Meerderjarige samen met minderjarige

12-07-2018 00:40 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Dag iedereen, dit is de eerste keer dat ik hier een topic open. Daarbij heb ik een vraag omdat ik nergens een specifiek antwoord voor kon vinden om een duidelijk te geven voor me eigen. Ik ben een 23 jarige man die bezig is met een 16 jarige meid. Bij deze is mijn vraag, is dit strafbaar? Qua relatie, seks, etc,.. Kunnen hun ouders een klacht indienen? Ook al kan ik bijvoorbeeld bewijzen dat ik niks heb gepusht en dat het echt liefde is van beide kanten? Dank u alvast voor de reacties.
viva-amber schreef:
12-07-2018 13:14
En is zij ook nog puber/tiener?
nee, ik ben oud :)
-
Vraagje trouwens TO, waarom heb je dan geen topic op Bokt aangemaakt?
typotypo schreef:
12-07-2018 13:12
Wat een kleingeestige reacties. Het is wettelijk toegestaan dat iemand van 16 seks met een volwassene mag hebben, als hij/zij daar toestemming toe geeft. Dus wat dat betreft is er niets aan de hand.

Als het meisje het wil, is er toch niets aan de hand? Er zijn heel veel vrouwen die op oudere mannen vallen (mijn vriendin is 17 jaar jonger).

Heb je het hele topic gelezen, of alleen de OP en een paar reacties ?
Ik denk dat je iets over het hoofd ziet, gezien je reactie.

Zonet stond er trouwens nog '27' in je motto, nu '781' ?
nounou
zazamaenade schreef:
12-07-2018 13:19
Heb je het hele topic gelezen, of alleen de OP ?
Ik denk dat je iets over het hoofd ziet, gezien je reactie.

Zonet stond er trouwens nog '27' in je motto, nu '781' ?
ik heb de eerste helft van de reacties gelezen, heel veel "je maakt misbruik van haar" etc.
-
typotypo schreef:
12-07-2018 13:22
ik heb de eerste helft van de reacties gelezen, heel veel "je maakt misbruik van haar" etc.
lees de rest dan ook even.

en 16-33, 33-50, 50-67 en 67-84 maakt nogal uit natuurlijk. De laatste 3 zou ik hoogstens voor 2 minuten opmerkelijk vinden, de eerste vind ik problematisch.
Nummer*Zoveel schreef:
12-07-2018 07:53
In mijn jeugd was het heel normaal en zelfs geaccepteerd dat meisjes in de tweede helft van hun tienerjaren en jongens in de eerste helft van hun twintiger jaren elkaar opzochten. Die pasten vaak beter bij elkaar voor wat betreft ontwikkelingsniveau dan jongens en meisjes van dezelfde leeftijd. Ik ben zelf - decennia later - nog altijd samen met de man die ik leerde kennen toen hij 23 jaar was en ik nèt 17. Dus zo schokkend vind ik het allemaal niet, en de opmerkingen over pedo’s en niet sporen vind ik nogal misplaatst.

Dat gezegd hebbende, zeggen algemeenheden natuurlijk heel weinig over een relatie tussen twee specifieke mensen. Of het echt past, is volledig afhankelijk van de twee personen in kwestie, en hoe zij in hun ontwikkeling en hun relatie staan.

“Bezig zijn met een meid” is een behoorlijk respectloze manier om over een liefdesrelatie te spreken. En je druk maken om bewijzen, ouders en strafrechtelijke gevolgen - in plaats van om de gevoelens van het meisje in kwestie - dat roep toch wel een heel vieze bijsmaak op.

Ik had net besloten om na pagina 1 niet te reageren, maar wil me toch hierbij aansluiten.
Dus, +1 ;-)
Perkele schreef:
12-07-2018 13:10
Volgens mij is to verstandelijk beperkt? De manier van schrijven, redeneren en doen.. bijzonder.

Eerder niet-Nederlands.
Tja het is onbekend wat voor 16 jarig meisje dit is. Is het een Anne-Fleur die dwarsfluit speelt en op het gymnasium zit of is het Romy-Cheyenne die al bijna klaar is met haar beroepsopleiding en drie lange relaties achter de rug heeft en net als haar moeder op haar 21ste toch wel aan kinderen wil beginnen.

Aan de andere kant, als je je afvraagt of het legaal is verwacht ik overigens niet dat ze het type is dat over twee jaar vol tatoeages zit en zich door 3 verschillende mannen laat dekken als ze mee doet aan het programma Ex on the beach.
Nu gaat elke uitzondering reageren over wanneer het wel goed ging. Het blijft een feit dat zij emotioneel minder ontwikkeld is. Doordat haar hersenen simpelweg minder volgroeid zijn. De reden dat het verboden is om seks te hebben met minderjarigen is doordat zij helemaal niet de gevolgen kunnen overzien en minder ontwikkeld zijn.

Ja, 16 jarigen kunnen toestemming geven, maar niet de emotionele impact inschatten. Heel leuk, dat het bij andere generaties normaal was etc. Maar nu is het toch echt zo dat vrouwen meer vrijheden hebben en het sociaal-cultureel gestimuleerd worden om zichzelf te ontwikkelen op seksueel, emotioneel en relationeel vlak. In de huidige tijdsgeest is een dergelijke relatie wel degelijk schadelijk. Ook doordat het helemaal niet de norm is om “samen te blijven”, maar juist eerder je eigen geluk na te streven en op ontdekking uit te gaan. Iets wat hij al heeft gedaan. Dat het voor sommige mensen goed uit heeft gepakt, chapeau. Sommigen halen nu eenmaal het einde van een mijnenveld, maar de meeste mensen dus niet.

Dat je in een tijd waar je zoveel opties hebt mbt daten, ook voor jonge mensen.. tinder, happn, inner circle en ga zo maar door, kiest voor een 16 jarig meisje vind ik erg zorgelijk. Daarnaast, mocht de relatie vervelend uitgaan, kan ze altijd nog achteraf zeggen dat ze het eigenlijk niet wilde. Grote kans dat het nog waar is ook en dan ben je ook strafbaar.
cola2030 schreef:
12-07-2018 01:02
Omdat we beiden interesse tonen in elkaar + ze gedraagt zich ook ouder als een normale tiener van 16 jaar.
Vaker gehoord, vaker tegengekomen. Als het puntje bij het paaltje komt zijn ze weer 3 jaar oud en liggen ze met een knuffel in bed te janken. Dat vrouwen op jongere leeftijd volwassener zijn is niet meer van deze tijd.
Kia•Ora schreef:
12-07-2018 02:13
Als ik iemand hierover spreek is het over het algemeen geen goed teken... En ook al ben je voor de wet dan wellicht niet direct strafbaar, moreel gezien in mijn ogen wel. Jullie zitten in totaal verschillende levensfasen. Zij is een pubermeisje, met de nadruk op meisje! En jij bent een volwassen man. Zij moet zich nog ontwikkelen tot een vrouw, zichzelf leren kennen, haar grenzen leren kennen en leren uitspreken (want denk je dat ze zo makkelijk nee zegt tegen een volwassen vent? Ook al is ze verliefd, de druk is toch groot...). En denk je niet dat zij zich graag volwassener voordoet? Dat is namelijk nogal een puber dingetje, ze zetten zich af tegen hun ouders, want ze zijn al heul groot en volwassen hoor en kunnen hun eigen keuzes maken, stamp stamp. Kunnen alleen nog niet overzien dat als zij a doen dat dit dan b en c tot gevolg kan hebben... Jij ben nu stoer etc, maar denk jij nu echt dat dit meisje over vijf jaar nog steeds jouw vriendinnetje is? Ik niet namelijk. Enig idee hoeveel schade jij kunt aanrichten in de ontwikkeling van dit kind? Waarom wil je een relatie met een meiske van zeven jaar jonger?
Zoek iemand van je eigen leeftijd. Doet nu even zeer, maar voor alle betrokkenen beter...
:worship:

Volgens de wet zou dit wel mogen, maar ik vind gevoelsmatig dat daar nog nuances bijzitten. Ik sluit me daarom volledig bij het bovenstaande aan!
World of Warcraft: Legion
YouWish schreef:
12-07-2018 06:24
Ben je verstandelijk beperkt dat je aansluiting vindt bij een kind? Of gaat het puur om de sex?
:-(

Waarom spotten met verstandelijk beperkten? Waarom TO uitmaken voor grijpgrage oom terwijl het verschil een paar jaar is?
lattemachiato schreef:
12-07-2018 09:41
Dat klopt inderdaad wel, je hersens zijn tussen je 20e en 25e pas volgroeid. Zal bij jou ongetwijfeld op je 20e zijn geweest, want je komt enorm volwassen over, en bij TO is dat proces misschien nog gaande.
Wat een onzinnige reactie. Alsof dat iets zegt over de wijsheid die iemand met zich meedraagt.
"Bezig zijn met een meid" ken ik als spreektaal uit het oosten des lands, hoeft niet negatief bedoeld te zijn.

Cola, als het echte liefde is, vraag dan of zij je aan haar ouders voorstelt. Zijn die er tegen, dan kun je beter een jaartje (of twee) wachten. Vinden die het OK, dan zie ik geen bezwaar.
Ik vind dit een soort van grensgeval en helemaal van de situatie afhangen.

Hoe heb je haar ontmoet? Hoe lang kenden jullie elkaar? Ken je haar ouders? Ben je geintresseerd in haar hobbies en hebben jullie samen lol?

Hebben jullie echt een goede relatie of is het een snelle scharrel van het uitgaan?
Nee ok heb genoeg gelezen. Dank u wel allemaal. Natuurlijk heb ik rekening gehouden met mijn dialect omdat ik van België kom. Zo hebben jullie me wrs ook verkeerd begrepen of anders gezien na bepaalde zinnen dat ik hier heb getypt. Maar goed ik laat het hierbij. Bedankt voor de positieve en negatieve reacties allemaal!
typotypo schreef:
12-07-2018 13:16
nee, ik ben oud :)
Dat is niet hetzelfde jullie zijn beide volwassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven