Wie koopt kinderkleding?

11-06-2018 16:42 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al een miljoen jaar samen, hebben kinderen op de basisschool en een normaal huishouden waarin we bewust met geld om gaan. Vandaag vroeg ik aan man of hij vlak bij zijn werk even langs een kinderkledingwinkel wilde rijden waar het nu uitverkoop is om even rond te kijken of er wat voor onze kinderen bij zit (30 km vanaf huis). Hij ziet dat echter niet zitten en denkt zelf dat hij met de verkeerde dingen en de verkeerde maten thuis komt. Zelfs met een matenlijstje en whatsapp videobellen achter de hand wil hij niet. Hij heeft er wel tijd voor, dus daar ligt het niet aan.

Een van zijn argumenten is "ik ken trouwens ook geen enkele vader die kleding voor zijn kinderen uitzoekt". Nou, dat vroeg ik mij dus af! Shoppen jullie mannen wel eens voor je kinderen of is dat écht een vrouwentaak?
Ik doe dat inderdaad meestal. En mijn man doet weer andere dingen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn man koopt wel ondergoed en pyjama's voor de kinderen. De rest doe ik want ik vind dat veel leuker.
Hij weet wel de maat van de kinderen. Hij vouwt regelmatig de was en legt het daarna bij de meiden in de kast. Als hij niet weet van wie welk kledingstuk is kijkt hij naar de maat.
ik deed het inderdaad, man de schoenen. Ook wel kleren, denk ik. Geen idee.

Maar als ik had gezegd "wil je even kijken en neem je die maat mee" was het gewoon gebeurt hoor. Kinderen hadden trouwens op de middelbare kleedgeld en kochten zelf, want mijn hobby was het ook niet.
Later is nu
Bij ons gaat het ook zo, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook fijner vind om zelf de kleding uit te zoeken voor mn dochter :lol:
Ik vind "geen enkele mam shopt voor zijn kinderen " een belachelijk argument. Het gaat er niet om wat iedereen doet maar om hoe jullie het regelen.
Sorry, maar ik ken ook geen enkele vader die dat doet. Mijn man kocht wel heel soms kleding met Dochter samen, maar dan ging het bijna standaard om sportkleding en tegenwoordig mag ze op zijn creditcard wel eens schoenen bestellen, maar voor de rest is het inderdaad echt een vrouwending.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En dan komt hij thuis met iets dat jij of spuuglelijk of nog altijd véél te duur vindt en is het weer niet goed ...

Ik moet toch ook nog altijd de eerste vader die niet alleenstaand is tegenkomen die de kinderkleding koopt.
Al helemaal zonder dat kind erbij is.
In theorie doen we het allebei, maar in de praktijk doe ik het 90% van de tijd. Ik vind het geen vervelende 'taak' en vriend vind dat wel.

Maar hij haalt wel eens wat bij de hema of de hm (of zalando). En hij is laatst samen met zoon schoenen gaan kopen.

Vriend vind het vooral niet leuk omdat hij denkt dat ik zijn keuzes niet leuk vindt. Niet dat ik ooit een oordeel heb gegeven over wat hij mee brengt, maar hij denkt dat hij zelf gewoon geen gevoel heeft voor kleding of mode. Hij koopt ook niet graag voor zichzelf iets.
Ik doe/deed dat altijd. Ik vind het veel te leuk en m'n man vind er niks aan.
Tornacense schreef:
11-06-2018 16:53
En dan komt hij thuis met iets dat jij of spuuglelijk of nog altijd véél te duur vindt en is het weer niet goed ...

Ik moet toch ook nog altijd de eerste vader die niet alleenstaand is tegenkomen die de kinderkleding koopt.
Al helemaal zonder dat kind erbij is.
Een vriend van mijn eigen vriend daarentegen: die doet het juist graag! Maar koopt ook graag kleding voor zichzelf. Er is er dus in ieder geval 1 vader die niet alleenstaand is, wel kleding koopt, en regelmatig door mij wordt tegen gekomen.
Over het algemeen koop ik de kleren voor onze dochter van 6. Soms met haar erbij en soms gaan we met zijn drieën. Dan heeft dochter vaak mazzel omdat ze dan van mijn vriend wel dingen krijgt die ze van mij niet zou krijgen (t-shirt met Frozen erop of sportschoenen met glitters bijvoorbeeld). Volgens mij heeft mijn vriend nog nooit alleen kleren gekocht voor onze dochter. Als dochter ouder wordt zal dat misschien wel anders worden. Dan zie ik het wel voor me dat zij samen gaan winkelen zonder mij.
Ik doe het ook altijd, omdat ik het leuk vind en hij niet, niet omdat we vinden dat dat een vrouwen ding is.
Hier nog geen kind, maar ik zou kleren kopen. Vriend wijst wel regelmatig dingen aan als ik erbij ben: deze vind ik leuk! Wat vind jij? En dan kopen we het eigenlijk ook altijd.
Ik weet uit een vergelijkbare situatie dat vriend met liefde langsgaat en videobellend alle rekjes laat zien. :heart:
-
Hier beiden met onze zoon.

Net als dat mijn ex met onze dochter ook gewoon gaat shoppen. denk dat het gelijk op gaat..
Man heeft 1x schoenen gekocht, regenlaarzen wel te verstaan. Verder nooit iets, vraag het hem ook niet eens. Vind het zelf te leuk om te doen.
Hier vindt man zoiets ook niet leuk om te doen en ik wel.
Hij heeft er zelfs een hekel aan voor zichzelf dus ik koop/bestel zijn kleding en schoenen en hij past en kiest uit wat hij leuk vindt en wil houden.

Als ik hem met een specifieke vraag zou sturen als; hema- maat 146- witte onderbroekjes type "xx"- zoveel stuks dan zou hij dat overigens gewoon doen, maar zelf gaan shoppen en keuzes maken zie ik hem niet (vrijwillig)doen.
Ach, ik heb een hekel aan grasmaaien...
Op díé fiets!
Nee hoor, dat deed ik altijd zelf. Ik wilde wel dat ze er leuk bij liepen :-D
Ik koop zelfs de kleding voor mn man. Hem interesseert het helemaal niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn man koopt net zo goed kleding voor de kinderen. Ik hou wel bij wat ze nodig hebben en welke maten. Wat een onzin dat een man dat niet zou kunnen.
Mijn man koopt net zo goed kleding voor de kinderen. Ik hou wel bij wat ze nodig hebben en welke maten. Wat een onzin dat een man dat niet zou kunnen.
Mijn ex deed dat ook gewoon. Of we gingen met z'n allen voor de grotere aankopen zoals schoenen en jassen. Maar even snel iets tussendoor wie er tijd voor had. Als hij iets leuks zag dan nam hij dat gewoon mee.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Oh, de eerste en gelukkig tevens laatste keer dat mijn man een kort spijkerbroekje voor mijn dochter ging scoren kwam hij, eerlijk is eerlijk, met een leuk ding thuis dat veel te duur was. Ik had er 5 voor kunnen halen.

Enige vaders die ik ken die voor hun kinderen shoppen gaan alleen als credit card mee.
die ik wilde bestaat al...
Als wij samen winkelen.kijkt hij wel naar kleding voor de kleinkinderen.hij pakt wat en vraagt of ik het ook wat vind. En zo ja kopen we het.
Dat was in de tijd dat de kleinkinderen nog klein waren.nu durf ik zelf niks meer te kopen voor de kleinkinderen. Ze hebben hun eigen smaak.en klein zoon.zegt altijd ik heb genoeg oma. Die heeft het geld liever in zijn spaarpot.
Maar mijn man doet het dus wel.en neemt ook nog wel eens n dure merk trui of shirt mee voor zijn 50 jarige zoon. Die heeft n grote maat.en die blijven vaak hangen als de truien afgeprijsd zijn .
En ik heb n broer die dat ook wel doet.dus het is geen uitzondering.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 11-06-2018 17:22
26.46% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik weet heel zeker dat vaders in mijn omgeving (ik heb geen kinderen) wel kleding voor hun jonge kinderen kopen, want ik hoor vriendinnen wel eens klagen over smaakverschillen en materiaalkeuze , haha! Ik heb één gezin in mijn omgeving waar beide ouders in de mode werken, daar koopt vader wel veel. Maar hij werkt zelf voor een niche-kledingmerk en is erg op de hoogte van unieke kinderkleding.

Ik heb ook behoorlijk wat co-oudergezinnen in mijn omgeving en daar winkelen vaders ook voor hun kinderen.

Omdat ik zelf geen kinderen heb, maar soms wel eens kleding koop voor kinderen in mijn omgeving, weet ik dat het ontzettend moeilijk kan zijn als je er geen verstand van hebt. Maar zou ik wel kinderen hebben, dan groei je daar vanzelf wel in. Ik zie niet in waarom een man niet diezelfde moeite zou willen nemen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 11-06-2018 17:24
13.63% gewijzigd
Mijn man is dol op shoppen en koopt dus ook gewoon kinderkleding voor de kinderen. En zelfs voor mij :-) Hij weet beter welke maat ze hebben dan ik, als ik in de winkel sta dan bel ik hem regelmatig om te vragen welke maat die of die ook al weer heeft.
anoniem_148677 wijzigde dit bericht op 11-06-2018 17:24
41.57% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven