Rammelende eierstokken
zondag 10 juni 2018 om 03:56
Heey, hoi!
Ik heb rammelende eierstokken en niet te zuinig!
Ik ben getrouwd, 34 en wat is het probleem zou je dan zeggen... nou, mijn man zijn gezondheid, een auto imuunziekte en daardoor ook altijd veel pijn. Ik ben dus de kostwinner en verantwoordelijk voor alles in en om huis. Mijn man heeft al voor we een relatie kregen aangegeven dat hij geen kinderwens heeft en ik heb dat niet gehad tot een jaar geleden. En nu wint de ratio het niet meer van mijn gevoel....
Frustrerend! Ik wordt er gewoon een beetje gestoord van... wil ik er nog wel een verantwoordelijkheid bij? Hoe leg ik dit uit? Hoe valt het te combineren met alles? Zadel ik straks een kind op met zo'n heftige ziekte?
Ik kan mijn kinderwens niet meer ontkennen maar..... pfff.... wat nu.....
Ik heb rammelende eierstokken en niet te zuinig!
Ik ben getrouwd, 34 en wat is het probleem zou je dan zeggen... nou, mijn man zijn gezondheid, een auto imuunziekte en daardoor ook altijd veel pijn. Ik ben dus de kostwinner en verantwoordelijk voor alles in en om huis. Mijn man heeft al voor we een relatie kregen aangegeven dat hij geen kinderwens heeft en ik heb dat niet gehad tot een jaar geleden. En nu wint de ratio het niet meer van mijn gevoel....
Frustrerend! Ik wordt er gewoon een beetje gestoord van... wil ik er nog wel een verantwoordelijkheid bij? Hoe leg ik dit uit? Hoe valt het te combineren met alles? Zadel ik straks een kind op met zo'n heftige ziekte?
zondag 10 juni 2018 om 07:34
Je man heeft geen kinderwens. Dus de “verantwoordelijkheid erbij” en “zadel ik een kind op met een ziekte” lijkt me niet van toepassing dan. De volledig verantwoordelijkheid voor het inkomen en huishouden en het doorgeven van de ziekte heb je met een andere man niet en daar zal je wel naar op zoek moeten als je een kind wil lijkt me. Want je huidige wil niet.
Maar goed, geef het aan hem aan en dan hoor je van hem wel wat je opties zijn.
Maar goed, geef het aan hem aan en dan hoor je van hem wel wat je opties zijn.
zondag 10 juni 2018 om 07:39
Bepreek dit met je man, een kinderwens kan voor een relatie een dealbreaker zijn en dan weet hij wel ook wat er aan de hand is, in plaats van dat je kinderwens ineens te sterk is om bij hem te blijven.
Daarnaast vraag ik mij af wat de prognose is van zijn ziekte, kan hij er heel oud mee worden? (Dus ga je het dan samen echt aan, of zit je op je 40ste alleen zonder man en zonder kind)
Daarnaast vraag ik mij af wat de prognose is van zijn ziekte, kan hij er heel oud mee worden? (Dus ga je het dan samen echt aan, of zit je op je 40ste alleen zonder man en zonder kind)
If you can dream it, you can do it.
zondag 10 juni 2018 om 07:40
Dus komt er geen kind met deze man. Als jij persé een kind wil zul je uit elkaar moeten gaan en dan een man met kinderwens moeten zoeken. Je wil hem toch hopelijk niet in de val lokken door een oeps door de pil heen zwangerschap? Buiten dat is zijn ziekte wellicht erfelijk en wil je vast ook niet dat je kind al op jonge leeftijd z'n vader ziet lijden en kwijt raakt.Mijn man heeft al voor we een relatie kregen aangegeven dat hij geen kinderwens heeft
zondag 10 juni 2018 om 07:46
Al je vragen doen er niet zo toe. Je man wil geen kinderen. Dat heeft hij ook altijd gezegd. Eerst je wens dus maar eens met hem bespreken. Als dat nog steeds een ‘nee’ is heb je twee keuzes. Blijven zonder kinderen of scheiden en op zoek naar een man met kinderwens. Dit had ook zo geweest als hij gezond was geweest. Als een van de twee niet wil is het reden genoeg om geen kind te krijgen
zondag 10 juni 2018 om 07:57
Pardon? De beslissing is al gemaakt dus. Waarom weegt jouw kinderwens zwaarder dan zijn wens om ze niet op de wereld te schoppen?Wakadoedoe schreef: ↑10-06-2018 03:56wil ik er nog wel een verantwoordelijkheid bij? Hoe leg ik dit uit? Hoe valt het te combineren met alles? Zadel ik straks een kind op met zo'n heftige ziekte?
Je man WIL NIET. Ga scheiden en zoek een man met rammelende teelballen.
zondag 10 juni 2018 om 08:01
Goed kans dat zijn kindvrij willen zijn samenhangt met zijn ziekte die hij in de eerste plaats niet door zal willen geven en in de tweede plaats de drukte er niet bij kan hebben.
zondag 10 juni 2018 om 08:16
Ik snap dat het lastig is maar je kunt iemand niet dwingen die het echt niet wil. (Ook uit praktische overwegingen ivm zijn ziekte. Je staat er dus grotendeels wel alleen voor. Dat is zwaar hoor, met een kind)
Of je moet stoppen met deze relatie en iemand zoeken die ook een kinderwens heeft, ik weet het niet, dat moet je echt zelf bepalen.
Meteen maar weggaan en dingen afkappen als je een (groot) meningsverschil hebt is misschien wel een beetje gemakkelijk.
Houd je zoveel van hem en kun je het accepteren en ermee dealen?
Heel veel sterkte, zo'n situatie is niet bepaald makkelijk
Of je moet stoppen met deze relatie en iemand zoeken die ook een kinderwens heeft, ik weet het niet, dat moet je echt zelf bepalen.
Meteen maar weggaan en dingen afkappen als je een (groot) meningsverschil hebt is misschien wel een beetje gemakkelijk.
Houd je zoveel van hem en kun je het accepteren en ermee dealen?
Heel veel sterkte, zo'n situatie is niet bepaald makkelijk
zondag 10 juni 2018 om 08:34
Ik zou je eerste wens op nummer een zetten. Als het daarvoor nodig is dat jullie niet meer samen zullen wonen dan zou ik dat doen. Hij heeft later alsnog de mogelijkheid om bij je te gaan wonen.
Ik vind overigens niet dat egoisme ieders leidraad moet zijn en dat je de anderen daarmee moet terroriseren, maar zoiets wezenlijk belangrijks voor jou moet je niet negeren.
Ik vind overigens niet dat egoisme ieders leidraad moet zijn en dat je de anderen daarmee moet terroriseren, maar zoiets wezenlijk belangrijks voor jou moet je niet negeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 10 juni 2018 om 10:32
Toen je man tegen jou zei dat hij geen kinderen wilde was dit toen omdat hij geen kinderen wilde?
Of was dit een als ik niet ziek was geweesthad ik best kinderen gewild maar ik wil mijn ziekte niet doorgeven.
In het laatste geval staat hij er misschien wel voor open dat jij zwanger wordt met donorzaad.
Of was dit een als ik niet ziek was geweesthad ik best kinderen gewild maar ik wil mijn ziekte niet doorgeven.
In het laatste geval staat hij er misschien wel voor open dat jij zwanger wordt met donorzaad.
zondag 10 juni 2018 om 11:03
Eerst praten en kijken of en hoe jullie hieruit kunnen komen.
Mbt doorgeven van de ziekte als deze erfelijk is, kun je embryoselectie overwegen..
Dit is wel ook een pittig traject.
Qua verantwoordelijkheid. Er zijn ook alleenstaande bijstandsmoeders die het alleen redden.
Waar een wil is..
Het is jullie afweging. Succes!
Mbt doorgeven van de ziekte als deze erfelijk is, kun je embryoselectie overwegen..
Dit is wel ook een pittig traject.
Qua verantwoordelijkheid. Er zijn ook alleenstaande bijstandsmoeders die het alleen redden.
Waar een wil is..
Het is jullie afweging. Succes!
zondag 10 juni 2018 om 12:22
Bespreken ga ik het natuurlijk sowieso doen, das de eerste stap.
Mijn man is wat ouder dan ik en heeft altijd gezegd dat 'als het begint te rammelen' er altijd over gepraat kan worden.
Ik heb ook zeker nog geen beslissing genomen, behalve de beslissing dat ik niet meer kan ontkennen dat een kinderwens heb.
Hij heeft lupus sle met chronische hoofdpijn. Ze weten niet of het erfelijk is, de artsen zeggen van niet, maar zijn zus heeft het ook én zijn vader en moeder in mindere mate. Ziekenhuis snapt dat niet en willen dit verder gaan onderzoeken. Of het dodelijk is? Kan... ligt eraan hoe hard het gaat, je kunt er ook gewoon oud mee worden. Het is nog een vrij jonge ziekte dus ze weten er eigenlijk nog niet zo heel veel vanaf.
Ik had erbij moeten zetten in m'n vorige post dat het hypothetische vragen zijn die gewoon door mijn hoofd schieten en meer in de trant van: wat als hij ermee instemt, wat dan...
Ik verlaat mijn man niet, no matter what! Hij is mijn rots, mijn branding, mijn thuishaven. 8 jaar geleden heeft hij die hoofdpijn gekregen (die sindsdien niet meer weg is geweest) en 4 jaar geleden zijn we getrouwd. Ik heb er voor gekozen met hem verder te gaan want hij is mijn soulmate.
Als hij echt echt echt geen kinderen wil, en we komen er niet uit dan leg ik me daar bij neer want hij is mijn nummer 1.
Ik heb zelf die kinderwens nooit gehad dus dit is voor mij nogal wennen. Het is langzaam gegroeid en tot gisteren heb ik dat gevoel ontkent. En nu moet ik mijn grote liefde, die altijd gezegd heeft dat hij geen kinderen wil ineens, out of the blue, gaan vertellen dat het rammelt... Ja ik vind dat gruwelijk spannend!
Mijn man is wat ouder dan ik en heeft altijd gezegd dat 'als het begint te rammelen' er altijd over gepraat kan worden.
Ik heb ook zeker nog geen beslissing genomen, behalve de beslissing dat ik niet meer kan ontkennen dat een kinderwens heb.
Hij heeft lupus sle met chronische hoofdpijn. Ze weten niet of het erfelijk is, de artsen zeggen van niet, maar zijn zus heeft het ook én zijn vader en moeder in mindere mate. Ziekenhuis snapt dat niet en willen dit verder gaan onderzoeken. Of het dodelijk is? Kan... ligt eraan hoe hard het gaat, je kunt er ook gewoon oud mee worden. Het is nog een vrij jonge ziekte dus ze weten er eigenlijk nog niet zo heel veel vanaf.
Ik had erbij moeten zetten in m'n vorige post dat het hypothetische vragen zijn die gewoon door mijn hoofd schieten en meer in de trant van: wat als hij ermee instemt, wat dan...
Ik verlaat mijn man niet, no matter what! Hij is mijn rots, mijn branding, mijn thuishaven. 8 jaar geleden heeft hij die hoofdpijn gekregen (die sindsdien niet meer weg is geweest) en 4 jaar geleden zijn we getrouwd. Ik heb er voor gekozen met hem verder te gaan want hij is mijn soulmate.
Als hij echt echt echt geen kinderen wil, en we komen er niet uit dan leg ik me daar bij neer want hij is mijn nummer 1.
Ik heb zelf die kinderwens nooit gehad dus dit is voor mij nogal wennen. Het is langzaam gegroeid en tot gisteren heb ik dat gevoel ontkent. En nu moet ik mijn grote liefde, die altijd gezegd heeft dat hij geen kinderen wil ineens, out of the blue, gaan vertellen dat het rammelt... Ja ik vind dat gruwelijk spannend!
zondag 10 juni 2018 om 13:22
Rammelende eierstokken zijn een mythe. Het zit meer in je hoofd dat je opeens kinderen wilt dan dat het een lichamelijk behoefte is. Kijk eens goed waarom je opeens wel kinderen wilt. Dat kan van alles zijn; Iets willen achterlaten op de wereld, de behoefte aan een kind-ouder relatie, iets om voor te zorgen, een duidelijk levensdoel hebben, iets waardevols willen doen, iets willen dat jullie liefde verbindt, de omgeving die het verwacht, je ouders die trots zullen zijn... etcetera.
Misschien helpt het om dat eerst helder te krijgen. Want dan kan je ook kijken of je op een andere manier iets met dat gevoel kan doen.
Misschien helpt het om dat eerst helder te krijgen. Want dan kan je ook kijken of je op een andere manier iets met dat gevoel kan doen.