ik ga ut doen,
woensdag 18 februari 2009 om 00:52
zondag 22 februari 2009 om 11:26
Je kunt het op de verpakking zien, er moet 00 op staan - dat heeft iets te maken met de maat van de korreltjes. Het is dus grover meel en je moet lang kneden voordat het zacht en soepel is, maar daar krijg je juist betere pasta van (en dat kneden is een mooie manier om een lange werkweek af te reageren).
maandag 2 maart 2009 om 17:42
vandaag voor de 2de x pasta gemaakt
dit x dunne sliertjes uitgedraaid.erg simpel hoor.het deeg maak ik in de keukemachine,dus weinig kneedwerk.ik laat het deeg ff uurtje in de koeling rusten voor ik het uit rol.
ik heb weer gewone tarwebloem gebruikt en prima resultaat.erruggg lekker dus.zo maak ik mn deeg:
200gr tarwebloem,2eieren,11/2 eetlepel olijfolie,snufje zout.de pasta doe ik in een grote pan met water (en scheut zonnebloemolie) wat inmiddels kookt.circa 5min door laten koken en afentoe ff roeren.
dit x dunne sliertjes uitgedraaid.erg simpel hoor.het deeg maak ik in de keukemachine,dus weinig kneedwerk.ik laat het deeg ff uurtje in de koeling rusten voor ik het uit rol.
ik heb weer gewone tarwebloem gebruikt en prima resultaat.erruggg lekker dus.zo maak ik mn deeg:
200gr tarwebloem,2eieren,11/2 eetlepel olijfolie,snufje zout.de pasta doe ik in een grote pan met water (en scheut zonnebloemolie) wat inmiddels kookt.circa 5min door laten koken en afentoe ff roeren.

zaterdag 7 maart 2009 om 20:54
Goed plan! Zelfgemaakte pasta is echt heel lekker vind ik. Het werk dat je er van hebt vind ik trouwens ook best meevallen. Draai een portie tagliatella in ca. 15 minuten (incl kneden van deeg). Daarna is keukenvloer wel klaar voor de stofzuiger... (ivm meel). Niet iets voor door de weeks, maar zeker iets om vaker dan 5 keer in het weekend te doen!
Alleen aan zelf tortelini (van die gevulde kussentjes) maken kun je maar beter niet beginnen...
Alleen aan zelf tortelini (van die gevulde kussentjes) maken kun je maar beter niet beginnen...
zaterdag 7 maart 2009 om 20:56
quote:duploo schreef op 17 februari 2009 @ 16:57:
[...]
Universiteit van Tilburg is Katholiek en daarvan kende ik het dilemma met de afkorting.
(Lijkt me waarschijnlijker dan dat Twente ineens katholiek zou worden...)ik heb ut () ooit nog eens heerlijk gedaan met een student van de UT. Was een bijzonder aangenaam ding....
[...]
Universiteit van Tilburg is Katholiek en daarvan kende ik het dilemma met de afkorting.
(Lijkt me waarschijnlijker dan dat Twente ineens katholiek zou worden...)ik heb ut () ooit nog eens heerlijk gedaan met een student van de UT. Was een bijzonder aangenaam ding....