Menstruatie cup
dinsdag 24 juli 2018 om 23:35
woensdag 25 juli 2018 om 00:32
Ik heb een organicup en ik ben er heel blij mee. Ik heb een lange menstruatie en het scheelt mij de laatste dagen hannesen met tampons die nog te droog zijn. Ook hoeft hij maar 2x per dag vervangen waardoor ik op m’n werk niet steeds tampons uit m’n tas moet gaan halen enzo. Leeg prullenbakje in de badkamer. Ideaal!
Het leven is niet eerlijk
woensdag 25 juli 2018 om 01:41
In het begin dacht ik dat ik er nooit aan zou wennen. Een keer ging ie zelfs 180 graden draaien. Paniek! Uiteindelijk, na veel oefenen (paar keer extra legen als ik me niet hoef te haasten) en ben ook helemaal om.
woensdag 25 juli 2018 om 10:55
Ik twijfel al heel lang om er mee te beginnen, maar ik vraag me af hoe je dat doet met verschonen in het openbaar. Er zijn genoeg dagen waarbij je dat niet zo kunt plannen dat je het thuis kunt doen, dus hoe doe je dat? Het lijkt me niet fris en ook onprettig om hem om te spoelen bij de wasbak van een openbaar toilet.
woensdag 25 juli 2018 om 11:15
Ik heb speciale doekjes mee van organicup. Die heten organiwhipes. Dan leeg je het cupje in het toilet en met het doekje maar je het schoon.JulienClerc schreef: ↑25-07-2018 10:55Ik twijfel al heel lang om er mee te beginnen, maar ik vraag me af hoe je dat doet met verschonen in het openbaar. Er zijn genoeg dagen waarbij je dat niet zo kunt plannen dat je het thuis kunt doen, dus hoe doe je dat? Het lijkt me niet fris en ook onprettig om hem om te spoelen bij de wasbak van een openbaar toilet.
woensdag 25 juli 2018 om 12:57
Dat had ik ook! Met die reden ook gestopt. Hierdoor moest ik hem alsnog om de paar uur leeggooien.. Zelfs een keer na een nacht dat ik hem uit wilde doen en hem dus in elkaar drukte... Om vervolgens een halve overstroming te hebben, lekker dan! Op het werk is het niet echt praktisch omdat ik hem dan niet kan omspoelen. Mij teveel gehannes.
woensdag 25 juli 2018 om 20:51
Ik heb er ook een. Vind m wel ideaal, moet alleen op de eerste dagen nog even goed de slag te pakken krijgen, nu lekt hij te snel, omdat hij niet goed zit. Ik zoek altijd een toilet met wastafel om alles in om te spoelen. Vind het wel handiger dan tampons en maandverband, dus ga er wel mee door.
Find people who will make you better (M. Obama)
woensdag 25 juli 2018 om 20:59
Ja ik heb sinds kort een organicup! Na een dag of 2 had ik hem helemaal door en nu weet ik precies op welke manier ik hem er het beste uit kan halen en in kan doen. Ik wil nooit meer zonder! Vind het echt super. Je vergeet gewoon dat je ongesteld bent en geen pijn meer met half droge tampons op de laatste dagen.
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Misschien dat ze tegenwoordig ook bij de drogist te koop zijn, maar online heb je sowieso meer keus: https://www.google.com/search?q=menstruatie+cup