woedeaanval dochter

20-07-2018 21:24 181 berichten
Mijn dochter van 6 had vanavond een echte woedeaanval (heeft ze wel vaker last van, maar niet zo heftig). Ze leek wel helemaal doorgeslagen. De aanleiding was dat ze geen pakje drinken meer mocht (ze had er al 2 gehad vandaag en mocht wel water of limonade). Ze begon te gillen, krijsen, huilen, schoppen, slaan, ze rende het huis uit en gilde over straat dat ze op zoek ging naar een andere moeder en dat ik haar had pijn gedaan!! Gelukkig weet ik zelf dat dit niet zo is, ik heb haar met geen vinger aangeraakt en ben juist heel rustig gebleven (wat ik best knap vond van mezelf). Ik heb haar wel een straf opgelegd voor haar gedrag dat ze morgenavond niet mee mag naar het strand (maar twijfel nu of ik goed heb gedaan aan deze sanctie). Het is echt wel een uur doorgegaan, ze bleef maar doorgaan. Daarna ging het over tanden poetsen, morgen spelen enz enz. Ik denk te weten dat het vooral oververmoeidheid is, maar toch tolereer ik dit gedrag niet.
Hoe pakken jullie dit aan en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze volgende keer er niet zolang in blijft hangen?
uiteindelijk is ze zelf naar me toe gekomen en heeft sorry gezegd. Tevens wilde ze heel graag nog een kans zodat ze morgen toch mee mag naar het strand, waarop ik rustig heb geantwoord dat ze morgen niet mee gaat naar het strand!!
nog even een aanvulling...ik kon haar ook niet op haar kamer zetten, want ze zei dan uit het raam te springen!!!!!! Nou zei ze dat natuurlijk alleen uit boosheid maar neem toch liever geen risico
anoniem_51582 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 21:29
7.05% gewijzigd
stitch77 schreef:
20-07-2018 21:55
Ben je erbij geweest??
Ik begrijp dat je graag wilt horen dat je het goed gedaan hebt. Als wij nu zeggen dat we er anders over denken, krijg jij dan ook een driftbui?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
20-07-2018 21:56
Onder de koude douche zetten.
Nog zo'n helder licht.
Mispoes!
vrouwjagersma schreef:
20-07-2018 21:59
Ik begrijp dat je graag wilt horen dat je het goed gedaan hebt. Als wij nu zeggen dat we er anders over denken, krijg jij dan ook een driftbui?
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrouwjagersma schreef:
20-07-2018 21:59

:lol:
Mispoes!
Wat ook leuk is. Als je kind gewoon strontvervelend is, en gaat dreinen en stampvoeten. Gewoon je kind gaan spiegelen. Precies hetzelfde doen. Dan gaan ze òf lachen òf taaien af, omdat ze niet krijgen wat ze willen :lol: werkt hier als een tierelier. Beide keren boze bui weg!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
stitch77 schreef:
20-07-2018 21:55
Ben je erbij geweest??
Ja hoor, ik heb twee kinderen waarvan eentje met een vette diagnose, en ik heb al heel wat driftbuien bijgewoond.

Erger nog: toen ik jong was had ik ook wel eens driftbuien. Wat een gezeur zeg.
Dan vraag ik me af of degene die hier zo stellig zeggen de kop indrukken, ze komt er met sorry niet vanaf of ze onder de koude douche willen zetten zelf kinderen hebben . Ik hoop het niet.
Lady*Voldemort schreef:
20-07-2018 22:03
Ja hoor, ik heb twee kinderen waarvan eentje met een vette diagnose, en ik heb al heel wat driftbuien bijgewoond.

Ben je d'r klaar mee? :rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
20-07-2018 22:03

:O jij mag nóóit meer naar het strand!!!
Mispoes!
Simitçi schreef:
20-07-2018 22:04
Dan vraag ik me af of degene die hier zo stellig zeggen de kop indrukken, ze komt er met sorry niet vanaf of ze onder de koude douche willen zetten zelf kinderen hebben . Ik hoop het niet.
Idem.
Mispoes!
Nouschi schreef:
Ben je d'r klaar mee? :rofl:
Behoorlijk ja. Ik zit me nu echt verschrikkelijk in te houden om geen driftbui te krijgen.
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
:O jij mag nóóit meer naar het strand!!!
Daarom ben ik ook in de Achterhoek gaan wonen.
Lady*Voldemort schreef:
20-07-2018 22:05
Behoorlijk ja. Ik zit me nu echt verschrikkelijk in te houden om geen driftbui te krijgen.
Ik merk het :proud:
Lady*Voldemort schreef:
20-07-2018 22:06
Daarom ben ik ook in de Achterhoek gaan wonen.
Niet meer naar de keet dan!
Simitçi schreef:
Ja hoor een dametje van bijna 4 ;-) Die heel duidelijk regels en structuur wilt en nodig heeft ( dat merk je aan haar gedrag).
Paps en ik zitten gelukkig op 1 lijn en proberen haar dat ook zoveel mogelijk te bieden.
Aan gedrag zitten soms consequenties vast en dat weet zij ook heel erg goed.
En af en toe heb ik het ook gehad en sla ik ook door in de straf die ze krijgt van mij, ook dat gebeurt.
Ik ben niet perfect, mijn partner ook niet maar we doen ons best om haar een opvoeding te geven met normen en waarden, respect voor anderen en dat er aan gedrag ook consequenties zitten.

En vaak genoeg test ze dat heerlijk uit ;-)
Nouschi schreef:
20-07-2018 22:07
Je maakt me kwaad nu.
Nouschi schreef:
20-07-2018 22:07

Ha! Dát zal d'r leren!
Mispoes!
Simitçi schreef:
Ja hoor, heb er 2. En die zijn leuk opgedroogd. Sterker nog, ze gaan nu pas op zichzelf met 25 en 27, vinden het veels te fijn thuis.
Dus af en toe even een harde aanpak, niks mis mee.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wow, de reacties zijn nogal verdeeld.

Ik snap TO wel. Ik vind het namelijk nogal wat zo’n driftbui. Moet er wel bij zeggen dat ik in dat opzicht weinig gewend ben omdat ik mazzel heb gehad met mijn kinderen. Alleen mijn dochter heeft zichzelf 1 x in een winkel schreeuwend ter aarde gestort omdat ze geen extra spekje mocht. Ik ben toen weg gelopen en toen was het snel over.

Wat TO hier beschrijft vind ik dan ook buiten proportie. Vooral dat op straat gaan schreeuwen dat mama haar pijn doet is in mijn ogen super manipulatief en getuigt daarmee van het feit dat dochter (ook al is ze nog maar zes) prima in de gaten heeft waar ze mee bezig is. Daar past sorry zeggen ook prima in “ mooie manier om straf te ontlopen”.

Ik neig er daarom ook naar om haar in dit geval ook best even aan te pakken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Een consequentie op gedrag moet zo kort mogelijk op het gedrag zitten. Dus niet een straf morgen.
Ik was trouwens na de koude douche een gesprek met haar aangegaan en na een sorry van beide kanten, had ze morgen gewoon mee gemogen naar het strand.
ik geef mn bek ook maar een douw
Koude douche heb ik zelf nooit gedaan, maar ik kan me zo'n straf nog beter voorstellen dan het onthouden van een uitje een dag nadat het 'vergrijp' heeft plaatsgevonden.
Duma83 schreef:
20-07-2018 21:42
Er zijn grenzen waar een kind overheen kan gaan en buiten op straat gaan rennen en roepen dat mama je pijn gedaan heeft....daar zou je bij mij met een sorry niet vanaf komen.
Ja, dit. Ik vind het omschreven gedrag behoorlijk extreem en ik kan dit echt geen normaal 'mijn-zesjarige -heeft-gewoon -een-driftbui' gedrag noemen.
Waar komt dit gedrag vandaan, to? Kun je dat doorzien? Is het om aandacht, is het manipulatief? Kun je er op een rustig moment over praten?

Ik zou haar hier ook niet met een sorry vanaf laten komen. Maar niet mee naar het strand is niet echt een handig gekozen straf.
Overleg met haar vader en kom tot een aantal passende straffen (geen spelcomputer, geen zakgeld, strafhoekje, weet ik veel). Daar staan jullie dan beide achter, en dan kun je kiezen als er zich iets voordoet.
stitch77 schreef:
20-07-2018 21:33
Ik ga dan uiteraard zelf ook niet naar het strand. Man gaat dan alleen met mn zoontje
Nee, er zit een veel te lange tijd tussen het strafbare feit en de straf. Tenminste te lang voor kinderhersentjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lady*Voldemort schreef:
20-07-2018 21:34
Ja, je kind voor straf laten uitdrogen op het strand, dat vind ik ook wel een goeie.
:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven