Op welke leeftijd uit ledikantje?
woensdag 4 maart 2009 om 13:34
Mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden slaapt nog steeds in een ledikantje. Hij wordt vaak 's nachts wakker en ik denk dat als ik hem een goter bed geef hij 's nachts naar onze kamer op zolder komt. Ik ben dan heel bang dat hij in het donker van de trap valt. Ik heb echter ook de hoop dat als hij meer ruimte krijgt hij beter gaat slapen en dus helemaal niet meer wakker wordt. Nu ben ik heel benieuwd naar hoe oud jullie kind(eren) waren toen ze naar een groot bed gingen en of ze inderdaad er 's nachts uitkwamen.
maandag 9 maart 2009 om 15:30
Dit weekend zoontje voor het eerst in zijn meegroeibedje laten slapen. Hij was zo ontzettend moe, dat we de gok maar hebben genomen
. Hij viel ook meteen in slaap, super dus. Sindsdien is ie 's nachts wel weer wakker geworden om heel zachtjes onze kamer op te komen, das dan weer minder..
Maar toen we hem teruglegden, ging hij ook weer lief slapen, dus komt vast goed.
Hoe gaat het bij jou Marretje?

Hoe gaat het bij jou Marretje?
maandag 9 maart 2009 om 16:24
Zoonlief ging met 2 jaar en 8 maanden over. Vond het grote bed maar niks eigenlijk (maar zijn zusje was gearriveerd). Maar ging verder wel meteen slapen en is er nooit uitgeklommen. Nu is het sowieso een braaf kind, dus dat verbaasde me niks.
Docherlief is met 2 jaar en 2 maanden overgegaan omdat ze uit het ledikant klom en ik dat een beetje link vind. Dochter is 10 keer zo stout als zoon en ook een veel slechtere slaper, dus ik verwachtte een hoop gespook. Maar nee hoor, ze komt er niet uit, alleen als ze ons 's ochtends hoort.
Ik heb overigens nooit gezegd dat ze er niet uit mocht komen. Wilde haar namelijk vooral niet op ideeën brengen. Als je vooraf al 10x gaat zeggen dat iets niet mag, gaan ze het volgens mij juist doen. Als je het er gewoon niet over hebt, komen ze wellicht niet eens op het idee. Zoonlief heb ik in ieder geval moeten uitleggen dat hij best 's ochtends zelf zijn bed mocht uitkomen, en hij was echt erg verbaasd dat dat kon. Natuurlijk wist hij wel dat hij er zelf in en uit kon klimmen, maar dat dat dan betekend dat je dus 's ochtends ook zelf naar papa en mama kan toegaan ipv te roepen, had hij nog niet bedacht.
Overigens, bij Ikea koop je voor 8 euro een wit plankje met 2 steuntjes die op iedere bedrand past. Heb ik zowel bij zoon als dochter er nog opzitten. Zo kunnen ze er niet uitvallen en het maakt het bed ook wat knusser.
Docherlief is met 2 jaar en 2 maanden overgegaan omdat ze uit het ledikant klom en ik dat een beetje link vind. Dochter is 10 keer zo stout als zoon en ook een veel slechtere slaper, dus ik verwachtte een hoop gespook. Maar nee hoor, ze komt er niet uit, alleen als ze ons 's ochtends hoort.
Ik heb overigens nooit gezegd dat ze er niet uit mocht komen. Wilde haar namelijk vooral niet op ideeën brengen. Als je vooraf al 10x gaat zeggen dat iets niet mag, gaan ze het volgens mij juist doen. Als je het er gewoon niet over hebt, komen ze wellicht niet eens op het idee. Zoonlief heb ik in ieder geval moeten uitleggen dat hij best 's ochtends zelf zijn bed mocht uitkomen, en hij was echt erg verbaasd dat dat kon. Natuurlijk wist hij wel dat hij er zelf in en uit kon klimmen, maar dat dat dan betekend dat je dus 's ochtends ook zelf naar papa en mama kan toegaan ipv te roepen, had hij nog niet bedacht.
Overigens, bij Ikea koop je voor 8 euro een wit plankje met 2 steuntjes die op iedere bedrand past. Heb ik zowel bij zoon als dochter er nog opzitten. Zo kunnen ze er niet uitvallen en het maakt het bed ook wat knusser.