* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Peetje gefeliciteerd met jullie goede echo

Wel weer leuk om het kleintje te zien zeker?

Punkertje en Tinok, beterschap (een beetje zon zal wel een beetje helpen toch?)

Hallo,

Iedereen weer een beetje opgeknapt van het ziek zijn? Ik ben vanochtend met Femke naar de kapper geweest, het was weer hoognodig. Alleen met staartjes zat het leuk vond ik. Maar nu heeft ze weer een fris koppie, ook zonder staartjes. Ze vond het ook wel leuk, zat vrij stil en liet het allemaal maar gebeuren. Twee blokjes in haar handen deden weer wonderen. De vorige keren ging het ook steeds goed, maar nu is er best een stuk afgekomen en duurde het iets langer. En bij mij duikt ze weg als ik haar haar kam en zegt ze NEE!

groetjes, Petra
Hallo allemaal,

Jane ik dacht dat jij gister voor de twintig weken echo moest. En hoe was het??? Ik hoop snel iets te horen.

Liefs Tinok
Sorry las net volgende week woensdag. Jaja ik ben net beter en dus nog wat slaperig.
Haha, je bent niet de enige hoor.

UM en Zonnetje waren ook al in de veronderstelling dat het gisteren was, hihi.

Lief dat jullie aan me denken !

Nou, ik tel de dagen af hoor.... Vind het ineens wel eng worden. Straks is er iets niet goed. Ik lees teveel verhalen over afwijkingen bij de 20-weken echo. Brrrrr.
Ja Jane, dat had ik ook wel, al die verhalen die je leest en/of hoort. Ik vond het eigenlijk ook wel spannend, was ook erg blij dat alles er goed uitzag, hoewel dat ook weer geen 100% garantie geeft.

Het komt vast helemaal goed.
Peetje: Gefeliciteerd met de goede echo!

Jane: Jij ook al bijna...blijft spannend zulke dingen. Komt vast goed

Tinok en Punkertje: Beiden nog ziek of alweer opgeknapt?

Hier alles oké. Druk met inpakken hier want verhuizing schiet nu op. Volgende week vrijdag (jawel..vrijdag de 13e) naar notaris en dan aan de klus. Heb er zin an!

zucht

hier al 3ochtenden om 5uur een krijsende ilse

en sinds 3ochtenden een Sanne die pas dan wakker wordt!

dat is dan het goede van het verhaal

Oh spannend Metis, bijna de sleutel !

Wat is dat nog snel gegaan.

Marit, sjips dat Ilse zo vroeg wakker is. Kun je haar niet gewoon laten liggen/laten huilen? 5.00 uur is echt nog midden in de nacht hoor. Niet voor 8.00 uur wakker worden in het weekend, hihi. Of is er een reden voor, denk je? Ziek? Tandjes?

Vrijdag voor het eerst naar het Peuterbureau geweest.

Laura is weer helemaal goedgekeurd: 82 cm. en 11,5 kg.

Ze blijft qua lengte/gewicht precies op haar lijntje, maar qua gewicht toch ietsje te veel. En daar baal ik toch wel weer van... Lastig om haar minder te laten eten, want ik vind dat we al best streng zijn met wat ze (niet) krijgt.

De rest van haar ontwikkeling is allemaal super, gelukkig. Als geroepen ging ze allerlei woordjes zeggen, de lieverd.

Verder een rustig weekend gehad.

Ik verrek alleen nu van de rug- en bekkenpijn, dus das minder. Vandaag heb ik het daar mentaal ook moeilijk mee. Maar goed, niets aan te doen...

Goeie werkweek weer allemaal !
marit wat vervelend dat ilse zo vroeg wakker word. nog geen oorzaak nog kunnen vinden?

Metis wat leuk joh....spannend....

jane: leuk klinkt dat he peuterbureau... Zoë was eind dec 82,5 en 12,5kg ze zit echt boven de bovenste lijn met haar gewicht. maar toch konden ze niks in haar eetschema vinden waar het aan zou liggen. ik zou je dus helmaal geen zorgen maken over laura en niet minder eten geven. misschien schiet ze straks in de lengte en is ze alles weer kwijt.

Peetje: wat gaat de tijd toch weer hard je zit al weer op de helft. gefeliciteerd met de goede echo

Vandaag zijn we naar de speeltuin geweest. het was echt super leuk maar ook erg koud. we nemen een jaar abb. want we gaan er aardig wat uurtjes door brengen dit jaar.

fijne avond iedereen

goede tip Marianne... ik zou Laura ook niet op 'dieet' zetten hoor! Gewoon lekker blijven bewegen en uitkijken naar de lente/zomer! Dat trekt heus nog bij !

Vanmorgen was het half5

géén idee wat er loos is, we hebben haar laten huilen...in totaal waren het 3huil-fases met10-15min. stilte er tussen.

half7 opgestaan, 10uur lag ze er weer in.

Op naar morgenochtend. Lang zal dit toch niet duren?

Goeiemorgen allemaal!

Marit, kan het zijn dat Ilse het koud heeft? Dat tijdstip is wel het koudste van de dag. Salomé heeft het ook een nacht gehad dat ze huilend wakker werd. We hebben de volgende dag de dubbele deken verruild voor een dekbedje. Nu slaapt ze weer heerlijk, zeker omdat ze zelf weer onder het dekbedje kan kruipen, met de deken lukte dat niet. En ik kon haar s nachts ook niet opnieuw gaan toedekken, want zodra ik naar de deurklink wijs, is ze al wakker. Soms helpt een grotere luier ook voor snachts, dan voelt ie niet zo koud als ie is volgeplast. Ik hoop voor jullie dat Ilse weer lekker zal gaan slapen s nachts.

Metis, spannend joh de sleutel en dan aan het klussen. Daar gáán je vrije weekenden maar het is voor een goed doel. Moet er veel gebeuren?

Jane, ik zou Laura ook niet minder geven hoor, ik vind haar er heel normaal uitzien. Desnoods ga je over een maand of 2 weer een keer langs om te wegen. Net wat Marianne ook zegt, ze kan ineens de lucht in schieten zonder dat er gewicht bij komt. Salomé is altijd al zwaar geweest bij 14 maanden zat zij al op 11,5 kg bij ongeveer 81 cm. Ik denk dat het ongezonder is om een kind met 'honger' te laten lopen dan dat het gewicht exact klopt. Als je haar minder zou geven, gaat ze misschien het eten uit je mond kijken als het ware en dan creër je onbedoeld een beladen situatie qua eten. Maar wat zegt het CB zelf?

Marianne, leuk zeg zo'n speeltuin in de buurt. Ik kwam erachter dat er hier in de buurt ook een overdekt speel-iets was, helaas is die net gesloten

Jane, je kunt ook altijd nog Laura's peuterpuberbuien ombuigen naar iets positiefs, dat vreet namelijk energie voor haar (ook een goeie voor in de supermarkt als ze zich als een drama queen gedraagt en omstanders kijken meewarig, zeg je gewoon dat het voor haar lijn is)

Goedemorgu,

Marit, hoop dat jij een betere nacht achter de rug hebt? t lijkt me slopend..

En mochten ondergenoemde tips allemaal niks helpen, zijn oordopjes misschien wat? Het klinkt een beetje lomp, maar UJ hier heeft ze regelmatig in, waarbij de afspraak is dat ik er uit ga. Anders wordt ie overdag supersjacherijnig en dat kunnen we ook niet gebruiken.

Marianne, leuk dat je je even meldt! Is het een buitenspeeltuin? lijkt me idd erg koud! Ik moet zeggen dat ik het weer en jaargetijde zat begin te worden, die lente mag doorkomen van mij.

Hier een gemixt weekend achter de rug. UJ en de vriend van mijn zus zijn aan het klussen geweest, met als gevolg dat we nu boven overal een hele mooie vloer hebben liggen. Alle oude vloerbedekking is eruit en t ziet er superstrak uit. Ben er helemaal happy mee.

Zaterdag was niet mijn dag... Ik liet ik Fiene bijna verzuipen bij het babyzwemmen. Echt traumatisch. Voor mijn gevoel reageerde ik ook superlangzaam. Achteraf hebben we besloten dat ik nooit meer ga (was eenmalig, omdat UJ aan het klussen was). MIjn reactiesnelheid ligt ws ook lager door medicatie, maar goed, da's achteraf bedacht.

Ik blijf me af en toe een Bidget Jones moeder voelen, dat zal ik wel blijven houden... wie overkomt zoiets nou weer?!

Maar goed, Fiene heeft er niks aan overgehouden.

Metis, te gek! hebben jullie opvang voor Eva als je aan de slag gaat zodat je je echt even op je huisje kan richten?

MIjn ouders komen zo Fiene ophalen. Heeerlijk even alleen aan mezelf denken deze daagjes..

Goed weekje allemaal!
voor UM, je deed het hartstikke goed hoor.

Ik snap dat de seconden heel lang duren, die lijken eeuwen. Ik zag het gebeuren en leek inderdaad lang te duren. Maar kinderen kunnen veel hebben hoor.

voor Marit met een wakkere Ilse.

Misschien inderdaad wat tips hierboven. En anders weet ik het ook niet.

Marianne, leuk dat je je neus even komt laten zien hier.

Fijn trouwens dat jullie me zo gerust hebben gesteld met Laura's eten. Ik vind het wel lastig hoor. Ik probeer haar zo weinig mogelijk te laten snoepen, maar soms ontkom je er ook niet aan. Ik hoop ook maar dat ze het gewoon verbrandt.
quote:emmetje81 schreef op 09 februari 2009 @ 10:00:

Jane, je kunt ook altijd nog Laura's peuterpuberbuien ombuigen naar iets positiefs, dat vreet namelijk energie voor haar (ook een goeie voor in de supermarkt als ze zich als een drama queen gedraagt en omstanders kijken meewarig, zeg je gewoon dat het voor haar lijn is)

Ik heb altijd begrepen dat kinderen ook tussendoortjes nodig hebben (niet per sé snoep natuurlijk, maar wat dan ook) om de verbranding een beetje op gang te houden. Tussen ook smorgens en smiddags een soepstengel/ontbijtkoekje/rozijntjes/appel/whatever....

UM Dikke , wat Jane ook zegt, die secondes lijken eeeeuwen te duren dan.

UM Wat een schrik en kan me voorstellen dat het ontzettend lang lijkt te duren.

Ben me suf aan het zoeken op internet naar leuke ideeen voor Eva's nieuwe slaapkamer. Moelijk hoor. Iemand van jullie nog leuke en vooral originele ideeen? Op internet kom ik niet veel verder dan de standaard prinsessenkamer.

Voor de woonkamer zijn we er qua kleuren eindelijk uit en vanmiddag gaan we de nieuwe bank bestellen. Allemaal helemaal leuk dus.

Eva gaat de volgende week en die week daarop waarschijnlijk een dagje extra naar de opvang zodat wij door kunnen. Dan kunnen we lekker snel over. We schatten in dat we het weekend van 26/27 febr over gaan verhuizen.

Nah, ik ga weer verder neuzen op internet.

jeetje UM, wat zul jij geschrokken zijn!

heb je er van gedroomd?

Ik kan me helemaal indenken dat elke seconde een minuut lijkt te duren.

Metis, wij hebben voor ilse met verf op de muur een boom geschilderd (wit) en met behang blaadjes geknipt en geplakt. Ook wat vogeltjes erbij. Ik vind trouwens dat je bij Praxis of GAMMA ook wel leuke muurstickers kunt krijgen!

Of...een grote schilderijlijst gebruiken met een kleur/tekst oid er in ?

Ilse heeft nu weer 2 goede nachten gehad gelukkig...fase lijkt weer voorbij. De hoektand is door trouwens, ik koppel die dingen maar aan elkaar he?

Nog 3 tanden en 4kiezen te gaan

Metis, slim om trouwens eva even extra dagje kdv te laten doen! Succes met al het gedoe in huis!

en Jane, ik ga aan jullie denken morgen!

Spannend!! Ben je erg zenuwachtig? Of vooral veel zin in?
Thx !

Ben wel een beetje zenuwachtig ja. Hoop dat er geen enge afwijkingen te zien zijn. Ook wel zin in, met name om het geslacht te horen. Ben om 12.30 uur aan de beurt.

Fijn dat Ilse nu weer rustig is.

Nu is Laura aan de beurt qua onrustig slapen. Nu de 2e avond dat ze 's avonds elk uur krijsend wakker wordt en ook al 2 dagen diarree en rode billen. En het tandvlees bij de hoektanden ziet er ook rood uit. Ws. zelfde gevalletje...

Ik hoop dat ik straks rustig kan gaan slapen. Jane-man is sporten.
(wat een ellende hier met de server vandaag...)

Maarrrrr, de echo was goehoed !!!!

Prachtig om alles zo uitgebreid te zien.

En.... het geslacht was overduidelijk:

LAURA KRIJGT EEN BROERTJE

We zijn superblij
Joehoe Jane!!!!

Ben er zelf helemaal blij van! wat leuuuuuk een jochie!

de hoogste tijd hier trouwens..

Metis, ik vind de Kids Factory geweldig, al is t maar ter inspiratie. En de Ariadne at home Kidsspecial vind ik ook altijd erg leuke ideeën geven. Of gewoon 1 leuke kleur, thema of sfeer kiezen?

Dank allemaal voor het medeleven voor het 'zwembadincident'...

Ik zit hier te wachten op Utregjochie die laat is. Zelf heb ik yoga om 20 uur maar ben moehoe.

Morgen heb ik om 10 uur een vergadering bij een GGZ instelling hier in mijn woonplaats waar ik werkzaamheden kan gaan doen. Ben heel benieuwd of ik t wat vind..

DD, was of ben jij niet nu al of bijna jarig?!

Fijn avondje allemaal!
Jééh! Gefeliciteerd Jane en J-man! Een heus koningskoppel

UM succes morgen!

Jippie Jane! Gefeliciteerd met mooie goede echo !

Wat leuk, een broertje voor Laura!

Whihoe, ben blij voor je !

*Spuit11 komt ook om de hoek kijken*

Jane, wijffie, gefeliciteerd! Alles goed en een broertje, jippie! Echt waar.. jongetjes zijn zooooo leuk! Ik raak steeds meer idolaat van mijn lieve kleine Notie..

Knuffel voor iedereen..

Vond het jammer dat ik de meeting gemist heb, maar we waren niet in ons beste doen dat weekend. Leuk te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad!

Het gaat hier stukje bij beetje weer wat beter, nu ruim 24 wk. Geniet er wel erg van om Noah zo te zien ontwikkelen en leren, en hij is zo ontzettend lief!! Dat sleept me wel de dagen door.. (hoewel in slaap komen 's avonds lichtelijk dramatisch is, maar dan vangt mijn vriend veel op) Lichamelijk gaat het ook redelijk, hoewel ik mezelf al een enorme koe voel terwijl de mensen om me heen dat mijn buik nog zo bescheiden is.. Sja..

Nou goed, ik heb het nog steeds erg druk, dus zal nog steeds niet regelmatig hier te vinden zijn, maar probeer wat vaker langs te komen!

liefs Zon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven