Ons leven met 19 kinderen

zaterdag 30 juni 2018 om 20:49
Bolletje88 schreef: ↑27-06-2018 12:59Wat een leuke meid. En de duggars kennende zal het bij hun ook gaan met chaperonnes. En ik hoop van harte dat zij eens lekker gaat schoppen en gewoon buiten de deur blijft werken. Ze zijn verloofd, dus pa heeft toestemming gegeven.
Ze zijn nog niet verloofd hoor.
En ik verwacht wel - gezien hun geloof - dat Abby zal stoppen met werken als ze zijn getrouwd.
Het is daar toch wel heel erg belangrijk dat de vrouw de 'homemaker' is thuis. En John verdiend goed he.
zaterdag 30 juni 2018 om 22:54
Nee nog niet verloofd, maar geef het 3 maanden...
Ik kan me zo'n gesprek dan toch niet zo goed voorstellen met JB. Nu moet John natuurlijk naar Abbie's vader, maar stel even dat het over Jana gaat. Vrouw van 28, moet dan een vent van een jaar of 30 zo'n achterlijk gesprek met lange stiltes en pauze van JB doorstaan om toestemming te krijgen?
Waarschijnlijk wel ja. Maar ik krijg al jeuk van het idee. Alsof ze een bezit is om weg te geven. Getver. Maar goed, zo ver zijn we nog niet. Eerst John trouwen....
Ik kan me zo'n gesprek dan toch niet zo goed voorstellen met JB. Nu moet John natuurlijk naar Abbie's vader, maar stel even dat het over Jana gaat. Vrouw van 28, moet dan een vent van een jaar of 30 zo'n achterlijk gesprek met lange stiltes en pauze van JB doorstaan om toestemming te krijgen?
Waarschijnlijk wel ja. Maar ik krijg al jeuk van het idee. Alsof ze een bezit is om weg te geven. Getver. Maar goed, zo ver zijn we nog niet. Eerst John trouwen....

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

zondag 1 juli 2018 om 05:26
Ja natuurlijk, Jana blijft een ongetrouwde vrouw onder het gezag en "hoofdschap" van haar vader totdat ze trouwt, ook met 28LunchLover schreef: ↑30-06-2018 22:54Nee nog niet verloofd, maar geef het 3 maanden...
![]()

anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 01-07-2018 05:29
0.68% gewijzigd

zondag 1 juli 2018 om 05:28
Deze link werkt wel: http://www.duggarfamily.com/2018/6/josi ... re-married
zondag 1 juli 2018 om 05:36

zondag 1 juli 2018 om 13:35
Wat doet John voor de kost? Zou wel zonde zijn als zij stopt met werken zeg..
Ik vind hem ook niet echt lelijk hoor.

maandag 2 juli 2018 om 03:17
Gelukkig zijn de meningen hierover verdeeld :p Ik zou het er niet op kunnen doen.
Wel leuk voor hem natuurlijk. Ik gok maar zo dat wanneer en als ze trouwen Abby wel zal (moeten) stoppeb met werken. Wie moet er anders zorgen voor t huishouden en kinderen?
maandag 2 juli 2018 om 08:33
Uhm ja. En in het geval van Austin kreeg hij niet eens gelijk toestemming. En er was er nog 1 die zich bewijzen moest voor het mocht.LunchLover schreef: ↑30-06-2018 22:54Nee nog niet verloofd, maar geef het 3 maanden...
![]()
maandag 2 juli 2018 om 12:39
Bolletje88 schreef: ↑02-07-2018 08:33Uhm ja. En in het geval van Austin kreeg hij niet eens gelijk toestemming. En er was er nog 1 die zich bewijzen moest voor het mocht.
Van JB? Wat dan?
Ik herinner me alleen dat zijn eigen vader had gezegd je moet aan je 5e house flip bezig zijn voor je je mag verloven. Oid...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

maandag 2 juli 2018 om 12:45
Toch raar dat John van JB kan doen en laten wat hij wil en nergens toestemming voor moet vragen, dan alleen aan de vader van Abbie, maar verder mag hij gaan en staan en doen wat hij wil, ook met zijn carrière.
Terwijl zijn tweelingzus Jana, ook 28 jaar, thuis is en onder het gezag van JB valt en overal toestemming voor moet vragen en niet zomaar kan gaan en staan en doen wat ze wil. En dat met 28
Hoe krom het daar is en het verschil tussen mannen en vrouwen en zonen en dochters...De man wordt gezien als volwassen en zelfstandig, een vrouw wordt kort gehouden en "onder gezag"
Terwijl zijn tweelingzus Jana, ook 28 jaar, thuis is en onder het gezag van JB valt en overal toestemming voor moet vragen en niet zomaar kan gaan en staan en doen wat ze wil. En dat met 28

Hoe krom het daar is en het verschil tussen mannen en vrouwen en zonen en dochters...De man wordt gezien als volwassen en zelfstandig, een vrouw wordt kort gehouden en "onder gezag"

maandag 2 juli 2018 om 12:48

maandag 2 juli 2018 om 12:54
Ja haha als je 7 bent misschien ja!
Ze hebben toen eens gezegd toen Josh aan het courten was met Anna toen het nog 17 KAC was dat een man op zijn 18de volwassen is en niet meer onder het gezag van zijn ouders (specifiek de vader dus) valt en op eigen benen moet staan.
Maar bij een vrouw verandert er helemaal niks als ze 18 wordt, ze blijft onder het gezag en "hoofdschap" van haar vader totdat ze trouwt en op de dag dat ze trouwt gaat ze van onder het gezag van haar vader naar onder het gezag van haar man en wordt het gezag en "hoofdschap" overgedragen, want een vrouw moet altijd, haar hele leven onder het gezag van een man zijn. Als Jim Bob sterft en Jana is nog ongehuwd dan zal ze onder het gezag van Josh komen omdat dat haar oudste broer is. En dat hoop ik dus echt niet voor Jana he!

Dat werd toen zo uitgelegd toen Josh en Anna gingen trouwen, ook door de vader van Anna die nogal hamerde op dat gezag.

maandag 2 juli 2018 om 12:58
Het is geloof ik zelfs zo dat als JB sterft dat Michelle onder het gezag van haar oudste zoon komt te zitten.
Ik heb dat eens gehoord in zo'n kerk dat de man bv het avondmaal aan zijn vrouw moest geven als haar hoofd en dat als de man er niet was de oudste zoon de taak moest overnemen en het aan zijn moeder moest geven als "vervangend hoofd" of zoiets.
Ik heb dat eens gehoord in zo'n kerk dat de man bv het avondmaal aan zijn vrouw moest geven als haar hoofd en dat als de man er niet was de oudste zoon de taak moest overnemen en het aan zijn moeder moest geven als "vervangend hoofd" of zoiets.
maandag 2 juli 2018 om 13:01
Ach ja, ik heb eens aan een gereformeerde studiegenoot gevraagd of hij als enige op kamers woonde of andere van de 12 broers/zussen ook. Nee, ik woon op mezelf en er wonen er nog 11 thuis. Ik durfde niet zo goed te vragen waar nr 12 dan was, maar dat kwam snel: ‘oh, dat is mijn zus, die woont bij haar man’. Oh, ok, dus twee op zichzelf. ‘Nee, alleen ik. Mijn zus woont gewoon bij haar man.’ Dus.
Mijn manier van denken is het niet, maar wat doe je er aan.
Mijn manier van denken is het niet, maar wat doe je er aan.
maandag 2 juli 2018 om 14:20
Niet helemaal. Ook de zoons mogen het huis daar niet uit zonder getrouwd te zijn.LAgirl82 schreef: ↑02-07-2018 12:54Ja haha als je 7 bent misschien ja!
Ze hebben toen eens gezegd toen Josh aan het courten was met Anna toen het nog 17 KAC was dat een man op zijn 18de volwassen is en niet meer onder het gezag van zijn ouders (specifiek de vader dus) valt en op eigen benen moet staan.
Maar bij een vrouw verandert er helemaal niks als ze 18 wordt, ze blijft onder het gezag en "hoofdschap" van haar vader totdat ze trouwt en op de dag dat ze trouwt gaat ze van onder het gezag van haar vader naar onder het gezag van haar man en wordt het gezag en "hoofdschap" overgedragen, want een vrouw moet altijd, haar hele leven onder het gezag van een man zijn. Als Jim Bob sterft en Jana is nog ongehuwd dan zal ze onder het gezag van Josh komen omdat dat haar oudste broer is. En dat hoop ik dus echt niet voor Jana he!![]()
Dat werd toen zo uitgelegd toen Josh en Anna gingen trouwen, ook door de vader van Anna die nogal hamerde op dat gezag.![]()