dilemma
woensdag 4 juli 2018 om 09:18
Hallo allemaal,
Ik weet niet onder welk rubriek ik dit moest plaatsen maar hier leek me het meest geschikt.
Ik sta voor een dilemma: ik wil graag zo'n 6 maanden reizen, dit zou in eerste instantie per feb/maart 2019 worden maar gaat helaas pas in augustus 2019 lukken. Dit zou betekenen dat ik begin 2020 weer terug ben. Ik ben dan bijna 32 jaar (nu 30).
Ik wil ook zwanger worden en omdat zowel mijn moeder als mijn oma vervroegd in de overgang zijn gekomen, bij mijn moeder was het rond haar 33ste ontdekt en de kans is dat mijn zus of ik het dus ook kan krijgen.
Ik begin me af te vragen of het wel zo slim is om die reis te gaan doen maar tegelijkertijd zou ik het zo jammer vinden.
ik ben hier ook een tijdje geleden mee naar de huisarts geweest en die gaf aan om te stoppen met de pil om te kijken hoe mijn eigen menstruatie is. Ik ben inmiddels gestopt met de pil. Heb ook gelezen over een test waarbij je kan testen of je al in de overgang zit (vind het heel raar dat de huisarts me hier niet over heeft verteld terwijl ik nog had gevraagd om testen), dit zou ik willen laten doen over een paar maanden als ik 'helemaal ontpild' ben.
Ik weet gewoon niet wat nou slim is maar zit hier heel erg mee. In eerste instantie dacht ik, dan zijn we volgend jaar augustus terug van die reis en kunnen we aan het eind van de reis al beginnen, wie weet is het gelijk raak maar inmiddels is dat begin 2020 en begin ik me echt zorgen te maken.
Zijn er gelijkgestemden?
wat is jullie advies?
alvast bedankt voor het lezen en de reacties!
Ik weet niet onder welk rubriek ik dit moest plaatsen maar hier leek me het meest geschikt.
Ik sta voor een dilemma: ik wil graag zo'n 6 maanden reizen, dit zou in eerste instantie per feb/maart 2019 worden maar gaat helaas pas in augustus 2019 lukken. Dit zou betekenen dat ik begin 2020 weer terug ben. Ik ben dan bijna 32 jaar (nu 30).
Ik wil ook zwanger worden en omdat zowel mijn moeder als mijn oma vervroegd in de overgang zijn gekomen, bij mijn moeder was het rond haar 33ste ontdekt en de kans is dat mijn zus of ik het dus ook kan krijgen.
Ik begin me af te vragen of het wel zo slim is om die reis te gaan doen maar tegelijkertijd zou ik het zo jammer vinden.
ik ben hier ook een tijdje geleden mee naar de huisarts geweest en die gaf aan om te stoppen met de pil om te kijken hoe mijn eigen menstruatie is. Ik ben inmiddels gestopt met de pil. Heb ook gelezen over een test waarbij je kan testen of je al in de overgang zit (vind het heel raar dat de huisarts me hier niet over heeft verteld terwijl ik nog had gevraagd om testen), dit zou ik willen laten doen over een paar maanden als ik 'helemaal ontpild' ben.
Ik weet gewoon niet wat nou slim is maar zit hier heel erg mee. In eerste instantie dacht ik, dan zijn we volgend jaar augustus terug van die reis en kunnen we aan het eind van de reis al beginnen, wie weet is het gelijk raak maar inmiddels is dat begin 2020 en begin ik me echt zorgen te maken.
Zijn er gelijkgestemden?
wat is jullie advies?
alvast bedankt voor het lezen en de reacties!
anoniem_372320 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 09:21
6.60% gewijzigd
woensdag 4 juli 2018 om 11:09
Hi,
Een pittige keuze!
Ik heb niet alle racties gelezen dus misschien is het al geopperd maar van de reis die je wilt maken heb je vast een aantal favoriete bestemmingen als in een top3 bijvoorbeeld en daarnaast van die "we zijn toch in de buurt locaties".
Waarom focus je je niet eerst op die zeg top 3? En in plaats van 1 lange reis maak je dan 3 afzonderlijke reizen. Dan doe je wat je wilt doen maar dan anders. Zwanger worden kan tijd kosten en eenmaal zwanger kan je best nog wel reizen.
M.a.w. het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Alle geluk gewenst!
Een pittige keuze!
Ik heb niet alle racties gelezen dus misschien is het al geopperd maar van de reis die je wilt maken heb je vast een aantal favoriete bestemmingen als in een top3 bijvoorbeeld en daarnaast van die "we zijn toch in de buurt locaties".
Waarom focus je je niet eerst op die zeg top 3? En in plaats van 1 lange reis maak je dan 3 afzonderlijke reizen. Dan doe je wat je wilt doen maar dan anders. Zwanger worden kan tijd kosten en eenmaal zwanger kan je best nog wel reizen.
Alle geluk gewenst!
woensdag 4 juli 2018 om 11:29
En reizen met een peuter? Ze zijn pas leerplichtig bij 5 dus je hebt de tijd.zwitsal2 schreef: ↑04-07-2018 10:59ja denk het wel, hij doet er zelf moeilijk over omdat hij zo toegewijd is aan z'n werk maar die willen hem niet kwijt, ze hebben met deze 6 maanden ook een uitzondering gemaakt, dus ik verwacht dat het later ook wel mogelijk is maar wij zien het zelf niet zitten om met een baby te reizen, lijkt ons te eng. maar ik denk dat zwanger worden wel prio heeft in mijn geval.
Nooit gedacht dat de tijd zo snel zou gaan, klinkt zo stom want ik wist het natuurlijk allemaal wel![]()
woensdag 4 juli 2018 om 11:31
bedankt voor je reactie.Caketopper schreef: ↑04-07-2018 11:09Hi,
Een pittige keuze!
Alle geluk gewenst!
het liefst zou ik meerdere afzonderlijke reizen maken maar dat gaat helaas niet lukken met de vakantiedagen van ons werk.
maar er is vast een oplossing, zoals een kortere reis maken zodat we alsnog beide kunnen doen.
woensdag 4 juli 2018 om 12:41
Gho als je zegt liefst twee, dan zou ik niet meer te lang uitstellen.
Je hebt nog leuke reis gepland en er komen er vast nog aan.
Reizen kan je in de toekomst blijven plannen.
Kinderen maken daar zit jammer genoeg, zeker mocht je vroeg in de overgang gaan; een tijdsklok op.
Mocht het niet lukken omdat je te lang hebt gewacht, ga je dat jezelf denk ik steeds kwalijk blijven nemen.
Hoe denkt je vriend erover?
Is hij er al klaar voor?
woensdag 4 juli 2018 om 12:58
Je kan nu een AMH test doen. Maar zelfs met een goede AMH score zou ik, als ex IVF-er, geen risico nemen en mijn kinderwens op #1 zetten. Het vervelende is dat je pas weet hoe vruchtbaar je bent wanneer je gaat proberen zwanger te worden. Jouw familie geschiedenis zegt niet altijd iets over jou, maar ik zou het risico niet willen nemen als de wens zo groot is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 4 juli 2018 om 13:14
ja jullie hebben gelijk. wij dachten er allebei te licht over, zo van dat komt wel en na de reis beginnen we maar nu die reis vanaf aug volgend jaar zou plaatsvinden begon ik me zorgen te maken. Het begon vanochtend toen ik naar werk reed eigenlijk, dus in de auto gebeld maar vanavond even uitgebreid over hebben.
@Olifantje89 hij zegt dat hij mij belangrijker vindt dan kinderen maar ik weet zeker dat als het niet lukt vanwege zo'n reis dat we het allebei mij gaan kwalijk nemen en dat loopt denk ik niet goed af.
Ik heb deze hele ochtend veel nagedacht nav jullie reacties en wil alsnog een reis maken maar dan korter en het liefst zsm om begin volgend jaar te kunnen starten met zwanger worden.
ik baal er gewoon ontzettend van want wil op dit moment geen kinderen, liever over een paar jaar want had andere plannen. Mijn man daarentegen is allang klaar voor kinderen, hij wilde het vorig jaar al.
@Olifantje89 hij zegt dat hij mij belangrijker vindt dan kinderen maar ik weet zeker dat als het niet lukt vanwege zo'n reis dat we het allebei mij gaan kwalijk nemen en dat loopt denk ik niet goed af.
Ik heb deze hele ochtend veel nagedacht nav jullie reacties en wil alsnog een reis maken maar dan korter en het liefst zsm om begin volgend jaar te kunnen starten met zwanger worden.
ik baal er gewoon ontzettend van want wil op dit moment geen kinderen, liever over een paar jaar want had andere plannen. Mijn man daarentegen is allang klaar voor kinderen, hij wilde het vorig jaar al.
woensdag 4 juli 2018 om 13:20
Maar hoe realistisch is het om eind van dit jaar 3 maanden vrij te krijgen, als jullie voor oktober/november al een reis hebben gepland? Jij je baan opzeggen, wil je dat wel?
Ik zou er nog eens goed samen over praten. Jij zegt dat je op dit moment eigenlijk geen kinderen wil, en liever pas over een paar jaar... Ik hoop dat je de goede keuze maakt, een kind krijgen is niet niks.
Ik zou er nog eens goed samen over praten. Jij zegt dat je op dit moment eigenlijk geen kinderen wil, en liever pas over een paar jaar... Ik hoop dat je de goede keuze maakt, een kind krijgen is niet niks.
woensdag 4 juli 2018 om 13:28
Ik heb altijd kinderen gewild maar ik wil ook heel graag meerdere reizen maken en het leek ons de beste optie om dan voor een langere periode te reizen en vervolgens te beginnen met kinderen. ik heb het idee dat als je een kind hebt, verre en lange reizen niet meer mogelijk is maar misschien is dat wel goed te doen. Ik zou het mezelf iig nooit kunnen vergeven als ik geen kinderen heb kunnen krijgen door een reis.IJskoffie* schreef: ↑04-07-2018 13:20Maar hoe realistisch is het om eind van dit jaar 3 maanden vrij te krijgen, als jullie voor oktober/november al een reis hebben gepland? Jij je baan opzeggen, wil je dat wel?
hij zegt ook dat het niet handig is om eind dit jaar een sabbatical op te nemen, vanwege zijn werk en omdat er nog niks gepland is. Ik denk persoonlijk dat beide wel te regelen vallen (maar misschien is dat niet helemaal realistisch). Het zal wel lastig worden met zijn werk maar het zal zeker wel mogelijk zijn denk ik.
ik wil al een lange tijd van baan veranderen maar zit helaas vast aan een studieovereenkomst die bijna afloopt, dus voor mij een goed moment om weg te gaan. Over het vinden van een nieuwe baan maak ik me ook geen zorgen, is veel werk te vinden in deze branche en te weinig aanbod.
woensdag 4 juli 2018 om 14:30
dank voor de tip! ik ga me hier verder over inlezen en navragen bij de huisarts.Baggal schreef: ↑04-07-2018 12:58Je kan nu een AMH test doen. Maar zelfs met een goede AMH score zou ik, als ex IVF-er, geen risico nemen en mijn kinderwens op #1 zetten. Het vervelende is dat je pas weet hoe vruchtbaar je bent wanneer je gaat proberen zwanger te worden. Jouw familie geschiedenis zegt niet altijd iets over jou, maar ik zou het risico niet willen nemen als de wens zo groot is...
woensdag 4 juli 2018 om 15:14
zwitsal2 schreef: ↑04-07-2018 13:14@Olifantje89 hij zegt dat hij mij belangrijker vindt dan kinderen maar ik weet zeker dat als het niet lukt vanwege zo'n reis dat we het allebei mij gaan kwalijk nemen en dat loopt denk ik niet goed af.
Ik vind je reacties nogal tegenstrijdig.
Heb je al een aantal reizen kunnen doen?
Wat maakt dat je denkt er over een paar jaar wel klaar voor te zijn/ zin in te hebben?
Uit je reacties lees ik ook dat als je vriend zou mogen kiezen het eerst kinderen zouden worden?
Nu tegen je zin in zwanger gaan worden, lijkt me ook geen goed plan.
Anderzijds vraag ik me ook af waarom je focus zo op het reizen ligt?
Lijkt alsof je bang hebt wat te missen, terwijl dit misschien helemaal niet hoeft.
woensdag 4 juli 2018 om 16:37
we hebben al een paar mooie reizen kunnen maken maar ik ben vooral degene die meer wil reizen. Hem lijkt de lange reis ook erg leuk maar hij wil al een langere tijd aan kinderen beginnen. Hij heeft ook meer gereisd dan ik en is al verder in z'n carriere waardoor hij zich er helemaal klaar voor voelt.Olifantje89 schreef: ↑04-07-2018 15:14Ik vind je reacties nogal tegenstrijdig.
Heb je al een aantal reizen kunnen doen?
Wat maakt dat je denkt er over een paar jaar wel klaar voor te zijn/ zin in te hebben?
Uit je reacties lees ik ook dat als je vriend zou mogen kiezen het eerst kinderen zouden worden?
Nu tegen je zin in zwanger gaan worden, lijkt me ook geen goed plan.
Anderzijds vraag ik me ook af waarom je focus zo op het reizen ligt?
Lijkt alsof je bang hebt wat te missen, terwijl dit misschien helemaal niet hoeft.
mijn focus ligt vooral op het reizen omdat ik het idee heb dat je geen lange en verre reizen kan maken met een baby/klein kind dus dat zou betekenen dat we dat de komende aantal jaren niet zouden kunnen doen (dit is ook hoe m'n partner erover denkt). Hoor wel andere verhalen om me heen maar vind het erg lastig voor te stellen.
ik heb altijd kinderen willen hebben en heb mn neefje (van m'n zus) zien opgroeien, hij voelt echt wel een beetje ook als mijn kindje aan en ik wil gewoon op een dag m'n eigen kind, het liefst meer. maar ik loop gewoon tegen m'n biologische klok aan en het idee dat ik vroegtijdig in de overgang kan zit al jaren in m'n achterhoofd maar vanochtend leek het wel ff alsof het echt tot me doordrong.
woensdag 4 juli 2018 om 19:19
Je kunt via bloedprikken je amh laten testen. Dit zegt veel over vervroegd in de overgang komen.
Weet dat ook al zit je niet vervroegd in de overgang, je vanaf ongeveer 35 jaar wel minder vruchtbaar wordt. Natuurlijk is dit bij de ene meer als bij de ander.
Aan de ene kant zou ik zeggen; doe eerst je reis, later is echt niet meest praktische. En zeker als je je vaan opzegt. Aan se andere kant, het kan ook nog eens een jaar of langer duren voordat t eindelijk raak is.
Enige die daarover kan beslissen zijn jullie. Maak een lijstje met plussen en minnen.
Weet dat ook al zit je niet vervroegd in de overgang, je vanaf ongeveer 35 jaar wel minder vruchtbaar wordt. Natuurlijk is dit bij de ene meer als bij de ander.
Aan de ene kant zou ik zeggen; doe eerst je reis, later is echt niet meest praktische. En zeker als je je vaan opzegt. Aan se andere kant, het kan ook nog eens een jaar of langer duren voordat t eindelijk raak is.
Enige die daarover kan beslissen zijn jullie. Maak een lijstje met plussen en minnen.
woensdag 4 juli 2018 om 21:52
Ik snap je wel To, in feite wil je de (hopelijk) toekomstige beeb plannen wanneer het jou het beste uitkomst en dat is best logisch. Maar zoiets als vruchtbaarheid kun je niet plannen. Gelukkig worden verreweg de meeste stellen zwanger binnen een redelijke termijn. Maar er zijn ook mensen bij wie het niet zo makkelijk gaat. En mensen bij wie het nooit lukt, ondanks de medische molen. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is. Maar AMH laten testen lijkt me wel stap 1 en er ook rekening mee houden dan AMH een moment opname is. Ik dacht voor 2013 vrij lichtvaardig over kinderen krijgen. En wat bleek het lastig en verdrietig toen het niet, althans niet op de natuurlijke manier, lukte. Zoiets zou ik jou willen besparen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 4 juli 2018 om 22:47
Ik ken meerdere mensen die lange reizen maken met kinderen. Zeker als baby is alles nog zo makkelijk, je bindt ze vast en neemt ze mee
Veel mensen die van reizen houden zijn laid back, relax, je ziet wel hoe het loop zeker als je backpackt en naar aziatische en afrikaanse landen gaat.
Maar van jou krijg ik een heel gesteucureerd en planmatig gevoel
Ik zou zeggen doe die reis, en gooi vandaag die anticonceptie weg. Wellicht doe je hem zo, wellicht zwanger en wellicht met baby. En ben je op reis zwanger zorg je gewoon dat je in een redelijk ontwikkeld land of privekliniek bent aan het eind. Of je regelt een andere plek waar je langer zit
Het wordt een reis om nooit te vergeten
Google anders vooral op ouders die de wereld rondreizen,of kijk wat meer floortje
Veel mensen die van reizen houden zijn laid back, relax, je ziet wel hoe het loop zeker als je backpackt en naar aziatische en afrikaanse landen gaat.
Ik zou zeggen doe die reis, en gooi vandaag die anticonceptie weg. Wellicht doe je hem zo, wellicht zwanger en wellicht met baby. En ben je op reis zwanger zorg je gewoon dat je in een redelijk ontwikkeld land of privekliniek bent aan het eind. Of je regelt een andere plek waar je langer zit
Google anders vooral op ouders die de wereld rondreizen,of kijk wat meer floortje
donderdag 5 juli 2018 om 09:59
Ik ben het met je eens dat TO haar leven erg lijkt te plannen. En dat werkt gewoon niet altijd.absor schreef: ↑04-07-2018 22:47Ik ken meerdere mensen die lange reizen maken met kinderen. Zeker als baby is alles nog zo makkelijk, je bindt ze vast en neemt ze mee
Reizen met kinderen is inderdaad ook prima te doen, en zelfs erg leuk
Maar zwanger op reis of tijdens de reis zwanger worden is echt geen goed idee, aangezien in de meeste van de landen van TO´s rijtje het Zika virus heerst, wat je echt niet wil oplopen tijdens je zwangerschap.
donderdag 5 juli 2018 om 11:49
Dit dus. met het vermijden van Zika landen. Het is even niet anders, ik heb i.v.m. kinderwens ook een aantal Zika landen moeten vermijden. Komt over een paar jaar wel weer (jammer van Cuba want dat zal dan nogal veranderd zijn, maar goed, het is wat het is).absor schreef: ↑04-07-2018 22:47Ik ken meerdere mensen die lange reizen maken met kinderen. Zeker als baby is alles nog zo makkelijk, je bindt ze vast en neemt ze mee
Google anders vooral op ouders die de wereld rondreizen,of kijk wat meer floortje![]()
Is dat voor jou een optie, TO?
sanpellegrino wijzigde dit bericht op 06-07-2018 09:41
0.09% gewijzigd
donderdag 5 juli 2018 om 18:33
De wereld is zo immens groot en er zijn zoveel gave bestemmingen...even zika bestemmingen vermijden is niet het allerergsteIJskoffie* schreef: ↑05-07-2018 09:59Ik ben het met je eens dat TO haar leven erg lijkt te plannen. En dat werkt gewoon niet altijd.
Reizen met kinderen is inderdaad ook prima te doen, en zelfs erg leukNiet iedereen doet het graag met aan baby maar kinderen worden ook groter en met een beetje geluk gaat dat echt prima.
Maar zwanger op reis of tijdens de reis zwanger worden is echt geen goed idee, aangezien in de meeste van de landen van TO´s rijtje het Zika virus heerst, wat je echt niet wil oplopen tijdens je zwangerschap.
vrijdag 6 juli 2018 om 12:49
Ik heb vanwege medische overwegingen mijn kinderwens ook ‘vervroegd’, mijn eierstokken moeten verwijderd worden op mijn 35e en dan moet ik dus ‘klaar’ zijn. Met de wens van 3 kids (in een ideale wereld, mocht het allemaal lukken) stopte ik met anticonceptie op mijn 28e. Met allemaal ivf ellende en jarenlange medische molen in mijn omgeving heb ik dus mijn reiswensen even geparkeerd. Ivf is het gelukkig nooit geworden maar heb er wel bijna 3 jaar over gedaan om weer op te krabbelen van bekkeninstabiliteit. Ik wil maar zeggen; je weet nooit hoe dingen lopen en reizen is maar relatief.
Ik ben blij met m’n keuze want heb nog ruim baan om voor een 2e al dan niet 3e te gaan, met weinig stress of tijdsdruk.
Ik ben blij met m’n keuze want heb nog ruim baan om voor een 2e al dan niet 3e te gaan, met weinig stress of tijdsdruk.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
zondag 8 juli 2018 om 22:58
bedankt voor de reacties, hebben goed nagedacht en zijn er helaas nog niet over uit en zitten best in dubio.
Idee is om vanaf januari t/m 1 mei te reizen, nieuw-zeeland, filijpijnen en maleisie, waardoor we dus per 1 juni volgend jaar zouden kunnen beginnen.
Tegelijkertijd ben ik ook bereid om naar landen te gaan waar het zika virus niet heerst, zodat we tijdens de reis al kunnen beginnen. Hier gaat mijn voorkeur naar uit.
Ik ga binnenkort die AMH test laten doen maar wil daar niet volledig op vertrouwen.
Ik denk dat ik er wel over uit ben, vooral na alle reacties hier op het forum; landen uitkiezen waar het zika virus niet heerst en tijdens de reis al beginnen. Ik moet me nog wel inlezen of we op andere dingen moeten letten/uberhaupt mogelijk is. Indien dat het geval is, heb ik zoiets van laat die hele reis maar zitten, het komt dan hopelijk later wel (met kinderen).
Wil jullie ontzettend bedanken. hoe stom het ook klinkt, ik dacht echt dat we wel 6 maanden weg konden per januari. Door jullie zijn mijn ogen zijn echt wel geopend en ga ik het verder uitzoeken.
Idee is om vanaf januari t/m 1 mei te reizen, nieuw-zeeland, filijpijnen en maleisie, waardoor we dus per 1 juni volgend jaar zouden kunnen beginnen.
Tegelijkertijd ben ik ook bereid om naar landen te gaan waar het zika virus niet heerst, zodat we tijdens de reis al kunnen beginnen. Hier gaat mijn voorkeur naar uit.
Ik ga binnenkort die AMH test laten doen maar wil daar niet volledig op vertrouwen.
Ik denk dat ik er wel over uit ben, vooral na alle reacties hier op het forum; landen uitkiezen waar het zika virus niet heerst en tijdens de reis al beginnen. Ik moet me nog wel inlezen of we op andere dingen moeten letten/uberhaupt mogelijk is. Indien dat het geval is, heb ik zoiets van laat die hele reis maar zitten, het komt dan hopelijk later wel (met kinderen).
Wil jullie ontzettend bedanken. hoe stom het ook klinkt, ik dacht echt dat we wel 6 maanden weg konden per januari. Door jullie zijn mijn ogen zijn echt wel geopend en ga ik het verder uitzoeken.
zondag 8 juli 2018 om 23:11
Heb je instagram?
Volg @Travelmadmum en @thebucketlistfamily eens
1 genoemde hebben 2 keer heel kort na de bevalling gereisd tijdens het hele zwangerschapsverlof. 1e x dus alleen met baby, 2e x met baby en kleuter.
2e hebben alles verkocht en reizen nu al jaren rond. Inmiddels 3 kinderen rijker.
Echt TO, met kinderen is prima te reizen! Je moet je reizen wel wat aanpassen, maar vooral met een baby (in een draagzak) kun je bijn alles doen wat je wilt hoor
1 genoemde hebben 2 keer heel kort na de bevalling gereisd tijdens het hele zwangerschapsverlof. 1e x dus alleen met baby, 2e x met baby en kleuter.
2e hebben alles verkocht en reizen nu al jaren rond. Inmiddels 3 kinderen rijker.
Echt TO, met kinderen is prima te reizen! Je moet je reizen wel wat aanpassen, maar vooral met een baby (in een draagzak) kun je bijn alles doen wat je wilt hoor
maandag 9 juli 2018 om 10:17
bedankt voor de tip! ben ze gelijk gaan volgen, kende ze niet maar doe ook veel te weinig met instagram.hokus_pokus schreef: ↑08-07-2018 23:11Heb je instagram?
Echt TO, met kinderen is prima te reizen! Je moet je reizen wel wat aanpassen, maar vooral met een baby (in een draagzak) kun je bijn alles doen wat je wilt hoor![]()
ik moet wel zeggen dat ik steeds meer ga denken dat het heel goed mogelijk is om met kinderen te reizen!
maandag 9 juli 2018 om 13:43
Dat ligt denk ik aan de uitslagen van jouw onderzoeken en of je bijvoorbeeld elke dag/week een injectie moet krijgen met hormonen o.i.d. Als je gewoon d.m.v. seks zwanger gaat worden, dan hoef je nergens rekening mee te houden. Ik zou alleen een beetje extra opletten of vlees wel gaar is (gewoon vega eten) en alvast multivitamine met foliumzuur gaan slikken.
Veel geluk!
maandag 9 juli 2018 om 14:20
Ik zou voor de kinderwens gaan.
Ik kan het me voorstellen dat deze keuze voor jou als heel ‘zwaar’ of heftig voelt, want niemand kan jou garanties geven. Niet over een evt zwangerschap, over evt vervroegde overgang.
Dit is echter wel hoe het leven is...je hebt nooit garanties. Dat klinkt als een enorme dooddoener, maar misschien kan het je helpen om ook iets te relativeren. Hoe erg is het als die reis inderdaad niet doorgaat? Kunnen daar niet heel mooie andere plannen voor in de plaats komen? Zoals misschien wel een zwangerschap, en mocht dat tegen de tijd dat je op verre reis zou gaan nog niet het geval zijn, dan misschien een andere, kortere (maar nog steeds fijne!) vakantie?
Het leven is niet maakbaar, probeer naar je eigen gevoel te luisteren. Daar ga je je eigen antwoord(en) vinden. En dat antwoord hoeft er echt vandaag nog niet te komen.
Ik kan het me voorstellen dat deze keuze voor jou als heel ‘zwaar’ of heftig voelt, want niemand kan jou garanties geven. Niet over een evt zwangerschap, over evt vervroegde overgang.
Dit is echter wel hoe het leven is...je hebt nooit garanties. Dat klinkt als een enorme dooddoener, maar misschien kan het je helpen om ook iets te relativeren. Hoe erg is het als die reis inderdaad niet doorgaat? Kunnen daar niet heel mooie andere plannen voor in de plaats komen? Zoals misschien wel een zwangerschap, en mocht dat tegen de tijd dat je op verre reis zou gaan nog niet het geval zijn, dan misschien een andere, kortere (maar nog steeds fijne!) vakantie?
Het leven is niet maakbaar, probeer naar je eigen gevoel te luisteren. Daar ga je je eigen antwoord(en) vinden. En dat antwoord hoeft er echt vandaag nog niet te komen.
maandag 9 juli 2018 om 20:41
Dat is ook echt zo! Het is wel handig je bestemming erop aan te passen (geen malaria etc), maar er is genoeg te zien in de wereld waar je met je baby/kind prima naar toe kunt.
Toen onze oudste 6 mnd was zijn we met een camperbusje een paar weken door Scandinavie getrokken. Echt ideaal met de camper! Gaan staan waar je wilt, altijd een bed en de spullen die je baby nodig heeft paraat en alle vrijheid van de wereld.
Een roadtrip door Europa is heel erg tof en niet zover vliegen (ook wel handig)
Wel ver vliegen kan ook prima, maar de periode tussen 1-3 jaar vond ik dan weer niet zo handig. Die van ons hadden toen erg veel moeite met stilzitten
Canada, Amerika, Australië, Nieuw Zeeland zijn sowieso allemaal prima te doen met baby. Ik ben daar zonder baby geweest, maar zou daar echt ook mét baby heen vliegen, camper huren en gaan rondtrekken.