Niet over durven geven

09-06-2018 23:12 19 berichten
-
anoniem_370989 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 16:52
Reden: Verwijderd
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij ?
Ik had niet gezien dat dit topic op de relatiepijler stond, dus dacht bij de titel aan angst om te spugen. :-$
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 23:40
6.31% gewijzigd
Niks lekkerder dan een vrouw die zich niet schaamt om zichzelf bloot te geven en gewoon aangeeft wat ze lekker vindt.
Damned if I don’t
Je voelt je dus niet helemaal op je gemak anders had je dit probleem niet.
Wat heeft dit nou met de titel te maken?

On topic: probeer het gewoon eens. Stapje voor stapje.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ga samen naar de sauna, dan wen je er aan. Ik dacht ook dat je het over kotsangst had trouwens ;-D
ViezeHond schreef:
09-06-2018 23:20
Niks lekkerder dan een vrouw die zich niet schaamt om zichzelf bloot te geven en gewoon aangeeft wat ze lekker vindt.
Precies. Echt retegeil is dat.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik dacht ook een topic over kotsangst te openen. :rofl:

Aangeven wat je graag wilt, hoeft niet altijd met woorden hè. Je kunt hem ook aanmoedigen en uitnodigen door hele duidelijke lichamelijke signalen te geven. Leidt zijn hand of trek zijn hoofd of lijf naar je toe. Duw hem weg als je liever iets anders wilt. Maak geluid als je daar zin in hebt en vergeet alles (maar dan ook echt alles) wat je ooit gehoord of gelezen hebt over waarom je je niet zou mogen laten gaan.

Wees heel duidelijk, en durf ook gewoon 'ja' of 'nee' te zeggen (of duidelijk ja te knikken en nee te schudden) als hij vraagt (met woorden of nonverbaal) of je het fijn vindt wat hij doet.

En misschien helpt het wel om te wennen aan je naaktheid als je probeert om er sowieso aan te leren wennen om naakt te slapen. Als je het koud krijgt kruip je lekker tegen elkaar aan. En 's ochtends zie je elkaar bloot in het ochtendlicht. De ene keer lui en loom en tevreden, de andere keer chagrijnig en gehaast om op tijd naar je werk te komen.

Regelmatig naar de sauna, zoals hierboven geopperd werd, is misschien ook wel een goede manier om te wennen aan bloot en aan je eigen lijf.

Misschien is het ook wel goed om eens te kijken of dit het enige is waar je je voor schaamt, of dat je je sowieso snel geremd voelt in sociale situaties. Durf je je emoties te uiten en jezelf aan anderen te laten zien, of ben je bang om je kwetsbaar op te stellen, bang dat anderen niet alleen je opgepoetste maar ook je rauwe en zelfs je lelijke kanten kunnen zien? Durf je voor jezelf op te komen? Durf je op je werk en bij familie of vrienden eerlijk aan te geven wat jij graag wilt en hoe je je voelt? Misschien kan je wel veel baat hebben bij een assertiviteitscursus of een therapie die erop gericht is je wat vrijer te laten voelen in sociale situaties, en wie weet heeft dat als mooi bij-effect dat je ook in bed wat schaamtelozer durft te genieten en jezelf daadwerkelijk over te geven.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
-
anoniem_370989 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 16:53
0.00% gewijzigd
Ik had me dit topic héél anders voorgesteld met iemand die kotsmisselijk uit alle macht alles binnen aan het houden is.
Sorry dat ik met deze hele foute associatie bij je schaamtopic ben binnengedrongen.
-
anoniem_370989 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 16:54
0.00% gewijzigd
@Liselotte: Geen idee!
Ik zou zeggen: geef je maar gewoon over aan het forum.
Laat de volgende keer een klein lampje aan.
Een schemer/nachtlampje geeft net wat meer licht, maar ook weer niet teveel waardoor het ook sfeervol en prettig blijft.
Liselotte, volgens mij kun je de moderator vragen om je topic titel aan te passen.

Verder herken ik veel van hoe je je voelt, van toen ik nog jonger was.
Ik heb eerst geleerd om zelf aan mijn lijf te wennen en het mooi te vinden (en ook mezelf als persoon) Dat heeft geholpen om mijn minderwaardigheidsgevoel kwijt te raken. Hierdoor werd de intimiteit met anderen ook beter.
Ik heb hiervoor wel hulp gezocht bij een psycholoog/seksuoloog.

Ik voel me nu, ruim 20 jaar verder, redelijk tevreden over en met mezelf en vrij om te genieten van seks.
De reactie van Dana is prachtig.
Als extra praktische tips:

Ga zelf dagelijks voor de spiegel staan, naakt, en kijk eens goed wat je ziet. Raak jezelf aan. Ga jezelf mooi vinden, dus alleen maar goede dingen over jezelf denken. Schrijf ze desnoods op. Elke dag een regel.

Vraag eens aan je vriend wat hij het mooiste vindt aan je lijf. Neem dit van hem aan zonder twijfel en denk hier een keer of twintig per dag aan. 'Henk vindt m'n borsten mooi'. Je maakt dan positieve gedachten over jezelf aan.

En, ik ben het met de heren eens, het is als vrouw ook heel geil als je zelf blij ben met je lijf. Je echt durft over te geven aan de ander (goeie titel ;)). Dus als je nu dit verlangen hebt, ga er keihard aan werken. En accepteer van jezelf geen smoesjes meer. Waarom zou je vriend je afkeuren? Waarom ben je niet mooi? Waarom is lingerie beter dan bloot? Die antwoorden zijn vast lastig te geven. Als je naakt ben, ben jij jezelf. En dus op je mooist. Punt. Iets anders is niet waar.
Hips, hopsakee en pierlala.
Liselotte1234 schreef:
10-06-2018 01:55
Dank voor al jullie reactie's

De titel had inderdaad beter anders kunnen zijn. Ik wilde het veranderen maar ik weet niet hoe. Ik kan alleen de tekst veranderen.
Je kunt de mods vragen de titel te veranderen; dit kun je nl. niet zelf doen.
De mods kun je dit vragen in het centraal moderatortopic op de pijler overig. ;)
Als man zijnde, vind ik een vrouw die zelfvertrouwen heeft over haar lijf ook ook veel leuker en sexier. Ik sta helemaal achter het advies van Merl0t. Of ga eens samen naakt in de woonkamer zitten, ook zonder meteen sex te hebben. Dat is ook een manier om vertrouwd te raken met je eigen lijf.
TO samen douchen of samen in bad gezellig met kaarsjes aan en een glaasje wijn. Dat helpt om vertrouwd te worden met elkaars lichaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven