Rare vlekken in kleding

02-07-2018 18:13 28 berichten
Ik wilde vandaag mijn grijze shirtje aan doen maar toen zag ik dat er allemaal roze/oranje vlekjes op zaten. Geen idee waar ze vandaan komen. Ik gebruik nooit chloor of andere dingen die kleding kunnen bleken, kan ook niks raars ontdekken aan de wasmachine maar ik weet wel dat de vlekken er niet in zaten voordat ik het in de wasmachine deed. en bij het ophangen er niet op gelet. Shirtje zit nu opnieuw in de machine en ik hoop dat het eruit gaat want ik heb het nog niet zo lang en was best duur :(

Ik dacht aan zonnebrand maar dat geeft andere vlekken. Iemand wellicht nog suggesties wat het zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig bellen geblazen?
Of bij bellenblaas in de buurt gestaan?
Oké schat
Stuifmeel?
zonnebrandcreme?
Nee geen bellen geblazen. Stuifmeel zou wel kunnen.
Shirtje weer uit de wasmachine gehaald en de vlekken zitten er nog steeds :(
Ineedyourlove schreef:
02-07-2018 18:16
Toevallig bellen geblazen?
Of bij bellenblaas in de buurt gestaan?
Hier moest ik ook meteen aan denken.
Zit er roest in je wasmachine? Roest geeft oranje vlekken.
Heeft het in de volle zon gehangen aan de waslijn? Dan kleuren kreukels of vouwen ook wel eens iets vergelijkbaar met bleek.
Samen gewassen met een poetsdoekje?
Je zou nog ossengalzeep kunnen proberen.
Gebruik je producten met benzoylperoxide? Dat kan de oorzaak zijn.

Verder vochtige was (of in een vochtige ruimte) bij elkaar en kleur die afgeeft. Komt soms voor bij kleding die nog niet vaak gewassen is.
Life is short. Eat dessert first.
In kleding van mijn vriend zat laatst ook bruin/ oranje vlekken. Hier kwam het door zon dom leren dingetje wat aan de broekrand zit. Waar je riem door kan. Knap waardeloos! Heb het er wel met vanish of iets dergelijks uitgekregen.

Nu 2 broeken die dat afgeven, grrrr
Niet in de volle zon gehangen, niet samen gewassen met poetsdoekje en ik heb gewassen met ossengal zeep. Heb net eens gegoogled op chloorvlekken en de plaatjes lijken wel op de vlekken die ik heb maar zover ik weet gebruik ik dus niks waar chloor in zit.

Baal er echt van, heb dat shirtje nog geen maand en ik dacht ik koop eens iets duurders :(
Gebruik je vanish? Dat kan ook bleek-plekken geven
Benzoylperoxide geeft zeker bleekvlekken (serieus waarom waarschuwde de huisarts me hier niet voor, lang heb ik mijn moeder beschuldigd). Voor oranje vlekken lijkt de roest inderdaad een hoofdverdachte. Heb je toevallig nog andersoortig metaal meegewassen in een broekzak?
Heb je met kurkuma gekookt? Dat geeft ook vervelende vlekken. Goed insmeren met ouderwetse handzeep (stuk) daarmee krijg je een hoop vlekken weg
Zit de vleek alleen aan de buitenkant, of door de stof heen?
joysjuhhh schreef:
02-07-2018 18:52
Voor oranje vlekken lijkt de roest inderdaad een hoofdverdachte. Heb je toevallig nog andersoortig metaal meegewassen in een broekzak?

Roest kan heel hardnekkig zijn, er hoeft maar een heel klein plekje in de trommel te zitten en het is al feest. Met vaatwassers net zo; zet er één ding in met een roestplekje en al je bestek zit onder de vliegroest. :(
lilalinda schreef:
02-07-2018 18:55
Zit de vleek alleen aan de buitenkant, of door de stof heen?
Helemaal door de stof heen dus ik vrees dat mijn shirt niet meer te redden valt.
TsumTsum schreef:
02-07-2018 19:18
Helemaal door de stof heen dus ik vrees dat mijn shirt niet meer te redden valt.
Gebruik je ook geen chloor voor de toilet? Dan kan het gebeuren dat er miniscule spetters op je shirt zijn gekomen. Pas bij/na het wassen ga je die zien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
02-07-2018 19:27
Gebruik je ook geen chloor voor de toilet? Dan kan het gebeuren dat er miniscule spetters op je shirt zijn gekomen. Pas bij/na het wassen ga je die zien.
Normaal gesproken niet nee maar zou kunnen dat in de laatste fles die ik heb gekocht er wel iets van bleekmiddel/chloor in zit :(
Ben je recent in een naar chloor ruikend toilet geweest? Dat jij het niet gebruikt hoeft niet alles te zeggen. Bij iemand waar jij het toilet hebt gebruikt kan het ook zijn gebeurd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Met textielstift in dezelfde kleur aanstippen.
TsumTsum schreef:
02-07-2018 19:31
Normaal gesproken niet nee maar zou kunnen dat in de laatste fles die ik heb gekocht er wel iets van bleekmiddel/chloor in zit :(
Maar gebruik je producten met benzoylperoxide? Het lijkt er idd op dat iets de kleur heeft 'weggevreten'.
Life is short. Eat dessert first.
Zover ik weet niet maar geen idee waar dat allemaal in zit. Het zit in ieder geval niet in m'n zonnebrand zo ver ik weet.

Ik ga het shirt nu maar gebruiken als klus shirt want ik denk niet dat ik een stift kan vinden in de juiste kleur en overal applicaties erop strijken, daar zijn het teveel vlekken voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven