Bruine aanslag in wc

13-07-2018 11:27 44 berichten
Ik word een beetje wanhopig van onze wc...Ruim een jaar geleden ons huis gekocht waarbij de wc boven bruine aanslag heeft die echt niet weg te krijgen is. Al allerlei schoonmaakmiddelen er op losgelaten maar het gaat gewoon niet weg :roll: ook tips van internet zoals cola, azijn en baking soda met azijn werkt niet helaas. Heeft iemand nog de ultieme tip zodat we niet de hele pot hoeven te vervangen? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Toch de hele pot vervangen (aangezien je alles al geprobeerd hebt).
https://didoclean.nl/urinesteen-verwijderen/

dit misschien?
Orangetree schreef:
13-07-2018 11:29
https://didoclean.nl/urinesteen-verwijderen/

dit misschien?
Die had ik nog niet gevonden! Zeker het proberen waard
Die kunstgebit reinigingsmiddelen tabletjes al geprobeerd? Schijnen goed te helpen.
Harpic max de extra sterke versie in de zwarte fles hielp hier goed! Geregeld herhalen tot het helemaal weg is.
Caveira schreef:
13-07-2018 11:38
Die kunstgebit reinigingsmiddelen tabletjes al geprobeerd? Schijnen goed te helpen.
Oh je was me nét voor, die kukident reinigings tabletjes inderdaad!
Caveira schreef:
13-07-2018 11:38
Die kan ik ook nog wel even proberen. Dat zijn geen dingen die we standaard in huis hebben :hyper:
Suykerspin schreef:
13-07-2018 11:40
Harpic max de extra sterke versie in de zwarte fles hielp hier goed! Geregeld herhalen tot het helemaal weg is.
Dat herhalen had ik nog niet gedaan
Freydis schreef:
13-07-2018 11:41
Die kan ik ook nog wel even proberen. Dat zijn geen dingen die we standaard in huis hebben :hyper:
ik dus wel, kun je echt heel eenvoudig veel mee schoonmaken
Haal je het water ook wel eens uit het toilet, zodat die bijtende middelen niet verdund worden door wc-water?

Dus leeg scheppen met een bekertje
Ik wist de naam niet maar kukident dus en dan de bruistabletjes. Ff paar in de pot pleuren en na borstelen, ideaal voor luie mensen :-$
Dropdrop schreef:
13-07-2018 11:47
Haal je het water ook wel eens uit het toilet, zodat die bijtende middelen niet verdund worden door wc-water?

Had ik ook nog niet gedaan. Blijkbaar zijn er dus nog genoeg tips om te proberen :proud:
Ik had hetzelfde probleem en heb werkelijk alles geprobeerd: de aanslag bleef zitten.

Oplossing was bij mij uiteindelijk heel simpel: bleek. Het haalt de aanslag niet weg, maar zorgt er in ieder geval wel voor dat die viezige kleur wit gebleekt wordt.

Ivm het milieu gebruik ik het alleen als de aanslag weer zichtbaar begint te worden: voor het slapen gaan in de pot spuiten, nacht laten intrekken en dan is mijn wc weer minder smerig!
Dropdrop schreef:
13-07-2018 11:47

ieuuw :nooo:
Loullah schreef:
13-07-2018 11:55
het toilet is doorgespoeld, het water in principe schoon. En als je uitgeschept bent, was je je handen.
Niet zo kleinzielig hoor!
the-dowager schreef:
Ik had hetzelfde probleem en heb werkelijk alles geprobeerd: de aanslag bleef zitten.

Oplossing was bij mij uiteindelijk heel simpel: bleek. Het haalt de aanslag niet weg, maar zorgt er in ieder geval wel voor dat die viezige kleur wit gebleekt wordt.

Ivm het milieu gebruik ik het alleen als de aanslag weer zichtbaar begint te worden: voor het slapen gaan in de pot spuiten, nacht laten intrekken en dan is mijn wc weer minder smerig!
Wc minder smerig? Het milieu?
Ik doe iedere avond bleek in de wc pot en laat het tot in de ochtend intrekken.

Jij doet er alleen bleek in als het bruin begint te worden?
Loullah schreef:
Je mag handschoenen aan hoor. En ook het toilet eerst 'gewoon' schoonmaken.
lilalinda schreef:
13-07-2018 11:58
het toilet is doorgespoeld, het water in principe schoon. En als je uitgeschept bent, was je je handen.
Niet zo kleinzielig hoor!
Een toilet met aangekoekte urine- en poepvlekken die niet schoon te krijgen is, zelf met de meest agressieve schoonmaakmiddelen, noem ik niet schoon. Ik zou me klauwen en een beker waar ik uit drink daar zeker niet in stoppen. Ik snap niet dat TO die toilet er nog niet uitgerukt heeft en een nieuwe erin heeft geïnstalleerd. Ik zou daar echt niet op willen zitten, bah.
Citroenzuur.

Maar waarschijnlijk is het glazuur kapot genoemd, en gaat de aanslag in de cracks zitten. Krijg je er niet echt meer uit.

Of accepteren of een nieuwe pot kopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik haal om de zoveel tijd de pot leeg (ranzig I know) en dan laat ik azijn koken en gooi dit in de pot, baking soda dr bij En een nachtje laten staan, volgende ochtend er met de borstel doorheen en klaaaaaar
Loullah schreef:
13-07-2018 12:10
Ik zou me klauwen en een beker waar ik uit drink daar zeker niet in stoppen.

Ik snap niet dat TO die toilet er nog niet uitgerukt heeft en een nieuwe erin heeft geïnstalleerd.
Wat een agressie in jouw posts zeg. Je lijkt erg beschermd te leven. Geen werk in de ouderenzorg, psychiatrie of kinderen.

Ik heb op mijn werk wel voor hetere vuren gestaan dan een beetje bruine aanslag. Blinde dementen met diarree bijvoorbeeld. Ik zal niet in details treden wat voor viezigheid dat geeft.

Je kunt sowieso beter een wegwerpbekertje gebruiken ja. Of een leeg bakje van het 1 of het ander wat je toch weg zou gooien.

Ik zou ook een nieuw toilet willen. Huur je het to? Misschien kun je het dan aanvragen.
Mistral wc reiniger van AH.

Werkt als een trein.
Een nieuwe wc pot hoeft op zich helemaal niet duur te zijn, een paar tientjes. (zolang het maar niet zo'n modern hangtoilet is, dan moet je breken en wordt het heel veel duurder)

Meestal krijg je van die bruine aanslag als het glazuur versleten is.

Op mijn werk hebben we een trucje voor dit soort problemen.

Daar gebruiken we dit:
https://nl.hg.eu/assets/site/HG/pdf/0518600105000.pdf

Het is levensgevaarlijk spul, pas dus goed op, maar dit bleekt werkelijk àlles.

Daar wordt het gegarandeerd weer stralend wit mee.
Haal eerst het water uit de pot, spray de pot goed in (haal ondertussen geen adem!) en laat het een kwartiertje intrekken.

Goed afspoelen en het is weer als nieuw.
Loullah schreef:
13-07-2018 12:10
Een toilet met aangekoekte urine- en poepvlekken die niet schoon te krijgen is, zelf met de meest agressieve schoonmaakmiddelen, noem ik niet schoon. Ik zou me klauwen en een beker waar ik uit drink daar zeker niet in stoppen. Ik snap niet dat TO die toilet er nog niet uitgerukt heeft en een nieuwe erin heeft geïnstalleerd. Ik zou daar echt niet op willen zitten, bah.
en dan nog... het is hooguit poep hoor
gewoon handen wassen na afloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven