online boeken lezen?

11-07-2018 14:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een site/link waar je gratis online boeken kunt lezen op je pc?

alvast bedankt!
In de zomer kun je gebruik maken van de VakantieBieb-app. Hierin staan boeken die je gratis kunt lezen. Maar of dat op je pc kan.... dat weet ik niet. In ieder geval wel op telefoon/tablet.
Google stuk? Gewoon ff zoeken, hits genoeg.
nina1966 schreef:
11-07-2018 14:15
Google stuk? Gewoon ff zoeken, hits genoeg.
nee hoor, kan geen fatsoenlijke site vinden, anders had ik het niet gevraagd he ;-)
VakantieBieb.

En je kunt Storytel ook twee weken gratis proberen.

Met een bieb-abo kun je vaak ook ebooks lenen.
pinda123 schreef:
11-07-2018 14:18
nee hoor, kan geen fatsoenlijke site vinden, anders had ik het niet gevraagd he ;-)

Dat zal zijn omdat het een overtreding van de auteurswet is om zomaar het werk van een ander op internet te zetten.
Een auteur doet dat natuurlijk wel zelf, via haar/zijn uitgever, maar daar moet je voor betalen.
nounou
pinda123 schreef:
11-07-2018 14:18
Wat versta je onder een fatsoenlijke site? Wat verwacht je aan gratis boeken?
Voor verreweg de meeste boeken moet je gewoon betalen, een site die dat omzeilt is niet fatsoenlijk. En wat wel gratis mag, zijn vaak oude boeken.
tonkje wijzigde dit bericht op 11-07-2018 15:29
Reden: spelfout, foei toch
0.26% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Pinda123, er schoot me vanavond nog iets te binnen : een 'fatsoenlijke' site is die van de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren. Daar staan allerlei teksten en boeken die gratis en direct zijn te downloaden.
Voor zover ik weet staan er geen populaire recente romans op, maar er zijn bijvoorbeeld wel oude kinderboeken en mooie, oude, rijk geïllustreerde handschriften te vinden.
Als je bijvoorbeeld door ziekte aan huis gekluisterd bent is het de moeite waard om daar eens rond te kijken : https://www.dbnl.org/titels/index.php
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven