Is dit onbereikbare liefde?
zondag 10 juni 2018 om 19:47
Ik weet niet zeker of ik dit verhaal weer op moet rakelen, maar ik denk dat ik het nodig heb om weer even met beide benen op de grond gezet te worden. En waar kan dat nou beter dan op het vivaforum..
Ik ben zwaar, maar echt zwaar, verliefd op één van mijn beste vrienden. Al sinds de eerste keer dat ik hem zag (bijna twee jaar geleden). Sinds anderhalf jaar hebben we dagelijks appcontact, zagen we elkaar heel veel, en werd mijn gevoel alleen maar sterker. Dit heb ik ook met hem besproken, meerdere keren zelfs, en hij heeft ook wel eens getwijfeld over wat hij voelde. Zijn eindconclusie was toen dat ik echt zijn allerbeste vriendin ben, en dat hij bang is voor verandering als er iets tussen ons zou gebeuren. Dat hij me echt meer als een vriendin zag, en dat hij het risico niet wilde lopen. We hebben dan ook nooit gezoend oid.
We werkten eerst samen, dat is nu sinds een jaar niet meer zo, en aan het begin werd ons contact daardoor ook minder. We hebben zelfs een paar maanden helemaal geen contact gehad omdat we wat irritaties hadden. In januari kwamen we elkaar weer tegen, hebben we bijgepraat, en hij appte me daarna weer. Sindsdien is het alsof er nooit iets is gebeurd. Vooral de laatste maand is het heel intens. We appen de hele dag door, tot diep in de nacht. Ook als we beide vroeg op moeten staan. We werken beide in de horeca, hij meer overdag, ik meer 'savonds, en voor beide geldt dat het met het mooie weer niet zo druk is. Als hij niks te doen heeft kom ik bij hem aan de bar zitten, en als ik niks te doen heb doet hij dat bij mij. Er is duidelijk een enorme spanning. onze handen raken elkaar te vaak en te lang aan, zijn been zit te vaak onnodig tegen mijn been aan, etc. We giechelen alleen maar, we zitten de hele tijd met zijn tweeën te praten, ook als we in groepen zijn, en er worden veel te veel flirterige opmerkingen heen en weer gemaakt. Ook iedereen om ons heen ziet het en merkt het op.
Nu ik hem ineens weer zoveel zie en spreek zit hij veel te erg in mijn hoofd. Ik doe niks meer zonder aan hem te denken. Het irriteert me mateloos, want ergens weet ik dat ik hem nooit zou kunnen krijgen. En ergens anders, en dit slaat misschien nergens op, voelt het alsof ik hem al bijna heb. Ik bespreek bovenstaande niet met hem, althans, dat heb ik nog niet gedaan. Het laatste gesprek dat we gevoerd hebben over gevoelens voor elkaar was in oktober, en daar was hij vrij duidelijk: 'Als je niet zo'n goede vriendin was wist ik het wel, maar het is nu echt beter dat er niks gebeurt'. Ik ben bang voor eenzelfde reactie. En toch, ergens, voelt het alsof het nu anders is. Hij noemt me zijn beste vriendin, maar hij zou me nooit alleen uitnodigen om wat te gaan drinken. Ik heb ook al honderd keer gezegd dat ik zijn nieuwe huis wil bekijken (ik heb zelfs zijn halbe inrichting uitgezocht) maar hij nodigt me maar niet uit. Vriendinnen zeggen dat dat is omdat hij ook heus wel die spanning voelt, en bang is voor wat er komen gaat als we ook dat soort dingen gaan doen.
Ik weet het niet, en kan ook absoluut niet meer helder denken. Wat denken jullie? Wat raden jullie me aan?
Ik ben zwaar, maar echt zwaar, verliefd op één van mijn beste vrienden. Al sinds de eerste keer dat ik hem zag (bijna twee jaar geleden). Sinds anderhalf jaar hebben we dagelijks appcontact, zagen we elkaar heel veel, en werd mijn gevoel alleen maar sterker. Dit heb ik ook met hem besproken, meerdere keren zelfs, en hij heeft ook wel eens getwijfeld over wat hij voelde. Zijn eindconclusie was toen dat ik echt zijn allerbeste vriendin ben, en dat hij bang is voor verandering als er iets tussen ons zou gebeuren. Dat hij me echt meer als een vriendin zag, en dat hij het risico niet wilde lopen. We hebben dan ook nooit gezoend oid.
We werkten eerst samen, dat is nu sinds een jaar niet meer zo, en aan het begin werd ons contact daardoor ook minder. We hebben zelfs een paar maanden helemaal geen contact gehad omdat we wat irritaties hadden. In januari kwamen we elkaar weer tegen, hebben we bijgepraat, en hij appte me daarna weer. Sindsdien is het alsof er nooit iets is gebeurd. Vooral de laatste maand is het heel intens. We appen de hele dag door, tot diep in de nacht. Ook als we beide vroeg op moeten staan. We werken beide in de horeca, hij meer overdag, ik meer 'savonds, en voor beide geldt dat het met het mooie weer niet zo druk is. Als hij niks te doen heeft kom ik bij hem aan de bar zitten, en als ik niks te doen heb doet hij dat bij mij. Er is duidelijk een enorme spanning. onze handen raken elkaar te vaak en te lang aan, zijn been zit te vaak onnodig tegen mijn been aan, etc. We giechelen alleen maar, we zitten de hele tijd met zijn tweeën te praten, ook als we in groepen zijn, en er worden veel te veel flirterige opmerkingen heen en weer gemaakt. Ook iedereen om ons heen ziet het en merkt het op.
Nu ik hem ineens weer zoveel zie en spreek zit hij veel te erg in mijn hoofd. Ik doe niks meer zonder aan hem te denken. Het irriteert me mateloos, want ergens weet ik dat ik hem nooit zou kunnen krijgen. En ergens anders, en dit slaat misschien nergens op, voelt het alsof ik hem al bijna heb. Ik bespreek bovenstaande niet met hem, althans, dat heb ik nog niet gedaan. Het laatste gesprek dat we gevoerd hebben over gevoelens voor elkaar was in oktober, en daar was hij vrij duidelijk: 'Als je niet zo'n goede vriendin was wist ik het wel, maar het is nu echt beter dat er niks gebeurt'. Ik ben bang voor eenzelfde reactie. En toch, ergens, voelt het alsof het nu anders is. Hij noemt me zijn beste vriendin, maar hij zou me nooit alleen uitnodigen om wat te gaan drinken. Ik heb ook al honderd keer gezegd dat ik zijn nieuwe huis wil bekijken (ik heb zelfs zijn halbe inrichting uitgezocht) maar hij nodigt me maar niet uit. Vriendinnen zeggen dat dat is omdat hij ook heus wel die spanning voelt, en bang is voor wat er komen gaat als we ook dat soort dingen gaan doen.
Ik weet het niet, en kan ook absoluut niet meer helder denken. Wat denken jullie? Wat raden jullie me aan?
zondag 10 juni 2018 om 20:32
Nee dat snap ik niet. Hij moet je niet, lijkt je uitsluitend leuk tijdverdrijf te vinden. Jij speelt spelletjes door hem jaloers te willen maken (waarom in godsnaam) en hij heeft heel duidelijk uitgesproken geen interesse te hebben. Zoenen, waarom zou je dat doen? Hij is niet geinteresseerd. Om over de rest nog maar te zwijgen. Dus nee, ik snap het niet.
zondag 10 juni 2018 om 20:36
Waarom steek je zoveel energie in een kerel die geen interesse heeft? Je streelt zijn ego, meer is het niet.
zondag 10 juni 2018 om 20:36
Jaja, stoer. Nawle, je zult hiermee gruwelijk op je muil gaan.
zondag 10 juni 2018 om 20:37
Mwah. Ik denk zeker niet dat ik in alles gelijk heb wat ik hier vertel, en het zou heel erg goed kunnen dat hij me absoluut niet op die manier ziet. Maar wat jij zegt is heel cru, en daarvan durf ik wel te zeggen dat het niet waar is. 'Hij moet je niet'? Ik geloof niet dat iemand anderhalf jaar lang energie steekt in 'tijdverdrijf'. Verder heb ik er niet zoveel op te zeggen, jij weet toch al heel goed hoe hij denkt.Kasboom schreef: ↑10-06-2018 20:32Nee dat snap ik niet. Hij moet je niet, lijkt je uitsluitend leuk tijdverdrijf te vinden. Jij speelt spelletjes door hem jaloers te willen maken (waarom in godsnaam) en hij heeft heel duidelijk uitgesproken geen interesse te hebben. Zoenen, waarom zou je dat doen? Hij is niet geinteresseerd. Om over de rest nog maar te zwijgen. Dus nee, ik snap het niet.
zondag 10 juni 2018 om 20:37
zondag 10 juni 2018 om 20:48
Eerlijk, ik denk dat Kasboom heel dicht bij de waarheid zit! Dit klinkt voor jou cru, zoals je het zelf noemt, maar dat is het niet. Hou de eer aan jezelf, hij wil jou niet, dat is echt meer dan duidelijk voor iedereen........behalve voor jou (helaas).Nawle schreef: ↑10-06-2018 20:37Mwah. Ik denk zeker niet dat ik in alles gelijk heb wat ik hier vertel, en het zou heel erg goed kunnen dat hij me absoluut niet op die manier ziet. Maar wat jij zegt is heel cru, en daarvan durf ik wel te zeggen dat het niet waar is. 'Hij moet je niet'? Ik geloof niet dat iemand anderhalf jaar lang energie steekt in 'tijdverdrijf'. Verder heb ik er niet zoveel op te zeggen, jij weet toch al heel goed hoe hij denkt.
zondag 10 juni 2018 om 20:56
En die mooie vriendschap dan?
Of wil je hoe dan ook proberen iets met hem te krijgen? Als hij dat daadwerkelijk zou willen, dan was het toch allang gebeurd?
Ben je niet bang dat de hele situatie (vriendenkring, werk etc) heel ongemakkelijk gaat worden als hij je keihard afwijst als je hem probeert te zoenen bv?
zondag 10 juni 2018 om 21:04
zondag 10 juni 2018 om 21:04
Nee, onze vriendenkring vraagt zich af wanneer dat nou eindelijk eens gebeurt, en we zijn geen collega's meer. En wat ik al eerder zei, het is nu allemaal leuk en nu zie ik het als vriendschap. Maar als ik daar beter naar kijk denk ik niet dat die zo sterk is, omdat het klaar is als één van ons een relatie krijgt. Ons contact is niet het soort vriendschappelijk contact wat je nog in stand kan houden tijdens een relatie. En ik kan niet eeuwig bevriend blijven met iemand waar ik zo veel voor voel. Daar ben ik me ook bewust van.
En wat Kasboom zegt ging niet over of hij me wel of niet wilde, jullie mogen best zeggen dat jullie denken dat hij me niet op die manier ziet, dat was heel algemeen. En daar heeft ze gewoon geen gelijk in. En je kunt dan inderdaad zeggen dat ik een bord voor mijn kop heb, maar ik geloof toch liever in oprechte bedoelingen dan dat ik de wereld zo negatief bekijk. Dan maar naïef. Ik vraag me dingen af op romantisch vlak, niet zozeer op vriendschappelijk vlak. Heb daar best een helder beeld over.
En wat Kasboom zegt ging niet over of hij me wel of niet wilde, jullie mogen best zeggen dat jullie denken dat hij me niet op die manier ziet, dat was heel algemeen. En daar heeft ze gewoon geen gelijk in. En je kunt dan inderdaad zeggen dat ik een bord voor mijn kop heb, maar ik geloof toch liever in oprechte bedoelingen dan dat ik de wereld zo negatief bekijk. Dan maar naïef. Ik vraag me dingen af op romantisch vlak, niet zozeer op vriendschappelijk vlak. Heb daar best een helder beeld over.
zondag 10 juni 2018 om 21:05
De oordelen zijn hier altijd wel lekker ferm...
Wat ik denk: die vriend mag jou heel graag en de vriendschap is oprecht. Ik vind ook niet dat hij jou aan het lijntje houdt. Jij hebt gezegd dat je verliefd bent, hij heeft gezegd dat hij het liever bij vrienden houdt en als jij vervolgens de keus maakt om jullie vriendschap te handhaven, dan doet hij niks fout. Bovendien heb je hem vervolgens ook nog wijs gemaakt dat je verliefdheid over is. Mooi, denkt ie. Kunnen we gezellig op de oude voet verder.
Hij vindt je waarschijnlijk ook best aantrekkelijk genoeg om een keer mee in bed te belanden. Maar dat houdt hij af om gedoe te vermijden. Nog een teken dat hij echt wel waarde hecht aan jullie vriendschap.
Voor jou lijkt me dit echter een shitsituatie. Je zult altijd hoop blijven koesteren en dat is vragen om pijn en teleurstelling.
Edit: lees nu je bericht hierboven. Waarom zou je geen vrienden kunnen blijven als jij of hij een relatie krijgt? Dan is het dus geen echte vriendschap...
Wat ik denk: die vriend mag jou heel graag en de vriendschap is oprecht. Ik vind ook niet dat hij jou aan het lijntje houdt. Jij hebt gezegd dat je verliefd bent, hij heeft gezegd dat hij het liever bij vrienden houdt en als jij vervolgens de keus maakt om jullie vriendschap te handhaven, dan doet hij niks fout. Bovendien heb je hem vervolgens ook nog wijs gemaakt dat je verliefdheid over is. Mooi, denkt ie. Kunnen we gezellig op de oude voet verder.
Hij vindt je waarschijnlijk ook best aantrekkelijk genoeg om een keer mee in bed te belanden. Maar dat houdt hij af om gedoe te vermijden. Nog een teken dat hij echt wel waarde hecht aan jullie vriendschap.
Voor jou lijkt me dit echter een shitsituatie. Je zult altijd hoop blijven koesteren en dat is vragen om pijn en teleurstelling.
Edit: lees nu je bericht hierboven. Waarom zou je geen vrienden kunnen blijven als jij of hij een relatie krijgt? Dan is het dus geen echte vriendschap...
anoniem_336277 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 21:10
9.55% gewijzigd
zondag 10 juni 2018 om 21:09
Jest schreef: ↑10-06-2018 21:05De oordelen zijn hier altijd wel lekker ferm...
Hij vindt je waarschijnlijk ook best aantrekkelijk genoeg om een keer mee in bed te belanden. Maar dat houdt hij waarschijnlijk af om gedoe te vermijden. Nog een teken dat hij echt wel waarde hecht aan jullie vriendschap.
Precies!
En nee TO, jij hebt alles behalve een helder beeld!
zondag 10 juni 2018 om 21:09
Dankje! Over deze reactie ga ik wel serieus nadenken. Ik denk dat ik dit ook moet gaan beseffen.Jest schreef: ↑10-06-2018 21:05De oordelen zijn hier altijd wel lekker ferm...
Hij vindt je waarschijnlijk ook best aantrekkelijk genoeg om een keer mee in bed te belanden. Maar dat houdt hij waarschijnlijk af om gedoe te vermijden. Nog een teken dat hij echt wel waarde hecht aan jullie vriendschap.
zondag 10 juni 2018 om 21:12
Dat lijkt mij helaas ook de enige mogelijkheid, want je wilt het écht niet zien of horen. Snap eigenlijk niet waarom je dit topic hebt geopend als je het zelf allemaal zo goed weet?!
zondag 10 juni 2018 om 21:15
tjonge jonge wat een overbodige analysesNawle schreef: ↑10-06-2018 21:04Nee, onze vriendenkring vraagt zich af wanneer dat nou eindelijk eens gebeurt, en we zijn geen collega's meer. En wat ik al eerder zei, het is nu allemaal leuk en nu zie ik het als vriendschap. Maar als ik daar beter naar kijk denk ik niet dat die zo sterk is, omdat het klaar is als één van ons een relatie krijgt. Ons contact is niet het soort vriendschappelijk contact wat je nog in stand kan houden tijdens een relatie. En ik kan niet eeuwig bevriend blijven met iemand waar ik zo veel voor voel. Daar ben ik me ook bewust van.