Relatiedip

25-06-2018 15:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Update: we broke up
anoniem_371831 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 11:52
Reden: Topic kan gesloten worden
99.26% gewijzigd
Ik word al moe als ik het lees.
Praten jullie nooit met elkaar? Hij denkt dat jij dit zus bedoelt maar jij bedoelt zo, hij denkt dit, jij denkt dat.

Ik denk dat jullie eens moeten ophouden met denken voor elkaar, maar eens echt met elkaar moeten gaan praten. En dan proberen te ontdekken wat er nog leuk is aan deze relatie.

En jij bent van mening dat hij een burnout heeft? Heb je een medische opleiding gevolgd dat je dat zo vast kunt stellen?
anoniem_369961 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 15:36
15.80% gewijzigd
maar? je houdt van hem??
Wat is er wel leuk?
Je kunt ook een punt achter de relatie zetten???
niveasoft schreef:
25-06-2018 15:34
Ik word al moe als ik het lees.
Praten jullie nooit met elkaar? Hij denkt dat jij dit zus bedoelt maar jij bedoelt zo, hij denkt dit, jij denkt dat.

Ik denk dat jullie eens moeten ophouden met denken voor elkaar, maar eens echt met elkaar moeten gaan praten. En dan proberen te ontdekken wat er nog leuk is aan deze relatie.

En jij bent van mening dat hij een burnout heeft? Heb je een medische opleiding gevolgd dat je dat zo vast kunt stellen?
We praten juist altijd met elkaar. Dagelijks 3 uur aan de tellie vanaf dag 1 tot onze relatiedip van vorig week, waarbij hij rust nodig heeft om te kunnen nadenken. Voor de rest appen we wel gewoon.

Nee ik heb geen medische opleiding gevolgd, maar het is maar een gedachte. Ik stel het iig niet vast.
anoniem_371831 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 16:09
0.48% gewijzigd
lilalinda schreef:
25-06-2018 15:35
maar? je houdt van hem??
Wat is er wel leuk?
Je kunt ook een punt achter de relatie zetten???
Ik hou superveel van hem, en zo zijn er tig dingen wat er zo leuk aan hem is, maar zijn gedrag opeens is veranderd omdat hij zo depri is. Ik weet zelf niet meer wat ik moet doen om hem op te vrolijken, hij geeft me ook geen enkel informatie wat hem precies bezielt. Ik kan hem dus niet aanvullen of steunen en een punt achter zetten wil ik niet, maar ik kan het ook niet nog 2 maanden zo verdragen.
Leuk, dit gezeik al binnen een jaar.
Een tripje naar Parijs cancellen omdat je ex je probeert te benaderen? Klinkt mij als een rotsmoes in de oren. Hij heeft er geen zin meer in, maar is te laf om het uit te maken dus probeert hij het jou in de schoenen te schuiven door over je ex te beginnen.
Kom op zeg, jullie hebben een jaartje verkering. Als het nu al zo'n gedoe is, belooft dat weinig goeds voor de toekomst. Jullie zijn het niet voor elkaar. Dat is even slikken, want nu denk je dat hij je grote liefde is (hoe meer gedoe hoe groter de liefde toch?), maar je komt er echt wel overheen.
Misschien heb je op het gebied van mannen een slechte smaak. Ga lekker alleen naar Parijs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Drie uur bellen op een dag is ook best een beetje veel. Ik mis de balans op heel veel gebieden.

Veel te veel gedoe, inderdaad. Als er al zoveel gepraat wordt, dan vraag ik me af waarom je nog zoveel voor elkaar invult. Een goede relatie heeft geen drie uur praatsessies per dag nodig.

Overigens, stel dat hij echt een burn-out heeft of depressief is, dan kun jij daar niets aan veranderen. Daar zal hij zelf aan moeten werken. De vraag of je hem daarbij wil ondersteunen is eigenlijk al wel beantwoord: ik lees een duidelijke nee. En dat mag. Zoiets is al heel zwaar in een relatie die stevig verankerd is, en in een prille relatie als die van jullie is het haast niet te doen.

Dus, wat Nessemeisje zegt: jammer, maar dit gaat 'm niet worden.
Ik krijg het idee dat jullie helemaal niet op één lijn zitten. Jij lijkt hem te willen veranderen. Hij moet veel van jou, of niet? En hoezo, je doet lullig en bazig om te dollen? Hij lijkt dat wat anders op te vatten. En je zegt dat hij op tijd thuis moet zijn uit bezorgdheid? Dus ook nog betuttelend? Kan hij dat zo opvatten?
Ailiya schreef:
25-06-2018 15:43
Dagelijks 3 uur aan de tellie vanaf dag 1 tot onze relatiedip van vorig week, waarbij hij rust nodig heeft om te kunnen nadenken. Voor de rest appen we wel gewoon.
why?????????????????????????????????
En nog iets: praten met elkaar over je relatie doe je face to face, niet via app en niet via de telefoon. Tenminste, dat is de beste manier om communicatieproblemen te voorkomen.
Ik snap echt niet hoe jullie zo langs elkaar heen kunnen communiceren als je elkaar de hele dag platbelt en appt. Ga eens om de tafel zitten (maar daar is het zo te lezen al te laat voor)
niveasoft schreef:
25-06-2018 16:09
Drie uur bellen op een dag is ook best een beetje veel. Ik mis de balans op heel veel gebieden.

Veel te veel gedoe, inderdaad. Als er al zoveel gepraat wordt, dan vraag ik me af waarom je nog zoveel voor elkaar invult. Een goede relatie heeft geen drie uur praatsessies per dag nodig.

Overigens, stel dat hij echt een burn-out heeft of depressief is, dan kun jij daar niets aan veranderen. Daar zal hij zelf aan moeten werken. De vraag of je hem daarbij wil ondersteunen is eigenlijk al wel beantwoord: ik lees een duidelijke nee. En dat mag. Zoiets is al heel zwaar in een relatie die stevig verankerd is, en in een prille relatie als die van jullie is het haast niet te doen.

Dus, wat Nessemeisje zegt: jammer, maar dit gaat 'm niet worden.
Nja dat drie uur bellen is natuurlijk niet constant bellen. We gamen in de tussentijd ook gewoon met elkaar. Ik wil hem soweiso wel steunen alleen ik krijg het gevoel alsof hij me wegduwt met alles wat ik doe. Ik ga woensdag even langs bij hem na werk. Overigens is het lastig om eraan te werken aangezien hij fulltime werkt en ik ook. Maar gezien het feit dat ik in de horeca werkt ben ik juist savonds niet bereikbaar en hij overdag.
lilalinda schreef:
25-06-2018 16:14
+1
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Er is nogal veel wat hij niet snapt of goed doet als ik je OP lees, terwijl de hele relatie op mij beklemmend overkomt. Ik lees verder niks over wat jij misschien fout doet, dus ik snap niet erg wat voor praatruimte je te bieden hebt.

Ik weet wel dat je zo'n berichtje van je ex gewoon had kunnen negeren en verwijderen, maar je maakt hem belangrijk door het gespreksonderwerp met je vriend te maken.

Ik snap je vriend eerlijk gezegd beter dan jou, maar aan mij zou je meteen al een kwaaie hebben met dat bemoederen over dat hij op tijd thuis moet zijn bijvoorbeeld. Voeg daarbij dat je nogal overtuigd bent van je eigen gelijk in zaken aangezien hij volgens jou van alles niet snapt, en ik snap prima waarom iemand ruimte gaat forceren om zichzelf terug te vinden.
Dagelijks 3 uur lang constant contact terwijl jullie weet ik veel wat doen, lijkt me ook nogal verstikkend. Echter, als hij dat ook zou vinden, dan had hij dat moeten aangeven.

Ik denk dat er wel meer is waar je vriend issues mee heeft, en het laatste met je ex de druppel is.

Hoe dan ook, jij werpt je op als zijn moeder en hij is niet zo open als je zou willen. Deze relatie was al vanaf het begin niet gelijkwaardig.
lilalinda schreef:
25-06-2018 16:14
Nou onze werkschema overlappen elkaar heel erg. Hij werkt van ochtends tot 5 en ik begin van 5 tot 1 uur. Dus bellen lukt nu al helemaal niet meer en appen we alleen.
niveasoft schreef:
25-06-2018 16:21
En nog iets: praten met elkaar over je relatie doe je face to face, niet via app en niet via de telefoon. Tenminste, dat is de beste manier om communicatieproblemen te voorkomen.
Ik snap echt niet hoe jullie zo langs elkaar heen kunnen communiceren als je elkaar de hele dag platbelt en appt. Ga eens om de tafel zitten (maar daar is het zo te lezen al te laat voor)
Hij kropt alles in zich zodra ik ergens met hem wil hebben. Ben vanaf het begin altijd open en eerlijk als ik met hem f2f praat. Hij is diegene die alles ontwijkt
nessemeisje schreef:
25-06-2018 16:02
Een tripje naar Parijs cancellen omdat je ex je probeert te benaderen? Klinkt mij als een rotsmoes in de oren. Hij heeft er geen zin meer in, maar is te laf om het uit te maken dus probeert hij het jou in de schoenen te schuiven door over je ex te beginnen.
Kom op zeg, jullie hebben een jaartje verkering. Als het nu al zo'n gedoe is, belooft dat weinig goeds voor de toekomst. Jullie zijn het niet voor elkaar. Dat is even slikken, want nu denk je dat hij je grote liefde is (hoe meer gedoe hoe groter de liefde toch?), maar je komt er echt wel overheen.
+1
Iemand die een gepland tripje naar Parijs afzegd vanwegen een ruzie daar was ik al klaar mee. Dit zijn de echte leuke dingen in een relatie en wanneer dat al niet leuk/makkelijk kan zijn dan kun je beter stoppen met de relatie.
Jullie blijken niet zo bij elkaar te passen. Jij bedoelt opmerkingen als dolletje, maar zo komt het niet op hem over. Jouw humor is zijn irritatie.

En nu de bom barst, wil hij je niet zien of spreken, in plaats van het uit te praten en te genieten in Parijs. Kortom: hij is er klaar mee. En hoe meer jij praat, hoe minder hij luistert.

Verder eens met vorige sprekers dat de pot hier de ketel verwijt. Jij verwijt hem dat hij sterk aan zijn mening vasthoudt, terwijl jij dat zelf (ook) doet.
Ik zie bij je relatie een patroon: hij reageert nogal ontwijkend op zaken en passief agressief met zijn afzeggen van jullie tripje om een kul reden en jij reageert met pleasegedrag en "dollend" bazig zijn om toch je punt te maken. Er is namelijk een irritatie bij jou, omdat je hem te vaak zijn zin geeft en omdat je hem emotioneel niet altijd kunt bereiken.

Dit is een soort van dans: hij zet een stap achteruit en jij vooruit. Hij duwt, jij trekt. Dat is geen gezond patroon.

Ik zou dus als ik jou was eens kijken of ik een overeenkomst tussen jouw eerdere relatie en deze relatie zie. Niet tussen de mannen op zich, maar in jullie wisselwerking. Mensen kiezen namelijk vaak relatievormen uit die sterk op elkaar lijken.

Je eerste vriend klinkt natuurlijk nogal stalkerig, maar hoe was hij en hoe reageerde jij daarop? Zat je toen ook in deze wisselwerking?

En kijk eens naar je eigen gedrag: heb je het vaker dat je indirect communiceert met pleasegedrag en irritatie als je je dan ongehoord voelt? Ik zou daar dan echt mee aan de slag gaan: duidelijker communiceren en beter je grenzen aangeven.

Deze relatie geef ik overigens niet veel hoop en ik zou zelf klaar zijn met een man die zoiets leuks als een tripje zou afzeggen, omdat hij jou een rotgevoel wil bezorgen. Nog even los van al dat ontwijken van hem en jouw oplossing om dan aan hem te gaan trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven