a Cola per day keeps the bacteria away?
zondag 22 juli 2018 om 22:22
Toch maar een topic aangemaakt, ik kan het helaas niet op het internet vinden.
Hoe zit het met cola en ziektes. Het gaat al langer de ronde dat je op verre reizen, in Afrika, Colombia etc. de dag start met een cola. En op rondreizen zie je dat iedereen doen. Is het stom bijgeloof? Werkt het ook met cola light?
Hoe zit het met cola en ziektes. Het gaat al langer de ronde dat je op verre reizen, in Afrika, Colombia etc. de dag start met een cola. En op rondreizen zie je dat iedereen doen. Is het stom bijgeloof? Werkt het ook met cola light?
zondag 22 juli 2018 om 22:26
Ik lees even mee (ga over een tijdje naar Cuba, ook wel een bestemming waar je snel maagklachten/voedselinfecties kan oplopen.) Ik denk er aan om vooraf in ieder geval probiotica te nemen zodat mijn darmen bij vertrek in een zo goed mogelijke conditie zijn.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 22-07-2018 22:29
0.19% gewijzigd
zondag 22 juli 2018 om 22:34
Dat cola helpt als je ziek bent is een mythe.
Wat wel zo is, is dat cola vaak in in de fabriek afgesloten flessen verkocht wordt. Dat maakt het veiliger om te drinken op een plek waar je twijfelt over de hygiëne als bijvoorbeeld ijsthee. Terplekke gemaakte drankjes kunnen met kraanwater gemaakt zijn of bacteriën bevatten waar westerlingen niet goed tegen kunnen.
Maar goed, dat geldt ook voor andere drankjes in afgesloten flesjes, hoewel cola wel het meeste verkrijgbaar is. En dan ook geen ijs nemen in je drankje, want dat heeft dezelfde problemen als lokale drankjes.
Wat wel zo is, is dat cola vaak in in de fabriek afgesloten flessen verkocht wordt. Dat maakt het veiliger om te drinken op een plek waar je twijfelt over de hygiëne als bijvoorbeeld ijsthee. Terplekke gemaakte drankjes kunnen met kraanwater gemaakt zijn of bacteriën bevatten waar westerlingen niet goed tegen kunnen.
Maar goed, dat geldt ook voor andere drankjes in afgesloten flesjes, hoewel cola wel het meeste verkrijgbaar is. En dan ook geen ijs nemen in je drankje, want dat heeft dezelfde problemen als lokale drankjes.
zondag 22 juli 2018 om 22:42
ik vind het raar hoor. Serieus iedereen neemt voor het vertrekken van de bus een cola. En dan vraag ik me af werkt dan een cola light ook goed?Nummer*Zoveel schreef: ↑22-07-2018 22:34Cola werkt niet preventief. Wel wordt door artsen in de tropen vaak geadviseerd om het te drinken als je al ziek bent geworde door een voedselvergiftiging of een bacterie (in dat geval gewone cola met suiker, en een mespuntje zout erdoor).
anoniem_372200 wijzigde dit bericht op 22-07-2018 22:46
1.07% gewijzigd
zondag 22 juli 2018 om 22:54
Joh, als jij denkt dat het voor jou werkt, dan moet je het doen.
Je kunt ook 3 keer een rondje lopen rond de dichtstbijzijnde boom aan je rechter kant, met je linker hand bovenop je hoofd. Schijnt ook prima te helpen tegen iets.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 22 juli 2018 om 22:59
Ik heb al in heel wat exotische landen cola gedronken voor het ontbijt - zowel diet als gewoon - om de simpele reden dat cola vaak voorradig is in hotelkamers als ik geduldig maar dorstig zit te wachten tot Mr Zoveel eindelijk eens klaar is voor het ontbijt. En in bijna net zoveel exotische landen heb ik vroeg of laat toch ook buikloop opgelopen. De ene keer wat ernstiger dan de andere keer, maar altijd vervelend genoeg om niet te geloven in een preventieve werking van cola.
zondag 22 juli 2018 om 23:07
Dat snap ik, maar een goede vriend van ons vertrekt overmorgen naar Afrika en vroeg me wat te doen. Vandaar ook dit topic. Ik doe dat nl. ook die cola, dat is een beetje standaard iedereen neemt een cola in de ochtend. En of een cola light ook voldoet euh.. dat weet ik dus niet.
En ik kan er nergens iets over vinden..
zondag 22 juli 2018 om 23:11
Ik zie de zin er ook niet van in. Ik begrijp het ook niet, ik heb voorheen netjes meegedaan. Ik ga die vriend ook niet anders adviseren, amenooitniet. dan heb ik het gedaan natuurlijk. Maar ik ben wél benieuwd naar de gedachte erachter. Je voorkomt met een buik vol cola toch niets, of heb ik het mis?Nummer*Zoveel schreef: ↑22-07-2018 22:59Ik heb al in heel wat exotische landen cola gedronken voor het ontbijt - zowel diet als gewoon - om de simpele reden dat cola vaak voorradig is in hotelkamers als ik geduldig maar dorstig zit te wachten tot Mr Zoveel eindelijk eens klaar is voor het ontbijt. En in bijna net zoveel exotische landen heb ik vroeg of laat toch ook buikloop opgelopen. De ene keer wat ernstiger dan de andere keer, maar altijd vervelend genoeg om niet te geloven in een preventieve werking van cola.
zondag 22 juli 2018 om 23:13
Wat ik altijd heb begrepen is dat je cola light, zonder prik moet drinken. En dat het helpt om de misselijkheid te bestrijden.
Wanneer je goed op de hygiëne let, op straat verpakte dingen eet en geen water uit de kraan drinkt, voorkom je al een hele boel. Ik zou het absoluut niet preventief gaan drinken.
Wanneer je goed op de hygiëne let, op straat verpakte dingen eet en geen water uit de kraan drinkt, voorkom je al een hele boel. Ik zou het absoluut niet preventief gaan drinken.
zondag 22 juli 2018 om 23:14
Met een baco in de ochtend wordt elke dag wat mooier en heb je minder hoofdpijn van gisteravond.
Cola en chips werken goed samen bij buikloop, dan is het samen ORS. En lekker genoeg om weg te werken. En altijd voorverpakt dus hygiënischer. Tot je het in een vuil glas of met bedenkelijk rietje combineert.
Rauwkost is een goede bron van ellende op vakantie, net als een buffet.
Dus goed verhitte spullen eten, en drinken uit schone glazen, zonder ijs en evt een verpakt rietje is ook prima.
Bij buikloop cola en chips zodat je niet uitdroogt.
Probiotica helpen alleen als het nu nog niet goed is. Beter na de diarree.
Diarree stopper heel zuinig mee zijn, bijvoorbeeld om naar huis te kunnen vliegen. Want die bacterie of zijn toxinen/gifstoffen moeten uit je lijf, zodat ze je darmen niet kapot maken. Als je hoge koorts krijgt altijd naar een dokter. Thuisarts.nl en GGD hebben daar ook adviezen over.
Cola en chips werken goed samen bij buikloop, dan is het samen ORS. En lekker genoeg om weg te werken. En altijd voorverpakt dus hygiënischer. Tot je het in een vuil glas of met bedenkelijk rietje combineert.
Rauwkost is een goede bron van ellende op vakantie, net als een buffet.
Dus goed verhitte spullen eten, en drinken uit schone glazen, zonder ijs en evt een verpakt rietje is ook prima.
Bij buikloop cola en chips zodat je niet uitdroogt.
Probiotica helpen alleen als het nu nog niet goed is. Beter na de diarree.
Diarree stopper heel zuinig mee zijn, bijvoorbeeld om naar huis te kunnen vliegen. Want die bacterie of zijn toxinen/gifstoffen moeten uit je lijf, zodat ze je darmen niet kapot maken. Als je hoge koorts krijgt altijd naar een dokter. Thuisarts.nl en GGD hebben daar ook adviezen over.
zondag 22 juli 2018 om 23:18
zondag 22 juli 2018 om 23:23
jablines schreef: ↑22-07-2018 23:07Dat snap ik, maar een goede vriend van ons vertrekt overmorgen naar Afrika en vroeg me wat te doen. Vandaar ook dit topic. Ik doe dat nl. ook die cola, dat is een beetje standaard iedereen neemt een cola in de ochtend. En of een cola light ook voldoet euh.. dat weet ik dus niet.
En ik kan er nergens iets over vinden..
Oh, #ikvraagditvooreenvriend!
En wat denken jullie dan, dat een blikje cola een 24-uurs beschermingslaag in je maag en darmen legt?
himalaya wijzigde dit bericht op 22-07-2018 23:25
10.79% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 22 juli 2018 om 23:24
Nou.. ik heb een vage theorie: in veel landen die je opnoemt is geen fatsoenlijke, lekkere koffie of espresso te krijgen; rampzalig voor koffieverslaafden die niet echt wakker worden zonder cafeïne.jablines schreef: ↑22-07-2018 23:11Ik zie de zin er ook niet van in. Ik begrijp het ook niet, ik heb voorheen netjes meegedaan. Ik ga die vriend ook niet anders adviseren, amenooitniet. dan heb ik het gedaan natuurlijk. Maar ik ben wél benieuwd naar de gedachte erachter. Je voorkomt met een buik vol cola toch niets, of heb ik het mis?
Ik ben zo'n junk, het eerste wat ik 's ochtends doe is 2 mokken sterke koffie drinken, dan ben ik pas wakker genoeg om te gaan douchen enz.
Als ik ergens slaap waar ik niet meteen koffie kan pakken/zetten neem ik cola mee. Dat zou de reden kunnen zijn, en toen ik bijna languit ging in Thailand tijdens een stoere voettocht die ipv 5 uur 9 uur duurde (gids had zich vergist.. shit happens) én niet gegeten had die dag, of bijna niks was er toevallig een dokter bij onze groep.
Hij zei ook: hier, cola drinken (met suiker) want er zit zowel zout als suiker in cola, zoals al gezegd net ORS.
En schijnt bij buikloop ook te werken.
Wie weet allemaal koffiejunks die hun shotje moeten hebben in die bussen
Btw: energydrankjes kunnen de cola niet vervangen, toch al niet te zuipen en dan als je net wakker wordt die mierzoete bagger? Dan weet je zeker dat je een ochtendhumeur hebt de komende uren.
Cola dus!
zondag 22 juli 2018 om 23:44
Wat voor soort georganiseerde tours ben je geweest dan? Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, en ik heb veel gereisd in deze landen. Misschien zitten mensen elkaar in zo’n groep allemaal gek te maken?
Ja, cola helpt bij misselijkheid en misschien helpt dat bij misselijkheid in een bus ofzo. Cola is soms ook een betere optie dan kraanwater. Maar andere drankjes uit flessen zijn dan toch net zo nuttig. En koffie en thee van gekookt water ook.
Ja, cola helpt bij misselijkheid en misschien helpt dat bij misselijkheid in een bus ofzo. Cola is soms ook een betere optie dan kraanwater. Maar andere drankjes uit flessen zijn dan toch net zo nuttig. En koffie en thee van gekookt water ook.
zondag 22 juli 2018 om 23:47
Ik denk dat het idee vooral is dat als je al iets hebt opgelopen, dat je het met cola direct kan tegengaan en zo voorkomen dat je er echt ziek van wordt. Maar ik denk ook dat het ern mythe is die niet echt werkt. Ik zou het mezelf in ieder geval niet aan doen om elke dag cola te drinken. En al helemaal niet in de ochtend... :-s
zondag 22 juli 2018 om 23:51
Ik ken dat ook maar dan met bier bij een maaltijd. Dat zou de bacteriën doden ( weet niet of dat echt zo is) whiskey lijkt me dan wel effectiever. Cola lijkt mij niet preventief werken, wel als je al ziek bent. Tegen de misselijkheid, en dan de prik eruit laten lopen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
zondag 22 juli 2018 om 23:55
Toevallig nu wel, ik ben eens op zo'n reis geweest. hij gaat regelmatig. En ik weet er geen antwoord op. En ik ben zeker benieuwd aangezien wij in de herfstvakantie ook naar een van dat soort landen willen afreizen.