Werk & Studie alle pijlers

Vergoed studeren

12-06-2018 18:33 11 berichten
Hallo,

Mijn vriend krijgt een studie van zijn werk aangeboden waar hij natuurlijk blij mee is. Dit zou betekenen dat hij op de vrijdag (hele dag) gaat studeren en de rest van de week gewoon werkt (à 32 uur).

De regel is: contract van 40 terug naar 32 uur zodat je studeert 'in je eigen tijd' maar de studie krijg je van je werk.
Mijn vriend vraagt zich af of dit normaal/ standaard is.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan wat voor studie..wat voor werk..moet hij nog verplicht nawerken enz enz
Economisch/ accountancy. Ja als hij de studie krijgt/ volgt/ behaald dan moet hij er minimaal 4 jaar werken.
Er is geen standaard.
Maar wat wil je vriend dan? Die 8 uur op vrijdag ook nog uitbetaald krijgen?
Of het standaard is weet ik niet maar het lijkt me wel erg logisch eigenlijk want hij gaat toch ook een dag minder werken dan? Of was hij eigenlijk van plan om die studie in het weekend te doen of op de andere 4 dagen 10 uur te werken?
Bij o.a. BBL opleidingen wel....en in heel veel andere gevallen ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
minnimouse schreef:
12-06-2018 18:41
Er is geen standaard.
Maar wat wil je vriend dan? Die 8 uur op vrijdag ook nog uitbetaald krijgen?

Ik vraag me ook wel een beetje af wat vriend dan had verwacht. Werkgever mag niet zomaar het contract wijzigen, dus vriend mag verlangen dat het contract gehandhaafd blijft. Maar werkgever verwacht dan natuurlijk wel dat hij werkt. En dat kan niet want hij moet naar een opleiding. Op wiens verzoek wordt de opleiding gevolgd?
sleeping_sun schreef:
12-06-2018 18:37
Economisch/ accountancy. Ja als hij de studie krijgt/ volgt/ behaald dan moet hij er minimaal 4 jaar werken.
Is heel normaal in die branche. De opleidingen zijn duur. Je hoeft er niet 4 jaar te blijven werken. Het is alleen zo dat hij een deel zal moeten terug betalen als hij eerder uit dienst gaat. Maar tegenwoordig neemt de nieuwe werkgever die schuld gewoon over.
Mijn vriend werkte 4x8 (en overwerk) en dan 1 dag studie. Duaal was dat. Het werk betaalde de studie.
Vrij normaal zo als je naast werk studeert. Die dag is geen salaris uiteraard want dat is je studiedag en die wordt al betaald.

Ik had vroeger bbl maar betaalde mijn opleiding zelf.
Moet die studie verplicht van de werkgever?
Bij ons is het vier uur verlof en vier uur van de werkgever. We hebben een 36-urige werkweek dus in de praktijk ben je dan je compensatie-uren kwijt. Verder tijd voor examens, de studie vergoed en geen terugbetaalverplichting.
Onze dualen krijgen salaris (start met 1600 voor een verse vwo’er), en studeren 100% onder werktijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven