Bruine aanslag in wc
vrijdag 13 juli 2018 om 11:27
Ik word een beetje wanhopig van onze wc...Ruim een jaar geleden ons huis gekocht waarbij de wc boven bruine aanslag heeft die echt niet weg te krijgen is. Al allerlei schoonmaakmiddelen er op losgelaten maar het gaat gewoon niet weg
ook tips van internet zoals cola, azijn en baking soda met azijn werkt niet helaas. Heeft iemand nog de ultieme tip zodat we niet de hele pot hoeven te vervangen?
vrijdag 13 juli 2018 om 13:04
Volgens mij heb ik nergens aangekoekte urine en poepvlekken genoemdLoullah schreef: ↑13-07-2018 12:10Een toilet met aangekoekte urine- en poepvlekken die niet schoon te krijgen is, zelf met de meest agressieve schoonmaakmiddelen, noem ik niet schoon. Ik zou me klauwen en een beker waar ik uit drink daar zeker niet in stoppen. Ik snap niet dat TO die toilet er nog niet uitgerukt heeft en een nieuwe erin heeft geïnstalleerd. Ik zou daar echt niet op willen zitten, bah.
vrijdag 13 juli 2018 om 13:06
Ja, bleekmiddel is slecht voor het milieu, ja. Daarover zijn genoeg betrouwbare bronnen te vinden op internet, dus ik suggereer dat je zelf google eens aanslingert om je in te lezen.
Ik gebruik bleek dus zo min mogelijk. Voor het 'normale' schoonmaakwerk gebruik ik een milieuvriendelijke reiniger.
vrijdag 13 juli 2018 om 13:11
Ik zou die pot allang vervangen hebben. De vorige bewoners hebben waarschijnlijk de wc nooit goed schoon gemaakt of te agressief spul gebruikt waardoor het glazuur is aangetast. Zo heeft mijn moeder een keer de pot verknald. Zat was aanslag onderin bij het water dus een nacht spul erin gedaan, volgende dag was het glazuur helemaal bruin en niet meer te redden.
Ik gebruik ook nooit bleek, heb dat niet eens in huis. Wil niet per ongeluk m'n kleding of andere dingen verpesten als er per ongeluk bleek op komt. Daarnaast reinigt bleek niet, dat ontsmet alleen maar.
Ik gebruik ook nooit bleek, heb dat niet eens in huis. Wil niet per ongeluk m'n kleding of andere dingen verpesten als er per ongeluk bleek op komt. Daarnaast reinigt bleek niet, dat ontsmet alleen maar.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 13:14
22.07% gewijzigd
vrijdag 13 juli 2018 om 13:23
Excuse me. Oke.the-dowager schreef: ↑13-07-2018 13:06Ja, bleekmiddel is slecht voor het milieu, ja. Daarover zijn genoeg betrouwbare bronnen te vinden op internet, dus ik suggereer dat je zelf google eens aanslingert om je in te lezen.
Ik gebruik bleek dus zo min mogelijk. Voor het 'normale' schoonmaakwerk gebruik ik een milieuvriendelijke reiniger.
vrijdag 13 juli 2018 om 13:25
Suc6 met alle tips. Ik hoop van harte dat het werkt maar vrees dat je die aangekoekte troep er niet uit gaat krijgen.
Gewoon een nieuwe pot halen joh.
vrijdag 13 juli 2018 om 13:50
Ja joh, als je er even de kook overheen gooit kun je er gewoon nog thee mee zetten!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 13 juli 2018 om 17:17
Dit inderdaad! Mijn eerste appartement kocht ik van een verstokte vrijgezel van 35..hij ging elke dag bij zn moeder eten (om een idee van zn huishoudskills te geven
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 13 juli 2018 om 17:38
Gewoon de tjid geven om die troep los te laten weken.
Moet je wel even een alternatieve oplossing zoeken en toilet niet gebruiken.
Een stukje steviger papier - niet doorspoelen maar gewoon er uithalen na het weken i.v.m. verstopping riool. In de pot zelf het water laten opzuigen door een stuk stevige keukenrol en daarop azijn gieten. Bleek kan ook, maar dat doe ik minder vaak.
Papier dat in azijn zit blijft plakken en kan dan tijdens het indrogen de bruine prut oplossen en ... Maar soms trekt het niet in het papier.
Bij een auto en poep op e lak. Daar kan de poep de schade aantasten. Als je daar toiletpapier op de poep legt en er water op giet. Maar dat is een ander verhaal.
De pot waar water in staat. Daar kan je als je op vakantie of weekeinde weg gaat een azijnoplossing of van die tabletten in doen. Misschien dat de pot dan wel schoon is na thuiskomst.
Ik ga dus nu ook proberen of ik mijn aanslag onder en dicht bij de rand weg krijg.
Het moet tijd krijgen om los te weken. Anders zit het onder de lak en is het glazuur aangetast. Kan je ook met bleek proberen, maar dat vind ik zulk agressief spul.
EDIT: Lees even de gebruiksaanwijzing op de verpakking van wat je gebruikt. Als er geen lak op zit. Dan kan het de kalk oplossen. De pot is kalk of klei??? Geen idee.
Moet je wel even een alternatieve oplossing zoeken en toilet niet gebruiken.
Een stukje steviger papier - niet doorspoelen maar gewoon er uithalen na het weken i.v.m. verstopping riool. In de pot zelf het water laten opzuigen door een stuk stevige keukenrol en daarop azijn gieten. Bleek kan ook, maar dat doe ik minder vaak.
Papier dat in azijn zit blijft plakken en kan dan tijdens het indrogen de bruine prut oplossen en ... Maar soms trekt het niet in het papier.
Bij een auto en poep op e lak. Daar kan de poep de schade aantasten. Als je daar toiletpapier op de poep legt en er water op giet. Maar dat is een ander verhaal.
De pot waar water in staat. Daar kan je als je op vakantie of weekeinde weg gaat een azijnoplossing of van die tabletten in doen. Misschien dat de pot dan wel schoon is na thuiskomst.
Ik ga dus nu ook proberen of ik mijn aanslag onder en dicht bij de rand weg krijg.
Het moet tijd krijgen om los te weken. Anders zit het onder de lak en is het glazuur aangetast. Kan je ook met bleek proberen, maar dat vind ik zulk agressief spul.
EDIT: Lees even de gebruiksaanwijzing op de verpakking van wat je gebruikt. Als er geen lak op zit. Dan kan het de kalk oplossen. De pot is kalk of klei??? Geen idee.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:40
Reden: EDIT waarschuwing op verpakking lezen
Reden: EDIT waarschuwing op verpakking lezen
6.98% gewijzigd
zondag 15 juli 2018 om 11:28
Ik ook niet hoor. Ik doe het al jaren zo, aanslag gaat vrij makkelijk weg en nog nooit iets beschadigd.
zondag 15 juli 2018 om 15:25
Ik had een stukje keukenrol doordrenkt met azijn (die met lavendelgeur) en dat onder de randen geplakt. Vergeten en het was blijven hangen 3 dagen lang.
Ik maak iedere dag de pot schoon, maar die randen niet altijd. Maar het was er gewoon makkelijk af te krijgen. Een beetje boenen met die stukjes nat gebleven keukenrol - smalle strookjes.
Duurde minder dan 1 minuut om de kalkaanslag (is bruin) met zo'n stukje papier er af te krijgen.
Geen schuurspons want dan gaat de kalkaanslag onder het glazuur zitten.
Het glazuur beschermt de pot. Als dat weg is dan...
Het lijkt wel reclame voor tandpasta. Wie weet?
Maar hier werkt die azijn met lavendel op natuurlijke basis wel.
Onder de randen is een andere bewerking.
Ach, laat maar. Snappen ze toch niet.
Ik maak iedere dag de pot schoon, maar die randen niet altijd. Maar het was er gewoon makkelijk af te krijgen. Een beetje boenen met die stukjes nat gebleven keukenrol - smalle strookjes.
Duurde minder dan 1 minuut om de kalkaanslag (is bruin) met zo'n stukje papier er af te krijgen.
Geen schuurspons want dan gaat de kalkaanslag onder het glazuur zitten.
Het glazuur beschermt de pot. Als dat weg is dan...
Het lijkt wel reclame voor tandpasta. Wie weet?
Maar hier werkt die azijn met lavendel op natuurlijke basis wel.
Onder de randen is een andere bewerking.
Ach, laat maar. Snappen ze toch niet.