan toe gekomen.
Hoi allen, Thanks voor de felicitaties!
Mijn eerste keer jarig hier, maar wees gerust: behalve de zon is jarig hier zijn niet zo anders dan in NL :P

Vandaag bij de huisarts geweest en die zei al: dat is vlot. Ze adviseerde om naar de gynaecoloog te gaan gezien mijn leeftijd, maar ik wil eerst even toch de kraamkliniek spreken.
Daar ook maar gelijk langs gereden en ze wilden pas rond week 11 een eerste afspraak plannen. Dat duurt dus nog 5 weken! Aangegeven dat ik dat wel erg lang vond duren, dus nu een betaalde echo rond 8 weken (15 juni). De intake is op 13 juli en ik schijn dan standaard de combinatietest te krijgen. Maar even verdiepen in wat dat betekent en of ik dat wil. Huisarts adviseerde de nipt te doen, maar dat kan waarschijnlijk alleen maar weer via de gynaecoloog. Beetje anders allemaal dus hier en eerste lesje ‘assertief zijn’ heb ik al achter de rug.

Hoe is het hier vandaag? Nog meer updates?
@Criminalmind; ja herkenbaar inderdaad! Ik probeer ook niet te veel te googelen. Vandaag had ik wat meer krampjes en dat vind ik toch altijd wel eng. Maar ik weet dat ik me niet zekerder ga voelen door google, dus ik heb maar even niks opgezocht. Oh en genieten... Tja ik weet niet. Het is nu nog zo pril enzo. Ik ben heel blij met deze zwangerschap, maar genieten vind ik toch nog een beetje lastig. Denk dat dat pas lukt als ik een kloppend hartje gezien heb. Genieten jullie er allemaal al wel echt van?

@yogayup nog 5 weken wachten is wel heel erg lang ja. Fijn dat er een mogelijkheid is voor een vroegere echo. Wel jammer dat je dat zelf moet betalen dan...
Yoga fijn dat je toch wat eerder terecht kan voor een echo!

Ladyjaney hier.ook.nog niet echt genieten, ook eerst echo afwachten, nog even geduld. Na een miskraam is het toch net even wat spannender vind ik.

Criminal dan heb je al wat kwaaltje s ! Hier nog niet herkenbaar 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven