Stap terug doen

03-07-2018 21:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open deze topic om nog even terug te komen op mijn vorige topic. Dit ging, even kort samengevat, over het initiatief nemen. Dat ik merk dat het initiatief heel vaak van mijn kant komt en dat ik graag zou willen dat zij dit ook wat vaker zou nemen. Hier kwamen we tot de conclusie een stap terug te nemen aangezien ik misschien wat te enthousiast van start was gegaan.

Het gaat om een meid van 19 die al een redelijke bagage aan nare ervaringen met zich mee draagt en dit tussen ons rustig aan wilde opbouwen. Ze weet niet wat ze wil in de zin van een relatie (vooral omdat ze er pas net uit een komt), ze had nooit gedacht zo snel iemand leuks tegen het lijf te lopen en wilde het daarom toch met mij proberen.

Toch vraag ik me af, wat houd een stap terug doen nou eigenlijk in? Momenteel praat ik op WhatsApp bijvoorbeeld weinig meer uit mezelf, wel antwoord ik normaal wanneer zij mij benaderd. Mijn doel hiermee is om te kijken waar ik in deze situatie sta, ik heb namelijk op alle vlakken laten blijken wat ik voor der voel en als dat insgelijks is dan zal ze uit zichzelf wel contact opzoeken, ook wil ik het afspreken voorlopig aan haar over laten. Hiermee wil ik er voor zorgen dat ze op deze manier zelf een tempo kan aannemen.

Eergisteren was er uit haarzelf een afspraakje ontstaan, ik was erg blij dat ze dit initiatief nam en nu is er weer een akelige stilte gevallen. En toch vraag ik me af tot hoe ver ik dit stapje terug moet blijven aanhouden, meer omdat ik niet weer te hard van stapel wil lopen, maar ik wil ook niet laten blijken dat ze er niet meer toe doet. Ik vindt dit allemaal erg lastig en hoop dat jullie me een beetje advies hier voor kunnen geven.
Ga gewoon verder in je vorige topic. Het is geen puzzelsite.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je hebt haar gisteren nog gezien. Hoezo is er nu een stilte gevallen? Dramaqueen/king.
Belle73 schreef:
03-07-2018 21:58
Ga gewoon verder in je vorige topic. Het is geen puzzelsite.
En dat.
Pff wat een gedoe. Ben blij dat ik die fase al jaaaaren geleden gepasseerd heb. Toen had je ook nog geen whatsapp. Alleen de ouderwetse SMS. En als je aan elkaar dacht liet je 1 keer de telefoon overgaan. Dat is dan alleen wel typisch Italiaans.
Als iemand zegt dat hij een stap terug wil doen vat ik dat op als een afwijzing (een beetje wollig verpakt) en laat ik die persoon verder met rust. Dat wordt geen relatie meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gewoon de boel beetje van beide kanten laten komen. Dat is toch niet zo moeilijk.
Je hoeft elkaar toch ook niet elke dag te zien of te spreken.
Komt al gauw claimerig over naar haar toe.
Het is blijkbaar een dame met een behoorlijke rugzak en net uit een andere relatie.
Tijd zal het leren.
Misschien is ze voorlopig even veel liever in je buurt en Ga niet ze van t uitzicht..
Blondie222 schreef:
03-07-2018 22:54
Misschien is ze voorlopig even veel liever in je buurt en Ga niet ze van t uitzicht..
Misschien moet je blond zijn om te snappen wat hier staat .. :confused:
Als het zo moeizaam verloopt (nu al) wordt het helemaal niks nop nada. Laat 't gaan.
Wanneer je niet jezelf kunt zijn in het contact dan wordt het helemaal niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien is zij daar een beetje ouderwets in en wacht ze af tot de man initiatief neemt om te appen. Vooral na een afspraakje zou ik het fijn vinden als de man mij appt dat hij het heel leuk vond bijvoorbeeld. Is toch een ego dingetje voor een vrouw.
Laat ze verder wel blijken dat ze je leuk vindt? Ik zou niet teveel spelletjes gaan spelen want straks denkt zij dat jij geen interesse meer hebt. Wees gewoon jezelf.
I’m all about the fairytail baby
IK denk het niet: loepje. Meisje heeft al gezegd dat zij gewoon vrienden wil blijven maar meneer kan het woord nee niet accepteren. Dit is al het derde doordram topic over hetzelfde meisje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ze wil geen stap terug doen.
Ze wil blijven waar jullie zijn.
Gewoon vrienden!

3 topics over zo'n duidelijke uitspraak van haar lijkt mij wat overdreven

Ze wil geen relatie PUNT
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Lucifer2018 schreef:
03-07-2018 22:01
Je hebt haar gisteren nog gezien. Hoezo is er nu een stilte gevallen? Dramaqueen/king.
Dit !!!!
Ik krijg het al Spaans benauwd als ik dit alleen maar lees. Creep.
.
Lucifer2018 schreef:
03-07-2018 22:01

Wat heeft dit met drama te maken? Het is een algemene vraag over wat jullie verstaan onder een stap terug doen en hoelang je dit zou door moeten zetten.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
03-07-2018 22:28
Pff wat een gedoe. Ben blij dat ik die fase al jaaaaren geleden gepasseerd heb. Toen had je ook nog geen whatsapp. Alleen de ouderwetse SMS. En als je aan elkaar dacht liet je 1 keer de telefoon overgaan. Dat is dan alleen wel typisch Italiaans.

Ik vindt mijn generatie ook echt drie keer niks. Maar ik heb het ermee te doen.
Ach mannen die de woorden -nee ik wil niet- zogenaamd niet snappen heb je in elke generatie.
Ja jullie hebben gelijk, als een 'relatie' al op deze manier zo stroef gaat zal dit nooit wat worden. Ik merk aan mezelf dat dit mijn energie opvreet, ik voel me meer klote dan dat ik me goed voel, dit is ook niet goed. Ik zet er een punt achter, hoe moeilijk het ook is.
viva-amber schreef:
04-07-2018 06:22
IK denk het niet: loepje. Meisje heeft al gezegd dat zij gewoon vrienden wil blijven maar meneer kan het woord nee niet accepteren. Dit is al het derde doordram topic over hetzelfde meisje.

Derde topic? ik weet niet hoe lastig het is om te tellen maar het zijn er twee. Ze heeft nooit gezegd vrienden te willen blijven, ook weet ik niet waar je dit vandaan haalt. Graag reageren als je weet waar je over praat. Of in ieder geval iets zinnigs heb te melden.
anoniem_372086 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 09:06
4.50% gewijzigd
SoloPlay schreef:
04-07-2018 09:02
Ja jullie hebben gelijk, als een 'relatie' al op deze manier zo stroef gaat zal dit nooit wat worden. Ik merk aan mezelf dat dit mijn energie opvreet, ik voel me meer klote dan dat ik me goed voel, dit is ook niet goed. Ik zet er een punt achter, hoe moeilijk het ook is.
Het is geen relatie want die wilde ze niet. Remember?
SoloPlay schreef:
04-07-2018 09:02
Die punt had zij al gezet hoor
SoloPlay schreef:
04-07-2018 09:04
Derde topic? ik weet niet hoe lastig het is om te tellen maar het zijn er twee. Ze heeft nooit gezegd vrienden te willen blijven, ook weet ik niet waar je dit vandaan haalt. Graag reageren als je weet waar je over praat. Of in ieder geval iets zinnigs heb te melden.
Ik som op:
1) Initiatief nemen
2) Wat wil ze nu eigenlijk
3) Stap terug doen

Dat zijn er echt drie hoor.

En ik mag niet quoten uit andere topics, dus herhaal ik even wat je zegt in Topic 2, Wat wil ze nu eigenlijk.
Je zegt daar: Ik heb haar dus 2 dagen geleden verteld dat ik meer begon te voelen dan vriendschap. Ze antwoordde dat ze liever gewoon vrienden wilde blijven en daar had ik vrede mee.

Dus ik weet waar ik over praat, ik herhaal slechts wat je zelf zegt hier, en tot 3 tellen lukt me, zoals je ziet ook nog steeds prima
Soms moet in het begin van de kennismaking een van de twee zich goed in de kijker spelen zodat die ander jou een tweede blik geeft maar daarna moeten ze allebei even gretig zijn om elkaar te zien.

Beiden moeten wel genoeg zelfvertrouwen hebben om niet bij het minste geringste beledigd te zijn, maar door te drammen als iemand duidelijk laat blijken dat je teveel bent duidt op een bord voor de kop en niet op zelfvertrouwen. Dat kan niet goed aflopen.

Dus daar zit bij jou het probleem; kennelijk kan je niet dealen met de realiteit. Soms komt dat gewoon omdat je vreselijk verliefd bent, maar als je geen puber of adolescent meer bent en zeker als dit je vaker is gebeurd zou ik daarvoor een therapie starten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ze heeft gister nog een date geregeld en hem gezien en vandaag is het al weer niet goed in zijn hoofd.....mijn hemel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven