“Like” gedrag vriend
woensdag 27 juni 2018 om 20:53
Heee, ik heb iets doms en ik denk dat ik mezelf gewoon gek zit te maken, maar ik wil toch graag weten wat jullie denken. Mijn vriendinnen die ook een vaste relatie hebben zeggen dat het wel een beetje raar gedrag is
Maar mijn vriend en ik zijn een half jaar samen ofzo. Ik ben 22 btw, eigen huis, maar niet samenwonen, opzich snel jaloers, maar niet op de 15 jarigen manier
Gewoon een serieuze relatie en normaal durf ik alles tegen hem te zeggen hoor.
Maar mijn vriend heeft redelijk wat instagram volgers. Hij kent veel mensen vanwege zijn werk, dat kan ik niet ontkennen. Maar de laatste tijd zie ik dat hij regelmatig selfies van meiden liked of ineens meisjes gaat volgen waarmee ik geen enkele gemeenschappelijke vrienden heb. (Wat meestal wil zeggen dat ze niet uit de buurt komen, ik woon in een dorp)
Ik voel me hier niet heel prettig bij. Als het een foto is van iemand die ik ken, of een foto van iemand die ergens voor geslaagd is etc dan interesseert het me niks. Maar wat ik hier boven omschrijf zit me toch niet zo lekker. Ik vind het eigenlijk gewoon respectloos tegenover mij. Op straat meisjes nakijken doe je ook niet als je een beetje fatsoen hebt, ik vind het wel daarmee te vergelijken.
Ik heb wel eens eerder aangegeven dat ik het niet fijn vind. Toen zei hij dat hij er op zou letten, maar niet echt dus.. dit is al wel weer een tijd geleden.
Ik zou graag tegen hem willen zeggen wat me dwars zit, maar ik ben bang dat hij vindt dat ik belachelijk doe. Ook wil ik niet laten blijken dat ik het dus in de gaten houdt. In het begin had ik het per ongeluk gezien, en toen een hele tijd niet gekeken naar wat hij likete. Omdat ik vond dat ik hem gewoon moest vertrouwen. Maar nu regelmatig weer wel.. omdat ik dus weet dat hij er gewoon mee door is gegaan.
Ik hoor graag wat jullie denken. Liefs
Maar mijn vriend en ik zijn een half jaar samen ofzo. Ik ben 22 btw, eigen huis, maar niet samenwonen, opzich snel jaloers, maar niet op de 15 jarigen manier
Maar mijn vriend heeft redelijk wat instagram volgers. Hij kent veel mensen vanwege zijn werk, dat kan ik niet ontkennen. Maar de laatste tijd zie ik dat hij regelmatig selfies van meiden liked of ineens meisjes gaat volgen waarmee ik geen enkele gemeenschappelijke vrienden heb. (Wat meestal wil zeggen dat ze niet uit de buurt komen, ik woon in een dorp)
Ik voel me hier niet heel prettig bij. Als het een foto is van iemand die ik ken, of een foto van iemand die ergens voor geslaagd is etc dan interesseert het me niks. Maar wat ik hier boven omschrijf zit me toch niet zo lekker. Ik vind het eigenlijk gewoon respectloos tegenover mij. Op straat meisjes nakijken doe je ook niet als je een beetje fatsoen hebt, ik vind het wel daarmee te vergelijken.
Ik heb wel eens eerder aangegeven dat ik het niet fijn vind. Toen zei hij dat hij er op zou letten, maar niet echt dus.. dit is al wel weer een tijd geleden.
Ik zou graag tegen hem willen zeggen wat me dwars zit, maar ik ben bang dat hij vindt dat ik belachelijk doe. Ook wil ik niet laten blijken dat ik het dus in de gaten houdt. In het begin had ik het per ongeluk gezien, en toen een hele tijd niet gekeken naar wat hij likete. Omdat ik vond dat ik hem gewoon moest vertrouwen. Maar nu regelmatig weer wel.. omdat ik dus weet dat hij er gewoon mee door is gegaan.
Ik hoor graag wat jullie denken. Liefs
donderdag 28 juni 2018 om 09:21
Vanuit mijn 38-jarige oogpunt begrijp ik die hele social-media hysterie ook niet.
Maar even inlevend in TO; ik begrijp dat je het niet leuk vindt. Zoals hier ook al gezegd is, het voelt alsof je vriend constant aan het flirten is met andere meiden.
Waarom doet hij het? Maar vooral; waarom doet hij het terwijl hij weet dat jij je er niet oke bij voelt?
Maar even inlevend in TO; ik begrijp dat je het niet leuk vindt. Zoals hier ook al gezegd is, het voelt alsof je vriend constant aan het flirten is met andere meiden.
Waarom doet hij het? Maar vooral; waarom doet hij het terwijl hij weet dat jij je er niet oke bij voelt?
donderdag 28 juni 2018 om 09:33
Ik ben jouw generatie (26), maar ik herken dat helemaal niet hoor. Mijn vrienden zouden er ook allemaal niet zo moeilijk over doen. Nu zijn mijn vriend en ik ruim 5 jaar samen, maar als hij foto's van vrouwen liked, dat moet hij zelf weten. Het is niet alsof hij iets geheims aan het doen is.Scoutingforgirls schreef: ↑27-06-2018 21:13Ik snap dat er mensen op dit forum zijn die zelf al zoveel jaar getrouwd zijn en dit soort onzekerheden niet hebben.. mijn relatie is beginnend. Ik moet zeggen dat in mijn generatie dit soort dingen vaak vrij serieus worden genomen.
Oh en over het vergelijken van het nakijken op straat. Je vriend kijkt ze misschien niet na, maar zet alsjeblieft uit je hoofd dat hij niet kijkt. Want dat doet iedereen, man en vrouw. Zelfde met foto's online. Daaenaast hoeft hij niet alleen foto's te koken van meisjes die jij kent. Waarom zou hij geen meiden buiten het dorp kennen?
donderdag 28 juni 2018 om 09:45
Eens. Als hij opeens zo druk met andere dames is, terwijl hij weet dat jij dat vervelend vindt is dat imo respectloos en weing invoelend.Suy schreef: ↑28-06-2018 09:21Vanuit mijn 38-jarige oogpunt begrijp ik die hele social-media hysterie ook niet.
donderdag 28 juni 2018 om 15:26
Ik denk dat het grote verschil is dat jij waarschijnlijk een stuk zekerder bent van jezelf en je relatie dan TO. Zoals ik het lees moet ze vooral iets doen aan haar eigen onzekerheid en wantrouw richting vriend.Onbevangen schreef: ↑28-06-2018 09:00Ik ben van jouw generatie. Maar herken mij hier totaal niet in. Iedereen binnen mijn sociale kring heeft instagram, facebook en snapchat. Maar kan nu niet zeggen dat ik er heel erg mee bezig ben. Vriendinnen zijn dat ook niet voor zover ik weet. Eens in de zoveel tijd word er een foto gepost of een artikel gedeeld. Ook voor evenementen en mijn studie maak ik geregeld gebruik van social media. Maar wie mijn vriend allemaal volgt en welke foto's hij liked? Joost mag 't weten. Dat interesseert mij gewoon niks.
Maar dat ben ik, en waarschijnlijk is mijn vriendengroep hier gewoon heel anders in.
Maar als TO niks meer laat horen verder blijft het toch gissen.
donderdag 28 juni 2018 om 16:14
Confronteren? Ja.
Jij hebt een verzoek gedaan, hij houdt daar geen rekening mee naar jouw gevoel. Dan heb jij alle recht om hem aan te spreken op het gedrag van hem dat jij niet waardeert. Daarna heeft hij ale recht om de relatie met jou af te breken omdat hij niet met iemand samen wil zijn die zo gestrestst bezig is met zijn gedrag.
Jij hebt een verzoek gedaan, hij houdt daar geen rekening mee naar jouw gevoel. Dan heb jij alle recht om hem aan te spreken op het gedrag van hem dat jij niet waardeert. Daarna heeft hij ale recht om de relatie met jou af te breken omdat hij niet met iemand samen wil zijn die zo gestrestst bezig is met zijn gedrag.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 28 juni 2018 om 16:26
Ik ben iets jonger dan jij bent, 20, en 4.5 jaar samen met m'n vriend en het is nog nooit in me opgekomen om zijn likegedrag bij te houden.
Ik weet dat hij foto's van andere (onbekende) vrouwen liket omdat ik hem dat wel eens zie doen als ik naast hem zit, maar andersom doe ik dit ook bij (onbekende) mannen en daar maken we allebei geen probleem van. Er zitten namelijk geen slechte intenties achter.
Ik ben wel het type 'alles bespreken wat je dwars zit', dus als dit je echt dwars zit moet je dit gewoon bespreken met je vriend. Heb dus voor ja gekozen.
Ik weet dat hij foto's van andere (onbekende) vrouwen liket omdat ik hem dat wel eens zie doen als ik naast hem zit, maar andersom doe ik dit ook bij (onbekende) mannen en daar maken we allebei geen probleem van. Er zitten namelijk geen slechte intenties achter.
Ik ben wel het type 'alles bespreken wat je dwars zit', dus als dit je echt dwars zit moet je dit gewoon bespreken met je vriend. Heb dus voor ja gekozen.
donderdag 28 juni 2018 om 16:44
Je kan beter tegen hem zeggen dat je nogal snel onzeker en jaloers bent door zijn gelike en dat het jouw probleem is en dat jij er aan gaat werken zodat hij geen last heeft van je irreëele angts. Desnoods vraag je hem te bevestigen dat het inderdaad irreëel is.
We are not unlimited free since that would mean others are not equally free.
donderdag 28 juni 2018 om 16:53
fluttershy schreef: ↑27-06-2018 22:17Voor mij viel het ook onder flirtgedrag. Vriend snapte dat totaal niet en was niet van plan zich aan te passen.
Toen heb ik - ja, heel kinderachtig - bij alle knappe mannen die ik tegenkwam op fb een like of hartje gezet. Dat vond vriend niet leuk. Nooit meer over gehad, maar hij liket ook niks meer. Andersom begreep hij het blijkbaar ineens heel goed.
Toppertje! Zo pak je dat aan.
.
donderdag 28 juni 2018 om 16:54
Ik vind het triest als iemand alles gaat liken, maar ik vind het nog triester dat jij hem gaat controleren op zijn like-gedrag en daar conclusies aan verbindt.
Laat hem lekker zijn gang gaan op social media, hij heeft toch voor jou gekozen en niet voor een ander?
Het is toch niet dat hij er verder iets mee doet of mee bedoelt?
Maar goed, ik ben ook niet van jouw generatie...
Laat hem lekker zijn gang gaan op social media, hij heeft toch voor jou gekozen en niet voor een ander?
Het is toch niet dat hij er verder iets mee doet of mee bedoelt?
Maar goed, ik ben ook niet van jouw generatie...