Vraag over eten
vrijdag 29 juni 2018 om 20:00
Hoi allemaal,
Gister had ik een barbecque. Hierbij heeft iemand geprikt in rauw vlees om te kijken of het gaar was, en daarna mijn vlees met dezelfde 'vork' opgeschept. Hier kwamen we later pas achter dat het eerste stukje vlees nog rauw was. Moet ik me nu zorgen maken, vk bellen, of kan het meevallen?
Gister had ik een barbecque. Hierbij heeft iemand geprikt in rauw vlees om te kijken of het gaar was, en daarna mijn vlees met dezelfde 'vork' opgeschept. Hier kwamen we later pas achter dat het eerste stukje vlees nog rauw was. Moet ik me nu zorgen maken, vk bellen, of kan het meevallen?
vrijdag 29 juni 2018 om 20:54
Wat je moet doen: helemaal niets. Geen zorgen maken, niet de vk bellen. De kans dat zoiets voor problemen zorgt is gelukkig heel klein en wat gebeurd is, is gebeurd.
Let in het vervolg (zoals je waarschijnlijk al deed) goed op met dit soort dingen, zo goed als je kunt (niemand is perfect), en maak je verder geen zorgen.
Meer dan je best kun je namelijk niet doen, en je zorgen maken helpt je niet verder, sterker nog, (vaak) angstig zijn doet jou en de kleine geen goed.
Dus: relax. <3
Let in het vervolg (zoals je waarschijnlijk al deed) goed op met dit soort dingen, zo goed als je kunt (niemand is perfect), en maak je verder geen zorgen.
Meer dan je best kun je namelijk niet doen, en je zorgen maken helpt je niet verder, sterker nog, (vaak) angstig zijn doet jou en de kleine geen goed.
Dus: relax. <3
vrijdag 29 juni 2018 om 20:59
Rauw vlees (dat waarschijnlijk al een tijdje in de zon heeft gelegen) is anders ook een echte no-go. Maar gebeurd is gebeurd, dus ophouden met jammeren en in het vervolg gewoon beter opletten.
vrijdag 29 juni 2018 om 21:25
Ze heeft geen rauw vlees gegeten. Haar vlees is geraakt door een vork die rauw vlees geraakt heeft. Dat is iets anders dan wanneer ze een rauwe kipfilet naar binnen had zitten werken.