Littekencrème
woensdag 13 juni 2018 om 10:41
Eind april zijn er bij mij twee vrij grote, op de huid liggende moedervlekken weggeschaafd. Dit omdat de moedervlekken op best wel zichtbare plekken zaten en dit volgens de dermatoloog het mooiste resultaat zou geven.
Nou, niet dus. De littekens zijn dik, heel rood en pijnlijk en dit neemt eerder toe dan dat het afneemt.
Terug naar dermatoloog of maar gewoon wachten en eventueel wat smeren met littekencrème?
Nou, niet dus. De littekens zijn dik, heel rood en pijnlijk en dit neemt eerder toe dan dat het afneemt.
Terug naar dermatoloog of maar gewoon wachten en eventueel wat smeren met littekencrème?
woensdag 13 juni 2018 om 10:50
Terug naar dermatoloog zou ik zeggen. Heb je wel goede instructies gehad voor de verzorging van de wondjes en die opgevolgd?
Het is bijvoorbeeld essentieel om een litteken uit de zon te houden. Ik heb zelf een fors litteken en dat is de eerste twee jaar niet blootgesteld aan de zon en daarna voorzichtig met sunblock erop. Nog steeds bescherm ik dat extra, net zoals mijn gezicht.
Het is bijvoorbeeld essentieel om een litteken uit de zon te houden. Ik heb zelf een fors litteken en dat is de eerste twee jaar niet blootgesteld aan de zon en daarna voorzichtig met sunblock erop. Nog steeds bescherm ik dat extra, net zoals mijn gezicht.
woensdag 13 juni 2018 om 11:17
Op welke plek zaten de moedervlekken.
Het is nog geen 2 maanden geleden gebeurd, en zo snel heelt een huid niet. Het hangt ook erg af wat voor type huid je hebt. Sommige mensen maken dikkere littekens dat andere mensen. Daar kan je niets tegen doen. Vooral mensen met een donkere huid maken dikkere littekens.
Moedervlekken die op de rug weggehaald worden maken vaak ook grotere littekens. Dit komt omdat er altijd spanning op de huid staat en het een hele dikke huid is.
Volgens mij is vooral geduld nu het belangrijkste.
Het is nog geen 2 maanden geleden gebeurd, en zo snel heelt een huid niet. Het hangt ook erg af wat voor type huid je hebt. Sommige mensen maken dikkere littekens dat andere mensen. Daar kan je niets tegen doen. Vooral mensen met een donkere huid maken dikkere littekens.
Moedervlekken die op de rug weggehaald worden maken vaak ook grotere littekens. Dit komt omdat er altijd spanning op de huid staat en het een hele dikke huid is.
Volgens mij is vooral geduld nu het belangrijkste.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 13 juni 2018 om 11:23
Sowieso contact opnemen met je arts of de assistente als het je niet lekker zit, al is het maar ter geruststelling.
Verder gebruik ik zelf Alhydran tegen littekens (op advies van mijn arts). Ik moet zeggen dat ik dat gebruik na behandeling van het laseren van acné littekens in mijn gelaat. Maar als ik kijk bij ervaringen van andere van die zalf zie ik dat de meeste mensen het echt voor operatieve littekens gebruiken. Het is zeker niet goedkoop maar het is onwijs fijn spul!
En zoals eerder is gezegd goed uitkijken met blootstelling aan zon e.d.
Verder gebruik ik zelf Alhydran tegen littekens (op advies van mijn arts). Ik moet zeggen dat ik dat gebruik na behandeling van het laseren van acné littekens in mijn gelaat. Maar als ik kijk bij ervaringen van andere van die zalf zie ik dat de meeste mensen het echt voor operatieve littekens gebruiken. Het is zeker niet goedkoop maar het is onwijs fijn spul!
En zoals eerder is gezegd goed uitkijken met blootstelling aan zon e.d.
pastelblauw wijzigde dit bericht op 13-06-2018 11:24
7.71% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 12:16
Mijn litteken op mijn rug na het weghalen van een moedervlek plus omliggende huid is na zes jaar altijd nog zeer zichtbaar, ondanks intensief smeren en goede wondverzorging. Waarschijnlijk omdat de huid daar altijd trekt, vanwege bewegen van schouder en arm. Wel voelde het prettig om in te smeren en vettig te houden... Voordat de roodheid wegtrok, gingen er maanden overheen.
Sluit me wel aan bij Pastelblauw, geruststelling is goed, als je je zorgen maakt, teruggaan!
Sluit me wel aan bij Pastelblauw, geruststelling is goed, als je je zorgen maakt, teruggaan!
woensdag 13 juni 2018 om 12:17
Volgens de plastisch chirurg waar ik ben geweest voor het weghalen van iets in mijn gezicht zijn die speciale crèmes inderdaad niet nodig en vooral geldverspilling, hij noemde vitamine E crème als alternatief. Voor een paar euro haal je een flinke pot bij de drogist.
woensdag 13 juni 2018 om 12:22
Littekenvorming verloopt niet bij iedereen hetzelfde. Hangt mede af van je huid-type.
Volgens mijn dermatoloog valt daar weinig aan te doen en zijn al die smeerseltjes vooral geldklopperij.
Volgens mijn dermatoloog valt daar weinig aan te doen en zijn al die smeerseltjes vooral geldklopperij.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar