Hoe vaak heb je gevlogen?

04-07-2018 23:19 88 berichten
Hoe vaak hebben jullie gevlogen in je leven? En sta je er nog steeds positief tegenover?

Ik trap af: ik heb 18 keer gevlogen. Hoewel ik vaker heel ver weg had gewild, wil ik eigenlijk liever geen lange vluchten meer maken omdat ik het zo vervelend vind. Dat is dus een dilemma. Milieu vind ik op zich belangrijk alleen gaat dat me er niet van weerhouden binnen Europa te vliegen, omdat ik (zon)vakantie te leuk vind.

En jullie?

Correctie: 20 keer. Ook nog eens in een kleine Cessna en in een zweefvliegtuig.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 08-07-2018 00:34
8.84% gewijzigd
Ik vlieg zo’n 8-9 keer per jaar. Dit omdat ik al 5 jaar on het buitenland woon en dit het makkelijkst is om naar Nederland te gaan. Ik vlieg dus voornamelijk korte vluchten binnen Europa en dit voelt als een normaal vervoersmiddel voor mij. Vind het eigenlijk een beetje saai. De spanning die je de eerste paar keren hebt is er niet meer.

Langere vluchten voor als je op vakantie gaat vind ik eigenlijk altijd wel leuk en ook ontspannend. Eventjes geen internet en lekker ongestoord een boek lezen of een film kijken, of even een dutje doen en dan ben je ineens op je vakantiebestemming. Ik houd ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1x gevlogen. Heenreis viel mee maar terugreis was een verschrikking voor mijn oren door de luchtdruk. Vriend had dat op de heenreis.

Ik snapte ook echt niet waarom andere er geen last van hadden, maar man wat was ik blij dat ik weer de grond onder mijn voeten had. :yes:
Geen idee hoe vaak, maar behoorlijk wat keren. Ik vond mijn eerste vlucht helemaal geweldig, maar sindsdien is het plezier in vliegen geleidelijk afgenomen. De laatste jaren vind ik het echt vreselijk, maar dat is omdat ik rugklachten heb en dus veel pijn tijdens reizen. Maar soms is het nu eenmaal een noodzakelijk kwaad en moet je wel. Ik reis op langere vluchten om die reden alleen nog business class, en dat scheelt wel een hoop.
Ik schat wel zo’n 500 keer op basis van gemiddeld twee keer per maand de afgelopen twintig jaar. Dit is zowel privé als zakelijk en zijn vluchten variërend van 2,5 tot 17 uur per zit. Het is voor mij hetzelfde als in een auto of trein stappen en voor vind er dus weinig spannends of leuks aan. :rolling:
Emoji schreef:
04-07-2018 23:26
Ik heb 1x gevlogen. Heenreis viel mee maar terugreis was een verschrikking voor mijn oren door de luchtdruk. Vriend had dat op de heenreis.

Ik snapte ook echt niet waarom andere er geen last van hadden, maar man wat was ik blij dat ik weer de grond onder mijn voeten had. :yes:
Jawel hoor. Mijn trommelvlies is zelfs een keer gescheurd bij het landen. Ondanks de earplanes, neusdruppels en een supermodern vliegtuig (Dreamliner) . Was maar een klein beetje verkouden.
Maar dat weerhoudt me er niet van om weer te gaan vliegen.
Aantal keren? Geen idee, rond de 40- 50? Ik vind het meestal wel relaxed en geniet graag van het uitzicht. Maar ik ben niet groot, dat scheelt.
Het eten is voor mij altijd het hoogtepunt. Ook als het niet zo lekker is, gewoon de verrassing : wat zit er in het bakje?
.
Juist binnen Europa is vliegen overbodig omdat je overal prima met de trein kan komen. Ja dat is duurder en duurt langer, maar als je voor het mileuaspect wil gaan is dat een prima alternatief.

Ik gok dat ik zo’n 300-400x heb gevlogen. Vind het vrij saai en kan me soms mateloos irriteren aan mensen met een trollykoffer die lopen te treuzelen midden op een “doorgaande looproute” op het vliegveld... dat doe je op een station in de spits toch ook niet, denk ik dan.
Geen idee hoe vaak ik heb gevlogen, als kind al vaak met ouders mee. Toen mijn ouders een tijdje in spanje woonden nam ik vaak de bus. Ik had behalve een kleine baby een hond een zgn fightsurviver. Het was een schat en over alle angsten was ze heen behalve hokken. Half verdooft wist ze nog een bench te slopen. In de bus was ze helemaal zen. De medereizigers, vaak dezelfde, vochten om wie haar uit mocht laten en bij wie ze mocht zitten :D
Nu heb ik een vriend die eigenlijk liever niet vliegt. Hij heeft een vriend verloren in een ongeluk en is een beetje anti vliegen. Als we wat doen gaan we dus met trein bus of boot.
Ik denk 10x ofzo, vind het echt heerlijk zou het liefst elke week vliegen!
Geldt heen en terug en/of een tussenlanding als een? Ik heb eigenlijk geen idee. De eerste keer was op mijn 17e en daarna bijna elk jaar wel een of twee keer. Mijn kinderen vlogen voor het eerst toen ze nog niet zelf konden zitten :-)
Nummer*Zoveel schreef:
04-07-2018 23:35
Geen idee hoe vaak, maar behoorlijk wat keren. Ik vond mijn eerste vlucht helemaal geweldig, maar sindsdien is het plezier in vliegen geleidelijk afgenomen.

Dit heb ik ook. Als kind vond ik het super leuk en vond ik vooral het opstijgen vergelijkbaar met een kermisattractie. Tegenwoordig is vliegen een saaie manier om van A naar B te gaan. In kleinere vliegtuigen (4 personen) vind ik het nog wel leuk. In dat soort toestellen vlieg je meestal niet zo heel hoog en met een beetje geluk heb je dan een mooi zicht op beneden.
Geen idee hoe vaak, maar wel vaak. Vind het niet zo bijzonder. Heb nooit een langere vlucht dan 4uur meegemaakt, dat lijkt mij wel vervelend.
Nog nooit gevlogen.
Ik was een maand of 7 toen ik voor het eerst vloog, geloof ik. Sindsdien tenminste elk jaar gevlogen, of vaker. Laatste jaren vlieg ik denk ik ongeveer 20 keer per jaar (meestal voor werk).

Dus geen idee hoeveel, maar zeker 100*. En nog nooit neergestort of een noodlanding meegemaakt.
Als milieu een issue is, dan zou ik juist de vluchten in Europa schrappen: die zijn relatief veel vervuilender dan een intercontinentale vlucht.

Heb nooit echt bijgehouden hoeveel. Zit nu op ongeveer 50-70 vluchten per jaar. Doe dat al zeker vijf jaar dus dan kom je op 250-350. Daarvoor denk ik 5-10 vluchten per jaar. BIj elkaar zit ik denk ik wel op of boven de 500. Maar net zoals ik niet bij hou hoe vaak ik met de trein ga, hou ik ook het aantal vluchten niet bij.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 02:16
0.96% gewijzigd
dderyaa66 schreef:
05-07-2018 00:24
Geen idee hoe vaak, maar wel vaak. Vind het niet zo bijzonder. Heb nooit een langere vlucht dan 4uur meegemaakt, dat lijkt mij wel vervelend.
Hangt heel erg van de vlucht af. Ik heb 10-uursvluchten die ik prima vind en 2-uursvluchten die verschrikkelijk zijn. Hangt heel erg van de vlucht, toestel, personeel etc. af.
4 x
Als baby, en tot 2 jaar geleden nooit. Vliegangst helaas. Toch vond ik dat ik het een keer moest proberen en ben ik 2 jaar geleden met m'n beste vriendin een weekje op vakantie geweest, een korte vlucht van 3 uur.

Het was koud, lawaaierig, saaaai (na een uur verveelde ik me al), maar het ergste was toch wel pijn aan m'n oren.

Na het landen op de heenweg hoofdpijn ook, en op weg naar Nederland terug was het met het landen nog veeeel erger. Heb 30 minuten met tranen in m'n ogen in elkaar gekropen in die stoel gezeten. Dacht dat er bloed uit m'n oren kwam pfff. En na het landen nog uren last van gehad.

Ik hoorde laatst van iemand die er zelfs aan geopereerd was. Dus de volgende keer dat er vliegplannen zijn ga ik eerst even langs de huisarts denk ik..
Zeker een keer of 30 omdat mijn ex in Spanje woont.

Sta er nog steeds positief tegenover dat je lekker snel op je plaats van bestemming bent, al vind ik lange treinreizen ook mooi.
baukelien schreef:
04-07-2018 23:19
Milieu vind ik op zich belangrijk alleen gaat dat me er niet van weerhouden binnen Europa te vliegen, omdat ik (zon)vakantie te leuk vind.
Wat betekent ‘belangrijk’ dan, volgens jou? Want ik lees dit als: milieu maakt me geen zak uit.
Wat is ‘belangrijk’ als het geen gevolg heeft voor je acties?
Iets van 20x. (als je de terugreis meerekent dus 40x)
Ik haat het, vind het verschrikkelijk. Heb vreselijke vliegangst en sta iedere keer doodsangsten uit.
Ook vind ik het saai, onze vluchten duren meestal tussen de 8 - 11 uur en na een uur verveel ik me al te pletter en zit niet meer lekker.
Maar goed, het weerhoudt me er niet van om ieder jaar naar mijn geliefde land te gaan.
Pergamon schreef:
04-07-2018 23:52
Juist binnen Europa is vliegen overbodig omdat je overal prima met de trein kan komen. Ja dat is duurder en duurt langer, maar als je voor het mileuaspect wil gaan is dat een prima alternatief.
Qua tijd is het absoluut geen alternatief voor vliegen, hoogstens als je wat langer op vakantie gaat. Maar zakelijk (of voor een weekendtrip) is de trein eigenlijk niet te doen. Met het vliegtuig kan je de meeste bestemming in Europa gewoon op een dag doen ('s ochtends heen, 's avonds terug). Dat lukt je met de trein (nog) niet.

Ze zouden om te beginnen eens moeten stoppen met reserveringen voor die treinen. Gewoon instappen zoals bij nationale treinen maakt het al een stuk laagdrempeliger t.o.v. vliegen.
Treinreizen naar het buitenland zouden veel goedkoper moeten zijn.

Ik ben nu drie keer met de trein naar Engeland geweest. Ochtendje reizen maar zo duur en lang van tevoren reserveren wil je een beetje een goede prijs.
stroman schreef:
05-07-2018 07:51
Wat betekent ‘belangrijk’ dan, volgens jou? Want ik lees dit als: milieu maakt me geen zak uit.
Wat is ‘belangrijk’ als het geen gevolg heeft voor je acties?
Niet belangrijk genoeg om helemaal niet meer te vliegen dus. Er zijn echter ook mensen die er helemaal niet bij stilstaan, die het helemaal niet belangrijk vinden. Overigens heb ik geen auto.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 08:18
5.24% gewijzigd
Ik denk een keer of 100? Ik vlieg zo'n 4-8 keer per jaar gok ik, voor een groot deel voor werk. Als het enigszins te doen is met de trein dan ga ik met de trein, ik ben vorig jaar naar Berlijn en Basel geweest en dat ging prima met de trein.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven