Napraattopic deel 99

24-05-2018 09:06 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
fashionvictim schreef:
12-06-2018 17:03
ik begrijp ook niet zo goed waarom er zo hysterisch gereageerd wordt op kritische noten.

Ik begrijp sowieso dat gedweep met de TO ineens niet, het lijkt wel een vorm van massahysterie. Normaal gesproken wordt er massaal met elkaar meegehoond en worden mensen om het minste geringste door een groep finaal afgebrand en van het forum gejaagd met schuimbekkende preken over Eigen Verantwoordelijkheid en Foute Keuzes, maar deze week stond de maan kennelijk anders en hebben "we" ineens massaal besloten dat we moeten laten zien wat een barmhartige Samaritanen we toch zijn. Ofzo.

Echt totaal niet des Vivas, het zal wel weer andersomdag zijn.
+1!
fashionvictim schreef:
ik begrijp ook niet zo goed waarom er zo hysterisch gereageerd wordt op kritische noten.

Ik begrijp sowieso dat gedweep met de TO ineens niet, het lijkt wel een vorm van massahysterie. Normaal gesproken wordt er massaal met elkaar meegehoond en worden mensen om het minste geringste door een groep finaal afgebrand en van het forum gejaagd met schuimbekkende preken over Eigen Verantwoordelijkheid en Foute Keuzes, maar deze week stond de maan kennelijk anders en hebben "we" ineens massaal besloten dat we moeten laten zien wat een barmhartige Samaritanen we toch zijn. Ofzo.

En dat begrijp ik dan vaak weer niet. Wel als het overduidelijk een trol is, maar iemand met problemen en die het niet meer ziet zitten, hoort nooit afgebrand te worden, vind ik.
Life is short. Eat dessert first.
Afbeelding
fashionvictim schreef:

Er is een verschil tussen kritische noten, zoals bijvoorbeeld van jou, SallySpectra, Oakes, of gewoon ronduit rellen van sommigen.

En dat daarnaast een forumster die hier al zes jaar komt er openlijk van wordt beschuldigd dat zij en TO dezelfde zijn vind ik gewoon helemaal van de zotte.
Star² schreef:
12-06-2018 17:39
Er is een verschil tussen kritische noten, zoals bijvoorbeeld van jou, SallySpectra, Oakes, of gewoon ronduit rellen van sommigen.

En dat daarnaast een forumster die hier al zes jaar komt er openlijk van wordt beschuldigd dat zij en TO dezelfde zijn vind ik gewoon helemaal van de zotte.
Die twee personen die dat beweerden, waren één en dezelfde en hebben een ban.

En verder volledig eens met jouw post.
Die beschuldigingen aan het adres van o.a. Flatverkopen zijn schandalig. Rellen en trollen, leuk, maar niet ten koste van bestaande personen die zich belangeloos voor een TO inzetten.

Wat mij betreft gaat er naar ieder van de forummers die TO hebben bezocht een grote doos MERCI.
Na de update ivm spoedeisende gyn hulp krab ik me toch even achter mijn oren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
12-06-2018 18:33
Na de update ivm spoedeisende gyn hulp krab ik me toch even achter mijn oren.
Inderdaad wel heel veel drama ineens. Maar goed, het kan natuurlijk. En die Efteling loopt vast niet weg :D
Lady*Voldemort schreef:
12-06-2018 18:34
Inderdaad wel heel veel drama ineens. Maar goed, het kan natuurlijk. En die Efteling loopt vast niet weg :D
Begint wel een beetje op een soap te lijken zo. Wel handig zo, vlak voor de zomerstop van Gtst.
Psst...grapje he. Niet staffen.
Lady*Voldemort schreef:
Pcies. Vooralsnog ben ik liever naïef dan negatief.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
12-06-2018 18:39
Pcies. Vooralsnog ben ik liever naïef dan negatief.
Ghe ghe.

Ik ben eerder negatief dan naïef, en eigenwijs genoeg om tegen de stroming in te gaan.
In deze alle respect voor Flat cs.
Lady*Voldemort schreef:

Het gaat zichzelf wel uitwijzen, denk ik.
Ik vind het zo erg als iemand een kind op de wereld zet zonder over een vangnet te beschikken.

Ze loopt ook nog het risico haar kind kwijt te raken (uithuisplaatsing) als dit topic en die Crowdfundactie bekend wordt. Ze heeft uit wanhoop contact met onbekenden via internet voor geld. Dat is toch niet een stabiele omgeving voor een kind. Heel apart allemaal. Raar ook dat Viva hieraan meewerkt.

Ik ben er zeker voor om iemand te helpen als je het kan missen. Maar er zijn een aantal dingen die TO nog zelf kan regelen (desnoods met de hulp van een aantal hier) alvorens geld aan te nemen. TO geld geven gaat vrees ik niet echt iets oplossen.
Tampaxropeje schreef:
12-06-2018 19:36
Ik vind het zo erg dom als iemand een kind op de wereld zet zonder over een vangnet te beschikken.

En dat ontbreken van een vangnet is tot daaraan toe. De situatie waar ze in nu lijkt te zitten is helemaal ongeschikt om zwanger te raken. Dat valt TO aan te rekenen. Dat ze er zelf een potje van maakt, soit, maar ze betrekt er nu een kind bij.
Lieve actie die Crowdfunding, echter dat beetje geld verandert TO niet ineens in een verstandige moeder. Ze is zo ontzettend kwetsbaar en haar kind daardoor straks ook.

Daarnaast is het een kwaliteit om via een forum die daar niet voor bedoeld is onbekende mensen voor je te winnen die bereid zijn een Crowdfunding te starten om je te helpen. Met die kwaliteit zou je in het echte leven toch ook wel met een aantal mensen (al is het oppervlakkig) relaties hebben opgebouwd (vrienden van vroeger, ex-schoonfamilie, buren, ex-buren, collega's, ex-collega's)? Dat er echt niemand is waar TO bij kan aankloppen voor boodschappen om te eten, zeker gezien ze zwanger is, vind ik helaas geen goed teken.

Ik hoop dat iemand die nu met haar in contact is de harde ernst van TO's situatie inziet en een melding maakt bij Veilig Thuis. Dat is minder romantisch dan een Crowdfunding starten, maar wel iets dat meer zoden aan de dijk zal zetten. Dan krijgt TO in deze stressvolle situatie de tijd en ruimte om haar leven op orde te krijgen en daarna alsnog weer voor haar kind te zorgen.
https://www.siriz.nl/hulp-nodig/zwanger ... r-en-geld/

https://www.siriz.nl/hulp-nodig/zwanger ... eenstaand/

https://www.siriz.nl/hulp-nodig/zwanger ... -te-wonen/
Kun je die linkjes niet beter in het betreffende topic zetten?
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
doornroosje9 schreef:
12-06-2018 17:05
En dat begrijp ik dan vaak weer niet. Wel als het overduidelijk een trol is, maar iemand met problemen en die het niet meer ziet zitten, hoort nooit afgebrand te worden, vind ik.
Er is meer tussen troll en echt. Oplichting bv. En psychische problemen. Zo was er eens iemand die beweerde kanker te hebben. Is een meeting geweest, updates... bleek alles gewoon niet waar. Ik durf te wedden dat er nog niemand niet in TO huis is geweest. Vast ergens afgesproken. Er klopt gewoon veel te veel niet. Eten krijgen van "vriend" maar dat kan niet te vaak want hij is al zo afgevallen... tuuuurlijk.
nina1966 schreef:
12-06-2018 21:35
Er is meer tussen troll en echt. Oplichting bv. En psychische problemen. Zo was er eens iemand die beweerde kanker te hebben. Is een meeting geweest, updates... bleek alles gewoon niet waar. Ik durf te wedden dat er nog niemand niet in TO huis is geweest. Vast ergens afgesproken. Er klopt gewoon veel te veel niet. Eten krijgen van "vriend" maar dat kan niet te vaak want hij is al zo afgevallen... tuuuurlijk.
dit ja, iemand die in haar eigen waarheid is gaan geloven
Ik mag trouwens wel een alu hoedje want ik had even zelfs het vermoeden dat het door viva zelf was geplaatst oid. Bij de eerste kritische vragen kreeg ik een ban. Toen diezelfde vragen door veel meer mensen werd gesteld konden ze daar niet voor blijven bannen natuurlijk. Maar ik vond het wel opvallend snel. Heb er ook een mail over gestuurd En die werd beantwoord met een heel nietszeggend zinnetje.

Ik voel een stuk aankomen over goedgelovigheid in nederland.
nina1966 schreef:
12-06-2018 21:38
Ik mag trouwens wel een alu hoedje want ik had even zelfs het vermoeden dat het door viva zelf was geplaatst oid. Bij de eerste kritische vragen kreeg ik een ban. Toen diezelfde vragen door veel meer mensen werd gesteld konden ze daar niet voor blijven bannen natuurlijk. Maar ik vond het wel opvallend snel. Heb er ook een mail over gestuurd En die werd beantwoord met een heel nietszeggend zinnetje.

Ik voel een stuk aankomen over goedgelovigheid in nederland.
Serieus? Dat dit topic door Viva zelf opgezet was?

En ik blijf ook nog uitleg geven hier en daar. Heeft gewoon totaal geen zin.
Ja, die bannen en die waarschuwingen begrijp ik ook niks van. Aan de ene kant worden trolls gepermaband en worden topics al gewist als je vraagt naar een ingegroeide teennagel, maar dit topic mag dan ineens weer wel.

Dat is hier echt ook volkomen willekeurig, klaarblijkelijk.

Heeft een mod zeker weer meegedoneerd onder d'r forumnaam en mag het niet in twijfel getrokken worden ofzo, iets anders kan ik niet bedenken.
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
12-06-2018 21:41
Serieus? Dat dit topic door Viva zelf opgezet was?

En ik blijf ook nog uitleg geven hier en daar. Heeft gewoon totaal geen zin.
Wat ik dan niet snap, is dat sommigen maar blijven doorzeuren. Ze denken dat het (grotendeels) nep is, maar waarom dan al die energie erin steken om anderen daarop te blijven wijzen? Ik zie daar de lol niet van in. Get a life, denk ik dan.
Phineas schreef:
12-06-2018 21:50
Wat ik dan niet snap, is dat sommigen maar blijven doorzeuren. Ze denken dat het (grotendeels) nep is, maar waarom dan al die energie erin steken om anderen daarop te blijven wijzen? Ik zie daar de lol niet van in. Get a life, denk ik dan.
Ik snap er ook werkelijk niets van. Om gelijk te krijgen ofzo? Als je het niet gelooft, geloof je het niet, prima hoor.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 21:53
0.23% gewijzigd
nina1966 schreef:
12-06-2018 21:35
Als tegengeluid:

Ik herinner me van lang geleden (niet hier, het was op flair) ook iemand met kanker. Daar zijn nogal wat forummers van toen naar de begrafenis geweest.

Er zijn een heleboel dingen die ik uit mijn RL ken en herken die hier op het forum niet kunnen bestaan. Die slecht zijn volgens het forum. En nep. En onbestaanbaar.

Ik maak zelf wel uit wat ik wel en niet geloof en wat ik wel en niet doe.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven