Absurd treitergedrag

13-06-2018 17:30 68 berichten
Mijn zoon van 11 is vorig jaar van school gewisseld, omdat de vorige dreigt te sluiten vanwege een dalend leerlingaantal en ik niet wilde dat hij in groep 8 als een jojo op externe locaties geplaatst wordt. Nu ik weet wat ik nu weet zou ik het misschien niet hebben gedaan.

Begin dit jaar is hij gestart op een school met 500 leerlingen en van ieder jaar 2 of 3 klassen. Al vanaf het begin zijn er problemen.

Het begon met dat mijn zoon gepest werd omdat hij een shirt van de Zeeman droeg. Dus?
Sindsdien wil hij alleen nog maar merkkleding aan naar school, wat ik veelal tweedehands aanschaf.
Opmerkelijk wel dat de kinderen het herkenden als een Zeemanshirt terwijl ze mijn zoon pestten met dat hij “arm” is?

Er zijn twee medeleerlingen die hem dagelijks schoppen. Zegt hij “doe dat niet” zeggen die leerlingen dat ze niks doen en “naar de juf gaan” als hij ze weer “beschuldigt.”
Nu was ik er niet bij maar blauwe plekken op de benen lijkt me niet normaal.

Vervolgens zijn verjaardag. Ik heb hem een doosje chocoladetruffels laten trakteren. Gevolg: kinderen noemen mijn zoon “armoezaaier” omdat een chocoladetruffel als traktatie karig is?
Mijn zoon vertelt thuis dat hij zijn verjaardag liever geheim had willen houden. Maar dit ook niet kan door een grote kalender in de klas.

Dan gaat het pesten ook nog eens na schooltijd verder. Op een Instagrampagina van een klasgenoot stonden foto’s van o.a. mijn zoon en de tekst “like deze foto als je wilt dat xxx van school af gaat”. Mijn zoon is hierachter gekomen en werd ontzettend boos. Dit mondde uit in een partijtje stoeien in de klas. Die dag was er een invalkracht die mijn zoon daarom een dag in een andere klas heeft gezet en voor de andere leerling was dit gevolg er niet.
Ik heb hierna uiteraard een klacht ingediend over het gedrag van die leerling op Instagram, tot op heden geen reactie en als ik de leraresen erop aanspreek is het “geen tijd.”

Ik heb ook mijn zoon verteld dat hij best mag opnemen met zijn telefoon wat de klasgenoten tegen hem zeggen. Ik ben geschokt. Dit zijn o.a. teksten als “homo”, “autist”, “borderliner”, “vuilnisbelthomo” en “marokkaan” terwijl geen van deze teksten werkelijk mijn zoon omschrijft.
Een van die opnames wilde ik graag de docente laten horen, die liet weten dat opnemen niet mag en nu dagelijks dit tegen mijn zoon zegt waardoor hij niks meer durft op te nemen.

Ik overweeg daarom ook nu om mijn zoon toch voor 1 jaar elders te plaatsen. Terwijl de bedoeling was dat hij 2 jaar hier zou zitten zonder bang te zijn dat hij met zijn klasgenoten de gevolgen moet dragen van een te kleine school. Ik wilde helemaal niet dat mijn zoon twee keer van basisschool zou wisselen, maar zoals het hier gaat gaat het niet.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-06-2018 18:01
Reden: naam verwijderd
0.16% gewijzigd
Los van of de TO het slim heeft aangepakt, klinkt dit als een school met een verziekte sfeer. Daar kun je tientallen gesprekken over gaan voeren met het personeel, het verandert waarschijnlijk niets.
CactusIkea schreef:
13-06-2018 19:08
Ik zag een paar weken terug voor 3 euro een doosje truffels bij de Flying Tiger. Mag ik jou vragen wat hier zo armoedig aan is? Trakteren houdt in dat je bescheiden iets viert en niet dat je een ordinair vreetfestijn organiseert.
Ik benoemde de prijs van de truffels omdat iemand zei dat het luxe was. Dat vind ik dus sowieso niet.

Los daarvan hoeft het geen ordinair vreetfestijn te zijn. Het ligt er bij kinderen vooral aan hoe je het brengt. Een doosje truffels meegeven waar iedereen er 1 uit mag pakken is armoe. Niet (alleen) vanwege de prijs, maar omdat er 0 aandacht aan besteed is en een hoop onverschilligheid uitstraalt (dat schaar ik ook onder armoe). Pak een leuke mand, doe er een strik omheen o.i.d. met als traktatie simpele prikkers met etenswaar eraan waardoor het op een dier lijkt of whatever. Is al een stuk leuker.
He ja, laten we er weer een traktatietopic van maken.

Terwijl dit topic toch zo veel andere mogelijkheden heeft: laat ik bijvoorbeeld die verjaardagslijst eens noemen en de vraag of die wel mag, van de nieuwe privacywet.

Maar nee hoor, we gaan weer zaniken over traktaties.

:zzz:
Cafetière schreef:
13-06-2018 19:16
Ik benoemde de prijs van de truffels omdat iemand zei dat het luxe was. Dat vind ik dus sowieso niet.

Los daarvan hoeft het geen ordinair vreetfestijn te zijn. Het ligt er bij kinderen vooral aan hoe je het brengt. Een doosje truffels meegeven waar iedereen er 1 uit mag pakken is armoe. Niet (alleen) vanwege de prijs, maar omdat er 0 aandacht aan besteed is en een hoop onverschilligheid uitstraalt (dat schaar ik ook onder armoe). Pak een leuke mand, doe er een strik omheen o.i.d. met als traktatie simpele prikkers met etenswaar eraan waardoor het op een dier lijkt of whatever. Is al een stuk leuker.
Ben jij goed? Andere mensen JOUW waarden opdringen voor wanneer een traktatie niet armoedig is?
Serieus ruzie gaan maken over Noorse truffels :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Opnemen mag zolang je zoon deelnemer is van het gesprek. De school mag dit niet verbieden.
Cafetière schreef:

Het kind is 11!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
davo1979 schreef:
13-06-2018 19:40
Opnemen mag zolang je zoon deelnemer is van het gesprek. De school mag dit niet verbieden.

Tuurlijk mag school wel telefoons tijdens de les verbieden.
Wat is de reden dat je e.a. nog niet met de juf of meester hebt opgenomen (en dan bedoel ik een verzameling van alle klachten die je hebt - houd een logboek bij-)?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Star² schreef:
13-06-2018 19:43
Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Hele drama's vinden er plaats, met ouders die op hoge poten naar school stampen om een telefoon terug te eisen die voor een paar dagen van hun bloedje is afgepakt omdat het bloedje in kwestie er tijdens de les maar niet van af kon blijven.
Nouschi schreef:
13-06-2018 19:42
Het kind is 11!!
Precies. De traktaties moeten hier mee naar huis worden genomen en er komt helemaal niks versierd dan wel op een dier lijkend het huis in. Mijn zoon zou het ook niet waarderen als ik er versiering van Cars op had gedaan...
viva-amber schreef:
13-06-2018 19:50
Wat is de reden dat je e.a. nog niet met de juf of meester hebt opgenomen (en dan bedoel ik een verzameling van alle klachten die je hebt - houd een logboek bij-)?
Hoe kom je daarbij? De opnames met de telefoon waren hier onderdeel van.
Star² schreef:
13-06-2018 19:43
Ze zijn hier wel toegestaan, er worden tijdens de les met de klas spelletjes mee gespeeld op kahoot. Maar het toestaan geldt alleen in de vrijere momenten en met toestemming, niet dat de kinderen de rekenmachine erop mogen gebruiken tijdens rekenen.
Star² schreef:
13-06-2018 19:34
Serieus ruzie gaan maken over Noorse truffels :rofl:
De truffels waren van de AH.
Cafetière schreef:

Voor anderen bepalen wat armoedig is, is zeker niet asociaal?
In dat geval zou ik de klacht nu doorsturen naar de directeur en ook een klacht over de juf toevoegen. Dit is abnormaal. Je zoon hoort er niet alleen voor te staan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kumiko schreef:
13-06-2018 18:55
Marokkaan een scheldwoord :wtf:
Hier op school betekent dat volgens mij dat je arm bent. De kinderen maken ook “gabelle gabelle” geluiden wat ik zelf op de opnames heb gehoord.
Het-groepje schreef:
13-06-2018 18:53
Naast dat dit als een school met een rotsfeer klinkt geef je je kind ook geen goede adviezen to.
Die doos truffels is bizar.
Eerst in een zeemanshirt op school komen en na een pesterij erover ineens in tweedehands merkkleding verschijnen ook.
Dat opnemen is inderdaad echt geen goed advies.
Ik zie het schaap al zitten.
Heb je geen leuke neven of nichten of leuke jong volwassenen in de omgeving waarmee zoon kan sparren?
Ik voorzie een zware tijd op de middelbare zo namelijk.
Mijn zoon wil absoluut geen “goedkope” kleding meer aan naar school, ik kan hem niet naakt sturen.
Het opnemen was onderdeel van een dossier van wat er speelt.
Bea15 schreef:
13-06-2018 17:42
Hij moet nog een jaar op de basisschool? Bestaat zijn oude school nog? Dan zou ik hem daar naar toe laten gaan, tenminste als hij daar niet gepest werd. Hij zou bij mij niet op deze school blijven, hij moet nu toch dood ongelukkig zijn?
Op de oude school zijn meerdere leerlingen inmiddels vertrokken vanwege het dalend leerlingenaantal, ik spreek ouders die ik ken van die school nog weleens. Vermoedelijk wordt groep 8 aankomend jaar opgeheven, dit hangt o.a. af van of er een groep 7/8 kan komen en hoeveel leerlingen er blijven.
viva-amber schreef:
13-06-2018 20:01
In dat geval zou ik de klacht nu doorsturen naar de directeur en ook een klacht over de juf toevoegen. Dit is abnormaal. Je zoon hoort er niet alleen voor te staan.
Dat heb ik dus ook al een keer gedaan maar er wordt helemaal niet op gereageerd... Ik ben ook al eens naar het wekelijkse inloopspreekuur geweest waar wordt gereageerd met “we zullen ernaar kijken” en dan hoor ik niks meer. Vraag ik er later naar is het “ik kom er nog op terug”.
Je kan nog hoger de boom in hoor: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ver-school
Meestal als je moeder naar school komt voor je wordt je afgeschreven als schijterd. Maak je het alleen maar erger mee.
Stel dat je zoontje de grootste aanstichter voorziet van een goed pak slaag, durven de meelopers ook niks meer te doen.
Nouschi schreef:
13-06-2018 19:42
Het kind is 11!!
:rofl:
Loopt de hele klas in merkkleding? Kan het mij niet voorstellen.
Blaming the victim. Applaus Viva.
Die kinderen zoeken gewoon iets om hem op te pakken. Of dat dat nou truffels of een zakje chips met een strikje is, dat maakt natuurlijk geen hol uit. En of je het nou 'scheldwoorden' of scheldwoorden vindt, het gaat om de toon. En als dat negatief en neerbuigend is, is dat altijd uitschelden.

Haal kind zo snel mogelijk uit deze situatie. Waarschijnlijk was die klas al zo voordat je zoon er kwam. Er zit nu een ander kind in die klas opgelucht adem te halen omdat hij/zij niet meer het mikpunt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven