35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

hi meiden.

hier is net de dierenarts voor de 3 katten geweest. haha ik heb er 1 die echt moord en brand schreeuwt, krabt enz dus de dierenarts ligt weer helemaal open. op t einde hadden we door dat ze niet vastgehouden wil worden dus beetje kietelen, aaien en de dierenarts ondertussen de spuiten erin zetten pfff. de andere 2 eitje! naja ook weer gebeurd.

hier een rotnacht pfff gisterenavond zo'n rugpijndus spontaan vroeg douchen en naar bed maar ook in bed kon ik mn draai niet vinden. dus de hele nacht letterlijk liggen draaien, maar weer eens plassen enz enz voel direct als ik niet goed slaap....wordt nog wat over paar maanden

t giet hier maar hopelijk vanmiddag wat minder dat ik even een eind kan gaan lopen, zal me goed doen.

leuk maria nu wachten tot de machtige watever je toelaat!!

meiden fijne dag allemaal, X
maria, ik heb je aangemeld hoor! Leuk!!
Hoi hoi,

@ Pira: sterkte met je rugpijn, ik weet er alles van. Niet van het zwanger zijn maar wel van rugpijn.

Het is hier nog droog en volgens mij blijft het ook zo hier. Het is wel grou en grijs.
Hi Varadientje....tja rugpijn is voor mij een nieuwe!! merk wel dat het spieren zijn want rekken en strekken helpt enigszins maar ben bang dat dit er nu bij gaat horen. probeer goed rechtop te zitten en lopen.

maar heb jij regelmatig rugpijn dan? en dat met motorrijden?

gelukkig had ik al besloten volgende week naar NL te vliegen ipv auto (was eerst t plan) want 12 uur in auto zitten, zie ik nu echt niet voor me.

mmm mijn wandeling wordt erg verfrissend en "singing in de the rain" denk ik.

ps Varadientje, ei echt gemist of toch nog kans?

ciao, ga nog iets afmaken en dan wat eten en effe frisse neus halen.
zijn we allemaal braaf en druk bezig?! daar lijkt t wel op hè
Haha, ik heb vandaag af en toe ff stiekum snel gekeken. maar toch ook maar weer hard gewerkt.

Vervelend van je rug Pira.

ik heb dinsdag zwangerschapszwemmen gedaan...pffff ...wat een gedoe.... en volgens mij daar ook rugpijn opgelopen. Ik heb dan last van mijn si-gewricht en straalt uit naar mijn benen.

Met mijn steeds bollere buik en nu moeilijke lopppas voel ik me net een waggelende moederkloek. blggg
moederkloek....ahhh bereid je maar voor Watever!!

maar zw.schaps zwemmen is dat wat?

ik heb min of meer besloten niets te gaan doen. ben zelf nog steeds actief - sportief bezig en heb niet zo'n zin in gepuf met een groepje of zoiets mm twijfel soms wel of t toch helpt op het moment supreme maar ??

maar van welk gewricht heb je last? si - gewricht?

goed rechtop blijven lopen hè, niet waggelen......ik ga snel met mn schouders naar voren, is ook zo elegant

enne ik heb heel hard gewerkt, ga nu nog even door, zit helemaal in een goed ritme dus nog even van profiteren vandaag en mezelf flink op de schouder kloppen
Nou watever, moet je mij eens zien lopen, ik waggel echt als een eend. Sinds deze week is het veel erger geworden, heel veel last van mijn schaambeen. Ik voel me echt heel lomp momenteel. Ik heb ook echt een enorme buik! Van het weekend laat ik manlief foto's maken en zal ik op hyves zetten (kan dat trouwens, op de groep zelf?). Ben overigens nu in totaal 12 kilo aangekomen, dus dat is eigenlijk prima, zal die laatste paar weken ook niet echt meer bijkomen weet ik uit ervaring. Maar toch voel ik me heel dik, mijn gezicht is ook opgezwollen vind ik. Pfffffff, nog even volhouden dus hier echt.

Marimoh, wat fijn je weer te zien! En wat heb je een hoop doorstaan zeg! Hoe gaat het nu met je man? En hou jij het ook een beetje vol? Lijkt me niet niks zo voor je meisje zorgen nu je 22 wkn zwanger bent, en dan ook nog voor je man.

Hopelijk kun je snel een beetje gaan genieten van deze tweede zwangerschap!

Pira, alles ingeent.Wat een gedoe is dat altijd he. En dan heb je straks ook nog een baby die het eerste jaar drie keer moet worden ingeent (of is dat in Italie anders).

Ik ga eens even op hyves kijen trouwens.
Kan iemand me een beetje wegwijs maken op hyves. Snaputnietzo. Je kunt daar niet echt kletsen ofzo geloof ik? En als ik nu een foto wil plaatsen hoe doe ik dat dan. Of moet dat op mijn persoonlijke pagina? Maar wie kunnen het dan zien?
Hallo dames,

Ik wil mij ook toevoegen aan jullie clubje, als het mag uiteraard

Ik ben Donna, over 2 weken word ik 37 jaar.

Mijn man en ik proberen al 3 jaar kinderen te krijgen en doen sinds vorig jaar IVF.

Door omstandigheden zijn alle drie de pogingen afgebroken voordat er uberhaupt een bevruchting plaats heeft kunnen vinden.

De laatste was januari van dit jaar. Afgelopen dinsdag hadden we een vervolg afspraak in het zh om te bespreken hoe we de volgende poging gaan aanpakken.

Ik was na de mislukte ivf poging in januari vanaf 17 januari niet meer ongesteld geworden.

Begin van van deze week zat ik inmiddels op dag 46, maar vaak is je cyclus na IVF helemaal van slag.

Maandag 2 maart toch maar een test gedaan, want dan kon ik dinsdag aan het zh vragen of ik iets kan krijgen om de menstruatie op te wekken.

Tot mijn stomme verbazing gaf de test positief aan en ben ik dus zwanger.

Na drie jaar, allerlei k.onderzoeken, nare diagnoses als afgesloten eileiders, drie mislukte ivfpogingen zijn we gewoon spontaan zwanger geworden.

Hoorde het altijd van anderen, maar het was een ver van mijn bed show aangezien ik potdichte eileiders heb.

Ik ben nu 6 wk en 5 dagen ver en we hebben dinsdag de kleine al op de echo mogen zien. Vind het spannend en doodeng want er kan nog van alles misgaan.

Saillant detail: 14 februari vertelde mijn zusje dat een man met paranormale gaven haar vertelde dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Ik ga kinderen krijgen. Hij deed dit op eigen initiatief, zij had hem niets gevraagd.

En op 15 februari ontving ik een sms van een vriendin die had gedroomd dat ik zwanger ben.

Hoe dan ook, ik ben happy en mijn man helemaal want het is zijn eerste.
Beer: je kan foto's uploaden op de hyve groep die allen wij zien.

Bij foto's en videos op onze pagina en dan kan je de foto uploaden. Ik zou het gewoon doen vanuit je pc zelf en niet uit je bestaande hyves en dan zet je die erbij.

Zoals je ziet als je op het rubriekje foto's en videos klikt, zie je rechts foto's uploaden. Dan doe je niet kiezen uit je albums, maar bladeren. Volgens mij is het dan niet mogelijk dat mensen buiten onze groep deze zien!

En verder Beer, nog ff volhouden meid! Je bent bijnaaaa zover!

Donna van harte welkom! En natuurlijk van harte gefeliciteerd.

Jeetje Maria, lees je dat? Dat hoop ik nou ook de hele tijd voor jou! Ik heb echt zo het gevoel dat het bij jullie ook snel gaat gebeuren! Op wat voor manier dan ook.

Donna mooi verhaal hoor!
he Marimoh, wat een heftig verhaal zeg! Wel fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen met je kindje en hopelijk is je man ook weer snel op de been. Hou je taai met alles!

Donna, welkom, en jij ook heftig maar wel mooi verhaal!

Beer, voel me ook een dikke walvis. Heb al snel pijn in mijn rug maar moet nog van alles opruimen. Badkamer is nog steeds niet klaar, timmerman heeft per ongeluk badmeubel beschadigd dus nu wachten op een nieuwe. Aargh, probeer er zen onder te blijven maar goed. Ook mijn schoonvader over de vloer voor het verven van trap. dus toch nog lekker druk in huis. Hoop dat het volgende week allemaal klaar is en ik nog echt een week of wat niks hoef. Maar goed, in Thailand staan ze op het rijstveld en bevallen ze tussen alles door, dus dit zijn luxe probleempjes. Heb jij trouwens alles al af en klaar, geklost en vluchtkoffertje?? Ons bed is een boxspring met zo'n 10 poten dus dat gaat echt niet omhoog op 4 klossen. Afgezien vh feit dat het al 53 cm hoog staat en ik er net normaal uit kan. Hoe moet ik het in hemelsnaam verder omhoog krijgen?

Pira, vervelend dat je rug zo opspeelt. Is het een bekkenprobleem?

Nou nu slapen, trusten dames,

Zina
Heb trouwens ook geen verstand van hyves, dus ga me wel aanmelden, maar eerst even uitzoeken hoe.

gr ZIna
@ Donna; welkom. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een verhaal zeg. Moet er niet aan denken zoon lange weg te gaan. Gelukkig heb je het niet voor het kiezen, of moet ik zeggen, jammer genoeg. Mooi dat detail, daar hou ik wel van. Maar altijd eerst zien en dan geloven. Zelf ben ik wezen pendelen met mijn trouwring. De uitslag heb ik opgeschreven in mijn agenda. Maaaaar eerst zien en dan geloven, afwachten dus.

Ik wil nu zwanger zijn, helaas. Dat zal voorlopig nog niet gebeuren, ben er te veel mee bezig en denk van alles te voelen. Kan de knop nog niet omzetten, denk er zowat de hele dag aan.

Zo nog even werken vandaag en dan snel het weekend in. Wie weet kan ik het dan even vergeten.

Dames, een fijn weekend voor iedereen zonder allerlei kwaaltjes.

Groetjes
Goedemorgen!!!

Beer: als je de foto's upload in het 35groepje zijn ze alleen zichtbaar voor ons! Vind het leuk als er meer foto's geplaatst worden.

Donna: wat een mooi verhaal en natuurlijk van harte gefeliciteerd. Je zegt: het is de eerste voor mijn man. En voor jou dan???? Ook een tweede leg?

Pira; Ik vind ook dat ik genoeg beweeg dus al die zwangerschapsdingen ga ik echt niet doen.

Varadientje: jouw tijd komt ook echt nog!

Moet nu opschieten: want: jajajajaj werken. Dus ik kom zo nog wel ff spieken.

LAterrrrrrrrrrrrrr
Buongiorno allemaal!!! wat een gezellig boel deze ochtend.....ik dacht effe snel kijken en daar weer snel verder met t werk maarja...moet effe bijbeppen.

Donna van harte welkom en wat een mooi verhaal maar wat hebben jullie ook al achter de rug zeg, tjee. Meid sterkte en hoop van harte dat alles goed gaat. Maarre heb je nog andere kinderen??

Beer letterlijk de laatste loodjes als ik het zo lees, hou vol hoor, t eind is in zicht. Maar 12 kilo is heel keurig lijkt me, ik ga er zeker overheen, zit nu al zeker rond de 10 kilo. T'is niet echt te zien (moet vandaag buikfoto maken jaaa) maar voel dat armen en benen toch wel steviger worden ?! voor mij zo rare gewaarwording. Beer wat voel je nu nog van de kleine nu er nog weinig ruimte is?

en inenten tja nou dan kan de kleine meid volgend jaar een keer gelijk met de beestenboel

Marimoh hoe is t met je en met je man?

Zina ook een walvis?! ik roep steeds dat ik zo groot en log aan t worden ben en ik moet nog 3 maanden pfff, ben (heel eerlijk) die kleren al zo zat aan t worden. steeds t zelfde bluhhhh

Ik hoopte dat ze klaar waren bij jou maar zo te lezen zit je er nog middenin en ik hoop ook voor je dat je nog een paar weken rust zult hebben...maarja t komt zoals t komt. Is straks wel alles spik en span!!!

Zina en Beer wat zijn de plannen mbt bevallen? Thuis?

Varadientje, is heel normaal dat je er zo mee bezig bent. ik de eerste maand ook enorm en je weet zelf al dat dat niet echt helpt. dus probeer je gedachten echt te verzetten en je op vakantieplannen, werk, familie of wat dan ook te concentreren. Ik wilde ook alles plannen "als ik nu zwanger raak, kan die buers of dat project niet af enz enz" mmm of je dat in de hand hebt, NOT!!

Lieselot goedemorgen!!! zijn we allebei braaf aan t werk gisteren heb ik echt bergen verzet, jippie!! vandaag ook de juiste spirit dus ALEEE. Ik moet altijd druk op de ketel hebben, als mn agenda te leeg is, komt er een lanterfanterig gedrag over me.

Vannacht gelukkig goed geslapen. gisterenavond wel vreselijk gelachen om mn buik, jee wat een golfbewegingen, zo maf. ze is ook gedraaid, ligt nu meer rechts en volgens mij met hoofdje omlaag en billen bij mn navel. de bewegingen zijn ook anders aan t worden. ik blijf dit het meest mooie van alles vinden, het gevoel van die bewegingen, wauw!

Meiden allemaal fijne dag, ciao, X
Donna welkom hier en heel erg gefeliciteerd natuurlijk! Wat zul je je super voelen na zo'n tijd. En hoe loopt de zwangerschap tot nu toe? Heb je inderdaad al kinderen, omdat je zegt dat het voor je man de eerste is?

Watever, bedankt voor de uitleg, ga dit weekend buikfoto's maken, zal ik jullie eens mee aan het schrikken maken.

Zina, jij bent er ook wel een beetje mee aan? Balen dat er nog zo veel moet gebeuren. Maar probeer het inderdaad maar een beetje los te laten. Als de baby er straks is kun je ook gewoon nog dingen doen hoor, zeker als je straks weer een beetje op de been bent.

En die klossen, ik vind het ook zo'n ellende. Wij slapen onder een soort dakkapel en daar past het bed nu niet meer onder. Moet dus ergens midden in de kamer komen te staan. We gaan het toch dit weekend maar doen, het moet gewoon he.

Varadientje, kun je deze maand zwanger zijn? Je had het eerder toch over een pauze?

Lieselot hoe is het met de misselijkheid?

Pira, rugklachten niet fijn! Heb ik bij de eerste ook erg gehad, maar heb nu al jaren geen last meer gelukkig. Hoop dat het aan blijft houden bij jou.

Ik voel de baby uiteraard heel goed nu. Maar het zijn meer draai en schok bewegingen dan schoppen. Je voelt gewoon echt een heel kind in je buik zitten. Best gek ook, als hij nu geboren word is ie echt helemaal af, maar dat zit dus gewoon nog in je buik en sleep je de hele dag met je mee! Niet zo gek dat je daar moe van wordt.

Bevallen wil ik wel graag thuis, maar hangt een beetje van af. Ik beval dus razendsnel. Als het begint met weeen dan zal ik wel thuis bevallen want dan is er toch geen tijd om naar het ziekenhuis te gaan (hoop ook dat dat nergens voor nodig is).

Bij de oudste twee ben ik thuis bevallen, maar jongste zette in met het breken van de vliezen. Aangezien ze nog niet ingedaald was moest ik toen naar het ziekenhuis(er is dan namelijk een kleine kans dat de navelstreng uitzakt en daardoor klem komt te zitten, en de baby kan dan stikken.

Deze baby gaat ook echt niet indalen volgens mij. Heeft ook te maken met uitrekking van de baarmoeder. Bij een eerste is alles nog niet zo uitgerekt en wordt de baby naarmate hij groter wordt vanzelf in het beken geduwd. Maar bij een derde of vierde is er natuurlijk meer ruimte en gebeurd dat soms niet.

Het maakt me ook niet zoveel uit, thuis of ziekenhuis, als er maar man en verloskundige bij zijn!
Beer je bent onze ervaringsdeskundige en ik vind het ook zo mooi te lezen dat je al weet dat je zo snel bevalt.....meid ik hoop dat alles voorspoedig verloopt voor je!!

Mijn rug ging gisteren goed, vanmorgen bij chiropraktiker geweest en merk dat het vandaag wat minder is.....heb ook al wat veel gedaan en merk vooral dat huishoudelijk werk me zwaarder weegt. Gisteren veel burowerk gedaan (heb ergonomische stoel, ideaal) en dan gaat het goed. Vandaag met poetsvrouw toch meegeholpen en merk nu dat het vooral daarin zit dat ik meer last krijg mmmm

ik weet niet meer wie het vroeg of het mn bekken is maar nee daar heb ik (nog) geen last van. Lieselot wel hoor ik en ik hoop dan ook dat het nog overgaat anders worden de komende maanden wel lang...

trouwens ging even langs dierenarts om te betalen en zij heeft 3 mnd geleden een zoontje gekregen en kreeg ik nog een paar mutjes en zo'n kolfpomp....nou super! ze had t niet nodig en dacht dat ik het wellicht kon gebruiken. ik was niet van plan al zo'n kolf ding te kopen want wil eerst zien hoe of wat maar gekregen is altijd top! en nog wat handige tips van wat wel of niet kopen, lekkere praktisch waar ik wat aan heb.
Hey dames,

Ja het was een lange moeizame weg, maar zoals het er nu uitziet wel de moeite waard.

Het is inderdaad mijn tweede leg, heb zoon van alweer 18 jaar...

Over verloop van zwangerschap kan ik eigenlijk nog weinig van zeggen. Ik voel bijna niets ( daarom geloofde ik ook niet dat ik zwanger ben) en weet nou niet of dat goed of slecht is.

Toen ik mijn zoon kreeg vond ik bepaalde dingen smerig en niet te eten.

Ik ben daarna nog zwanger geworden, maar dat is helaas misgegaan.

Maar ook toen had ik al heel snel signalen als opgezette borsten en misselijkheid.

Wat ik nu wel voel is een soort van branderige spierpijn, hetzelfde als je flink je buikspieren hebt getraind.

En waar ik me ook een beetje zorgen om maak ( deze bezorgdheid had ik dus allemaal nie he bij mijn zoon) is dat op de echo van disndag ik geen hartslag zag. Arts dacht wel dat ze iets zag flikkeren en ik stond er niet bij stil vanaf wanneer je het hart nou hoort. Volgens de echo was ik disndag 6 weken en 2 dagen en was het embryo 0,507 cm.

Maar goed, zal wel even duren voor ik kan genieten van een zorgeloos zwangerschap.

Trouwens zijn er hier ook dames die tijdens de zwangerschap doorgaan met sporten. Ik wil dat eigenlijk niet zomaar opgeven.
Hi Donna, ja ik kan me dr iets bij voorstellen dat je onzeker bent maar echt ook hier zijn alle verhalen verschillend. De 1 spuugt zich leeg, ik heb t niet 1x hoeven doen, de ander is erg moe enz enz dus ik wil je alleen maar zeggen dat het niets hoeft te zeggen dat je nu weinig merkt. zwschappen kunnen onderling bij dezelfde vrouw ook enorm verschillen.

Mbt hartslag, ik meen te hebben gelezen dat vanaf 8 weken een hartactiviteit duidelijk is te zien dus dat zou goed kunnen dat bij 6 weken dit nog onduidelijk is.

mbt sporten, ik ski nog, buiten de pistes oftewel met toerski's omhoog lopen met vellen onder ski's en daarna afdalen en wandel nog volop in de bergen (woon in italie). ik hoop dit alles nog zo lang mogelijk vol te houden al begin ik sinds deze week te merken dat mn buik toch wel groot word en ik mn energie wat beter moet verdelen.

hier diverse mensen die mij voor gek verklaren maar ik doe echt gewoon lekker mijn ding zolang ik me goed voel immers je kunt ook thuis struikelen, vallen en t sporten is echt mijn ding en uitlaatklep dus ik zou zeggen "ga door met waar je je goed bij voelt"

meiden allemaal fijne avond en goed weekend!
Hallo dames

Donna: sporten kan je gewoon lekker blijven doen! Paardrijden doe ik niet meer, maar tennissen blijf ik lekker doen. Dacht van de week dat het wat moeizamer zou gaan ivm mijn bekken. Maar vanmorgen was er niks aan de hand. Heb heerlijk een uurtje getennist (en gewonnen!!!!).

Al 2 dagen ook niet misselijk geweest. Maar eigenlijk viel dat ook well mee. Ik heb een week of 2 overgegeven direct na dat ik opstond en 5 minuten later was het alweer over.

Merk ook dat mijn moeheid veel minder is nu.

Volgens mij ga ik richting die energieboost die na 3 maanden hoort te komen! Leuk

En het klopt wat Pira zegt over dat hartje, kan pas na een week of 8 geloof ik. En de arts had je heus wel verteld dat het niet goed was geweest, dus maak je maar geen zorgen.

Wel foto's plaatsen van de buikjes! Ben nieuwschierig
Lieselot wat fijn dat je bekken niet opspeelde vandaag en nog wel gewonnen met tennissen!!! naja je bent dan ook met zn tweeen hè

zou heerlijk zijn als je nu de energieboost krijgt...ik was ook echt top de afgelopen maanden. maar ik merk wel dat ik nu de laatste 3 maanden inga. vandaag lange wandeling gemaakt, ook flink bergop en ik voel t in mn liezen en rug mmmmm en zoals ik al schreef moet ik echt mn tijd = energie beter gaan verdelen. wat ik anders op een dag allemaal eventje doe, red ik nog wel maar dan ben ik 's avonds echt moe en zeurt er vanalles dus tja....deze week de beurs in NL als grote energievreter, dus ben heel benieuwd. voel me verder weer prima dus daar ligt t niet aan. t'is denk toch de kleine meid en haar gewicht die meer van me vragen.

wij gaan lekker pizza eten en waar kan dat beter dan hier

fijne avond en zondag!
Zo wij hebben vandaag onze eerste echte euro's over de balk gesmeten voor de kleine jongen. We hebben de kinderwagen gekocht! Heb ff een foto op hyves gezet, even zo van mijn buik Lieselotje :-)
Hoi allemaal! Heb net de foto's op hyves gezien. Leuk om jullie in het echt te zien, en leuk kinderwagen Watever! Welke is het eigenlijk?

Buikfoto's staan voor vandaag op de planning en kan ik ze morgen plaatsen! Hoop alleen dat het er van komt want vanmiddag bezoek en ben dan vaak savonds weer te moe voor dat soort dingen.

Op het april forum werd al gezegd dat ik vanaf deze week meldplicht heb (vanaf dinsdag is het precies nog 3 weken tot aan de uitgerekend datum, en dat betekent dat ik dus 'mag' gaan bevallen. Dus ik zal proberen met hier ook elke dag te melden! Maar trek niet te snel conclusies als ik er toch onverhoopt een dagje niet ben, want die drie houden met nogal bezig, maar ik doe mijn best.

Donna, dat je het hartje niet hoort met jou termijn zegt echt niet zoveel hoor. Bij mijn eerste lukte het met 10 weken nog niet, en pas met 12 wel. En dat hoor ik echt heel vaak. Snap dat je bezorgd bent met jouw geschiedenis!

Grappig, Lieselotje gaat de goeie fase in, Pira wordt wat meer moe! Zina en ik zijn er bijna klaar mee, Zina hoe is het bij jou, stijgt de spanning al?

Ik ga me eens aankleden, straks dochter ophalen bij zwemles en aankleden is inmiddels een heel gedoe dus mag wel eens gaan beginnen.

Iedereen een heel fijne zondag en meld me in ieder geval morgen weer!
Oja Maria, wat een leuke zoon, hij lijkt wel een beetje op de mijne (qua haar dan met name), ik zal ook nog foto plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven