* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Balen zeg Marianne. Ik had al zo'n vermoeden, dacht dat je anders al wel gepost zou hebben.

Ja, het is zo makkelijk zeggen dat je het van je af moet zetten en er niet teveel mee bezig moet zijn, maar als het jezelf aangaat is het plotseling heel anders. ook van mij

Um, Nou eigenlijk alleen maar goed dat je je zo ontheemd voelt toch? Maar misschien denk je na een dagje wel, o, ook wel even lekker.

Femke hebben we deze week niet naar de creche gebracht, ze is toch nog wel ziek. Gisteren leek het wel goed te gaan, maar heb ik haar naar m'n ouders gebracht, zodat ze vandaag weer naar de creche kon gaan. Maar vanochtend had ze weer koorts en keek ze ook niet goed uit haar ogen. P. is thuis gebleven en ze heeft vanochtend van acht tot half één geslapen, dus was echt nog niet beter. Vanmiddag had ze nog een half uurtje geslapen en om zeven uur lag ze er net weer in.

Ik ben inmiddels ook grieperig en ben snotverkouden. Ik was blij dat de werkdag er weer op zat vandaag. Dus ik ga zo lekker in bad en ga dan naar bed. Morgen nog een dagje werken...
Ook van mij een voor Marianne.

Wat een teleurstelling weer.... Het leek zo hoopvol deze keer. Ik vind het rot voor jullie dat het nu zo lang duurt. Hebben jullie al overwogen om naar de huisarts te gaan? Jullie zijn al ruim een jaar bezig nu.

Knuffie meis.

Tinok, yeaaaaaaah, wat goed dat je geslaagd bent !!

Jiehaaaaaa. Goed gedaan hoor (al wist ik het wel, hihi).

Nu aan de bak, en wat voor een baan. Tjonge jonge. Knap hoor.

Peetje, zielig dat Femke zo ziekjes is. Zwaar is dat hè? Ik hoop dat ze snel opknapt !

UM, wat heerlijk dat je een paar daagjes alleen bent.

Ik snap je ontheemde gevoel wel hoor. Je bent het gewoon niet meer gewend om alleen te zijn. Je hebt nu een heel ander, regelmatig leven. Heb je je toch nog vermaakt?

Metis, jij zult idd. wel druk aan het klussen zijn in jullie nieuwe paleisje. Vlot het een beetje?

Marit, alles ok met de kids? Fijn dat Sanne al ietsje langer slaapt (van hoe laat tot hoe laat nu?).

En met je werk?

Hoe voel je je nu met die medicijnen?

Diddle, jij zit lekker in Eurodisney nu. Gaaf zeg !!!

Ik wil graag weten hoe je het vond. En hoe Jayda het vond.

Is ze weer helemaal opgeknapt van haar griepje?

Hier vandaag weer goedgekeurd door de VK, behalve dat mijn baarmoeder erg hoog lag. Wat dat nu weer is.

Ze maakte zich geen zorgen, zei ze. Dus dat zal ik dan ook maar niet doen hè?

Trouwens, nog bedankt voor de vele felicitaties op Hyves. Liefffff. We hebben rustige verjaardagen gehad (ik maandag, manlief gisteren). Wel gave jongenskleertjes gekregen, hihi. Een stoere polo met broekje en shirtje. Echt gaaf !

Ik weet niet of ik me nog kom melden deze week.

Ik vertrek a.s. zaterdag met Laura naar Amerika voor 8 dagen. Familiebezoek. Ik ben nu voorbereidingen aan het treffen en ik moet donderdag en vrijdag nog gewoon werken.

Spannend om met zo'n eigenwijze dreumes te vliegen, eerlijk gezegd.... In het ergste geval schreeuwt ze 10 uur lang het hele vliegtuig bij elkaar. Kan het alleen maar meevallen, hahaha.

XXX
Beetje laat maar echt zwaar balen Marianne. Kan me voorstellen dat je er allemaal even aan gaat twijfelen. Bah, bah bah. Hoe gaat het nu met je?

Man hier komt morgenavond weer thuis, gelukkig, ben erachter gekomen dat ik in mijn eentje echt aan van alles moet denken.. Al was t ook wel lekker rustig.

Ik hoorde vanavond dat een vriendinnetje na bijna 3 jaar en 3 IUI's zwanger is, dat is wel weer even een positieve tegenhanger na al die nare vliegtuigberichten.

Truste allemaal.
Zo, even weer berichtje. We zijn ontzettend druk maar t begint nu op te schieten. Aanstaande zaterdag gaan we over! Ik zal blij zijn als we daar zitten zeg. Ben t wel zat tussen de verhuisdozen in te zitten.

Eva loopt! Althans...afgelopen dinsdagavond begon ze ineens de kamer door te lopen. Huh? Verder amper meer gelopen tot gisteren. Toen liep ze weer ineens de kamer door. Dus ben benieuwd of ze het nu blijft doen of er weer mee stopt. Vandaag is ze op de opvang dus ik hoor het straks wel. Heb filmpje ervan gemaakt staat op onze hyves. Snel in elkaar geflanst hoor afgelopen dinsdag dus verwacht geen kwaliteit.

Verder gaat t helemaal goed met haar. Ze is erg van het zingen momenteel dus hele dagen worden we getrakteerd op "poesje miauw" "zagen, zagen" en haar favoriet: "visje, visje in het water" Heerlijk om aan te horen vind ik dat. Tussendoor werpt ze zich af en toe vol drama op de grond als het niet gaat zoals mevrouw wil.

Vind het trouwens wel erg leuk, nou ja niet altijd, om jezelf steeds terug te horen of zien. Nu mag ze het niet doen hoor maar ik hoorde mezelf erg duidelijk, ze zei namelijk bijv: "Jinus (= Rinus de kat) magnie! Één, tee...." Oops, that's me.

Wat ik ook leuk vind is het echte fantaseren in bijv tekenen. Dan is ze aan het tekenen en dan zegt ze wat ze heeft getekend, een koe of paard of whatever. En echt dingetjes naspelen hé. Heeft ze de pop en roept ze ineens "bah, luier" Pakt ze luier en een doekje om pop te verschonen, hoor je ineens "klaar" en dan neemt ze. daarna pop weer op schoot . Dat gedoe met luier deed ze al wel langer maar nu breit ze er echt stuk omheen, heel leuk.

Marianne: dikke voor jou. Balen meis.

DD: Hoe was het?

UM: Wat leuk nieuws inderdaad van je vriendin. Man weer lekker thuis?

Jane: jij heel veel plezier bij de familiebezoeken. Ben benieuwd hoe het gegaan is in het vliegtuig.

Tinok: Inmiddels begonnen met je werk?

Peetje: Hoe is het met jou en Femke? Beiden alweer opgeknapt?
Zo zeg Metis, dat schiet lekker op bij jullie! Leuk hoor.

Heb je filmpje op Hyves gezien, prachtig. En ze bleef maar gaan he! Wat kan Eva trouwens babbelen zeg. Jayda zegt nu sinds een week twee woordjes achter elkaar...daaag mama, daaag opa...dat soort dingen. Zo schattig dat stemmetje.

Marianne, balen zeg, Ik voel met je mee joh.

P-tje, gaat het weer met Femke?

UM, lekker een midweekje in het vooruitzicht. Niets van aantrekken van jaloerse schoonouders. Wij hadden mijn schoonmoeder meegenomen naar Euro Disney.* En schoonvader (ze zijn gescheiden) zegt daar niets over, maar komt meteen met een voorstel om op woensdag - mijn vrije dag - eens langs te komen om met Jayda te wandelen ofzo. Bleh daar zit ik echt niet op te wachten.

* Euro Disney was super, wel erg druk (regio Parijs had schijnbaar ook vakantie) dus wachttijden van 2 uur waren niet vreemd. Jayda vond vooral Its a small world prachtig. Ze had zich keurig gedragen. Wel slecht geslapen overdag (hazeslaapjes in de buggy) maar eten, drinken en vermaken ging prima. Wat dat betreft hebben we het getroffen met zo'n makkelijk kind. We waren met nog een gezinnetje gegaan. Hebben echt genoten.

Afgelopen maandag werd ik ook weer ongesteld. Weet niet waarom maar ik was dit keer zooo teleurgesteld. Heb echt even een potje gejankt. J. heeft me wel lief getroost met het feit dat we nu al zo dankbaar mogen zijn met Jayda. Hij heeft natuurlijk gelijk. Maar ik is 39 en mijn klokje tikt echt genadeloos hard. Wil er niet mee bezig zijn...maar toch....moelluk.

oke, genoeg.... ben op het werk. Ga even lunchen.

xxx
Hi meiden,

Ben ik ook weer een keer. Lig in bed met de laptop, nogal last van mn bekken.. ga maar ff bijlezen!

Metis, tis al even geleden, maar nog gefeliciteerd met jullie huis! Hoe gaat het met klussen? Valt altijd een beetje tegen qua werk en tijd volgens mij, maar als het maar bewoonbaar is. De rest komt wel (mits je er weekends voor inruimt, want hier moet ook nog zat gebeuren )

Spannend, dit weekend dus officieel over.

Peetje, hoe voel jij je?

Grappig om te lezen dat ''nee' bij iedereen 'ineens' om te hoek komt zeilen. Gelukkig is het hier ook heel vaak 'ja', wat dat betreft is Noah (ach, heb in het jongensnamentopic ook zijn naam al een paar keer genoemd) best meegaand en goed af te leiden (maar ALS ie t in zn bol heeft.. maar dat mag ook wel eens een keer :-) liever niet als ik alleen met m ben, haha)

Oh ja, als hij naar het kdv gaat, eet ie brood uit het vuistje terwijl hij een beetje speelt. Kunnen wij nog een beetje onze eigen dingen doen. Normaal ontbijten we gewoon aan tafel. En hij krijgt boven ook nog steeds een flesje warme melk, terwijl wij hem rustig aankleden.. Ontaard, nee, gewoon het beste uit de situatie halen, toch?

Over dat afpakken e.d. van andere kindjes, Noah is juist erg meegaand. Als hij een bal ergens naartoe schopt en een ander kind pakt hem, haalt ie (bij wijze van) zn schouders op en gaat ergens anders mee spelen. Wel iets om in de gaten te houden, want hij moet niet over zich heen laten lopen natuurlijk. Verder hebben alle kinderen volgens mij wel een 'mij mij mij-fase'

Emmetje, ook aankleeddrama's dus, gelukkig niet de enige hier. Luier verschonen is hier ook regelmatig een gevecht. Mijn vriend en ik zijn hier ook beiden heel anders in (ik heb dan zoiets van: nu is het klaar, liggen en luisteren, terwijl hij blijft onderhandelen.. beide methodes zijn niet altijd succesvol trouwens, hoewel de mijne vaak wel beter werkt :-))

Jane, nog ff veel plezier in de States! Ben benieuwd hoe de vlucht is gegaan..

Lees trouwens dat jullie naar het Peuterbureau zijn geweest, ben benieuwd wanneer wij de uitnodiging krijgen. Ik zal es bellen. Of nee, mn vriend is begin jan trouwens wel geweest (lekker belangrijk? ), toen was alles in orde. Meneer is niet groot en niet zwaar (toen 10,1 kg en 79,5 cm), maar volgt prima zijn eigen lijntje en wij zijn zelf ook wat kleiner dan gemiddeld.

Wat betreft Laura's gewicht, wilde ik ook nog toevoegen dat het me wat vroeg lijkt voor 'dieet' maar zie dat de anderen het met me eens zijn dat ze ofwel een keer de lengte in schiet of het straks weer lekker gaat verbranden buiten. Komt goed! En anders gewoon de volgende keer op het bureau bespreken.

Marianne, rot voor je dat je nog niet zwanger bent.. Wat ik teruglees leek het zo veelbelovend deze keer.. Moeilijk om er niet mee bezig te zijn, het is gewoon iets wat je zo graag wilt! Hebben jullie evt een bezoek aan de huisarts overwogen?

Marit, hoe gaan de nachten/ochtenden? En hoe gaat het met de 2 meiden samen?

UM, lees net nog van je zwembad-avontuur. Wat een schrik en bij dat soort situaties lijkt alles uuuuren te duren! Wb je 'Bridget Jones-moeder' gevoel, dat heb ik ook wel eens hoor.. Ik ben met Noah op de arm van de trap gevallen, bij mij is hij achterover gekukeld met de kinderstoel, dan voel ik me ook echt een doos, want dat had niet mogen gebeuren.

Fijn te lezen dat je je ritme hebt gevonden en dat je ook echt voor jezelf en je gezinnetje kiest. Ik begin ook langzaam die kant op te bewegen, dus je bent wat dat betreft wel een beetje een voorbeeld voor me.. :- )

Bijna op vakantie trouwens, heerlijk! Even quality-time met de family en voor jezelf.

Tinok, gefeliciteerd met je diploma!

DD, leuk om te lezen hoe EuroDisney jullie bevallen is. Lijkt me ook leuk om nog een keer te doen voor je verplicht in de schoolvakanties moet gaan.

Voor jou ook een *knuf* kan me je onzekerheid zo goed voorstellen. En natuurlijk heb je Jayda en ben je heel gelukkig met haar (en leidt ze je gedachten zoveel mogelijk af) maar ook daardoor weet je misschien wel wat je nog mist.. Moeilijk.. Ik hoop echt zo hard dat jij en Marianne binnenkort goed nieuws mogen brengen!!

Punkertje, thx nog voor je reactie op Hyves. Hoe ist met jou en de spruitjes?

Begin een beetje last te krijgen, dus ga weer even een andere houding opzoeken. Slapen zou ook niet onverstandig zijn trouwens.. :-)

Fijne avond nog en dit keer zal ik er iets sneller weer zijn.. :-)
Heee Zon!

hoe gaat het met jou dan? beter dan eerder?

en uhhh voorbeeld, jee, ik ga er bijna van blozen.. wel een heel mooi compliment.

Metis, wat goed dat je je even komt melden tussen het klussen door! Visje in het water ken ik trouwens niet!

Dd, ik kan me je gevoelens goed voorstellen. Je probeert je verlangen te 'parkeren' , maar het komt natuurlijk af en toe om de hoek zetten. Denken jullie er nog aan richting ziekenhuis te gaan?

Jane, ik ben heeel benieuwd hoe je het hebt! wat voor weer zou het daar nu bij jou zijn?! hoop iets beter dan deze herfst hier buiten..

Wij gaan nu bijna weg (maandag). Heerlijk, heb er helemaal zin in, en tijd ook want UJ en ik zijn nogal kribbig soms naar mekaar. Daarbij is Fiene nu ook in de pré puberale peuterfase beland, luier om doen is een groot probleem ook hier. Daarbij lijkt ze zich een beetje tegen mij af te zetten, mama vindt ze nu even niet zo gaaf volgens mij. Ik trek het wel, maar als af en toe het verlangen naar een tweede opduikt, kan ik daar vervolgens ook weer snel op terug komen. Ik vind het nu leuk zoals het is, leuk en niet te zwaar.

Marit, hoe is het met jou, even op forumvakantie, ben je misschien te druk met een baan en twee kids? kan me daar namelijk wel wat bij voorstellen.

Wij gaan morgen voor het eerst de babyfoon bij de buren droppen en zelf uit eten! Wat een luxe hier, heb er nu al zin in..

Tot over 1,5 week allemaal! met hopelijk tegen die tijd lenteweer!
Hoi hoi,

UM en Zonnetje, lief jullie reacties.

Nee ik ga niet (meer) dokteren. De wens is er wel, maar ik probeer me zo op te stellen dat, als het nog komt, dan komt het. Het is welkom. Vorige keer werd ik de maand nadat wij ons op de wachtlijst IVF hadden laten zetten, spontaan zwanger van mijn heerlijke poppetje. Dus we shall see (zei ze stoer)

Ondertussen heb ik me - om m'n zinnen te verzetten - een ander doel opgelegd. AFVALLEN. Heb via Marktplaats twee bussen Herbalife gekocht en ga hier mee aan de slag. En dan vanaf aankomende week voortaan elke woensdagavond aquafit/robics. Laat die zomer maar komen !!!!!!!!! hihi

UM hoe was jullie avondje uit? Heb je lekker van het eten en elkaar kunnen genieten? Mochten we elkaar niet meer lezen: een supertoffe vakantie toegewenst!

Zonnetje, gaat het alweer wat beter met je rug? Sterkte meissie.

Fijn weekend allemaal xxx
Goedemorgen!

Femke is weer helemaal opgeknapt, sinds afgelopen zondag eigenlijk. Dus afgelopen week weer gewoon naar de creche geweest. Ik stortte zondag helemaal in. Donderdag had ik nog gewerkt, was ook niet een heel goed idee achteraf gezien, maar goed, als ik maar aan het werk was ging het wel, maar als ik pauze had, dan voelde ik me steeds beroerder worden. Zaterdag hadden we 2 verjaardagen (van zwager en schoonmoeder, dus moesten we wel heen) Ik voelde me toen ook wel redelijk, maar toen we 's avonds thuiskwamen was daar niets meer van over. Zondag ben ik de halve dag in bed gebleven en heb ik rustig aan gedaan.

Gelukkig kon P. toen aandacht aan Femke besteden, want uitzieken met een kleintje is er niet echt bij, maar goed, daar kunnen jullie over meepraten.

Nu ben ik alleen nog verkouden, maar dat gaat ook wel weer over.

P. had vorige week zondag Femke's nieuwe bed en kast in elkaar gezet, met "hulp" van Femke. Nu is hij bezig met het "bureautje". Ik wil dat eerst als commode gebruiken, maar straks maar eerst eens kijken of dat wel hoog genoeg is. Femke is weer druk aan het "helpen".

Jane, ik ben benieuwd hoe jij en Laura het in Amerika hebben gehad. En hoe het in het vliegtuig ging...

Hoe staat het trouwens met het nieuwe kamertje van Laura? Hebben jullie al wat uitgezocht inmiddels? Ik dacht het bedje al wel, en de kast via mp?

DD, fijn dat Disneyworld zo geslaagd was en dat jullie zo hebben genoten.

Balen dat je weer ongesteld bent geworden. Ik hoop zo voor je dat het "gewoon" weer spontaan gaat lukken.

Metis, vandaag ga je oververhuizen, leuk zeg! En Eva loopt gewoon, goed hoor! En zo te lezen kletst ze jullie al de oren van het hoofd. Ik zal zo eens die filmpjes gaan bekijken op hyves. Visje, visje in het water ken ik trouwens ook niet.

Zonnetje, leuk weer wat van je te lezen. Volgens mij zouden Femke en Nootje heel goed samen kunnen spelen, haha. Dan zou Femke dus alles mogen hebben. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat ze ooit wel leert delen. Volgens de leidsters op de crèche snapt ze het nu nog niet.

Net als met eten, als wij haar soms willen helpen dan pakt ze haar bordje en trekt dat naar zich toe en zegt nee. Ze begint dan soms ook hartverscheurend te huilen. Volgens mij denkt ze dan dat we het af willen pakken ipv te helpen.

Balen dat je last hebt van je bekken.

Ben jij al uit de naam trouwens? Wat dat betreft is het wel handig dat je weet wat het wordt...

UM, lekker op vakantie!! Waar gaan jullie ook alweer heen? Ik heb ook zin in vakantie!!

Gelukkig schijnt nu de zon, ik word daar altijd een stuk vrolijker van.

Vanavond ga ik met een stel vriendinnen uit eten in Amsterdam, in het kader van de restaurantweek. Morgen gaan we naar m'n opa, die wordt maandag 99 en viert het morgen bij m'n oom en tante. Zo komen we het weekend wel weer door.

Zo, ik zal eens kijken of het bureau al staat

groetjes!

hey allemaal

we hebben vandaag slecht nieuws gehad. k. heeft te weinig zwemmers. ik weet niet hoe en wat we nu verder moeten. morgen ga ik zelf de dokter bellen. ik heb het echt helemaal gehad. me hoofd loopt over met slecht senarioos. we mogen iig wel een afspraak maken bij de gyn.

gr. marianne
He Marianne, echt een superknuffel van mij joh......
Hey allemaal,

Gistermiddag ben ik met Laura weer thuis gekomen uit The States. We hebben een heerlijke week gehad. Tussen de 25 en 28 graden, dus zaaalig. M'n moeder was ook mee, dus gezellig en ook fijn, zo'n extra oppas. Jane-man is gewoon thuis gebleven.

Verder hebben we niet zoveel gedaan, veel gelaxed in de tuin, een paar keer uit lunchen/dineren geweest. Laura deed overal gezellig aan mee. Ze deed 't super !

De vluchten heen- en terug wasren alleen een drama.... Zie een dreumes van 21 maanden maar eens 10 uur op een stoel te krijgen. Niet dus.... Soms zat ze lief te spelen, maar soms was het krijsen, brullen van boosheid, omdat ze in de seatbelt moest en dat wou madam dan niet. Toen we gisteren landden op Schiphol, kreeg ik haar pas een halve minuut voor de landing in haar stoel met gordel. Pfffff, wat een strijd. Het is doodvermoeiend om haar 10 uur lang te vermaken. Dan duren de uren héél lang, kan ik zeggen.

Verder: slapen: ho maar. De heenweg heeft ze in een etmaal maar 2,5 uur geslapen. En gisteren tijdens de hele nachtvlucht maar 3 uur. Terwijl het hele vliegtuig donker was en lag te slapen, was er 1 iemand hyperdepieper, rende door de gangpaden, trok alle kastjes van de stewardessen open, vroeg aandacht van andere passagiers die daar niet op zaten te wachten etc. Mensen keken waar het lawaai vandaan kwam, wierpen boze blikken of riepen 'sssssst'. Ik wist niet hoe ik het had, ik schaamde me dood. Alsof ik mijn eigen kind niet aankan (zo leek het ook wel een beetje). Ik weet dat ze nog maar jong is, maar het is wel lastig hoor. Ik kreeg veel opmerkingen in de trant van: ze is wel erg ondernemend hè? Ze is een pittig kindje hè?. Of de stewardess: she's pretty wild huh? Pffff, ik weet dat Laura geen doetje is en dat ze druk is, maar het is ook wel confronterend om van buitenstaanders te horen.

En ik had Laura beide vluchten nog wel rescue remedy van Bach gegeven èn een volledige dosis van Valdispert Kids. Het had geen enkel effect....

Nee, met lang vliegen ben ik wel even klaar. Maar verder was het wel een hele leuke vakantie, hahaha.

Marianne, dikke knuf voor jou. Wat een klotenieuws van K's zwemmers. Zou Zoë dan een toevalstreffer geweest zijn of is het zaad pas daarna verslechterd? Is daar een oorzaak voor te bedenken? En hoe slecht was de uitslag? Alleen te weinig zaad of ook niet beweeglijk genoeg? En hoe nu verder? Heeft de arts daarover nog iets gezegd? Is de zaadkwaliteit nog te verbeteren of moeten jullie door naar IUI of IVF?

Sterkte meis !
Ach Marianne, wat verschrikkelijk balen zeg. Waren jullie eigenlijk voor Zoë lang "bezig" geweest? Zou dat dan zoals Jane ook al schreef een toevalstreffer geweest zijn? Hopelijk kunnen ze nu wel iets concreets doen, je weet in ieder geval de oorzaak, en dat er dus een reden is dat je nog steeds niet zwanger bent. Jammer alleen dat je daar voor je gevoel niets aan hebt... je denkt alleen waarschijnlijk shit, nu gaat het nog langer duren. Tenminste, dat zou ik denken.

Ook van mij een dikke knuf.

Jane, je hebt dus een enerverende reis gehad in het vliegtuig. Ik zou me ook erg opgelaten voelen. Had jij vroeger ook voordat je zelf een kind had als je in het vliegtuig zat en er waren huilende kinderen zoiets van: pfff..... wat een k*tkind!

Totdat je zelf een kind hebt.....

Gelukkig was de vakantie verder erg leuk en heb je heerlijk weer gehad. O, ik ben helemaal jaloers!!

Ik moet nog 10 weken werken, ik ben nu al aan het aftellen, haha.
hallo hallo, alles goed met iedereen?

Marianne al een beetje bekomen van de eerste schrik?

Jane, welkom terug. Ojee, je vliegeis klinkt...uhm vermoeiend...;-) maar goed, dat is weer achter de rug toch!

Wat Peetje ook zegt; eerst denk je heel anders over huilende kinderen in het vliegtuig, nu ben je daar veel milder over he? (en terecht hoor)

Peetje lekker aan het aftellen, Klinkt heerlijk zeg. Wat gaat het toch snel. Heb je nu met je tweede niet het gevoel dat het allemaal veel sneller gaat?

Ik moet effe kwijt dat ik me de laatste tijd toch zo verbaas over Jayda. Niet alleen dat ze nu ineens zo veel lijkt te leren en over te nemen van ons. Moeten al op onze woorden letten nu.

Maar ook haar gedrag. Het ziet ernaar uit dat we een klein hittepetitje krijgen. Buiten wil ze niet eens meer aan het handje maar los lopen. In de bus moet ik haar niet overdreven vasthouden - liever helemaal niet. Grappig is dat ze iedereen groet 'haaaai' en zodra ze haar jas aankrijgt driftig begint te zwaaien naar alles in de huiskamer. Daaahaaag beer, daaahaaag Moembaaa (Bumba) daaaahaaaa Po. Het is echt een pittige tante.en soms is dat heel komisch, maar soms ook niet....;-)
Ehm... wil je even mijn naam wijzigen ?
Hahaha DD, het is net of je Laura beschrijft.

Echt precies hetzelfde meiden-gedrag. Grappig, maar soms ook zwáár irritant inderdaad .

Wil ook niet aan het handje lopen (rukt zich los onder een luid "nee")

Wil persé NIET geholpen worden tijdens het eten/drinken (neuh !)

Zwaait naar iedereen 'Haai' (so cute). Ook in the States kreeg ze hierdoor menigeen aan het lachen.

Bij het verlaten van bijv. huis of crèche krijgt iedereen een kusje, inclusief het hobbelpaard, whahaha.

Kun je je voorstellen dat madam dus ook NIET op schoot wilde in het vliegtuig, maar persé zelluf wilde bepalen wat ze deed. Odanks het teken 'seatbelts aan', grrrrrr.

Ik schaar het ook maar onder de categorie 'pittige meid'.

Wij nemen dan ook volledig aan dat er nu een heeeeeeeel schattig, rustig jongetje in de maak is .

Peetje, jaaa, ik heb me vroeger rot geërgerd aan andermans kinderen. Helemaal in het vliegtuig. Zwáár irritant vond ik ze. Wij hebben ook wel eens 'sssst' geroepen tegen een 6 uur jengelend kind. Juist daarom voelde ik me nu zo opgelaten. Omdat ik wéét hoe irritant het voor anderen kan zijn.

Maar goed, ik ben de reis alweer vergeten. Hopelijk de andere passagiers inmiddels ook.

Marianne, weet je al meer????
Marit: *oewaiiii*

How's life???? Vertel eens even meis.
sorry you Jane
Thanks honey
Ha ha, Jane, daarom durf ik nog lang niet te vliegen met Femke denk ik. Veel te bang dat Femke ook gaat huilen en/of niet doen wat wij zeggen en de hele tijd overal nee op zeggen. En wij vonden dat vroeger ook zo irritant, "vervelende" kinderen in het vliegtuig, in onze kindloze periode.

Femke wil trouwens ook niet geholpen worden met het eten. Ook al komt de helft hierdoor niet in haar mond maar op de grond of in haar slab, ze wil het zelluf doen.

Ik heb nu in ieder geval zo'n slab met lange mouwen gekocht, sillybillyz ofzo heet dat ding. Daaroverheen zo'n slab met lekbak en haar kleren blijven in ieder geval schoon.

Vooral handig met yoghurt eten, want dat moet ze ook zelf doen natuurlijk. Ik moet zeggen, het gaat wel steeds beter. Als ze dan knoeit in haar slab dan zegt ze: oooooooohhhh, en dan wil ze een doekje en dan gaat ze het tussendoor weer schoonmaken.

Ze zwaait nu inderdaad ook naar iedereen, ook naar het huis als we weggaan. Grappig is dat.

Vandaag afspr. gemaakt. ik heb 23e de intake met helaas gelijk inwendig ondz. die mannen hebben het maar makkelijk met dit soort ondz. verder heb ik last van bezigheids therapie dat ik me er zo min mogelijk mee bezig houd. het is ook niet eerlijk tegen over zoe als ik hier hele dagen over in de put zit.

vandaag dus heerlijk aan het shoppen en soppen geweest. zoe heeft al een gedeelte van haar zomer kleding en het balkon is ook weer lekker schoon.

peetje wat fijn dat femke nog een slab om houd. zoe vertikt het. en met lange mouwen heeft ook geen zin omdat ze zich kan uit kleden. leuk he?

ik vond zoe vorige week in bed met alleen nog met luier en slaapbroek. als ik later was geweest zat ze in haar blote kont.

Heerlijk he dat ze eigenwijs worden. zoe heeft dreinen ontdekt. gewoon nep gillen als je iets niet mag en dan mama slaan. ze is ook helemaal gek op houtepuzzels die kan ze al helemaal zelf. elke dag verbaas ik me er weer over hoe snel ze groot word.

dikke kus
up up up

Marianne, lastig he al die vervelende onderzoekjes....sterkte meid. Wat ben je lekker actief geweest zeg. Sjonge. En zo te lezen is Zoë ook al een grote dame haha.

Meiden, Metis heeft haar nieuwe adres op mijnalbum gezet. Ze is druk bezig in hun nieuwe paleisje. De 19e hoopt ze weer internet te hebben.

groetjes van DD
Sooooooo, daar ben ik ook weer. Kon ik hier gewoon het forum niet op! Maar ondertussen weer gelukt..

Jeee Marianne wat een rotnieuws. Knap van je dat je je tot nu toe op andere dingen stort. Heb je in ieder geval een schoon balkon voor als deze week de zon gaat schijnen!

Wij hebben een heeeerlijk relaxed weekjes gehad. Ik was er blij mee dat mijn ouders mee waren, dat maakte dat ik heerlijk mijn handen vrij had, echt een luxe. We hadden rotweer, maar dat was niet erg want hebben ons prima vermaakt in het zwembad en de sauna's... die laatste zonder mijn ouders hoor, moet niet te gek worden natuurlijk. Maar ook wel erg lekker om hier thuis met zijn 3jes te zijn. En bijna lente... ik kan hier niet wachten gewoon op het eerste terrasmomentje van dit jaar...

Jane wat een verhaal van jullie vlucht... Er komt een moment dat je er misschien om kan lachen?! kan me levendig voorstellen dat het op het moment zelf een klein drama is. Lukt het je nu om te werken, nietteveelpijn?

Marit, je wordt gemist!

Dd, wat een goede voornemens, goed man! Afvallen zou in het voorjaar beter gaan dan in de winter heb ik wel eens gelezen..

Peetje, wij waren er ook uit via restaurantweek! Ik wil nu weer een (gewoon) avondje uit eten boeken in R'dam waar UJ in april een diploma krijgt. Ga zo eens kijken op Hotel New York..
Hoi allemaal,

Wat vervelend dat ze jou nu ook gaan onderzoeken.

Wat gaat er met je man gebeuren dan? Krijgt hij nog vervolgonderzoeken?

Goed dat je afleiding zoekt hoor.

UM, fijn dat jullie een leuke week gehad hebben !

En lekker uit eten geweest. Zouden wij ook doen vorig weekend, maar omdat ik pas zondagmiddag thuis kwam en bekaf van de gemiste nacht, had ik geen zin meer om 's avonds weg te gaan.

Metis, succes met de laatste loodjes van verhuizen !

Peetje, hoe herkenbaar, dat zelf willen eten. Maar ik moet zeggen dat ik wel verbetering zie. De hand-mondcoördinatie gaat steeds beter.

Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Voel je je nog goed?

En al bezig met Femke's nieuwe kamer?

Laura's nieuwe kamer is al redelijk ver. Een kledingkast moet ik nog schoonmaken en inruimen met kleertjes. De ladenkast/commode moet ik ook nog inruimen. Ik moet nog een nieuw aankleedkussen kopen.

Haar (toch Ikea bed) moet nog in elkaar gezet worden. Het matras moeten we nog kopen. Wel heb ik gisteren een junior dekbed en dekbedovertrekken bij de HEMA gekocht. Erg schattig.

Verder moet ik nog gordijnen kopen, het traphekje nog gemonteerd, stopcontacten afdichten en diverse schilderijtjes ophangen. Ik denk dat ze over een maandje in haar nieuwe kamer kan. Ik ben héél benieuwd !!! (met name of ze ook uit bed gaat komen....).
Hallo,

Even in de pauze van desperate housewives...

UM: lekker zo'n relaxed weekje weg hoor.

Jane: op Femke's nieuwe kamer staat de kledingkast. Het bed, nachtkastje en bureautje zijn nog niet klaar, want er waren wat dingen niet goed, zoals verf af, krom blad etc. Dus wordt vervolgd... Nou ja, nachtkastje heeft ze nog niet nodig, maar goed. Het bureau wilde ik eigenlijk als verschoonplek gaan gebruiken, maar ik vrees dat het misschien te laag is. Dit moet ik dus nog even bekijken als het staat.

We willen ook nog één of 2 muren gaan verven, omdat het anders wel erg steriel wordt. Matras hebben we wel al, aankleedkussen, gordijnen, schilderijtjes enzo moet ook nog.

Hopelijk kan P. snel verder met het in elkaar zetten van de meubels, dan kan ik ook eens gaan inruimen.

Dus jullie hebben een juniorbed gekocht? Wij al een "groot" bed, maar ik ben benieuwd hoe het gaat. We kunnen evt. zo'n bedhekje kopen ofzo.

Maar goed, er moet nog best wel wat gebeuren.

Met mij gaat het verder wel goed, alweer 6 maanden bijna. M'n buik groeit best flink nu vind ik. Ik vind het wel wat zwaarder nu er nog zo'n kleintje rondloopt, dat ook steeds meer aandacht nodig heeft. De baby is trouwens erg beweeglijk, ik voel hem/haar de hele dag door. Dat wordt nog wat straks...

Femke begint nu wel steeds meer woordjes te zeggen. Maar ze zegt nog geen 2 woordjes achter elkaar. Ze is wel heel gul met kusjes geven naar ons, dat is wel schattig. En als we een winkel uitlopen zwaait ze ook altijd even.

Bij de bakker krijgt ze altijd 2 stukjes stokbrood en dat weet ze al drommels goed. Laatst liep ik er langs maar zag ik dat ze eigenlijk geen brood meer hadden dus liep ik door. Femke begon te huilen en wees naar de bakker en zei: die, die! Ze dacht daar gaat m'n stukje brood, haha.

Marit, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat! Maar je zal het wel druk hebben met werk en 2 kinderen.

Metis, hoe is het met jou, de verhuizing goed doorstaan?

Marianne, succes de 23e. Nooit leuk, zo'n inwendig onderzoek. Doen ze dat standaard, om uit te sluiten dat er bij jou evt. ook iets zou zijn?

En Zoë vindt houten puzzels dus ook zo leuk? Femke ook.

Ik had afgelopen maandag kleurpotloden gekocht voor haar en een kleurboek. Dat vindt ze ook helemaal geweldig, vooral om de kleurpotloden in en uit een bakje te doen. Ik heb ze in een plastic boterkuipje gedaan en ze is dan druk bezig om ze in het bakje te doen, deksel erop, deksel eraf, kleurpotloden eruit etc. Ik mag dan de kleurplaten kleuren van haar, zij heeft daar helemaal geen tijd voor.

groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven