“Like” gedrag vriend

27-06-2018 20:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heee, ik heb iets doms en ik denk dat ik mezelf gewoon gek zit te maken, maar ik wil toch graag weten wat jullie denken. Mijn vriendinnen die ook een vaste relatie hebben zeggen dat het wel een beetje raar gedrag is

Maar mijn vriend en ik zijn een half jaar samen ofzo. Ik ben 22 btw, eigen huis, maar niet samenwonen, opzich snel jaloers, maar niet op de 15 jarigen manier🙃 Gewoon een serieuze relatie en normaal durf ik alles tegen hem te zeggen hoor.

Maar mijn vriend heeft redelijk wat instagram volgers. Hij kent veel mensen vanwege zijn werk, dat kan ik niet ontkennen. Maar de laatste tijd zie ik dat hij regelmatig selfies van meiden liked of ineens meisjes gaat volgen waarmee ik geen enkele gemeenschappelijke vrienden heb. (Wat meestal wil zeggen dat ze niet uit de buurt komen, ik woon in een dorp)

Ik voel me hier niet heel prettig bij. Als het een foto is van iemand die ik ken, of een foto van iemand die ergens voor geslaagd is etc dan interesseert het me niks. Maar wat ik hier boven omschrijf zit me toch niet zo lekker. Ik vind het eigenlijk gewoon respectloos tegenover mij. Op straat meisjes nakijken doe je ook niet als je een beetje fatsoen hebt, ik vind het wel daarmee te vergelijken.

Ik heb wel eens eerder aangegeven dat ik het niet fijn vind. Toen zei hij dat hij er op zou letten, maar niet echt dus.. dit is al wel weer een tijd geleden.

Ik zou graag tegen hem willen zeggen wat me dwars zit, maar ik ben bang dat hij vindt dat ik belachelijk doe. Ook wil ik niet laten blijken dat ik het dus in de gaten houdt. In het begin had ik het per ongeluk gezien, en toen een hele tijd niet gekeken naar wat hij likete. Omdat ik vond dat ik hem gewoon moest vertrouwen. Maar nu regelmatig weer wel.. omdat ik dus weet dat hij er gewoon mee door is gegaan.

Ik hoor graag wat jullie denken. Liefs

Confronteren?

Totaal aantal stemmen: 50

Ja (40%)
Nee (60%)
Wat is ja en wat nee?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
27-06-2018 20:55
Wat is ja en wat nee?
Is mijn vent een klootzak?
Doe ik belachelijk?
Gaat mijn vent vreemd?
Moet ik hem de deur uitzetten?
Nouschi schreef:
Wat is ja en wat nee?
Of ze hem moet confronteren met haar 15-jarige-meisjes-jaloezie
Nouschi schreef:
Wat is ja en wat nee?
Ja is confronteren.
Nee is niet confronteren.

Denk ik.

Doe normaal. Kap met dat achterlijke jaloerse gedrag, ga in therapie ofzo, doe je insta weg, die heb je toch alleen maar om hem e controleren en laat hem lekker liken wat hij wil.
Een sneuneus. Confronteren heeft echter geen zin denk ik.
Jammer dat misschien er niet bij staat.
Damned if I don’t
Ik vind dat je je een beetje aanstelt en dat je ook wat "jonger" bent qua jaloezie dan je zelf denkt.
Huh? Het is toch de bedoeling dat je alle posts van degene die je volgt liked? Dit omdat ze jou dan andersom ook weer terug gaan liken? En hoe meer likes je hebt euh... hoe leuker je bent oid?

In dit licht bezien is het dan toch logisch gedrag ? Of kom ik nou weer uit een ei gekropen?
enn wijzigde dit bericht op 27-06-2018 21:08
20.33% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee. Sorry hoor, wellicht ben ik hier te nuchter voor, maar het kan mij echt geen lor schelen waar mijn man al dan niet een duimpje aanklikt.
Jufjoke schreef:
27-06-2018 21:05
Nee. Sorry hoor, wellicht ben ik hier te nuchter voor, maar het kan mij echt geen lor schelen waar mijn man al dan niet een duimpje aanklikt.

:high5:

Jij bent vast geen 15 of 22 jaar oud.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh dan stem ik nee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het vreemd dat je je hier druk over maakt. Waarom ben je zo bezig met het social media gedrag van je vriend? Ik zou dat een flinke afknapper vinden.
Vertrouw je hem niet? En waarom dan niet?
Je vergelijking met vrouwen op straat snap ik persoonlijk ook niet. Ik kijk graag mensen, mannen én vrouwen en bewonder hen als ze aantrekkelijk zijn. Ik wijs mijn man regelmatig op een mooie vrouw.
Waarom ook niet? Je vriend is bij om je unieke combinatie van innerlijk en uiterlijk, een mooie vrouw op straat is oppervlakkig aantrekkelijk voor de paar minuten die hij haar ziet. Totaal geen bedreiging.
Hij mag dus alleen mensen liken die jij ook kent en verder niet?
Vind ik best raar ja.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik snap dat er mensen op dit forum zijn die zelf al zoveel jaar getrouwd zijn en dit soort onzekerheden niet hebben.. mijn relatie is beginnend. Ik moet zeggen dat in mijn generatie dit soort dingen vaak vrij serieus worden genomen.
Als mijn partner opeens als een gek allemaal dames zou liken (niet dat ik zijn (niet bestaande) social media zou checken) zou ik dat wel wat vreemd vinden, maar als zijn gedrag naar mij toe niet opvallend anders zou zijn zou ik er denk ik verder niets mee doen.
Scoutingforgirls schreef:
27-06-2018 21:13
Ik snap dat er mensen op dit forum zijn die zelf al zoveel jaar getrouwd zijn en dit soort onzekerheden niet hebben.. mijn relatie is beginnend. Ik moet zeggen dat in mijn generatie dit soort dingen vaak vrij serieus worden genomen.
Ja, jouw generatie neemt dat soort dingen veel te serieus. Wat dat betreft kunnen jullie wat leren van de generatie 13 jarigen.
In het begin van je relatie ben je wellicht wat onzekerder over je positie en jouw generatie neemt het inderdaad allemaal bloedserieus, maar geeft hij je verder reden om onzeker te zijn?
Je hebt helemaal gelijk. Ik stam uit de jaren 70 en inderdaad, toen ik jong was, bestond het hele fenomeen 'social media ' nog niet. Ik heb toch de indruk dat alles toen ongecompliceerder was.
In die zin, nee, ik kan me niet inleven in het feit dat dit een oprecht probleem is. Maar goed, dan heb je evengoed geen reet aan mij.
Maar hopelijk komen er zinvoller reacties, want je vraag is oprecht. Ik neem mijn reactie terug wegens te oud en te star van geest om me goed in te leven. ;-)
Ik snap niet eens hoe je kan zien wat je vriend allemaal liket? Dat zie je toch niet als je die mensen zelf niet volgt?
Such fun!1
nouja.
Je kunt natuurlijk ook níét relativeren... net wat jezelf wil!

Als jij dit graag een probleem wil laten zijn, dan mag dat best.
Ik vind het een vermoeiend begin van een prille relatie met de focus op dingen die in mijn wereld niet zo toe doen. En zoveel ouder ben ik nou ook weer niet.
Enn schreef:
27-06-2018 21:08
:high5:

Jij bent vast geen 15 of 22 jaar oud.
Vind je me er oud uitzien dan....? :'(
Ik zou hem niet confronteren, kan wel eens een afknapper worden dan. Hij doet niks verkeerd.
Onze tijd is nu.
27-06-2018 20:53
....... opzich snel jaloers, maar niet op de 15 jarigen manier🙃
Je klinkt inderdaad niet als een 15-jarige. Eerder als een 14-jarige.
Ik vind het echt bedroevend dat dit blijkbaar een ding is... Wat boeit het nu wie hij online liked of niet? Je moet wel heel onzeker zijn dat je dit zo in de gaten houdt.
Zo lang hij met jou samen is, geen afspraakjes met die meiden maakt of nachten mee loopt te chatten zie ik echt geen probleem en vind ik dat je je aanstelt. Maar goed, ik ben 9 jaar ouder dan jou en ben niet onzeker over mijn relatie (ook niet aan het begin toen ik wel 21 was)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven