Safari beekse bergen tips?

29-06-2018 22:01 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan binnenkort naar safaripark de beekse bergen. Nog nooit geweest. We hebben een baby en peuter bij ons. Wat zijn aanraders/afraders? Kun je er een hele dag vertoeven of heb je het ook snel gezien? Er is ook een grote speeltuin bij zag ik. Is dat te combineren op 1 dag?

Hoor graag jullie tips
De luipaarden aaien is een afrader... :-D
Hakuna matata!
Je was me net voor :-D
Haha mij ook al
Doe de autosafari en wandel wat. Bijna bij elke hoek is er wat te spelen. Misschien roofvogelshow.
Dan weer naar huis.

De Luipaarden lagen vorige week achter een extra hek :lol:
Mufasa schreef:
29-06-2018 22:04
Oh ja? Jammer. Ik dacht dat lijkt me wel leuk voor peuter.
Afrader? Juist spannend joh, vooral met een baby op je arm....
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik kan er prima een dag zoet brengen, ook met een peuter. Je moet alleen niet verbaasd zijn als een toevallig voorbij zwemmende eend het hoogtepunt van de dag is, voor de peuter in kwestie :D
Hoe werkt dat? Je gaat in de auto eerst het hele park door en dan parkeren en dan te voet erin? Of zijn er plekken waar je er wel veilig uit kan?

Is met de auto het leukst? Er is ook een boot/bus zag ik.

Ik wil zelf picknick lunch meenemen, kan dat daar?
Mufasa schreef:
29-06-2018 22:04

Wat denk jij, dat doel staat zo ver open, die schiet ik erin? ;)
Je kunt te voet door het dierenpark, maar in het safarigedeelte kun je beter in de auto of bus blijven zitten. Of je moet het leuk vinden om beslopen te worden door vraatzuchtige luipaarden dan wel vertrapt door paniekerige giraffen.
Bloemetjefresia schreef:
29-06-2018 22:10
Hoe werkt dat? Je gaat in de auto eerst het hele park door en dan parkeren en dan te voet erin? Of zijn er plekken waar je er wel veilig uit kan?

Is met de auto het leukst? Er is ook een boot/bus zag ik.

Ik wil zelf picknick lunch meenemen, kan dat daar?
Je mag er niet uit. Je kan de hele toer doen ( max half uurtje, al duurt het likken aan de autodaken bij de giraffen vaak lang) en parkeren en dan te voet het park in.

En er is 1 stop in het midden. Je gaat met de auto en parkeert op die middenplek. Word aangegeven en is niet in de toer maar je word eraf geleid.

En gaat lopen en gaat na een tijdje weer verder met de auto toer. Er is ook nog een boottocht te doen. Maar vind ik geen reet aan. ;-)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 22:15
0.57% gewijzigd
Hoop dat je airco hebt want de ramen moeten dichtblijven.
Airco check!
Je kunt dus de safaritour doen in de auto en dat duurt een half uur. Of in het midden stoppen en erna weer verder?
Lucifer2018 schreef:
29-06-2018 22:14
Je mag er niet uit. Je kan de hele toer doen ( max half uurtje, al duurt het likken aan de autodaken bij de giraffen vaak lang) en parkeren en dan te voet het park in.

En er is 1 stop in het midden. Je gaat met de auto en parkeert op die middenplek. Word aangegeven en is niet in de toer maar je word eraf geleid.

En gaat lopen en gaat na een tijdje weer verder met de auto toer. Er is ook nog een boottocht te doen. Maar vind ik geen reet aan. ;-)
Dank je. Nu ga ik slapen met het beeld van aan autodaken likkende giraffen in mijn hoofd. :-D
Winter is coming...
Bloemetjefresia schreef:
29-06-2018 22:19
Airco check!
Je kunt dus de safaritour doen in de auto en dat duurt een half uur. En daarna het park in voor de wandelsafari en of bootsafari.
Of in het midden stoppen en erna weer verder?
Yup.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 22:21
13.83% gewijzigd
Wij vinden de safari bus leuker dan zelf rijden. De peuter vindt die bus geweldig en was vorige keer teleurgesteld dat die ons niet thuis kon ophalen.
Hartstikke leuk de Beekse Bergen. Boottocht aanrader maar de bustocht ook erg leuk. Je kan je eigen eten en drinken meenemen. Je hebt bij het eeetgedeelte (kan je ook je eigen eten nuttigen) ook een speeltuin.
Roofvogelshow is ook erg leuk.
Lady*Voldemort schreef:
29-06-2018 22:10
Ik kan er prima een dag zoet brengen, ook met een peuter. Je moet alleen niet verbaasd zijn als een toevallig voorbij zwemmende eend het hoogtepunt van de dag is, voor de peuter in kwestie :D
Nee mijn peuter vond maar 1 hoogtepunt: de apen.
Verder zag ze allerlei dieren die ook bij ons bij de kinderboerderij zitten
‘Eend’ (struisvogel)
‘Poes’ (luipaard, tijger)
‘Koe’ (buffel)
‘Paard’ (zebra)
‘Hond’ (leeuw, hyena).

Net als dat ze in Blijdorp duidelijk liet blijken de ijsbeer (die recht voor t raam zwom notabene) echt minder interessant te vinden dan dje van de hoogvliet (zei ze ‘nee leuk, hoovliet). Daar hebben ze zingende ijsbeerpoppen:/knuffels. De nijlpaarden die stilstonden vond ze geweldige

Ofwel TO: gewoon gaan er ervan genieten en je laten verbazen over de dingen waar je peuter enthousiast over wordt. Bij de bus vond onze peuter alles overigens te ver weg.
Ik vind de bus juist vreselijk. Altijd al. Maar zeker met een baby en een hittegolf lijkt het me helemaal niks.
Ja, die bus is echt leuk. En het terras met uitzicht op de tijgers is ook leuk. Maar daar mag je niet je zelf meegebrachte picknick opeten. Mijn peuterzoon heeft er een keer een kopje gekregen, van een leeuwin. Er zat een decimeter plexiglas tussen, maar schattig was het :love: .
sprietgras schreef:
29-06-2018 22:23
Nee mijn peuter vond maar 1 hoogtepunt: de apen.
Verder zag ze allerlei dieren die ook bij ons bij de kinderboerderij zitten
‘Eend’ (struisvogel)
‘Poes’ (luipaard, tijger)
Oh ja, de poes. Mijn dochter is nog nooit zo boos geweest op papa als die keer dat hij haar wees op een cheetah (in Burgers Zoo trouwens). "Nee papa", schreeuwde ze. 'Dat is geen tsjietsja, dat is een POES!!!'
Heel leuk park, maar ik ben daar na een uurtje of 4 altijd wel klaar. Tip met dit weer: koop een combiticket voor de beekse bergen en speelland. In de ochtend naar de dieren, bij één van de grote speeltuinen picknicken/lunchen en dan lekker zwemmen op speelland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven