Meerderjarige samen met minderjarige

12-07-2018 00:40 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Dag iedereen, dit is de eerste keer dat ik hier een topic open. Daarbij heb ik een vraag omdat ik nergens een specifiek antwoord voor kon vinden om een duidelijk te geven voor me eigen. Ik ben een 23 jarige man die bezig is met een 16 jarige meid. Bij deze is mijn vraag, is dit strafbaar? Qua relatie, seks, etc,.. Kunnen hun ouders een klacht indienen? Ook al kan ik bijvoorbeeld bewijzen dat ik niks heb gepusht en dat het echt liefde is van beide kanten? Dank u alvast voor de reacties.
Het ding is, ik zou deze topic eigenlijk nooit hebben durven maken moest ik weten dat er veel relaties waren met veel leeftijdverschil. Daarbij bedoel ik op andere forums zoals deze

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.ph ... a7763255b1

Hier zag ik dan velen reacties waar het heel normaal was. Dus ben ik eigenlijk wel in shock dat het hier zo streng was. Wat ik jullie reacties helemaal begrijp hoor!

Opzich hadden we het er al eens over over haar ouders. Haar ouders zullen het geen probleem vinden omdat ze vroeger ook met oudere partners relatie hebben gehad.
Cola2030, heb jij eerder vriendinnen gehad van je eigen leeftijd, of is het voor jou ook de eerste keer ?
nounou
Denk dat als je echt om dit meisje geeft je bij jezelf moet nagaan of dit wel gezond is voor haar. Doordat jij ouder bent is de relatie uit balans, jij hebt een hogere machtspositie in de relatie. Vooral als je 16 bent ben je nog heel erg naar jezelf op zoek, je bent nog aan het aftasten waar je grenzen liggen. Daarnaast ben je ook nog eens aan het puberen, dit is een verwarrende tijd.
Hierdoor kun jij onbewust over haar grenzen heen gaan, dit kan haar beschadigen ook al heb je die bedoeling niet. Het is al lastig om je grenzen aan te geven, Maar het is nog moeilijker als 16jarige tegenover een volwassen man.
Als je echt om dit meisje geeft dan wacht je op z'n minst tot zij 18 is voordat je een relatie met haar aangaat. En al helemaal op het gebied van seks, vooral op zo'n jonge leeftijd is de kans groot dat zij niet durft aan te geven bepaalde dingen niet te willen.
Misschien val dat niet onder de categorie strafbaar of iets ernstigs als verkrachting, maar dit kan wel degelijk een schadelijke impact op haar hebben.
Nogmaals als je echt om dit meisje geeft dan neem je afstand.
Blondie222 schreef:
12-07-2018 06:16
Vind mensen die met elkaar gaan met vet n leeftijdsverschil van 8 of 10 jaar al bijzonder. Laat staan als je met zo'n jong kind aan komt.
Toen ik mijn man leerde kennen was ik 17. Hij 30.
In oktober van dit jaar zijn we 35 jaar getrouwd, we kregen 3 mooie kinderen en zijn inmiddels 5 kleinkinderen rijker.
En ja......man en ik lopen nog steeds hand in hand over straat, we kunnen echt niet zonder elkaar.
Een groot leeftijdsverschil KAN echt.
Ps: Ken je de Vlaamse zangers Sanne en Erik van Neygen?? Sanne was ook 17 en Erik was 30+ toen ze 'iets' begonnen.
Die 2 zijn nog steeds bij elkaar! Ik ben echt niet de enige.
Pergamon schreef:
12-07-2018 12:26
Dan is hij nu dus al wél met de mogelijkheid bezig, i.t.t. wat hij in zijn bericht zegt.

Zoas eerder aangegeven: er zijn vast 16 jarige met wie een relatie met een twintiger prima gaat (zie je eigen verhaal). Echter, deze TO is al bezig met het schoonvegen van zijn eigen straatje voordat er iets is gebeurd, beweert nog niet bezig te zijn met seks (maar plaatst dit onder seks en wil weten of HIJ strafbaar is, heeft het nergens over de belangen van het meisje in kwestie ('er is een flink leeftijdsverschil, hoe kan ik zorgen dat ik niet over haar grenzen heen ga / waar moet ik op letten / hoe voelt ze zich veilig / etc.') en DAT maakt dat ik het een kwalijke situatie vind en het niet vertrouw.
Nee nu denk jij slecht over mij. Waarom heb ik over seks gepraat en waarom onder topic “seks”. Ik bereid me gewoon voor moest er iets gebeuren. Dat ik weet dat ik geen wetten gaat breken. Ik wil gewoon geen problemen. Jullie denken direct dat ik seks wilt met haar terwijl het nooit de bedoeling was. Ik heb altijd lang genoeg gewacht tot mijn partners klaar voor was. Al was het half jaar, 2 jaar of meer. Boeit me niet. Maar denk aub gewoon niet slecht. Nooit slechte bedoelingen hierbij gehad.
Pergamon schreef:
12-07-2018 12:26
Dan is hij nu dus al wél met de mogelijkheid bezig, i.t.t. wat hij in zijn bericht zegt.

Zoas eerder aangegeven: er zijn vast 16 jarige met wie een relatie met een twintiger prima gaat (zie je eigen verhaal). Echter, deze TO is al bezig met het schoonvegen van zijn eigen straatje voordat er iets is gebeurd, beweert nog niet bezig te zijn met seks (maar plaatst dit onder seks en wil weten of HIJ strafbaar is, heeft het nergens over de belangen van het meisje in kwestie ('er is een flink leeftijdsverschil, hoe kan ik zorgen dat ik niet over haar grenzen heen ga / waar moet ik op letten / hoe voelt ze zich veilig / etc.') en DAT maakt dat ik het een kwalijke situatie vind en het niet vertrouw.
Ik snap dat je het niet vertrouwt, maar ik vind het wel reëel dat hij met die mogelijkheid bezig is, dat gebeurt nu eenmaal in een relatie. Als je zo gek op iemand ben is het heel moeilijk dat verlangen te onderdrukken. Ik heb ook altijd gezegd dat ik geen seks zou hebben tot ik 18 was, maar dat heb ik ook niet heel lang volgehouden, ik wilde het gewoon heel graag met hem.
Kia•Ora schreef:
12-07-2018 12:27
Haha, het gaat mij ook niet zozeer om het verschil in leeftijd. Maar meer om de manier waarop to overkomt. Nog steeds. Het nieuwste bericht haalt de kriebels bij mij niet weg iig...
Ben ik met je eens hoor!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
cola2030 schreef:
12-07-2018 12:28
Het ding is, ik zou deze topic eigenlijk nooit hebben durven maken moest ik weten dat er veel relaties waren met veel leeftijdverschil. Daarbij bedoel ik op andere forums zoals deze

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.ph ... a7763255b1

Hier zag ik dan velen reacties waar het heel normaal was. Dus ben ik eigenlijk wel in shock dat het hier zo streng was. Wat ik jullie reacties helemaal begrijp hoor!

Opzich hadden we het er al eens over over haar ouders. Haar ouders zullen het geen probleem vinden omdat ze vroeger ook met oudere partners relatie hebben gehad.

Ik vind nog steeds dat je ontzettend kijkt naar het 'goedpraten voor jezelf dat het allemaal wel oke is'. Wij zijn ook helemaal niet 'streng'. Het feit dat je zo blijft kijken vind ik zorgelijk en een teken dat je de daadwerkelijke boodschap van onze reacties helemaal niet begrijpt.

Dat zij zegt dat haar ouders het oké vinden.. als 23 jarige moet je toch weten dat zo'n beetje alle pubers dat zeggen. "ja hoor, ik mag van mijn moeder uit tot 5 uur" als ze bij een vriendinnetje blijven slapen. Of heb je dat zelf nooit gedaan? Daar zijn ze nou juist puber voor.

Bokt zie ik overigens niet als een normale site met handige adviezen.
cola2030 schreef:
12-07-2018 12:32
Nee nu denk jij slecht over mij. Waarom heb ik over seks gepraat en waarom onder topic “seks”. Ik bereid me gewoon voor moest er iets gebeuren. Dat ik weet dat ik geen wetten gaat breken. Ik wil gewoon geen problemen. Jullie denken direct dat ik seks wilt met haar terwijl het nooit de bedoeling was. Ik heb altijd lang genoeg gewacht tot mijn partners klaar voor was. Al was het half jaar, 2 jaar of meer. Boeit me niet. Maar denk aub gewoon niet slecht. Nooit slechte bedoelingen hierbij gehad.

Dit klinkt alsof je al 10 jaar seksueel actief bent, en dat zal niet als je 23 bent. Hoe zit dit dan echt ?
nounou
Pergamon schreef:
12-07-2018 12:34
Ik vind nog steeds dat je ontzettend kijkt naar het 'goedpraten voor jezelf dat het allemaal wel oke is'. Wij zijn ook helemaal niet 'streng'. Het feit dat je zo blijft kijken vind ik zorgelijk en een teken dat je de daadwerkelijke boodschap van onze reacties helemaal niet begrijpt.

Dat zij zegt dat haar ouders het oké vinden.. als 23 jarige moet je toch weten dat zo'n beetje alle pubers dat zeggen. "ja hoor, ik mag van mijn moeder uit tot 5 uur" als ze bij een vriendinnetje blijven slapen. Of heb je dat zelf nooit gedaan? Daar zijn ze nou juist puber voor.

Bokt zie ik overigens niet als een normale site met handige adviezen.
Geloof mij, als ik mij voordoe als iemand anders of ik probeer goed te praten voor mezelf. Had ik dit nooit een topic van gemaakt want dat zou geen nut geweest zijn. Ik snap jouw dat je nu zo denkt over mij. Ik had dit allemaal beter ook bijgeschreven bij mijn topic. Dan was het ook duidelijker geweest.
zomaar-iemand-1991 schreef:
12-07-2018 12:32
Ik snap dat je het niet vertrouwt, maar ik vind het wel reëel dat hij met die mogelijkheid bezig is, dat gebeurt nu eenmaal in een relatie. Als je zo gek op iemand ben is het heel moeilijk dat verlangen te onderdrukken. Ik heb ook altijd gezegd dat ik geen seks zou hebben tot ik 18 was, maar dat heb ik ook niet heel lang volgehouden, ik wilde het gewoon heel graag met hem.

Dat IS ook niet gek, maar door het te verbloemen ('het gaat mij niet om seks' --> hij is een 23 jarige man, denk ik je echt dat ik dat geloof?), door bezig te zijn met wel / niet strafbaar, door ons 'streng' te vinden, door "bronnen" (BOKT) aan te halen met 'hier is het wel normaal'.... Afzwakken dat het allemaal zijn schuld niet is.... NERGENS gaat het over het belang van het meisje, zijn liefde voor het meisje of op zijn minst de vraag hoe hij zich moet opstellen in een situatie waarin er wel degelijk een verschil is in senioriteit. Het gaat wel over zijn onschuld. Bedoel ik dat het nooit kan, of per definitie fout is? Nee, natuurlijk niet. Maar bij deze TO gaan al mijn bellen wel af.

Of krijg jij bij deze TO het idee dat hij helemaal idolaat is van het meisje? Want dat gun ik een 16 jarig meisje namelijk wel: iemand die helemaal idolaat van haar is. Waar ze een heerlijke, fijne, prettige liefde mee mag hebben. Hoe je het ook wend of keert: een 16 jarig meisje is in d eregel kwetsbaarder dan een vrouw van 30.
cola2030 schreef:
12-07-2018 12:37
Geloof mij, als ik mij voordoe als iemand anders of ik probeer goed te praten voor mezelf. Had ik dit nooit een topic van gemaakt want dat zou geen nut geweest zijn. Ik snap jouw dat je nu zo denkt over mij. Ik had dit allemaal beter ook bijgeschreven bij mijn topic. Dan was het ook duidelijker geweest.
Hoe oud ben je echt?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
cola2030 schreef:
12-07-2018 12:37

Kom maar door dan, met die aanvulling. En ben je echt 23?
Heb je ook maar enig besef van hoe erg een 16 jarig meisje zich ontwikkeld? Ik dacht ook dat ik heel volwassen was, en mezelf echt wel begreep en wist wat ik wilde. Met 22 jaar heb ik toch echt een streep gezet door mijn jeugdrelatie van bijna 10 jaar. Ik was ZO veranderd.

Kijk uit waar je je vingers aan brand meneertje..
cola2030 schreef:
12-07-2018 12:28

Dat is een aanname. kan best dat zij dat voor hun eigen kind juist niet willen. De moeder van de man met wie ik een relatie had als puber was zelf als tiener zwanger geraakt en gehuwd. Zij was dus helemaal niet blij met onze relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou me naast de wet ook zorgen maken of ze geen oudere broers heeft.
YellowLemon schreef:
12-07-2018 12:43
Heb je ook maar enig besef van hoe erg een 16 jarig meisje zich ontwikkeld? Ik dacht ook dat ik heel volwassen was, en mezelf echt wel begreep en wist wat ik wilde. Met 22 jaar heb ik toch echt een streep gezet door mijn jeugdrelatie van bijna 10 jaar. Ik was ZO veranderd.

Kijk uit waar je je vingers aan brand meneertje..
Denk dat bovenstaande zeer waar is. Meiden van die leeftijd maken zo'n ontwikkeling door, en zijn vaak ook erg kwetsbaar. Hoe volwassen of stoer ze ook lijken te zijn. Ik denk dat het voor een meisje heel waardevol is om die periode mee te maken met een vriendje dat enigszins in dezelfde levensfase zit. Samen dingen ontdekken etc.. Nog een beetje kind, een beetje richting volwassenheid...Dat zou ik mijn dochter in ieder geval gunnen.
Toen ik wat met me ex kreeg was hij 15 en ik 18. Dat was strafbaar (daarintegen had hij gelogen en zei dat hij 19 was dus tjah)
Maar vanaf 16 mag je sex hebben en is het dus niet meer strafbaar. Je hoeft js dus nergens zorgen om te maken
Nothing is true, Everything is permitted.
Cola2030, ik snap dat je schrikt van alle reacties en je misschien wat overweldigd voelt.
Kom je nog reageren ?
nounou
JackyBee schreef:
12-07-2018 12:50
Denk dat bovenstaande zeer waar is. Meiden van die leeftijd maken zo'n ontwikkeling door, en zijn vaak ook erg kwetsbaar. Hoe volwassen of stoer ze ook lijken te zijn. Ik denk dat het voor een meisje heel waardevol is om die periode mee te maken met een vriendje dat enigszins in dezelfde levensfase zit. Samen dingen ontdekken etc.. Nog een beetje kind, een beetje richting volwassenheid...Dat zou ik mijn dochter in ieder geval gunnen.
Ja en nee dat 16 jarige vriendje kan ook over haar grenzen gaan natuurlijk. Wat dat betreft maakt leeftijd niet zo veel uit.

Maar to vraagt zich niet echt af wat voor effect dit eventueel kan hebben op het meisje. Of er nog dingen zijn waar hij rekening mee moet houden. Hoe hij ervoor kan zorgen dat de relatie in balans is. Hoe hij ervoor kan zorgen dat hij niet over haar grenzen heen gaat, of er eventuele dingen zijn waaraan hij dit herkennen als ze dit niet uitspreekt. Of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en tips om hier mee om te gaan. En wat eventuele problemen zijn die voor kunnen komen.
Lijkt mij als je echt om iemand geeft dat dit soort dingen door je hoofd rondgaan ipv. de vraag of het strafbaar is.
Volgens mij is to verstandelijk beperkt? De manier van schrijven, redeneren en doen.. bijzonder.
JackyBee schreef:
12-07-2018 12:50
Precies dit.

Ik denk dat mijn hart echt breekt als mijn mogelijk toekomstige dochter later dezelfde “fout” maakt. Ik hoop dat ze lekker onschuldige pubervriendjes krijgt zoals dat gaat tegenwoordig.
Wat een kleingeestige reacties. Het is wettelijk toegestaan dat iemand van 16 seks met een volwassene mag hebben, als hij/zij daar toestemming toe geeft. Dus wat dat betreft is er niets aan de hand.

Als het meisje het wil, is er toch niets aan de hand? Er zijn heel veel vrouwen die op oudere mannen vallen (mijn vriendin is 17 jaar jonger).
-
typotypo schreef:
12-07-2018 13:12
Wat een kleingeestige reacties. Het is wettelijk toegestaan dat iemand van 16 seks met een volwassene mag hebben, als hij/zij daar toestemming toe geeft. Dus wat dat betreft is er niets aan de hand.

Als het meisje het wil, is er toch niets aan de hand? Er zijn heel veel vrouwen die op oudere mannen vallen (mijn vriendin is 17 jaar jonger).
Ik heb niks tegen een groot leeftijdsverschil. Ik heb iets tegen 16 jarige als volwassenen willen zien.
typotypo schreef:
12-07-2018 13:12

En is zij ook nog puber/tiener?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven