Ouder heeft misschien hulp nodig

17-06-2018 16:06 32 berichten
Vader is alleen en heeft geen relatie. Mijn broer is vanwege werk hele week van huis en ik woon op 3 uur rijden.

Nu lijkt het er op dat vader wat minder wordt. Verzorgt zich wel goed maar huis is vies. Hij vindt zelf dat alles prima gaat maar wij hebben onze twijfels. We hebben nergens inzage in dus weet even niet hoe dit aan te pakken.

Met name de afstand en afwezigheid is niet handig. Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe ga je te werk.

Ik wilde bij een volgend bezoek mijn vader vragen om een machtiging....voor het geval dat maar ik krijg nu geen enkele informatie.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-06-2018 16:29

En idd huisarts is ook privacy wet. Bij mijn schoonvader heb ik met pijn en moeite voor elkaar weten te krijgen dat de huisarts eens langsging. Schoonvader zei dat alles prima ging ondanks dat hij al 2,5 jaar niet meer gedoucht, het huis enorm smerig was, de tanden uit zijn mond aan het rotten waren en de huisarts een beschimmelde halve kip zag waar de maden eroverheen gingen maar die van schoonvader echt niet weggegooid mocht worden kon de huisarts niets.
Nou als iemand zo teloorgaat is er echt wel meer mogelijk hoor. Gelukkig wel.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
17-06-2018 16:29
Ja, sterker nog dan kan je pas zaken regelen. Je hebt sowieso eerst een diagnose nodig en dat is een lang traject om die te krijgen al is het voor elke arts allang al duidelijk. Het huis een beetje verwaarlozen en beetje warrig gedrag is onvoldoende.

En idd huisarts is ook privacy wet. Bij mijn schoonvader heb ik met pijn en moeite voor elkaar weten te krijgen dat de huisarts eens langsging. Schoonvader zei dat alles prima ging ondanks dat hij al 2,5 jaar niet meer gedoucht, het huis enorm smerig was, de tanden uit zijn mond aan het rotten waren en de huisarts een beschimmelde halve kip zag waar de maden eroverheen gingen maar die van schoonvader echt niet weggegooid mocht worden kon de huisarts niets.
En dat laatste willen we voorkomen dus misschien is een volmacht dan zo slecht nog niet.
Damselindistress schreef:
17-06-2018 16:16
Ik hoef geen inzage in zijn spullen en zeker niet zijn bankgegevens. Gaat mij niet om inzage maar meer om hem in de toekomst hulp te kunnen bieden. Mijn broer denkt dat hij dement wordt maar die indruk heb ik niet.
Woont je broer dichterbij en ziet die hem vaker?
lolapaloeza schreef:
17-06-2018 16:31
Nou als iemand zo teloorgaat is er echt wel meer mogelijk hoor. Gelukkig wel.
Nee dat lukte helaas echt niet, hij weigerde alles. Ik mocht al niet meer bij hem komen omdat ik die kip had weggegooid en hij gooide iedereen met geweld de deur uit die hem probeerde te helpen. En op een dag nam hij zijn telefoon niet meer op en deed de deur niet meer open, je kan wel raden wat er gebeurd is. Goddank is hem meer ellende bespaard gebleven.
17-06-2018 16:35
Nee dat lukte helaas echt niet, hij weigerde alles. Ik mocht al niet meer bij hem komen omdat ik die kip had weggegooid en hij gooide iedereen met geweld de deur uit die hem probeerde te helpen. En op een dag nam hij zijn telefoon niet meer op en deed de deur niet meer open, je kan wel raden wat er gebeurd is. Goddank is hem meer ellende bespaard gebleven.

Maar bij zo'n situatie helpt een volmacht of machtiging toch ook niet?
Mijn broer is zelf helaas ook niet hulpvrij. Hij is niet in staat om allerlei beslissingen te nemen. Hij wordt zelf begeleid in het naleven van afspraken.
nerdopviva schreef:
17-06-2018 16:37
Maar bij zo'n situatie helpt een volmacht of machtiging toch ook niet?
Nee en dat krijg je ook niet zomaar, als iemand niet meewerkt moet dat echt via de rechter gaan en dan moet iemand al ver heen gaan. Bij mijn moeder is het een gedwongen opname geworden na jaren van strijden voor de juiste hulp. Uiteindelijk is ze 5 keer van straat geplukt door de politie en dankzij de politie kon ze toendertijd opgenomen worden. TO haar situatie is compleet anders, hier wordt echt helemaal niets mee gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven