School en slapend kind thuis

08-03-2009 13:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn zoon is 4 geworden dus gaat hij vanaf morgen naar school.

De schooltijden zijn van 08.30-12.00 en van 13.15 tot 15.15 uur.

Mijn dochter (21mnd) gaat meestal tussen 12 en half 1 naar bed. Die kan dus wachten met naar bed gaan tot we zoon hebben opgehaald. En dan....Hoe doen andere ouders dat?

School is op nog geen 150 meter afstand, de babyfoon zou het redden. Maar toch twijfel ik of ik dan snel heen en weer kan gaan. Dochter pas na 13.15 naar bed brengen is ook niet zo handig aangezien ze meestal nog wel een half uur wakker ligt. Dan zou ze maar heel kort kunnen slapen.

Buren etc. is ook geen optie met de babyfoon.

Hoe denken jullie hierover. Kun je 1 kind slapend thuis laten om het andere kind 150 meter verder op school af te leveren (met babyfoon in zak) Ik zou trouwens alleen de deur uit gaan als ik zeker weet dat ze slaapt, anders pluk ik haar uit bed en gaat ze alsnog mee.
Als je even zoekt, er is niet zo lang geleden een soortgelijk topic geweest.
Ik vind het op 150 meter wel kunnen hoor. Wel op voorwaarde dat je haar kunt horen door de babyfoon.

Ik was hier in het begin wel heel strikt mee (niet doen dus) maar in praktijk merk je dat dat gewoon niet werkt
Heb ik gemist. Ik ga even zoeken Star, dank je!
oh jee, nou gaat het komen, belachelijk tot doe ik ook en alles daar tussen. Brand, inbraak en wat nog meer voor ellende ga je horen. Ik zou het wel aandurven, is overblijven trouwens geen optie? lijkt me persoonlijk veel fijner.
Ik zou zeggen: NIET DOEN. Maar dat komt doordat ik ervaring heb met een geval waar het mis ging. Kind bijna twee jaar werd wakker, niemand kwam, raakte toen zo in paniek, is uit bed geklommen, maar ook over traphekje geklommen en naar beneden gekukeld. Kind lag in de gang, bewusteloos toen de moeder thuis kwam. Dat wil je als moeder echt niet mee maken.

Ook kan er wat gebeuren met jou onderweg, Maar ja, het feit dat je hier om advies vraagt, geeft al aan dat je er zelf niet helemaal achter staat. Volg je gevoel. Niet doen als je zelf twijfelt.

Is er echt geen andere mogelijkheid, dat je kind met een andere moeder meeloopt? Dat je je dochter toch wat later naar bed brengt. Is misschien in het begin even wennen, maar wat maakt een uurtje later nou voor verschil?
Sjee, krijgen we die discussie weer?
Dropshot, dat is wel zo ongeveer de samenvatting die Arwen heeft gegeven
Baby vind ik trouwens iets anders dan 21 maanden.
Heb het al gevonden! Bedankt ik ga daar even verder lezen.

Tja, zoon mag van mij ook overblijven als hij het leuk vindt. Is voor mij alleen maar handiger met werk e.d.

Ik ben trouwens sterk voor een continu-rooster, maar das een andere discussie.
dat is trouwens waar, 21 maanden is heel anders dan een baby. Baby zou ik wel aandurven, 21 maanden niet. Die kan lopen, uit bed klimmen etc. Had ik me even niet gerealiseerd.
Oja nog even treuzeltje. Een uurtje later naar bed maakt niet uit, maar dan zit je weer met ophalen. Maak je haar wakker of laat je haar liggen. Je verschuift het alleen.
Ik zou het persoonlijk nooit doen.
Je zoon kan tzt die 150 m in zijn eentje of met een vriendje lopen.
Pfff, 150 meter!

Als je de was buiten ophangt terwijl de baby ligt te slapen, ben je al langer uit huis.
Nooit van mijn leven, maar goed, de school van mijn dochter is ook 10 a 15 minuten lopen. Gewoon veels te lang.

150m zou ik wel durven gokken met de babyfoon bij me.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven