Knutselen en/of opknappen!

02-05-2017 21:00 82 berichten
Ik kon geen actief topic vinden over dit onderwerp, hopelijk heb ik hem niet over het hoofd gezien!

Ik vind het ontzettend leuk om te knutselen/frutselen, maar ook om wat grotere opknap projectjes te doen, en ik vroeg me af of er hier meer waren die dat leuk vonden. En hun resultaten, vragen en ideeen zouden willen delen. Uiteindelijk zit ik toch veel thuis in mijn eentje te doen, dus zo wat dingen delen leek me leuk.

Ik zal onder de OP meteen even een post maken met wat dingetjes die ik gedaan heb. Ik ben benieuwd naar jullie projectjes!
Up? Wordt er nog wat geknutseld gepimpt of opgeknapt?

Ik heb vandaag mijn “hobbykamer” bij gebrek aan een butcher woord (womancave?) weer opgeruimd.

Nu mijn man naar de patatzaak gaat, kunnen zoon en ik nog even “aquarellen” (smijten met verf zoals vroeger door tante Til bij de familie knots). Doel: uit die vellen knip ik later bloemen voor op stelen voor in een nepbloembed.
Nog niet echt heel erg. Nou ja, ik ben bezig met een verjaardagsslinger maken, maar dat gaat waarschijnlijk een langetermijnproject worden. En ik ben begonnen met mijn outfit voor castlefest. Maar geen echte dingen-in-huis-opknapprojecten.
schattigmeisje schreef:
02-01-2018 11:16
Nog niet echt heel erg. Nou ja, ik ben bezig met een verjaardagsslinger maken, maar dat gaat waarschijnlijk een langetermijnproject worden. En ik ben begonnen met mijn outfit voor castlefest. Maar geen echte dingen-in-huis-opknapprojecten.
Wat voor slinger is dat?
Een beetje dit idee:
Afbeelding
maar dan met vierkantjes.
Leuk zulk soort vlaggetjes schattigmeisje! Ik ben een tijdje niet zo actief geweest op Viva maar ik mis de positiviteit hier. :P Voor carnaval had ik oude kisten gepimpt:

Afbeelding

Afbeelding
Ow leuk!
Heb ze deze keer voor Pinkpop nodig. :-P)

Afbeelding
Hm als morgen de tafel leeg is maar eens een foto maken. We hebben hem vorige week eindelijk geverfd :-D
schattigmeisje schreef:
12-06-2018 22:23
Hm als morgen de tafel leeg is maar eens een foto maken. We hebben hem vorige week eindelijk geverfd :-D
Ik ben benieuwd!

Ik ben ook bezig met tuinbordjes:
https://i.imgur.com/Y24W1mS.jpg
Dat soort bordjes zijn leuk!
Afbeelding

Zo blij met hoe de tafel geworden is! We hadden vorig jaar de verf al die op de poten zit, maar daarmee de hele tafel doen zou wel erg licht worden. We hebben vorige week de poten een tweede laag gegeven, en de rest is English Red bij de Action vandaan. Werkt prima.
schattigmeisje schreef:
13-06-2018 23:30
Afbeelding

Zo blij met hoe de tafel geworden is! We hadden vorig jaar de verf al die op de poten zit, maar daarmee de hele tafel doen zou wel erg licht worden. We hebben vorige week de poten een tweede laag gegeven, en de rest is English Red bij de Action vandaan. Werkt prima.
Mooie kleur! Ik moet mijn tafel ook nog een keertje doen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Action is best een fijne winkel voor klus en knutselspul. Ik heb er laatst ook blauwe krijtverf gekocht en daar een tuintafeltje en bloempotten mee geschilderd. Moet dan nog wel een laagje vernis overheen, ook van de action. En de kwasten zijn er ook prima. Recentelijk ook mozaieksteentjes gekocht, de lezers van het tegen tegeltuinentopic hebben mijn mozaiekproject kunnen volgen.
Er wordt hier altijd geklust en geknutseld, er is ook nog een traprenovatie gaande.
Tuingravin schreef:
14-06-2018 22:32
Action is best een fijne winkel voor klus en knutselspul. Ik heb er laatst ook blauwe krijtverf gekocht en daar een tuintafeltje en bloempotten mee geschilderd. Moet dan nog wel een laagje vernis overheen, ook van de action. En de kwasten zijn er ook prima. Recentelijk ook mozaieksteentjes gekocht, de lezers van het tegen tegeltuinentopic hebben mijn mozaiekproject kunnen volgen.
Er wordt hier altijd geklust en geknutseld, er is ook nog een traprenovatie gaande.
Die stapstenen zijn zo leuk geworden! Ik had de diy zelf al gezien op Pinterest.

Ik heb hier nog heel veel badkamertegeltjes liggen. En er is van de winter een spiegel gesneuveld dus daar moet ik ook nog een keer iets mee doen. :$
YL is het een spiegel die ook buiten zou kunnen? Ik heb ooit (in vorige woning) een tuinspiegel laten vallen. Man wilde alles weggooien maar ik heb de scherven gered, met handschoenen aan de randen geschuurd en met goede lijm aan de schutting gelijmt, gewoon hier en daar een spiegelende scherf. Gaf een heel mooi effect.
JSV, ik heb me nooit gerealiseerd dat er buiten- en binnenspiegels waren... :$
Weer wat geleerd. Al denk ik dat je een badkamerspiegel ook buiten zou kunnen gebruiken. Lijkt me idd een leuk gezicht, stukjes spiegel op de schutting. Foto???
TG foto heb ik er helaas niet van het was bij een vorige woning. En ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen (ik heb nog steeds ruzie met dit forum hierover.
Buitenspiegels hebben een extra laag in de spiegel zodat er geen vocht in komt.
Action vind ik inderdaad ook een hele fijne winkel voor dat soort spul. En je stenen zijn geweldig geworden ;-)
Vraagje over roestende schroeven bij gebruik van verf op waterbasis.

Action heeft die verf en voor simpele dingen gebruikt. Buiten en dat is na 3 jaar nog steeds goed. Roltafel voor zware planten. Wel 2 lagen gedaan.

Ik heb nog een bak van afvalhout. Die wilde ik in dezelfde kleur verven, maar die schroeven mogen niet.
Is er een manier om die schroeven te behandelen zodat ze niet roesten door die langzaam drogende verf.
Ik wil de bak buiten zetten op een beschutte plek, maar bij regen en bepaalde windrichting kan het toch nat worden.
Ja, leuke dingen om te zien. Ideeën genoeg, maar geen tjid.

Zo heb ik ook als plan om één of meer goedkope tuinplanken te gebruiken om solar-lampjes aan te bevestigen alsof die tuinplank een grotere lamp is. Minder gaten en reparaties in de muur nodig.
Iemand een idee wat de kwaliteit is van een pandpalm schuurmaschine is van Action van het merk Varo?
Ik heb ook iets duurdere bij Wehkamp gezien en vraag me af of er een groot verschil is. Ik wil wat kleinere vlakken schuren zoals een raamkozijn, stoelpoten en een paar spiegels. Er zitten schuurvlakken bij en die kunnen los zitten en het opvangen van het stof in zak of meteen aan stofzuiger.

Iemand een idee?
Pumps_italiaans schreef:
17-07-2018 00:37
Iemand een idee wat de kwaliteit is van een pandpalm schuurmaschine is van Action van het merk Varo?
Ik heb ook iets duurdere bij Wehkamp gezien en vraag me af of er een groot verschil is. Ik wil wat kleinere vlakken schuren zoals een raamkozijn, stoelpoten en een paar spiegels. Er zitten schuurvlakken bij en die kunnen los zitten en het opvangen van het stof in zak of meteen aan stofzuiger.

Iemand een idee?
Wanneer je die raamkozijnen binnen wil schuren, is een schuurmachine die je aan kan sluiten op je stofzuiger of stofzak wel echt fijn..

Dan had ik alle kozijnen in mijn huis misschien al wel gedaan.. :whistle:
Ik heb ondertussen wat meer tuinbordjes gemaakt en nog wat ideeen voor meer bordjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Met deze ben ik nu bezig:
Afbeelding
YellowLemon schreef:
17-07-2018 20:58
Wanneer je die raamkozijnen binnen wil schuren, is een schuurmachine die je aan kan sluiten op je stofzuiger of stofzak wel echt fijn..

Dan had ik alle kozijnen in mijn huis misschien al wel gedaan.. :whistle:
Ik heb toch die ene bij de Action gekocht en daar zit een bakje. Kan je het makkelijker naar chemisch afval... maar werd genoemd "verfsnippers" bij milieustraat. Dat bakje vind ik wel een toevoeging voor een betere grip ... vanwege minder grote handen.
Andere klant had hem en vond hem fijn, maar schuurbladen waren op.
Grote stukken kunnen wel.
Ik weet alleen nog niet hoe ik de gebarsten kit in het kozijn moet vervangen.
Ik moet ook een deur van de schuur doen. Het oppervlakkig is voordelig met die schuurbladen.
De ribbels kunnen dan met een duurdere. De deur heeft ook een groot raam.
Tips?
Pumps_italiaans schreef:
18-07-2018 15:53
Ik heb toch die ene bij de Action gekocht en daar zit een bakje. Kan je het makkelijker naar chemisch afval... maar werd genoemd "verfsnippers" bij milieustraat. Dat bakje vind ik wel een toevoeging voor een betere grip ... vanwege minder grote handen.
Andere klant had hem en vond hem fijn, maar schuurbladen waren op.
Grote stukken kunnen wel.
Ik weet alleen nog niet hoe ik de gebarsten kit in het kozijn moet vervangen.
Ik moet ook een deur van de schuur doen. Het oppervlakkig is voordelig met die schuurbladen.
De ribbels kunnen dan met een duurdere. De deur heeft ook een groot raam.
Tips?
Kit verwijder je door met een scherp mesje een stukje los te maken en het dan verder voorzichtig los te trekken.

Heb je wel eens met een spuitzak op een taart gedecoreerd? Ik vind dat kitten zelf daar wel een beetje mee te vergelijken is. Je moet snelle lijnen trekken. En je hebt een kitpistool en de juiste kit voor de omgeving nodig(maar dat staat op de tube). Je kan met schilderstape de randen afplakken. En met een water/zeep oplossing eventueel oppervlaktes eromheen inspuiten zodat geknoeide kit niet zo snel hecht. Maar de kieren die je kit moeten natuurlijk schoon zijn, en je moet er niet te dicht op afplakken. Mijn vader gebruikt een rond afgesneden buisje of tooltje om het glad na te strijken. Maar ik ga er een keer met mijn vinger langs na en dan ziet het eruit alsof het door een badkamerman is gedaan vind ik zelf. Daarna veeg ik mijn vinger af aan een oude lap. :$

Ik vind het echt zo’n klusje wat je even onder de knie moet krijgen.

Je raam zou ik afplakken met kranten tegen verspetters. Ik vind opgedroogde verf heel lastig van een raam te boenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven