Wie koopt kinderkleding?

11-06-2018 16:42 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al een miljoen jaar samen, hebben kinderen op de basisschool en een normaal huishouden waarin we bewust met geld om gaan. Vandaag vroeg ik aan man of hij vlak bij zijn werk even langs een kinderkledingwinkel wilde rijden waar het nu uitverkoop is om even rond te kijken of er wat voor onze kinderen bij zit (30 km vanaf huis). Hij ziet dat echter niet zitten en denkt zelf dat hij met de verkeerde dingen en de verkeerde maten thuis komt. Zelfs met een matenlijstje en whatsapp videobellen achter de hand wil hij niet. Hij heeft er wel tijd voor, dus daar ligt het niet aan.

Een van zijn argumenten is "ik ken trouwens ook geen enkele vader die kleding voor zijn kinderen uitzoekt". Nou, dat vroeg ik mij dus af! Shoppen jullie mannen wel eens voor je kinderen of is dat écht een vrouwentaak?
attribuutje schreef:
11-06-2018 17:17
Oh, de eerste en gelukkig tevens laatste keer dat mijn man een kort spijkerbroekje voor mijn dochter ging scoren kwam hij, eerlijk is eerlijk, met een leuk ding thuis dat veel te duur was. Ik had er 5 voor kunnen halen.

Enige vaders die ik ken die voor hun kinderen shoppen gaan alleen als credit card mee.
Echt?

Mijn eigen vader was ook erg modebewust en ging dus mee om te helpen uitzoeken en niet vanwege de bankpas. Mijn zwager kun je ook gewoon naar de winkel sturen voor kinderkleding en dat vind hij nog leuk ook.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Bedankt voor alle reacties! Blijkbaar toch wel veel vrouwen die het doen om allerlei redenen, maar gelukkig ook een paar mannen! Ik zal het nog eens met hem bespreken!
Mijn man doet daar niet moeilijk over. Het is dan vaak wel een specifiek iets wat er nodig is.

Hij vind het leuker om samen met dochter te gaan.
Dan gaan ze samen (dochter 4 jaar) de stad in en gaan ze samen shoppen. :heart:

Voordat dochter was geboren had ik nooit gedacht dat hij dat zou doen. Als hij iets onzin vindt dan is het winkelen maar samen met haar vindt hij het echt leuk/gezellig.
anoniem_63af3e9216acb wijzigde dit bericht op 11-06-2018 17:26
Reden: .
0.88% gewijzigd
Ik koop echt alles zelf voor de kinderen.
Dat is ook mijn hobby, leuke kleren kopen :-)
Ik zie mijn man dat echt niet doen en zou hem er ook echt geen plezier mee doen.
SueHeck schreef:
11-06-2018 17:24
Mijn man doet daar niet moeilijk over. Het is dan vaak wel een specifiek iets wat er nodig is.

Hij vind het leuker om samen met haar te gaan.
Dan gaan ze samen (dochter 4 jaar) de stad in en gaan ze samen shoppen. :heart:

Voordat dochter was geboren had ik nooit gedacht dat hij dat zou doen. Als hij iets onzin vindt dan is het winkelen maar samen met haar vindt hij het echt leuk/gezellig.
Wat zoet! Ik heb er een heel lief beeld bij. En dan samen ergens een gebakje of broodje eten en thuis aan mama showen wat je uitgezocht hebt. Misschien romantiseer ik het nu.
slomo schreef:
11-06-2018 17:24
Bedankt voor alle reacties! Blijkbaar toch wel veel vrouwen die het doen om allerlei redenen, maar gelukkig ook een paar mannen! Ik zal het nog eens met hem bespreken!
Ik koop iig nooit meer kleding. Mijn man gaat regelmatig met dochter naar de kringloop en dan komEn ze terug met allemaal coole kleding die mijn aankoopjes overtreffen.

Ik laat het dus sinds kort dus echt maar daar liggen waar het een succes is.
Vorige week was ik bij de uitverkoop van een wat duurder herenmodemerk waar ik altijd mijn overhemden koop. Toen zag ik dat ze die mooie hemden ook voor kinderen hadden en heb ik meteen mijn beste vriendin gebeld welke maat mijn petekind heeft. Twee mooie hemden gescoord voor hem.

Ik zou er ook lol in hebben met hem te gaan shoppen, ik vind kleding kopen voor mezelf ook leuk en volgens vrouwen heb ik een goede smaak.
When in doubt, the auditor is always right!
Tuurlijk doet mijn vriend dat. Dat we niet dezelfde smaak hebben is een ander verhaal :proud:
Nitflex schreef:
11-06-2018 17:26
Wat zoet! Ik heb er een heel lief beeld bij. En dan samen ergens een gebakje of broodje eten en thuis aan mama showen wat je uitgezocht hebt. Misschien romantiseer ik het nu.
Nee zo gaat het ook echt.
Ze hebben dan ook hele verhalen als ze thuis komen. Is echt zo lief. :heart:
Niemand, wij krijgen het meeste van neefjes en nichtjes, en ik maak soms wat zelf. Ik ga misschien 2 keer per jaar naar een kinderkledingwinkel.
Bladiebladiebla2016 schreef:
11-06-2018 17:15
Mijn man koopt net zo goed kleding voor de kinderen. Ik hou wel bij wat ze nodig hebben en welke maten. Wat een onzin dat een man dat niet zou kunnen.

Ik zit met verbazing de reacties te lezen.
Ik doe het meestal zelf, omdatijn man dus echt niet weet wat mooi is.
Ik vind het zelf ook eigenlijk veel te leuk om nieuwe (of tweedehands) dingen uit te zoeken. maar als ik zou vragen, ga daar kijken en in die maat dan zou hij het wel doen.
Toverspiegel schreef:
11-06-2018 16:57
Een vriend van mijn eigen vriend daarentegen: die doet het juist graag! Maar koopt ook graag kleding voor zichzelf. Er is er dus in ieder geval 1 vader die niet alleenstaand is, wel kleding koopt, en regelmatig door mij wordt tegen gekomen.

Man van een vriendin van mij werkte in een binnenstad en als hij wat leuks zag, kocht hij dat. Zowel voor dochters al zoon. En hij streek die kleding ook nog.
Later is nu
Javadeel schreef:
11-06-2018 17:39
Ik doe het meestal zelf, omdatijn man dus echt niet weet wat mooi is.
Ik vind het zelf ook eigenlijk veel te leuk om nieuwe (of tweedehands) dingen uit te zoeken. maar als ik zou vragen, ga daar kijken en in die maat dan zou hij het wel doen.

Hoezo weet jouw man niet wat mooi is?
Is het niet jouw smaak en dáárom niet mooi?
Later is nu
Star² schreef:
11-06-2018 17:35
Tuurlijk doet mijn vriend dat. Dat we niet dezelfde smaak hebben is een ander verhaal :proud:
:proud:

Vreselijk soms haha...

Hier eentje met een fetisj voor grijs. En 1 kind met bleke huid en blond haar die er uit ziet alsof ze een leverziekte heeft met grijs aan (mooie gele gloed krijgt ze dan).

Ik denk dat het eindelijk overgekomen is, na jaren, dat grijs echt heel lelijk is bij haar.

Ik vind grijs overigens zonder uitzondering lelijk bij kinderen, lijzig muizig gedoe.
O en dan ook nog klagen (hij he) dat de kinderen een kamperstijl hebben, maar ondertussen een donkerblauwe glitterjurk met een uitgeknipt stuk op de schouders kopen.
Uiteraard is het haar favoriete jurk. Ik gruwel er van.

Gelukkig voelt ze zichzelf er prachtig in.
Amaqanda schreef:
11-06-2018 17:52
O en dan ook nog klagen (hij he) dat de kinderen een kamperstijl hebben, maar ondertussen een donkerblauwe glitterjurk met een uitgeknipt stuk op de schouders kopen.

:rofl:
Ik doe het altijd, maar mijn vriend gaat wel eens mee en ik vraag zijn mening over bepaalde dingen omdat ik wil dat hij de kleding van de kinderen ook leuk vind.

Als ik hem zou vragen ergens langs te gaan zou hij het wel doen. Met een lijstje naar wat voor dingen hij naar moet kijken, in welke maten en hoever iets mag kostentatief ongeveer. Het liefst ook nog met mogelijke merknamen er bij welke ik leuk vind. Dan zou ik 30 foto's krijgen waarvan ik dan moet zeggen of het mee moet of niet.

Het is geen onwil en ook niet zo zeer onkunde, ik weet er gewoon meer van af bij ons thuis en mij kan het meer schelen. Ik weet wat we (ongeveer) nog hebben liggen, wat we nodig hebben, voor welke prijs ik bepaalde dingen kan vinden en wat de kinderen leuk staat, welke pasvorm goed zit en wat de oudste graag aan wil. Mijn vriend kent alleen wat de oudste het graag aan wil (alles met dieren er op) en de rest heeft hij geen echt besef van. Niet omdat hij het niet kan, maar omdat ik het leuk vind en altijd doe heb ik er gewoon meer ervaring mee.
Ceylon schreef:
11-06-2018 16:50
Sorry, maar ik ken ook geen enkele vader die dat doet. Mijn man kocht wel heel soms kleding met Dochter samen, maar dan ging het bijna standaard om sportkleding en tegenwoordig mag ze op zijn creditcard wel eens schoenen bestellen, maar voor de rest is het inderdaad echt een vrouwending.
Dit idd. Ik ken ook geen vaders die dat doen.
Star² schreef:
11-06-2018 17:54
:rofl:
Zwaar leven heb ik.
Maar het gaat toch helemaal niet of hij het kan? Het gaat er om dat hij wil doen wat je vraagt.
Hier is het 'mannen winkelen' en mag ik niet mee. Zoon gaat met mijn vriend. Want ik 'kwek teveel' en ze willen gewoon snel kleding kopen en daarna naar de mediamarkt/Gamemania om daar uren rond te lopen.. Ik (we) proberen zwanger te worden en dan ga ik gezellig met de baby winkelen want baby's sturen je tenminste nooit weg :-D
Mijn man heeft eigenlijk geen lol in dingen kopen, überhaupt niet. Is meer van functioneel winkelen. Koopt wel onderkleding bij de HEMA voor ze bijvoorbeeld. Maar nou moet ik ook zeggen dat ik vaak naar een tweedehands kinderkleding winkel ga. Nu ze nog zo klein zijn en er snel uitgegroeid zijn wil ik er ook niet veel geld aan uitgeven.
Amaqanda schreef:
11-06-2018 17:52

Oh ja! Hier ook. Favoriet is een oversized Adidasjasje, met als gevolg dat kind er als een new kid bij loopt.
Mijn ex kocht nooit kleding voor de kinderen. Dat deed, en doe, ik.

Maar op de basisschool was wel een vader die alle kleding kocht. Hij had enorm goede smaak ook nog. Hij deed niets in mode en kleding, hij is aannemer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven