Slechte timing

24-07-2018 20:12 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik zit er doorheen. Ik doe graag mijn verhaal om het even uit te schrijven voor mezelf maar hoop vooral ook op wat tips en adviezen van jullie.
Alsvast bedankt.

Ik 31 ben al 11jaar samen met mijn vriend. Lief, behulpzaam, grappig en we delen de zelfde passie, reizen. Er is 1 probleem waar ik al jaren tegenaan loop. Seks is zeldzaam. We worstelen hier erg mee. We kunnen er prima over praten maar mijn libido is vele malen hoger dan die van me vriend. Ik voel me hierdoor onaantrekkelijk en krijg niet wat ik nodig heb. Zodra we weer eens seks hebben voel ik mij gelukkig en het lijkt of ik seks belangrijker vind dan hem. Ondanks dit hebben we net samen een huis gekocht. Daar hadden we zin in en het is gezellig als we hierover praten. We willen samen een toekomst. Het is een fantastische man. Maar nu komt het duiveltje weer langs. Ik mis de aandacht, het flirten en de seks. Ik merk dat ik steeds op zoek ga naar aandacht bij andere mannen.
Ik was er altijd bang voor en nu is het gebeurt. Ik ben verliefd op een collega en heb met hem gezoend. Het is de spanning die ik steeds opzoek om het gevoel van leegte op te vullen.

Ik voel enorm schuldig. Dit verdient hij niet en toch kan ik mijn collega niet uit mijn hoofd zetten. Ik denk steeds aan deze avond en zijn aanraking. Ik zit volledig in mijn hoofd en kan me niet focussen op het nieuwe huis en de verhuizing. Een slechter moment had ik niet kunnen uitzoeken.

Bedankt voor het lezen!
Hoe vaak doen jullie het nog?
Jullie matchen niet en je weet het.

Tijd om elkaar terug de vrijheid te geven en op zoek te gaan naar matchende partners.
Tja ,oplossingen zoeken buiten je relatie en vriend om is nooit een goed idee. Blijkbaar vind je dat je recht hebt op wat je gedaan hebt, anders was je er wel mee gestopt en een hulpvraag mbt dat gedrag lees ik nergens. Dus...succes.
Maar wat levert het ‘we kunnen er prima over praten’ dan ook daadwerkelijk op?

Werken jullie er beide aan, of je vriend, of blijft het alleen bij praten?
Heb je het ooit met je vriend over jullie gebrek aan seksleven gehad? Over wat het met je doet?
Ik mag blij zijn met 1 keer per maand. Soms is er een periode dat we het iets vaker doen. In de vakanties bijvoorbeeld. We hebben beide een drukke baan maar er is weinig fisieke aantrekking. Het is zo moeilijk omdat het vroeger wel zo was.
Ik hoop nog altijd dat het beter worst. We praten erover en proberen dingen uit maar het komt niet meer vanzelf.
Ik heb me alle jaren voorgehouden dat dit altijd zo is na een aantal jaar maar ik voel me ontzettend slecht.
Ik zoek geen oplossing voor mijn fout die ik heb gemaakt. Ik ben me daar bewust van. Het gaat mij om waar het vandaan komt.
We praten er over. Hij weet wat het met me doet. We weten alleen niet hoe we het kunnen oplossen en ik vraag me af of dat wel mogelijk is.
Je relatie beëindigen. Nu is het bij zoenen gebleven. Maar het gaat in je relatie niet meer veranderen. Hoeveel jaar wil je zo door?

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Na de zoen nog twee jaar geprobeerd.. toch beëindigd. En dat had ik zo veel eerder moeten doen.
Tauria schreef:
24-07-2018 20:25
Ik zoek geen oplossing voor mijn fout die ik heb gemaakt. Ik ben me daar bewust van. Het gaat mij om waar het vandaan komt.
We praten er over. Hij weet wat het met me doet. We weten alleen niet hoe we het kunnen oplossen en ik vraag me af of dat wel mogelijk is.
Hij gunt je geen aandacht van een ander maar wil het zelf ook niet geven? Waarom?
Jullie verschillen in libido. Daar doe je niks aan. Vreemdgaan is zeker geen oplossing, of hij moet t goed vinden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Tauria schreef:
24-07-2018 20:21
Ik mag blij zijn met 1 keer per maand. Soms is er een periode dat we het iets vaker doen. In de vakanties bijvoorbeeld. We hebben beide een drukke baan maar er is weinig fisieke aantrekking. Het is zo moeilijk omdat het vroeger wel zo was.
Ik hoop nog altijd dat het beter worst. We praten erover en proberen dingen uit maar het komt niet meer vanzelf.
Ik heb me alle jaren voorgehouden dat dit altijd zo is na een aantal jaar maar ik voel me ontzettend slecht.
Het is zeker niet altijd zo. Ik ben 15 jaar met m'n vriend, en blij met 1 keer per maand zou voor mij reden zijn om ermee te stoppen.
Bedankt voor de reacties.
Het is zo'n pijnlijke gedachte omdat we op alle andere vlakken zo goed matchen. Het voel me zo schuldig over de misstap en wil er alles aan doen om het te verbeteren.
In lange relaties is seks toch altijd iets waar je aan moet werken?
Nee.. niet zo.. en niet van een kant..
En de timing ...
Liever een huis samen dan een kind samen.

Dat huis kan je tenminste nog verkopen.
Wat heeft graag seks met je partner willen, te maken met flirten en zoenen met een ander?

Of je praat er met je partner over en werkt eraan of je gaat als vrijgezel verder. Maar niet buiten de deur leuren en dan net doen alsof dat geen bewuste keuze is.
Klopt, een huis kun je weer verkopen.

Mijn vriend wil er zelf ook aan werken. We zijn hier ook op verschillende manieren mee bezig geweest. Hij wil zelfs in therapie.
Pijnlijk te lezen dat seks reden kan zijn van een scheiding. Mijn vriend geeft ook aan dit veel minder belangrijk te vinden. Ik kan me daar heel moeilijk in inleven. Hierdoor zal het zo pijnlijk zijn voor hem.
Koop een vibrator.
ik geef mn bek ook maar een douw
[quote=Lucifer2018 post_id=28796077 time=1532457381 user_id=370013]
Wat heeft graag seks met je partner willen, te maken met flirten en zoenen met een ander?

Het gebrek aan seks geeft mij het gevoel dat ik onaantrekkelijk ben en ben hier heel onzeker over. Ik denk dat het flirten met andere mannen me daarom een goed gevoel geeft.
Ik heb al eens polygamie voorgesteld. Dit ziet hij niet zitten.
Tauria schreef:
24-07-2018 20:40
Klopt, een huis kun je weer verkopen.

Mijn vriend wil er zelf ook aan werken. We zijn hier ook op verschillende manieren mee bezig geweest. Hij wil zelfs in therapie.
Pijnlijk te lezen dat seks reden kan zijn van een scheiding. Mijn vriend geeft ook aan dit veel minder belangrijk te vinden. Ik kan me daar heel moeilijk in inleven. Hierdoor zal het zo pijnlijk zijn voor hem.
Hij vindt het minder belangrijk.
Jij vindt het wel belangrijk. En wil hem ofwel veranderen (naar therapie sturen) of achter zijn rug om vreemd gaan.

Zijn libido is nu éénmaal zijn libido.
Als dat niet matcht met dat van jou ga je hier blijven tegenaan lopen en de komende 50 jaar ongelukkig zijn.

Dan kan je er therapie tegenaan gooien zoveel je wil ...

Beter dan nu netjes uit elkaar dan dat jij straks echt daadwerkelijk bent vreemd gegaan en het een vecht-gedoe wordt.

Wie weet kan er dan wel op termijn - als alles verwerkt is - een gewone vriendschapsband blijven.
Je vriend wil er aan werken maar doet hij dat ook? En zo ja, wat dan? Jullie kunnen best samen verder lijkt me maar moeten elkaar tegemoed komen. We zijn tegenwoordig allemaal te moe, en hebben het te druk. Maar het moet van beide kanten komen.
Onze tijd is nu.
Ik ben blij dat er niet wordt gezegd dat haar vriend maar zin moet maken zoals je zo vaak leest als zij minder zin heeft dan hij. Dan moet ze toch de geile neukpoes uithangen, ook al is haar libido lager dan dat van hem.

TO ik denk dat je gelukkiger bent als je wel aan je eigen behoeftes tegemoet komt en een passendere partner zoekt.

Wat jij wilt is heel normaal en wat hij wil ook, maar het matcht nu eenmaal niet genoeg.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 21:15
0.23% gewijzigd
Tauria schreef:
24-07-2018 20:32

In lange relaties is seks toch altijd iets waar je aan moet werken?

Hoe kom je hier nu bij? Dit is echt niet zo hoor. Tuurlijk heb je na een tijd geen 3x per dag meer seks het hele weeked door, net als toen je verliefd was, maar seks is absoluut niet iets waar je aan ‘moet werken’.

Als het in het begin van de relatie wel goed zat, zou ik mezelf wel degelijk zorgen maken over zijn gevoel voor jou. Als het gevoel weg is, wordt de zin in seks als eerste minder.
Madeliefjees schreef:
24-07-2018 20:44
Koop een vibrator.

Wat een stom ‘advies’.

Alsof het alleen om klaarkomen gaat. Natuurlijk niet. Het is ook het begeerd worden, de intimiteit tussen jou en je geliefde, het samenzijn en dat delen wat je alleen maar samen deelt. Zijn lichaam voelen, samen vrijen. Dichtbij elkaar zijn.
En dan is er nog het klaarkomen ja.
Als hij inderdaad openstaat voor therapie, ga dan samen naar een seksuoloog als je het echt op wil lossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven