Bruine aanslag in wc
vrijdag 13 juli 2018 om 11:27
Ik word een beetje wanhopig van onze wc...Ruim een jaar geleden ons huis gekocht waarbij de wc boven bruine aanslag heeft die echt niet weg te krijgen is. Al allerlei schoonmaakmiddelen er op losgelaten maar het gaat gewoon niet weg
ook tips van internet zoals cola, azijn en baking soda met azijn werkt niet helaas. Heeft iemand nog de ultieme tip zodat we niet de hele pot hoeven te vervangen?
vrijdag 13 juli 2018 om 11:34
Die had ik nog niet gevonden! Zeker het proberen waard
vrijdag 13 juli 2018 om 11:41
Dat herhalen had ik nog niet gedaanSuykerspin schreef: ↑13-07-2018 11:40Harpic max de extra sterke versie in de zwarte fles hielp hier goed! Geregeld herhalen tot het helemaal weg is.
vrijdag 13 juli 2018 om 11:55
Ik had hetzelfde probleem en heb werkelijk alles geprobeerd: de aanslag bleef zitten.
Oplossing was bij mij uiteindelijk heel simpel: bleek. Het haalt de aanslag niet weg, maar zorgt er in ieder geval wel voor dat die viezige kleur wit gebleekt wordt.
Ivm het milieu gebruik ik het alleen als de aanslag weer zichtbaar begint te worden: voor het slapen gaan in de pot spuiten, nacht laten intrekken en dan is mijn wc weer minder smerig!
Oplossing was bij mij uiteindelijk heel simpel: bleek. Het haalt de aanslag niet weg, maar zorgt er in ieder geval wel voor dat die viezige kleur wit gebleekt wordt.
Ivm het milieu gebruik ik het alleen als de aanslag weer zichtbaar begint te worden: voor het slapen gaan in de pot spuiten, nacht laten intrekken en dan is mijn wc weer minder smerig!
vrijdag 13 juli 2018 om 11:58
Wc minder smerig? Het milieu?the-dowager schreef: ↑13-07-2018 11:55Ik had hetzelfde probleem en heb werkelijk alles geprobeerd: de aanslag bleef zitten.
Ik doe iedere avond bleek in de wc pot en laat het tot in de ochtend intrekken.
Jij doet er alleen bleek in als het bruin begint te worden?
vrijdag 13 juli 2018 om 12:10
Een toilet met aangekoekte urine- en poepvlekken die niet schoon te krijgen is, zelf met de meest agressieve schoonmaakmiddelen, noem ik niet schoon. Ik zou me klauwen en een beker waar ik uit drink daar zeker niet in stoppen. Ik snap niet dat TO die toilet er nog niet uitgerukt heeft en een nieuwe erin heeft geïnstalleerd. Ik zou daar echt niet op willen zitten, bah.
vrijdag 13 juli 2018 om 12:18
vrijdag 13 juli 2018 om 12:27
Wat een agressie in jouw posts zeg. Je lijkt erg beschermd te leven. Geen werk in de ouderenzorg, psychiatrie of kinderen.
Ik heb op mijn werk wel voor hetere vuren gestaan dan een beetje bruine aanslag. Blinde dementen met diarree bijvoorbeeld. Ik zal niet in details treden wat voor viezigheid dat geeft.
Je kunt sowieso beter een wegwerpbekertje gebruiken ja. Of een leeg bakje van het 1 of het ander wat je toch weg zou gooien.
Ik zou ook een nieuw toilet willen. Huur je het to? Misschien kun je het dan aanvragen.
vrijdag 13 juli 2018 om 12:46
Een nieuwe wc pot hoeft op zich helemaal niet duur te zijn, een paar tientjes. (zolang het maar niet zo'n modern hangtoilet is, dan moet je breken en wordt het heel veel duurder)
Meestal krijg je van die bruine aanslag als het glazuur versleten is.
Op mijn werk hebben we een trucje voor dit soort problemen.
Daar gebruiken we dit:
https://nl.hg.eu/assets/site/HG/pdf/0518600105000.pdf
Het is levensgevaarlijk spul, pas dus goed op, maar dit bleekt werkelijk àlles.
Daar wordt het gegarandeerd weer stralend wit mee.
Haal eerst het water uit de pot, spray de pot goed in (haal ondertussen geen adem!) en laat het een kwartiertje intrekken.
Goed afspoelen en het is weer als nieuw.
Meestal krijg je van die bruine aanslag als het glazuur versleten is.
Op mijn werk hebben we een trucje voor dit soort problemen.
Daar gebruiken we dit:
https://nl.hg.eu/assets/site/HG/pdf/0518600105000.pdf
Het is levensgevaarlijk spul, pas dus goed op, maar dit bleekt werkelijk àlles.
Daar wordt het gegarandeerd weer stralend wit mee.
Haal eerst het water uit de pot, spray de pot goed in (haal ondertussen geen adem!) en laat het een kwartiertje intrekken.
Goed afspoelen en het is weer als nieuw.
vrijdag 13 juli 2018 om 12:59
en dan nog... het is hooguit poep hoorLoullah schreef: ↑13-07-2018 12:10Een toilet met aangekoekte urine- en poepvlekken die niet schoon te krijgen is, zelf met de meest agressieve schoonmaakmiddelen, noem ik niet schoon. Ik zou me klauwen en een beker waar ik uit drink daar zeker niet in stoppen. Ik snap niet dat TO die toilet er nog niet uitgerukt heeft en een nieuwe erin heeft geïnstalleerd. Ik zou daar echt niet op willen zitten, bah.
gewoon handen wassen na afloop.