Vraag over eten

29-06-2018 20:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gister had ik een barbecque. Hierbij heeft iemand geprikt in rauw vlees om te kijken of het gaar was, en daarna mijn vlees met dezelfde 'vork' opgeschept. Hier kwamen we later pas achter dat het eerste stukje vlees nog rauw was. Moet ik me nu zorgen maken, vk bellen, of kan het meevallen?
Nou, binnen 48 uur ga je dan wel dood hoor!

Tuurlijk gebeurt er nix.
Ohhhh please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eskimeaux doen niet anders dan rauw vlees eten al moet je je daar als zwangere vrouw natuurlijk geen voorbeeld aan nemen.
Nouschi schreef:
29-06-2018 20:07
Ohhhh please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+1
Wat kan de verloskundige nu nog doen dan?
pien6 schreef:
29-06-2018 20:14
Wat kan de verloskundige nu nog doen dan?
Heel hard lachen?

Sorry to, maar echt, maak je je hierover zorgen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tja, geen idee. Ben gewoon bang voor kruisbesmetting door die rauwe kip. Maar bedankt voor de reacties.
En wat wil je dat de VK doet dan?
Ze heeft je gewaarschuwd dat je dit niet moet doen. Jij doet het toch. Wat kan zij dan nog? Het met een grote pincet het uit je darmen trekken?
Stefke schreef:
29-06-2018 20:45
En wat wil je dat de VK doet dan?
Ze heeft je gewaarschuwd dat je dit niet moet doen. Jij doet het toch. Wat kan zij dan nog? Het met een grote pincet het uit je darmen trekken?

:lightbulb:
Probeer beetje te relaxen to. Op deze manier wordt de zwangerschap er niet makkelijker en leuker op.
Kom op zeg, doe niet zo panisch.
Wat je moet doen: helemaal niets. Geen zorgen maken, niet de vk bellen. De kans dat zoiets voor problemen zorgt is gelukkig heel klein en wat gebeurd is, is gebeurd.

Let in het vervolg (zoals je waarschijnlijk al deed) goed op met dit soort dingen, zo goed als je kunt (niemand is perfect), en maak je verder geen zorgen.

Meer dan je best kun je namelijk niet doen, en je zorgen maken helpt je niet verder, sterker nog, (vaak) angstig zijn doet jou en de kleine geen goed.

Dus: relax. <3
Ga lekker dekentjes haken of een mobiel figuurzagen. Je hormonen hebben echt afleiding nodig, want zo word je toch gillend gek?
Je kunt ook overdrijven. Sorry hoor, to, maar ontspan en geniet. Neem de voorschriften voor eten en drinken als richtlijn en doe er niet te hysterisch over. Behalve alcohol natuurlijk, dat vind ik een echte no-go tijdens zwangerschap.
Jufjoke schreef:
29-06-2018 20:57
Je kunt ook overdrijven. Sorry hoor, to, maar ontspan en geniet. Neem de voorschriften voor eten en drinken als richtlijn en doe er niet te hysterisch over. Behalve alcohol natuurlijk, dat vind ik een echte no-go tijdens zwangerschap.
Rauw vlees (dat waarschijnlijk al een tijdje in de zon heeft gelegen) is anders ook een echte no-go. Maar gebeurd is gebeurd, dus ophouden met jammeren en in het vervolg gewoon beter opletten.
Bedankt allemaal. Heb ooit de campyllobacter opgelopen door eenzelfde situatie maar dan met gourmetten. Vandaar de paniek. Ik zal proberen te relaxen :-).
KessAgain schreef:
29-06-2018 20:59
Rauw vlees (dat waarschijnlijk al een tijdje in de zon heeft gelegen) is anders ook een echte no-go. Maar gebeurd is gebeurd, dus ophouden met jammeren en in het vervolg gewoon beter opletten.
Ze heeft geen rauw vlees gegeten. Haar vlees is geraakt door een vork die rauw vlees geraakt heeft. Dat is iets anders dan wanneer ze een rauwe kipfilet naar binnen had zitten werken.
Ik wil niet lullig doen, zeker niet als mede zwangere maar my god....

Wat een spastisch gedoe.

Ik zou er nog geen seconde over nadenken. Maar goed nu ben ik het andere uiterste want ik eet rustig, ook nu ik zwanger ben, yoghurt van een week over datum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven