Vergoed studeren
dinsdag 12 juni 2018 om 18:33
Hallo,
Mijn vriend krijgt een studie van zijn werk aangeboden waar hij natuurlijk blij mee is. Dit zou betekenen dat hij op de vrijdag (hele dag) gaat studeren en de rest van de week gewoon werkt (à 32 uur).
De regel is: contract van 40 terug naar 32 uur zodat je studeert 'in je eigen tijd' maar de studie krijg je van je werk.
Mijn vriend vraagt zich af of dit normaal/ standaard is.
Mijn vriend krijgt een studie van zijn werk aangeboden waar hij natuurlijk blij mee is. Dit zou betekenen dat hij op de vrijdag (hele dag) gaat studeren en de rest van de week gewoon werkt (à 32 uur).
De regel is: contract van 40 terug naar 32 uur zodat je studeert 'in je eigen tijd' maar de studie krijg je van je werk.
Mijn vriend vraagt zich af of dit normaal/ standaard is.
dinsdag 12 juni 2018 om 18:48
minnimouse schreef: ↑12-06-2018 18:41Er is geen standaard.
Maar wat wil je vriend dan? Die 8 uur op vrijdag ook nog uitbetaald krijgen?
Ik vraag me ook wel een beetje af wat vriend dan had verwacht. Werkgever mag niet zomaar het contract wijzigen, dus vriend mag verlangen dat het contract gehandhaafd blijft. Maar werkgever verwacht dan natuurlijk wel dat hij werkt. En dat kan niet want hij moet naar een opleiding. Op wiens verzoek wordt de opleiding gevolgd?
dinsdag 12 juni 2018 om 18:50
Is heel normaal in die branche. De opleidingen zijn duur. Je hoeft er niet 4 jaar te blijven werken. Het is alleen zo dat hij een deel zal moeten terug betalen als hij eerder uit dienst gaat. Maar tegenwoordig neemt de nieuwe werkgever die schuld gewoon over.sleeping_sun schreef: ↑12-06-2018 18:37Economisch/ accountancy. Ja als hij de studie krijgt/ volgt/ behaald dan moet hij er minimaal 4 jaar werken.
dinsdag 12 juni 2018 om 18:55
dinsdag 12 juni 2018 om 19:40
Bij ons is het vier uur verlof en vier uur van de werkgever. We hebben een 36-urige werkweek dus in de praktijk ben je dan je compensatie-uren kwijt. Verder tijd voor examens, de studie vergoed en geen terugbetaalverplichting.
Onze dualen krijgen salaris (start met 1600 voor een verse vwo’er), en studeren 100% onder werktijd.
Onze dualen krijgen salaris (start met 1600 voor een verse vwo’er), en studeren 100% onder werktijd.