Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@whoops: misschien dat een zetpil helpt?
Jeetje, wat kletsen jullie veel zeg!

Ik zat gister met de handen in het haar door zoon. Zoon was zaterdag op zondag uit logeren geweest bij opa en oma. Heeft zich perfect gedragen, de klok rond geslapen (van 19.00 tot 7.00 uur), goed gegeten etc.
Toen ik hem zondag op ging halen was hij ook lief maar moe. Dus thuis in bed, DRAMA! Niet willen slapen, uiteindelijk maar uit bed gehaald. Op zich kon hij zich nog redelijk vermaken.

Gisterochtend ging ik mijn eigen ontbijt maken en sindsdien was het mis. Huilen, huilen, huilen (gillen en krijsen). Niks was goed. Hij wilde bij mij zijn (vastklampen aan mijn been) maar ook weer niet. Ik kreeg hem niet getroost. Hij wilde ook niet slapen. Beukte met zijn hoofd tegen het hoofdeinde (gevolg, blauwe plek op zijn voorhoofd). Wilde niet spelen, niet drinken, niet getroost worden. Echt werkelijk niks was goed.
Uiteindelijk heeft hij over heel de dag iets meer als een uur geslapen, op mij. 's Avonds sliep hij wel redelijk snel in. Om 5 uur vanochtend weer wakker en meteen was het weer mis. Weer huilen etc. Ik heb met hem meegehuild...

Vandaag is hij weer bij opa en oma. Weer poeslief, eet en slaapt goed.
Fijn om te horen maar wel frustrerend want wat doe ik/wij dan fout?

Sorry voor de lange ego post maar moest het even kwijt. Ik wil mijn lieve mannetje terug.
Ah nee Aardbei-banaan, wat een ellende. Pff wat kun je je dan rot voelen he. Dat meehuilen kan ik me goed voorstellen.
Zou het kunnen zijn dat het een soort verlatingsangst is? Dat hij tijdens het logeren bij opa en oma zelf zich koest houd uit een soort overlevingsinstinct maar dat hij, zodra jij weer in beeld bent, boos en in de war is dat hij ergens werd achtergelaten?
Hoe oud is hij ook alweer? Zoon had met 15/16 maanden ook dat soort dagen. Schijnt ook een sprongetje te kunnen zijn.

Lux, ik interpreteer geluidwoorden ook als het geluid nabootsen van het ding/dier wat bedoeld wordt. Geen idee dus.
Naar aanleiding van jouw opsomming ben ik ook eens woordjes gaan tellen, en inclusief 'oh oh' etc kom ik nu op 14 woordjes. Best leuk.

Zoon hangt ook aan mij trouwens. Zit soms echt aan me vastgeplakt of wil bovenop mij zitten om te spelen. Als ik wegloop en een deur achter me dichtdoe is het huilen geblazen. En wanneer we ergens heen gaan waar hij niet bekend is wil hij de eerste 10 minuten bij mij blijven. Ik vind dat best normaal gedrag eigenlijk. Je bent toch zijn basis. Als hij eenmaal is gewend gaat ie lekker spelen, en wandelt dan ook rustig tientallen meters bij me vandaan.

Vriend heeft bedacht om na het eten vanavond met vrienden van ons en zoon nog even naar het strand te gaan. Normaal gesproken doen we het na het eten nog even max een uurtje rustig aan en dan gaat zoon naar bed. Ik merk dat ik dan toch een beetje een controlfreak ben die denkt 'maar maar maar, dan is zoon uit zijn ritme'. Kan dan wel een beetje stress voelen. En dat vind ik wel vermoeiend aan mezelf. Vriend is daarin veel zorgelozer. Die heeft zoiets van: hij vind het strand leuk, kan lekker afkoelen, en gaat gewoon een keertje later slapen. En mocht zoon van slag raken/ te moe worden, zijn we zo weer thuis.
Hopelijk pakt het inderdaad zo uit en wreekt het zich morgen niet op mijn vrije dag met zoon.
Vinden jullie het ook zo lastig om je routine/systeem/structuur af en toe los te laten? Ik ben dan altijd bezorgd of zoon dat wel trekt en heb geen zin in gedoe. Terwijl ik het liefst er relaxter in zou willen staan aangezien zoon best flexibel is over het algemeen.
Je doet niks fout. Ik denk dat kinderen al heel snel doorhebben bij wie ze zich moeten gedragen. Zoon was bij opvang ook voorbeeldig geweest maar thuis opstandig door tandjespijn
Ah Aardbei-Banaan, wat een ellende. Was hij al eens eerder uit logeren geweest? Hier had dochter na een nachtje logeren laatst ook opeens erge verlatingsangst, terwijl ze wel al eerder had gelogeerd. Ze ging niet meer slapen en werd helemaal hysterisch als ik bij haar weg ging. Na twee dagen was het weer over. En bij iemand anders in dit topic (Maartje misschien?) was dat laatst ook zo.
Het gaat vast weer over, maar voor nu: :hug:
Moondancer, heel herkenbaar. Man sleept dochter ook veel makkelijker overal mee naartoe en maalt daarbij niet zo om haar ritme. Ik schiet eerst in de stress en bedenk daarna pas wat er leuk aan is om het toch te doen en probeer er dan wel in mee te gaan. Maar neem het mezelf dan weer kwalijk als dochter daardoor moeilijker in slaap valt of uit haar hum is ofzo.. Ik vind het best vermoeiend van mezelf!

Ik viel vandaag bijna van mijn stoel, ik zag opeens een kies!? Er waren net twee nieuwe tandjes onder bij, ik dacht dat dat de verklaring voor haar slechte humeur was. Maar blijkbaar is er nog wat meegekomen..

Nog even iets heel anders. Man blijft maar denken dat dochter te dik is. Ik vind dat zelf helemaal niet, gewoon baby-spek. Ze weegt nu iets van 10,5kg bij 74cm. Is net 1 jaar oud geworden, loopt goed los en speelt de hele dag. Gewoon een happy en actieve dreumes.
Hij wil nu dat ik bij de volgende kinderarts-controle naar haar BMI ga vragen. Ik vind het totale onzin, ik weet wat ik dochter te eten geef en dat dat niet ongezond is. In ieder geval geen loze calorieën ofzo. Ze eet heel graag brood, ze eet veel fruit, tomaatjes, komkommer.. ze krijgt tussendoor een rijstewafel of cracker en warm eten gaat ook gewoon heel goed. Ik ben hier alleen maar blij mee, zie een kind dat graag eet. Maar absoluut niet overmatig. Ik hoop dat als een professional zegt dat alles oké is, hij zich er bij neer kan leggen. Ik voel me een beetje beledigd, merk ik :@@:
Thanks dames! Het was niet zijn eerste keer uit logeren. 'Gelukkig' was hij vanmiddag ook vervelend bij oma. Schoonmoeder beweerd dat het aan de warmte ligt, nichtje van een jaar ouder is ook niet te handelen.
Laten we dat dan maar hopen dat zodra het weer eens is afgekoeld zoon ook afkoelt.

Hij speelt nu het spelletje: ik gooi allebei mijn spenen uit bed en begin te gillen om mijn spenen :facepalm: ik loop nu iedere keer zonder iets te zeggen zijn kamer op en geef de spenen terug en ga weer weg.
Het is nu al 2 minuten stil :cheer: hopelijk gaat hij nu lekker slapen.

@moondancer: ik ben normaal vrij makkelijk met de routine loslaten. Normaal heb ik snel door als zoon het niet meer trekt en het tijd is om naar huis te gaan. En is zoon zelf ook makkelijk met slapen etc.
Ik las je post voor aan manlief :lol: Mijn man vindt het onzin en vindt dat je man lekker zelf aan de kinderarts mag gaan vragen naar de BMI van je net geen baby. Is hij mal.. en vooral als ze pas net loopt zit er soms nog veel spek aan. Er is een kans dat dat smelt als ze echt gaat rennen.

Hier was dreumes trouwens met 1 jaar 3 kilo zwaarder. Zie je nu niks meer van met bijna 2.
Voor wie trouwens nog een mooie inlegger zoekt om de buggy netjes te houden, ik heb deze net binnen: https://www.aliexpress.com/item/Baby-St ... 4c4dpKVylx

Mooi ding, niet te dik en past goed :thumbsup:
En voor wie geen hele tas meer hoeft mee te nemen of gewoon voor de handig, deze bevalt ook goed: https://www.aliexpress.com/item/Univers ... 4c4dpKVylx
Zoon was bij 6 maanden ruim 8 kilo en een bolletje. Met 14 maanden maar 10,5 bij 80 cm en nu bijna 1,5 en denk net 11 kilo. Geen vet meer aan te bekennen, de luierbroekjes zorgen voor een bouwvakkers decolleté want blijven amper hangen.
@structuur/ritme
Wij hebben dat eigenlijk helemaal niet. Niet qua eten, slaapjes of daginvulling. Ik volg eigenlijk nog steeds zijn ritme, ben vandaag bijvoorbeeld bewust thuis gebleven met hem omdat we al 2 dagen achter elkaar hebben gezwommen, even een dagje rust.
fiona2018 schreef:
24-07-2018 17:34
En bij iemand anders in dit topic (Maartje misschien?) was dat laatst ook zo.
Het gaat vast weer over, maar voor nu: :hug:
Sorry, was niet bij mij. Hier is nog niemand ooit uit logeren geweest en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren, zou niet weten waarheen ik ze dan zou moeten laten gaan.

Maar aardbei, ik denk niet dat je wat fout doet hoor. Ik denk dat het grotendeels door het weer komt. (En mocht je daar nou toevallig dan wel wat aan kunnen doen: wat regen zou wel fijn zijn!)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 19:57
20.91% gewijzigd
Nou mijn oudste was wel overduidelijk te dik volgens cb, diëtist, kinderarts (en mijn blote oog). BMI op obesitas. En toch mocht hij van alledrie echt niet afvallen en hoefde ik mij vooral volgens kinderarts geen zorgen te maken. Hij mocht blijven eten wat hij al at (wat gewoon normaal was, alles met mate en niet bijzonder veel zoetigheid). Dus wat wil je man dat die kinderarts er vervolgens mee doet? Alleen bij de morbide obesitas gevallen gaan ze echt over tot actie of bij de gezinnen die geen gezond voedingspatroon hanteren.

Zoon is nu 3 en heeft geen obesitas meer.

En jongste maakte na de 12 mnd een enorme duikeling in gewicht (boog van zijn lijntje af naar de lijn er onder). Ook prima volgens kinderarts. Sommige kinderen laten flessen zich nou eenmaal makkelijk smaken zei ze, waardoor ze lekker vol raken. En als ze er zelf moeite voor moeten gaan doen ga je pas hun ware aanleg zien aan hun lichaampje.
Thx voor de ondersteuning, jullie geven woorden aan wat ik voel! Ik blijf gewoon doen wat ik doe. Ik zal het wel aanspreken bij de KA, is man ook weer gerustgesteld..
Dat was bij ons dat Elsa niet meer wilde slapen na haar eerste keer logeren. Daar ging het supergoed maar thuis waas het 3 tot 4 dagen drama met slapen, daarna was het weer goed.
CHL schreef:
24-07-2018 19:54
@structuur/ritme
Wij hebben dat eigenlijk helemaal niet. Niet qua eten, slaapjes of daginvulling. Ik volg eigenlijk nog steeds zijn ritme, ben vandaag bijvoorbeeld bewust thuis gebleven met hem omdat we al 2 dagen achter elkaar hebben gezwommen, even een dagje rust.
Hier ook niet. Enige soort structuur is bedtijd maar dat is omdat hij in de ochtend vroeg op moet voor kdv. Daar volgen ze ook gewoon zoon. Zo lag hij er na slechte nacht om kwart over 7 alweer in terwijl hij om 7 pas daar was.
Mijn kleuter zou een te hoog bmi hebben volgens het cb bij de laatste controle vlak voor ze 4 worden.. Ik wíl bij een dergelijk jong kind écht nog niet praten over een hoog of te laag bmi.. Hoe praat je een kind een eetstoornis aan zeg. (heb zelf n eetstoornis gehad en wil dat écht écht niet voor mn kind) Kleuter heeft in de maanden daarna ook bijna geen snoep durven eten want ze werd te dik zei ze.. Echt absurd. Nu heb ik haar inmiddels wel duidelijk dat je ook echt wel af en toe snoep, koek, chocolade etc kunt eten.
Bij een 1 jarige over een te hoog bmi beginnen vind ik zo mogelijk nog absurder.. 1 groeispurtje en het trekt meteen weer recht. Hij zou t van mij lekker zelf mogen vragen.
(en een gezond bmi zegt overigens niks over de gezondheid van t kind zelf, mocht hij zich daar zorgen over maken)
@obelix: hebben ze dat dan besproken terwijl je dochter daar bij zat? Das lekker kansloos zeg o_o

@ritme: zowaar wel, als ik erover nadenk. In de ochtend naar de winkel en andere activiteiten (bezoek, speeltuin, eendjes voeren), dan lunch, dan slapen, dan rustig nog spelen tot we weer gaan eten (met of zonder filmpjes of andere afleidingen). Na het eten naar bed, als we vroeg klaar zijn met eten eerst nog in bad om tijd te rekken. Om half 8 ligt de oudste erin.

(Alleen slaapt zoon op het moment niet meer in de middag, hoop dat het een fase is en dat het door het weer komt)
Hij vindt dat ze te veel brood eet... als ik dan vraag wat ze dan moet eten, noemt hij allemaal dingen die ze op een dag óók al eet. Of pap... dat eet ze dus niet. Bovendien, pap=brood als je t mij vraagt...?
Én ja, ze eet met gemak drie boterhammen, nou én! Al eet ze er vijf, ze reguleert dat prima zelf..

Mja, hoef jullie dus niet te overtuigen.
@dudette: leg maar gewoon aan hem uit dat ze nu wat extra massa/vet opspaart omdat ze straks gaat lopen/rennen en ze dan alles in een keer kwijt is.
Als er niks zit, kan ze tenslotte ook niks kwijtraken. Ze spaart de energie gewoon van tevoren.

Een beetje net als die wielrenners die nu de tour rijden. Die proppen zich ook vol om morgen te presteren.
Ik heb het allemaal al eens gezegd, en de opas en omas ook. Het is een idee dat vastzit in zijn hoofd. Als hij het maar NOOIT tegen haar zegt. Mijn moeder noemde me vroeger ook altijd ‘lekker stevig’ terwijl ik een doornormaal postuur heb. Vreselijk irritant en ondermijnend.

Toevoeging:
Nog even goed over gepraat en hem toch wel gerust kunnen stellen.. en hij mij ook :) hij zou het idd nooit tegen dochter zeggen, op wat voor manier dan ook. Hij vind gewoon dat wij erover in gesprek moeten blijven.. dat mag natuurlijk!
-dudette- wijzigde dit bericht op 24-07-2018 21:56
Reden: Toevoeging
30.86% gewijzigd
Ja, het cb zei het waar oudste bij was.. Ze was toen bijna 4..ik vond het echt lastig. Ik wil helemaal niet dat ze daarmee bezig is.. Nu niet en eigenlijk nooit niet.. Ik let uiteraard op dat ze gezond eet en hoop haar een normale relatie met eten én zichzelf mee te kunnen geven.
Zoon was ook een dikkertje. Of nouja dik, ik noem het babyvetjes. Nu hij loopt en rent is hij ineens een slanke den geworden.
Hij is niet echt een broodeter, maar hij werkt meer avondeten naar binnen dan wat ik kan. Fruit is hij ook gek op, blijft hij ook maar eten

Wij beslissen wat hij eet, en zoon beslist hoeveel hij eet. Ze zijn zo in de groei en dat vraagt enorm veel van die kleine lijfjes.
Tja er zijn tegenwoordig veel te dikke kinderen maar de manier waarop de meeste hulpverleners daarmee omgaan slaat wat mij betreft zo de plank mis.

Baby’s van 1 zijn iig niet te dik als ze nog speklapjes zijn. Dat worden vanzelf dropveters meestal. En de kinderen die dat niet worden; tja. Er is bouw, er is verlaat afschudden van puppyvet en er is te dik. En het vervelende is dat het soms moeilijk is het verschil daartussen te zien.

Hoe dan ook, kinderen van 1 HOREN nog mollige propjes te zijn. Waarom precies is je vriend zo bang voor een te dikke baby? Heb je wel eens doorgevraagd waar hij zich nou precies druk om maakt?

Hier heeft zoon ook nog dikke spekbeentjes en zal die heerlijke kuiltjes in die handjes vreselijk gaan missen :cry:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven