Vakantiebestemmingen tips

24-06-2018 19:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zag net dat een ander forumlid hetzelfde vroeg in een ander topic, maar omdat onze wensen te ver uit elkaar liggen open ik zelf een nieuw topic.

Ik ben begin deze maand voor het eerst alleen een weekje op reis geweest. Was spannend, maar wel heel leuk! Zo leuk dat ik in september/oktober terug weg wil, maar dan voor 2 weken.
Nu ben ik een week op Kreta geweest, in Stalis. Dit was een echte zon zee strand vakantie. Stalis is best wel een levendige buurt met veel winkeltjes en restaurantjes/bars maar 's avonds en 's nachts heb je hier alle rust. Nu zoek ik eigenlijk iets gelijkaardigs maar weet niet goed waarheen. Heb al raad gevraagd aan het reisbureau maar die dame achter de computer heeft me niet echt slimmer gemaakt.

Ik zoek dus een bestemmig waar het zonnig is, waar ik aan het strand of zwembad kan liggen, maar waar ook wat te beleven valt. Dat ik bijvoorbeeld in de voormiddag een wandeling kan gaan maken en namiddag aan het strand of zwembad kan liggen. Waar dat ik ook een leuke excursie zou kunnen doen. Waar dat er leuke restaurantjes en bars zijn waar je heerlijk kan eten. Maar waar ik tegelijkertijd ook wel mijn rust vind. Ik ben allesbehalve een uitgaanstype dus liefst geen discotheken in de buurt.

Graag zou ik dit jaar nog binnen Europa blijven, misschien dat ik volgend jaar wel verder reis. Vorig jaar ben ik 2 weken in de Algarve geweest (met mijn ex) dus daar heb ik het al wel gezien.

Ik kijk uit naar jullie tips!

Groetjes
Mandarijntje
Ohrid, macedonie.
Málaga en omstreken is het rond die tijd vaak nog aangenaam.
Dan kun je vanuit daar een dag naar Ronda, Gibraltar, Marokko, Tárifa, Sevilla etc.
Ik vond Tenerife wel leuk! Rust en ook levendigheid in Playa des Americanas.
Als ik zonder kinderen was geweest had ik wel de Teide by night excursie gedaan, de vulkaan op. Er is daar minimale lichtvervuiling dus je ziet de sterren heel helder.
Lekker eten, andere stadjes en plaatselijke wandelingetjes prijs te doen.

Maar check vooral bij reisbureau of het is wat je zoekt!
Lanzarote, Playa Blanca of Puerto del Carmen.

Tenerife , en dan niet in Playa de las Americas gaan zitten maar Los Cristianos bijvoorbeeld.
sinnombre schreef:
24-06-2018 19:30
Málaga en omstreken is het rond die tijd vaak nog aangenaam.
Dan kun je vanuit daar een dag naar Ronda, Gibraltar, Marokko, Tárifa, Sevilla etc.
En dit ook ja.
Rhodos
Kos stad. Nog heerlijk weer rond die tijd, leuke stad, veel te doen.
Mooie stranden in de buurt (Lambi).
Leuke excursies; Nisyros, Kalymnos, Bodrum, Zia.
Klein eiland, zeker in vergelijking met Kreta.
Heerlijk eten en ook nog veel geschiedenis.
Funchal op Madeira, prachtig is het daar, prachtige wandelingen langs levada's, mooie natuur. Funchal is een leuk stadje, alles wat jij wil

Anders: Cyprus, Paphos denk ik ook dat jij dat leuk vind.
Pessimist tot in de kist
Dank u wel allemaal voor de reacties! Ik ga het zeker allemaal bekijken.
Ik kan momenteel geen zware of middelmatige inspanningen doen wegens (tijdelijke) gezondheidsproblemen. Anders trok ik echt de bergen in.
Cádiz. Mooi strand, mooie pleintjes (en veel!) met daaromheen leuke restaurants. Leuke dorpen in de buurt waar je met de bus naartoe kunt. Fijne stad en levendig.
kvinna schreef:
25-06-2018 10:03
Funchal op Madeira, prachtig is het daar, prachtige wandelingen langs levada's, mooie natuur. Funchal is een leuk stadje, alles wat jij wil

Ik sluit me hier bij aan. Over een maand ga ik weer heen. Prachtig!

Ik zou wel iedereen aanraden een hotel of iets via Airbnb te zoeken heel dicht bij het oude centrum van Funchal.
Malta vond ik erg mooi! Wij zaten zelf bij Mellieha bay, maar denk dat de stadjes voor meer vertier kunnen zorgen. Valletta is ook een mooie stad!
Florida!!!
Zuid-Spanje
Bedankt iedereen! Ik ga het allemaal eens bekijken en laat wel weten wat het geworden is :-)
Het is Tenerife geworden, een hotel in Los Gigantes :-)
Bedankt allemaal voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven