Aangebeld door onbekende

26-06-2018 08:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren rond half 8 komt er een smoelig uitziende oudere man aan de deur met een slecht gebit. Vraagt naar een vrouw die op dit adres zou wonen of hebben gewoond. Ik antwoordde vanuit een raam. Achteraf geen goed gevoel over. Is dit nu iets om de wijkagent mee lastig te vallen?
Star² schreef: ↑
26-06-2018 09:26
Dat is toch niet brutaal als je naar iemand op zoek bent? :facepalm:
En sowieso, een ouder iemand brutaal noemen :nooo:
Een ouder iemand staat niet gelijk aan een beschaafd iemand. Te vrijpostig zijn, zelfs als je op leeftijd bent, vind ik ook brutaal.

TO, geen idee of er echt wat aan de hand was, maar als je echt een sterk onderbuik gevoel hebt is het wijs in de wijk even rond te vragen of hij bij meerderen aan de deur heeft gestaan.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Froezel schreef: ↑
26-06-2018 08:58
Knap dat jij vanuit een raam iemands gebit kan zien. Was niet zo hoog mss?
Raam kan toch naast de deur gezeten hebben...
Een inbreker wil geen ruchtbaarheid dus die gaat niet aanbellen en dan brutaal doen.
Mensen moeten wat minder Opsporing Verzocht kijken.
Ik vind je nogal overdreven angstig. Als je gewoon de deur open doet ziet hij je hal, daar zijn geen waardevolle spullen. Als hij door het raam naar binnen kijkt ziet hij je woonkamer, dus tv en laptop en tablet en telefoon en antiek en weet ik veel. Waarom is het raam veiliger dan de deur volgens jou?

Het was hartstikke licht buiten en op een tijdstip dat er meer mensen op straat rondlopen. Als iemand kwaad wil dan belt hij niet aan bij daglicht.

Je hebt hem goed kunnen bekijken. Stel dat er binnenkort iets zou gebeuren dan kun je een prima signalement geven.

Een beetje inbreker gaat echt niet zo dom doen om te zien wat jij in huis hebt. Ik vind het heel bijzonder dat je dat denkt. Of woon je vrijstaand, enigszins afgelegen en kan niemand van je buren of vanaf de weg jouw voordeur zien?
Ibelize schreef: ↑
26-06-2018 08:31
wat heeft zijn gebit ermee te maken?
Precies wat ik dacht :-[
Marana-- schreef: ↑
26-06-2018 10:38
Ik vind je nogal overdreven angstig. Als je gewoon de deur open doet ziet hij je hal, daar zijn geen waardevolle spullen. Als hij door het raam naar binnen kijkt ziet hij je woonkamer, dus tv en laptop en tablet en telefoon en antiek en weet ik veel. Waarom is het raam veiliger dan de deur volgens jou?

Het was hartstikke licht buiten en op een tijdstip dat er meer mensen op straat rondlopen. Als iemand kwaad wil dan belt hij niet aan bij daglicht.

Je hebt hem goed kunnen bekijken. Stel dat er binnenkort iets zou gebeuren dan kun je een prima signalement geven.

Een beetje inbreker gaat echt niet zo dom doen om te zien wat jij in huis hebt. Ik vind het heel bijzonder dat je dat denkt. Of woon je vrijstaand, enigszins afgelegen en kan niemand van je buren of vanaf de weg jouw voordeur zien?
Jaaaaaaren geleden werd er 's ochtends bij mij aangebeld. Toen ik opendeed stond er een sjofele man voor de deur met een fietssleuteltje in zijn handen. Of ik een fietssleutel kwijt was. Schijnbaar onschuldige vraag, zelfs netjes was het idd het geval geweest maar mijn onderbuik gevoel zei dat het niet pluis was en ik had er op dat moment spijt van de deur open te hebben gedaan, het klopte gewoon niet.

Paar uur later staat er een agent voor de deur. Of er eerder die dag een man had aangebeld met een fietssleutel verhaal. Bleek dat het een inbreker was die in de wijk de deuren afging. Als er niemand opendeed ging hij ervan uit dat er niemand thuis was en probeerde hij in te breken. Dat was hem een paar deuren verderop gelukt. Overdag, met mensen over straat, in het daglicht.

EDIT: Ik vraag me nog steeds af of hem dat ook gelukt was als ik wel de politie gebeld had en mijn vermoedens door had gegeven.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Ik vind een afwachtende houding en oplettendheid in combinatie met buikgevoel en gezond verstand zeer zeker niet overdreven of angstig of onrealistisch.
Hamsterweken schreef: ↑
26-06-2018 11:12
Ik volgde afgelopen weekend een rondleiding in een historisch gebouw, en een stel babyboomers in het gezelschap was werkelijk hondsbrutaal. Meerdere keren door de gids (dertiger) heen praten en daar ook mee doorgaan nadat 'ie er wat van gezegd had, telefoon niet op stil, telefoon opnemen.....

Nee. Niemand verdient respect alleen omdat 'ie oud is.

Zeg ik ook niet. Ik vind het woord brutaal alleen niet passend. Een klein kind tegen een volwassene, dat vind ik brutaal.
Ik zou dan eerder onbeschoft gebruiken in jouw situatie en die van TO.
EnglishmaninNewYork schreef: ↑
26-06-2018 11:28
Jaaaaaaren geleden werd er 's ochtends bij mij aangebeld. Toen ik opendeed stond er een sjofele man voor de deur met een fietssleuteltje in zijn handen. Of ik een fietssleutel kwijt was. Schijnbaar onschuldige vraag, zelfs netjes was het idd het geval geweest maar mijn onderbuik gevoel zei dat het niet pluis was en ik had er op dat moment spijt van de deur open te hebben gedaan, het klopte gewoon niet.

Paar uur later staat er een agent voor de deur. Of er eerder die dag een man had aangebeld met een fietssleutel verhaal. Bleek dat het een inbreker was die in de wijk de deuren afging. Als er niemand opendeed ging hij ervan uit dat er niemand thuis was en probeerde hij in te breken. Dat was hem een paar deuren verderop gelukt. Overdag, met mensen over straat, in het daglicht.

EDIT: Ik vraag me nog steeds af of hem dat ook gelukt was als ik wel de politie gebeld had en mijn vermoedens door had gegeven.

Je had hem iig wellicht de straat uit kunnen kijken.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef: ↑
26-06-2018 14:29
Je had hem iig wellicht de straat uit kunnen kijken.
Daar heb je een punt.
Ttroeteltje schreef: ↑
26-06-2018 12:21
Ik vind een afwachtende houding en oplettendheid in combinatie met buikgevoel en gezond verstand zeer zeker niet overdreven of angstig of onrealistisch.
Dankjewel; dat heb ik inmiddels vandaag meer gehoord.
Star² schreef: ↑
26-06-2018 13:22
Ik vind het woord brutaal alleen niet passend. Een klein kind tegen een volwassene, dat vind ik brutaal.
Ik zou dan eerder onbeschoft gebruiken in jouw situatie en die van TO.
Wat een onzin. Die man vond ik niet onbeschoft maar wel brutaal. Punt.
En of ik dat niet zou moeten schrijven vanwege zijn leeftijd? Tja. We zullen er ons voordeel mee doen.
Trotter schreef: ↑
26-06-2018 08:41
Wat ik niet snap ik waarom je de deur niet gewoon opendeed om hem te woord te staan, maar uit het raam ging hangen. Doe je dat wel vaker?
Ja vooral als ik boven ben waar geen deur is. Raar he.
Bittergarnituur schreef: ↑
26-06-2018 10:19
Een inbreker wil geen ruchtbaarheid dus die gaat niet aanbellen en dan brutaal doen.
Ja daardoor aarzelde ik ook; maar inmiddels heb ik begrepen dat het niet altijd zo eenvoudig ligt.
EnglishmaninNewYork schreef: ↑
26-06-2018 09:39

TO, geen idee of er echt wat aan de hand was, maar als je echt een sterk onderbuik gevoel hebt is het wijs in de wijk even rond te vragen of hij bij meerderen aan de deur heeft gestaan.
Thanks. Het wordt in ieder geval serieus genomen.
Dus je hangt als een soort viswijf uit het raam naar beneden te blèren? Chic.

Bijzonder trouwens dat je van zo'n afstand ook nog de staat van zijn gebit kon inspecteren.
Mariavier schreef: ↑
26-06-2018 22:09
Thanks. Het wordt in ieder geval serieus genomen.
Okeeeeee, als je voortaan direct wil zeggen dat je alleen in wil gaan op mensen die het met je eens zijn en de andere kant niet eens wil overwegen, dan is dat wel zo makkelijk.
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Samske06 schreef: ↑
26-06-2018 22:14
Okeeeeee, als je voortaan direct wil zeggen dat je alleen in wil gaan op mensen die het met je eens zijn en de andere kant niet eens wil overwegen, dan is dat wel zo makkelijk.
Wat vermoeiend dit. Dit was een terugkoppeling aan die persoon, een update. Geen kritiek op die persoon.
26-06-2018 22:10
Dus je hangt als een soort viswijf uit het raam naar beneden te blèren? Chic.

Bijzonder trouwens dat je van zo'n afstand ook nog de staat van zijn gebit kon inspecteren.
Dit
...
ghost79 wijzigde dit bericht op 26-06-2018 22:22
Reden: Dubbel
97.83% gewijzigd
Zeer zeker niet overdreven om boven uit het raam te gaan hangen. Ik doe dit precies zo. Er wordt tegenwoordig nog maar zelden aangebeld, helemaal om half acht 's avonds. Alleen bekenden of mensen die een collectie houden doen dat nog wel eens. Maar onbekenden? Nee. Dat is een goede reden om extra voorzichtig te zijn. En dan kan Nederland nog een relatief veilig land zijn, dat betekent niet dat je naïef hoeft te zijn.
♥
26-06-2018 08:41
Wat ik niet snap ik waarom je de deur niet gewoon opendeed om hem te woord te staan, maar uit het raam ging hangen. Doe je dat wel vaker?
Dat vind ik juist verstandig.
Marana-- schreef: ↑
26-06-2018 10:38
Als iemand kwaad wil dan belt hij niet aan bij daglicht.
Jawel hoor.
Ttroeteltje schreef: ↑
26-06-2018 12:21
Ik ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven