Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, dat bellen doet ze hier ook.. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zovaak bel..
Wij hebben een zandbak en glijbaan en beide zijn dikke dikke hit. Glijbaan kon zoon al gebruik van maken nog voor hij liep, dus gelukkig geen hulp bij nodig hier.
Wel los laten dat ze er ook rare capriolen mee uithalen (bovenop staan zonder handjes, via verkeerde kant naar boven klimmen, etc). Ach, risico’s horen er bij ;-D

Zandbak is ook dagelijkse kost, alleen levert inderdaad echt een hoop troep. Zowel je tuin als je woonkamer kan je vrijwel dagelijks schoonmaken. Aan de andere kant is een bezem erover en kruimeldief pakken ook zo gebeurd en de eigen tijd die ik er voor terug krijg is mij veel waard! :mrgreen:
Hier ook.

We hebben de telefoon van de vaste lijn op toetsblok, dan piepen de toetsen als je eraan zit. Eigenlijk mag hij daar dan weer niet mee spelen, maar stiekem vind ik het wel grappig om naar die telefoon te bellen als die hem vast heeft. Hij komt hem dan altijd netjes brengen :heart:
Glijbaan check: is hij een keer vanaf gedonderd, hij was er een beetje beduusd van. Misschien is die er trouwens wel vaker afgevallen, maar ik ben er niet altijd bij.
Zandbak check: kl*tezand, had niet van mezelf verwacht dat ik daar niet tegen zou kunnen
Schommel check: hangt nu in de tuin en in de winter op zolder. Als ik even geen tijd heb om te helpen zet ik er een knuffel in en gaat dreumes duwen. Wel even waarschuwen voor zijn hoofd.
Zwembadje check: als die met een emmer aan komt lopen wil ik best de deksel van de zandbak voor hem vullen met water (we hebben zo'n schelp)

Ik zou trouwens voor een watertafel gaan. Hier is het al tijden een hit om water van het een in het ander te gieten en te kijken waar water heen gaat.
Ik lees hier nog mee en kom net met tweejarige van het CB. Vanaf die leeftijd wordt gewicht in bmi gemeten. Dochter zit tegen het oranje van overgewicht aan. Op de grens dus. Maar zolang ze gezond eet en niet te veel zoete drankjes krijgt hoefde ik niks te veranderen (ze wil alleen maar water drinken, dus dat is makkelijk) Arts maakte zich er totaal niet druk over. Dus dat doe ik ook niet. Ik ga er vanuit dat het allemaal wel bijtrekt. Ik vind mollige babys, dreumesen en peuters echt heerlijk :flirting:
Vandaag zand-water tafel gescoord bij de action!

Vanochtend even bij de plas geweest, je moet echt ogen voor en achter hebben. Toch maar besloten dat ik morgen zwemspullen meegeeft naar schoonzus. Ze heeft immers al meerdere kinderen groot gebracht, dus zal wel goed gaan. En het wordt morgen zo warm pffff.

Voor degene die werken; hoe is het bij jullie op het werk? Zijn er aanpassing gedaan n.a.v. het weer?

Ik werk in een verzorgingstehuis en voor de bewoners is wel een hitteprotocol. Wat me verbaasde is dat er niet iets is beschreven over huishoudelijke werkzaamheden met dit weer bij bewoners uitvoeren. Doe het morgen maar op mijn gemak zover dat kan met zoveel min per kamer. Er is ook geen airco in het pand en de bewoners hebben 9 van de 10 keer al last als een deur openstaat o.i.d.
Maartje2016 schreef:
25-07-2018 12:21

Ik zou trouwens voor een watertafel gaan. Hier is het al tijden een hit om water van het een in het ander te gieten en te kijken waar water heen gaat.
Maar speelt ie daar dan ook mee bij minder heet weer? Want ik haal dat ding alleen tevoorschijn bij hitte zoals nu. Maar onder de 23 graden niet, want ze komen er bij mij altijd zeiknat vanaf en ik zit niet te wachten op weer een nieuw snotneus festijn in huis. Of ben ik dan dus streng? 🙈
Eigenlijk is het hier dus de rest van het jaar een sta in de weg en gebruiken we het maar een aantal weken per jaar.
Heeft niet veel gekost, dat scheelt dan wel weer.

Hier geen aanpassingen op het werk. Maar ik werk ook op kantoor. Helaas wel zonder airco (en nu dus met mijn zwangerschap best warm).
Maar het scheelt dat ik best flexibel mag zijn met mijn uren en daarnaast ook makkelijk alles op een standje lager zet voor mezelf. Dan maar wat minder hard werken.
Hier verstandelijk gehandicaptenzorg... En idd, alles een paar versnellingen lager hoor ;-)
Ik kan niet wachten om morgen weer lekker in de airco op kantoor te werken. Ben verder helemaal klaar met mn baan (nog 3mnd :yes: ) maar nu vind ik het wel lekker :-)

Wat akelig dat het cb opmerkingen maakt over het gewicht terwijl kind erbij is! Dat vind ik echt niet kunnen.

Prima dat ze focussen op gezond eten en niet teveel suikers (schijnt serieus vaak voor te komen dat een kind een flesje fristi meekrijgt in bed) maar op deze leeftijd kan je echt nog niet over echt dik of dun spreken.
Ik heb geen idee wat Elsa weegt eigenlijk, vorige meting is een paar mnd terug en toen zat ze rond de 10kg en -1 op haar lijn. Erg veel is er niet bij gekomen en het mag van mij wat molliger maar ze is geen grote eter. Zo lang ze happy is en wel eet geloof ik het wel.
Als baby was oudste te klein.. Had ze een te klein hoofd etc etc.. Nu een te hoog bmi dus.. En ik hoop alleen maar dat ik haar kan meegeven dat ze blij is/mag zijn/kan zijn met zichzelf om wie ze is en dat het niet uitmaakt of ze dik of dun is.. En ik hoop haar een normale relatie met eten aan te kunnen leren.
Kennis kreeg vorig jaar ook te horen dat haar tweejarige te dik was.

Ik heb zoon gisteren op de gewone weegschaal gezet en hij zou maar 300 gram zijn aangekomen in 3 maanden. Maarja hij beweegt veel, eet niet altijd even goed en met dit weer helemaal niet dus zal wel goed komen.
Ik heb ook een 3-jarige in mijn omgeving waar het CB bij heeft gezegd dat ze te zwaar was. Met gevolg dat die 3-jarige op een verjaardag geen koekje wilde, 'want ze was te dik'. Echt heel slecht dat ze dit zo bespreken met de kinderen erbij.

Dochter is lang en dun, maar dat zit in haar genen. Ze at altijd erg goed, hoewel dat de laatste weken wat minder gaat. Maar goed, ik heb zelf ook niet zo'n honger met dit warme weer. We hebben nu een paar keer gebarbecued en ze is gek op saus, ze doopt alles in de saus.

Hoe gaat het slapen bij jullie? Haar kamer is op het zuiden en het is dus echt heel erg warm daar. Ik breng haar nu een uur later naar bed en zet haar eerst nog in een koud bad voor het slapen gaan. Ze krijgt een fles water mee naar bed die 's ochtends op is. Vanochtend was haar slaapzakje weer helemaal doorweekt van het zweet, ik zal blij zijn als het weer iets koeler wordt.
Slapen gaat hier wonderbaarlijk goed. Even afkloppen ;) Dreumes slaapt in een kortebroek pyjama van de Hema zonder romper. Die zit los en neemt wel zweet op maar lucht het er ook weer uit. Geen slaapzak.

Wij slapen in dezelfde slaapkamer onder een ouderwetse wafeldeken. Dat is hetzelfde spul waar Koeka van gemaakt is. Bestaat al een eeuw en is gemaakt voor zulk weer.

En idd voor het slapengaan eerst koud douchen of in bad :thumbsup:
Slapen gaat hier (s nachts in ieder geval) best goed. Zoon ligt alleen in een romper in zijn bed, het is tussen de 27 en 28 graden in zijn kamer. We zetten de laatste dagen een ventilator voor zijn deur overdag zodat de koele lucht uit de woonkamer (airco) zijn kamertje ook een beetje intrekt.

Ik heb op kantoor airco, en die doet het héél goed. Met slippertjes aan krijg ik koude voeten ;)
Wij kregen gister te horen dat vrienden hun kindje verloren zijn met 14 weken. Dat lijkt mij zo erg. Ik ben er van van slag en leef met ze mee.
Jeetje wat heftig Glitter :|

Zonder slaapzak hebben we hier overdag geprobeerd, maar dan gaat ze niet slapen.
GlitterCupcake schreef:
26-07-2018 07:52
Wij kregen gister te horen dat vrienden hun kindje verloren zijn met 14 weken. Dat lijkt mij zo erg. Ik ben er van van slag en leef met ze mee.
Wat erg! Hoe kan dat? :cry:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Bah, dan denk je dat je de 'magische' 12wkn grens voorbij bent.. Brrr

Mijn vriendin verloor haar kindje met 37wkn,ik vond dat toen heel erg. Maar sinds ik zelf moeder ben kan ik me een heel ietsiepietsie voorstellen wat voor n impact dat moet hebben (godzijdank maar n heel ietsiepietsie beetje) dat soort berichten komen bij mij veel harder binnen sinds ik zelf moeder ben.
Het hartje was gestopt. Verder weten ze nog niks. Ze hebben al een kindje dat met 40 weken ter wereld kwam.

Vroeger leek het verliezen van een baby mij erg en een bijna voldragen baby verliezen leek mij ook wel jammer. Maar pas sinds ik moeder ben snap ik dat een miskraam (stom woord) al verschrikkelijk is. Gelukkig leven we in 2018 en kan je tegenwoordig wel afscheid nemen van een kindje. Ongeacht hoe lang je het hebt gedragen. Ik moest er aan denken dat ouders vroeger het kindje dan niet eens te zien kregen.

Vroeger dacht ik trouwens ook dat die 12 weken magisch waren. Wij hebben ook gespannen onze mond gehouden tot we die 12 weken en de nipt hadden gehad. Bij een tweede wacht ik niet zo lang. Sta ik straks weer met van die halve smoesjes op feestjes mensen voor de gek te houden.
Ik werk in een heel groot ziekenhuis en hier is het wel lekker aangenaam, al is niet alles airconditioned en ook is het zeker niet koel, laat staan koud.

Dus werken is best oké momenteel.

@bellen: haha dat doet zoon ook, die hangt een telefoon over zijn schouder en zegt ‘hajoo!’ Ik bel echt NOOIT.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@ werken: ik werk in een pand van gewapend beton in een bos. In de winter ijskoud maar in de zomer heerlijk koel. Dat is maar goed ook want er gelden regels zoals geen zichtbare oksels en geen open schoeisel en korte broek. Dat laatste voor de veiligheid en dat eerste omdat ik het smerig vind om oksels te zien. We hebben nu wel een gedeelte ingericht als koffiehoek voor de brandweer omdat zij de omgeving inspecteren en nat houden ivm kans op bosbrand. Wat een lawaai maken die mannen. Als of je standaard een gehoorbeschadiging hebt als je bij de brandweer zit :-| Wat wel handig is dat ze de goten hebben gereinigd en snoeiwerk hebben verricht. Het zijn wel bezige bijtjes.

@ bellen: ja dat deed dreumes hier ook maanden lang. Hij nam het over van kindjes op het kdv en van leidsters die de deurbel beantwoorden met de telefoon. Wij gebruiken thuis onze telefoons niet, die blijven in de gang liggen.
Hahaha, dat van die oksels, heb jij dat bedacht Glitter? :HA: Ik ben zo benieuwd wat jij doet voor werk :roll:

Wij zijn gisteren begonnen met walnoot introduceren bij onze dochter. I.v.m. haar pinda allergie moesten we dat maanden geleden al doen, maar er was steeds wel iets (kiezen/ziek/slecht slapen). Nu heeft ze allemaal jeukende uitslag op haar romp en twijfel ik of het door de walnoot komt of warmteuitslag is.
@fiona: het is al weken warm en ze heeft gisteren de walnoot gegeten, dus ik zet in op de walnoot. Maar als het (op dit moment) niet levensbedreigend is zal ik het nog een keer proberen als de hittegolf voorbij is en iedereen weer in zijn normale doen is.

@glitter: :hug:
Ik krijg de kriebels van verhalen over miskramen, en hou daar eigenlijk weinig rekening mee. Hier nu 9 weken maar mijn werk weet het al.

Hier op het werk heb ik het koud in mijn zomerjurkje. Airco staat veel te hard.
Werk: ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Ik doe alles langzamer en zeg ook erbij dat ik het ook warm hen, net als hun. Dat snappen ze gelukkig. En ben veel ijsjes aan het uitdelen. Vocht is belangrijk en ze waarderen het ook enorm.
Nu net thuis en lekker vrij tot zaterdag. En dan maandag op vakantie :)

Warmte op slaapkamer: ja enorm. Zoon slaapt in zn rompertje. Enverkoel het zo veel mogelijk maar het blijft warm.

Miskramen: sinds ik een kleintje heb, lijkt het me zo erg om mee te maken... ik gun het ook echt niemand.

Bellen: doet zoon ook, al een hele tijd :P zo schattig. Hij gebruikt er ook alles voor, maar pakt ook graag mijn telefoon om te bellen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven