Oudere mannen problemen

28-06-2018 01:42 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_371996 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 08:23
99.94% gewijzigd
iris1969 schreef:
28-06-2018 11:21
Ik vind je laatste zin nogal vreemd, want als je het zo ongepast vindt waarom zou ze het er dan bij laten? Dan moet ze het toch juist aan haar ouders vertellen?

Zij weten nu niet dat er een ouwe geile bok irritant achter hun dochter aan zit.
In dit topic komt al voldoende terug dat er een en ander niet in de haak is. Maar ik denk niet dat iemand er iets van leert door onbeargumenteerd dingen uit emotie te roepen. Ze vraagt om raad/wijsheid niet om emotioneel geblaat. Ik probeer haar wat inzichten te geven, maar zelf te beslissen. Daar wordt ze wijzer van, niet door alles maar aan haar ouders te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
28-06-2018 11:32
Vervelend voor je dat je zo in twijfel bent. Een volwassen man hoort beter te weten.
Ja eigenlijk wel! maargoed, ik weet nu ook niet of ik nog een dag met hem mee zal gaan. De dagen dat ik met hem meeging was het gewoon gezellig als contacten die elkaar langer kennen maar dat kleffe gedoe is daarna begonnen en nu hebben we weer een dagje gepland staan. Het is altijd gezellig geweest en ik denk dat dat nu ook wel weer zal worden. Mocht hij iets doen wat ik niet fijn vind kan ik denk ik best mijn grenzen aangeven maar ik weet überhaupt niet of ik nog wel mee zal gaan
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:33
Ik val indd op wat oudere mannen, ik vind die 2e man niet leuk. Het is ook niet zo dat ik me meteen ongemakkelijk voel als hij schatje zegt bijv. omdat ik weet dat meer mannen dat doen. Ik vind het alleen raar dat hij zo dichtbij komt. Dan vraag ik me altijd af waarom hij dat doet. Ik loop meestal maar een beetje awkward de andere kant op en hij loopt vanzelf mee als we aan het praten zijn. Vandeweek nog gebeurde dit. Ik liep de andere kant op en toen legde hij zijn hand op mijn schouder terwijl we naar binnen liepen.
Geen idee waarom hij dat doet maar ik wil er niet meteen vanuit gaan dat zo iemand er iets raars mee bedoelt.
Het waarom maakt niet uit. Hij negeert je non verbale signalen (weglopen), dus wordt het helaas tijd voor meer duidelijkheid: een zakelijke en afstandelijke houding zonder vriendelijke of amicale appjes ed.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-06-2018 09:00
leeftijden van 16 en 39, dan seks is wel degelijk strafbaar
.
Kan je dan ook aangeven waar dit staat in de wet ?
Niet geschoten is altijd mis
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:33
Ik val indd op wat oudere mannen, ik vind die 2e man niet leuk. Het is ook niet zo dat ik me meteen ongemakkelijk voel als hij schatje zegt bijv. omdat ik weet dat meer mannen dat doen. Ik vind het alleen raar dat hij zo dichtbij komt. Dan vraag ik me altijd af waarom hij dat doet. Ik loop meestal maar een beetje awkward de andere kant op en hij loopt vanzelf mee als we aan het praten zijn. Vandeweek nog gebeurde dit. Ik liep de andere kant op en toen legde hij zijn hand op mijn schouder terwijl we naar binnen liepen.
Geen idee waarom hij dat doet maar ik wil er niet meteen vanuit gaan dat zo iemand er iets raars mee bedoelt.
Je zou hem kunnen vragen waarom hij dat doet. Niks mis mee. In principe zijn mensen er over het algemeen niet zo blij mee, daarom doe ik het alleen bij vrienden of familie. Ik doe het zelf niet met het doel om iets te bereiken, maar het kan wel tegen je gebruikt worden. Het begint met een arm op de schouder, dan met een omhelsing en vervolgens een hand op je rug. Ik noem maar even wat. Maar het is wat je zegt, je kan er niet zo vanuit gaan. Dus je kunt het hem vragen. In het geval van een zakelijke relatie vind ik het persoonlijk niet raar, maar het moet ook niet verder gaan dan dat. Zoals ik al eerder zei moet je er zeker niet mee zitten om er wat van te zeggen als je het wel onprettig vindt.
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:38
Ja eigenlijk wel! maargoed, ik weet nu ook niet of ik nog een dag met hem mee zal gaan. De dagen dat ik met hem meeging was het gewoon gezellig als contacten die elkaar langer kennen maar dat kleffe gedoe is daarna begonnen en nu hebben we weer een dagje gepland staan. Het is altijd gezellig geweest en ik denk dat dat nu ook wel weer zal worden. Mocht hij iets doen wat ik niet fijn vind kan ik denk ik best mijn grenzen aangeven maar ik weet überhaupt niet of ik nog wel mee zal gaan
Bij twijfel niet doen. Je gevoel zegt iets en daar mag je gewoon naar luisteren.
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:33
Ik vind het alleen raar dat hij zo dichtbij komt. Dan vraag ik me altijd af waarom hij dat doet.
Geen idee waarom hij dat doet maar ik wil er niet meteen vanuit gaan dat zo iemand er iets raars mee bedoelt.
Wat de ander bedoelt met iets, is niet van belang. Echt niet. Wanneer jij ergens een probleem mee hebt, moet je dat gewoon uitspreken.

Je hoeft niets in te vullen of je schuldig te voelen dat je iemand vals beschuldigd. Je beschuldigd niemand, maar hou het bij jezelf. Je mag namelijk alles fijn vinden, of juist niet.
Alle reacties Link kopieren
Meesterkees schreef:
28-06-2018 11:49
Je zou hem kunnen vragen waarom hij dat doet. Niks mis mee. In principe zijn mensen er over het algemeen niet zo blij mee, daarom doe ik het alleen bij vrienden of familie. Ik doe het zelf niet met het doel om iets te bereiken, maar het kan wel tegen je gebruikt worden. Het begint met een arm op de schouder, dan met een omhelsing en vervolgens een hand op je rug. Ik noem maar even wat. Maar het is wat je zegt, je kan er niet zo vanuit gaan. Dus je kunt het hem vragen. In het geval van een zakelijke relatie vind ik het persoonlijk niet raar, maar het moet ook niet verder gaan dan dat. Zoals ik al eerder zei moet je er zeker niet mee zitten om er wat van te zeggen als je het wel onprettig vindt.
Hoe zou ij het op een niet al te gênante manier kunnen vragen? via app? in het echt? en hoe moet ik dat gaan verwoorden... 🤔
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 12:03
Hoe zou ij het op een niet al te gênante manier kunnen vragen? via app? in het echt? en hoe moet ik dat gaan verwoorden... 🤔
Via de app: "Hé hou eens op met al dat schatjes gedoe. Ik vind dat niet prettig"

Dan krijg je van hem:
*sputter sputter* "het was maar een grapje hoor" *sputter sputter*,

maar hij heeft het dan echt wel begrepen hoor.

En dan IRL als hij aan je zit: "Hou daar eens mee op, ik wil niet dat je aan me zit".

En dan krijg je weer
*sputter sputter* "doe niet zo moeilijk joh" *sputter sputter*

En dan is het hopelijk klaar en anders ga je voor ronde 2.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
28-06-2018 12:09
Via de app: "Hé hou eens op met al dat schatjes gedoe. Ik vind dat niet prettig"

Dan krijg je van hem:
*sputter sputter* "het was maar een grapje hoor" *sputter sputter*,

maar hij heeft het dan echt wel begrepen hoor.

En dan IRL als hij aan je zit: "Hou daar eens mee op, ik wil niet dat je aan me zit".

En dan krijg je weer
*sputter sputter* "doe niet zo moeilijk joh" *sputter sputter*

En dan is het hopelijk klaar en anders ga je voor ronde 2.
Ja dat is denk ik wel een goed idee. Dankjewel. Ik denk dat ik dat ga doen, het voor mijn ouders verborgen laat en het eerst probeer zelf op te lossen. Ik kan niet schuilen bij mijn ouders tot ik 50 ben...

Hij wist trouwens ook precies te vertellen wanneer ik jarig ben.. (volgende week) dus ben benieuwd wat hij dan in gedachte heeft.. we zullen zien maar ik moet gewoon leren optijd mijn eigen grenzen aan te geven
iris1969 schreef:
28-06-2018 12:09
Via de app: "Hé hou eens op met al dat schatjes gedoe. Ik vind dat niet prettig"

Dan krijg je van hem:
*sputter sputter* "het was maar een grapje hoor" *sputter sputter*,

maar hij heeft het dan echt wel begrepen hoor.

En dan IRL als hij aan je zit: "Hou daar eens mee op, ik wil niet dat je aan me zit".

En dan krijg je weer
*sputter sputter* "doe niet zo moeilijk joh" *sputter sputter*

En dan is het hopelijk klaar en anders ga je voor ronde 2.
Jezus, wat lekker overdreven. Waarom moet er gelijk zoveel kracht bij gezet worden? Die meid is nog geen 49 en je wilt haar nu al leren om vooral uit emotie te reageren? Doe even normaal. Bovendien zit het bericht niet in de woorden maar in de toon waarop je iets zegt of vraagt. Daarmee geef je voldoende bericht af. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Alle reacties Link kopieren
Meesterkees schreef:
28-06-2018 13:13
Jezus, wat lekker overdreven. Waarom moet er gelijk zoveel kracht bij gezet worden? Die meid is nog geen 49 en je wilt haar nu al leren om vooral uit emotie te reageren? Doe even normaal. Bovendien zit het bericht niet in de woorden maar in de toon waarop je iets zegt of vraagt. Daarmee geef je voldoende bericht af. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
:facepalm:
koekies zijn lekker
Meesterkees schreef:
28-06-2018 13:13
Jezus, wat lekker overdreven. Waarom moet er gelijk zoveel kracht bij gezet worden? Die meid is nog geen 49 en je wilt haar nu al leren om vooral uit emotie te reageren? Doe even normaal. Bovendien zit het bericht niet in de woorden maar in de toon waarop je iets zegt of vraagt. Daarmee geef je voldoende bericht af. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Kracht bij zetten? Vanuit emotie reageren? Door te zeggen: "dat wil ik niet" en "dat vind ik niet prettig"?

:@@:
Joh gewoon een jongen van zo rond je eigen leeftijd zoeken. Zulke enorme leeftijdverschillen - zeker ca. 18 en ca. 40 jaar - geeft gegarandeerd alleen maar ellende.

Verder: actief voor jezelf opkomen. Verbaal en non-verbaal. Hulp vragen aan ouders of anderen die je vertrouwt indien nodig.
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:33
omdat ik weet dat meer mannen dat doen.
Dat is geen reden en bij een relatie die je professioneel wilt houden mag je iemand best op zulk taalgebruik aanspreken. Ook als je het niet zo'n probleem vindt kan dat handig zijn om te voorkomen dat hij steeds een stapje informeler wil doen.
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:33
Ik vind het alleen raar dat hij zo dichtbij komt. Dan vraag ik me altijd af waarom hij dat doet. Ik loop meestal maar een beetje awkward de andere kant op en hij loopt vanzelf mee als we aan het praten zijn. Vandeweek nog gebeurde dit. Ik liep de andere kant op en toen legde hij zijn hand op mijn schouder terwijl we naar binnen liepen.
Geen idee waarom hij dat doet maar ik wil er niet meteen vanuit gaan dat zo iemand er iets raars mee bedoelt.
Wat iemand ermee bedoelt doet er niet toe als jij het onaangenaam vindt. En iemand met goede bedoelingen is wel bereid om daar rekening mee te houden.
Meesterkees schreef:
28-06-2018 13:13
Jezus, wat lekker overdreven. Waarom moet er gelijk zoveel kracht bij gezet worden? Die meid is nog geen 49 en je wilt haar nu al leren om vooral uit emotie te reageren? Doe even normaal. Bovendien zit het bericht niet in de woorden maar in de toon waarop je iets zegt of vraagt. Daarmee geef je voldoende bericht af. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Eigen grens aangeven, boodschap overbrengen vanuit het eigen perspectief, weinig mis mee hoor.

Als je dit zo heftig vindt moet je misschien eens kritisch kijken naar je eigen omgang met mensen.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
28-06-2018 12:09
Via de app: "Hé hou eens op met al dat schatjes gedoe. Ik vind dat niet prettig"

Dan krijg je van hem:
*sputter sputter* "het was maar een grapje hoor" *sputter sputter*,

maar hij heeft het dan echt wel begrepen hoor.

En dan IRL als hij aan je zit: "Hou daar eens mee op, ik wil niet dat je aan me zit".

En dan krijg je weer
*sputter sputter* "doe niet zo moeilijk joh" *sputter sputter*

En dan is het hopelijk klaar en anders ga je voor ronde 2.
Dit, zo werkt het over het algemeen. Wanneer jij niets zegt, dan zal hij blijven escaleren. Zeg jij wel wat, dan schrikken ze af en zoeken ze een uitweg. Zolang jij het toelaat denkt men dat jij het oke vindt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:38
Ja eigenlijk wel! maargoed, ik weet nu ook niet of ik nog een dag met hem mee zal gaan. De dagen dat ik met hem meeging was het gewoon gezellig als contacten die elkaar langer kennen maar dat kleffe gedoe is daarna begonnen en nu hebben we weer een dagje gepland staan. Het is altijd gezellig geweest en ik denk dat dat nu ook wel weer zal worden. Mocht hij iets doen wat ik niet fijn vind kan ik denk ik best mijn grenzen aangeven maar ik weet überhaupt niet of ik nog wel mee zal gaan
Je zegt dat je je niet prettig voelt bij deze vent. Natuurlijk ga je dan niet mee.

Verder : Hand op je schouder ? Weg vegen/ wegduwen/ wegslaan. Dat is duidelijk genoeg hoor. Hoef je geen woord aan vuil te maken.
MargjeM schreef:
28-06-2018 13:45
Eigen grens aangeven, boodschap overbrengen vanuit het eigen perspectief, weinig mis mee hoor.

Als je dit zo heftig vindt moet je misschien eens kritisch kijken naar je eigen omgang met mensen.
Misschien moet je eerst even het topic doorlezen voordat je een dergelijke reactie plaatst.
Heeft de man in kwestie een brommer en een stoffen jas?
febag schreef:
28-06-2018 14:58
Heeft de man in kwestie een brommer en een stoffen jas?
en een helm? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Meesterkees schreef:
28-06-2018 14:56
Misschien moet je eerst even het topic doorlezen voordat je een dergelijke reactie plaatst.
Of jij eens kritisch kijken naar je eigen omgang met mensen.
koekies zijn lekker
iris1969 schreef:
28-06-2018 13:23
Kracht bij zetten? Vanuit emotie reageren? Door te zeggen: "dat wil ik niet" en "dat vind ik niet prettig"?

:@@:
Ja als het je hebt toegestaan en nu opeens er vanaf ziet, kan je dat best normaal zeggen zonder er gelijk op te springen. Zij heeft er nog niet eerder wat van gezegd of uiting gegeven dat ze het als onprettig ervaart.
Meesterkees schreef:
28-06-2018 15:01
Ja als het je hebt toegestaan en nu opeens er vanaf ziet, kan je dat best normaal zeggen zonder er gelijk op te springen. Zij heeft er nog niet eerder wat van gezegd of uiting gegeven dat ze het als onprettig ervaart.
Ik zie dat niet als erop springen, maar als duidelijk zijn. Haar non verbale signalen negeert hij bewust.
Alle reacties Link kopieren
Lasagne4life schreef:
28-06-2018 11:28
Dat zou kunnen, het is natuurlijk wel opgebouwd. Eerst kleine aanrakingen tot zoenen op mijn mond.
Daarom hem ik wss nu ook moeite met die 2e gozer omdat ik niet weet wat zijn intentie is.
Vanaf wanneer is dit opbouwen begonnen?
Hoe oud was je?
Hoe was het gedrag van de eerste man toen je jonger was?
Heb je achteraf het idee dat de eerste man je aan het klaar stomen was voor in de puberteit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven