Raad gevraagd voor ring of niet

10-03-2009 09:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Heel recent heeft mijn vriendin het gedaan gemaakt na een relatie van meer dan 3j. We woonde 8 maanden samen en ze heeft me verschillende keren op mijn fouten gewezen maar ik herstelde ze niet. Er is nu iemand die haar opvangt en van de situatie duchtig gebruik maakt om op haar in te spelen maar iedereen, echt iederen weet dat die relatie nooit blijft duren.

Ik heb veel gesprekken met haar gehad en ze is nog steeds heel hard in de war omdat ze nu plezier maakt met vriendinnen waar ik voorheen geen goed woord over kon zeggen. Ik heb het ondertussen bijgepraat met die vriendinnen en mijn ex heeft schrik dat ze dat plezier niet zal hebben als ze terug bij mij is, terwijl dat zeker het geval zal zijn. Onze foto staat na meer dan een week nog steeds op de keukenkast waar je er echt niet langs kan kijken. Ik weet gewoon dat ze nog van me houdt maar dat ze de niet goed weet wat kiezen. Nu einde van de week spreken we waarschijnlijk nog eens af en dan wil ik haar verrassen. Al haar twijfels wegnemen en haar overtuigen dat ik het goed bedoel. Ik had gedacht aan een mooie rode doos en daar allemaal spulletjes in te steken die zij enorm graag heeft. Dat kan van eten tot materiele dingen gaan. Ik had ook gedacht aan een RING omdat ze die altijd graag wou. Die vriend waar ze nu min of meer mee samen is heeft haar al 1 gekocht na een paar dagen die ze nu wel draagt. Wat moet ik doen, zou ik ervoor gaan en gewoon de ring kopen of gaat dit raar overkomen. Sommige zeggen dat het raar zal zijn dat ik hem precies probeer na te doen, en andere zeggen dat een ring van mij altijd iets anders betekent voor haar en dat ze het wel gaat apprecieren. Graag jullie raad dames en alvast bedankt !
het is toch over?
begrijp ik het goed dat ze een ander heeft en dat jij nu ook een ring wil kopen??

Dat lijkt me een beetje een domme actie eerlijk gezegd.
Ik zou haar voorlopig maar een beetje met rust laten en niet gaan pushen want dat werkt altijd averechts.

Dus een ring dat zou ik maar niet doen.
Ja het is over, maar denk niet definitief. Zij is iemand die normaal vanaf dag 1 achter haar beslissing staat en wat al de rest ook zegt, ze die toch altijd zal blijven volgen. Maar dit keer is het anders, ik heb haar nog nooit zo in de war gezien en je merkt gewoon dat ze aan't twijfelen is. Ze zou maar al te graag met mij verder gaan en dat geluk hebben maar ze weet het niet.

Ik begrijp dat velen zullen komen zeggen dat ik er mij moet bij neerleggen, maar ik blijf ervoor vechten. Ik val haar niet constant lastig maar wil alles blijven doen. Dus vandaar mijn vraag.
Kans gehad, kans verkeken, boel verpest. Ze heeft het vaak aangegeven, jij hebt er niks mee gedaan. En nu nog wil je voor haar denken. Stop daarmee. Het aloude liedje... 'een man weet pas wat ie mist... als ze d'r niet is'....

Overigens, ik kwam ook uit zo'n relatie. Kreeg ook vrij rap daarna een nieuwe relatie waarvan iedereen, echt iedereen zei dat hij niet lang zou duren. Inmiddels zijn we 14 jaar samen.

Ik krijg altijd een beetje 'jeuk' van dit soort berichten.

Nu heb je ineens wel een goed woord over voor die vriendinnen. Ja me dunkt. Omdat je ex verder is gegaan en haar vriendinnen boven jou verkoos. Ik geef je maar heel weinig kans.
Als ik jou was zou ik je ex fijn met rust laten. Als jullie voor elkaar bestemd zijn komt ze uit zichzelf wel terug. En als ze niet terugkomt, was ze niet voor je bestemd.

Overigens klink je nogal controlerend en overheersend, dus misschien was het wel een heel goede keus van je ex om hem te smeren. Denk je niet dat ze zonder jou veel gelukkiger is dan met jou?
quote:fuchsio schreef op 10 maart 2009 @ 09:46:

Ja het is over, maar denk niet definitief. Zij is iemand die normaal vanaf dag 1 achter haar beslissing staat en wat al de rest ook zegt, ze die toch altijd zal blijven volgen. Maar dit keer is het anders, ik heb haar nog nooit zo in de war gezien en je merkt gewoon dat ze aan't twijfelen is. Ze zou maar al te graag met mij verder gaan en dat geluk hebben maar ze weet het niet.

Ik begrijp dat velen zullen komen zeggen dat ik er mij moet bij neerleggen, maar ik blijf ervoor vechten. Ik val haar niet constant lastig maar wil alles blijven doen. Dus vandaar mijn vraag.

Driewerf WALG.

Daarbij vechten, dat had je moeten doen tijdens je relatie toen ze aangaf niet gelukkig te zijn. Wat je nu doet is een beetje mosterd...
je klinkt een beetje als een verbitterde stalker.
back off!!!!! als je er zo sterk in gelooft dat ze bij je terug komt, komt dat vanzelf... als dat niet zo is, dan is dat niet zo... neem wat afstand, laat haar met rust en geef je verdriet een plekje...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
laat het los. Dat is je al vaker verteld volgens mij. Laat haar met rust. Als ze echt zo graag bij je terug wil dan zou ze dit wel melden toch?
Geen ring, liefde is niet te koop!

Mijn ex deed dat eens en toen wist ik heel zeker dat het voor mij over was. Een ring geef je omdat je zoveel van iemand houdt, dat je het zo wil uitdrukken. Het is een symbool van neverending (het heeft geen begin en geen einde). Je geeft geen ring om liefde te kopen. Geloof me!

Geef haar dan een mooi aandenken, iets super persoonlijks dat op haar verwarring slaat en wat haar emotioneel raakt. Iets kleins. Iets attents. iets waar je echt je best voor hebt gedaan! Een eigen gemaakt gedicht. Een lief boekje wat uitdrukt wat je voor haar voelt. Niet te duur. Je kan haar niet terugkopen. Niet voor eeuwig!
Volg je hart. Dat klopt.
Fuchsio, doe het niet.
Kom op Fuchsio. We hebben je in je vorige topic echt duidelijk gemaakt wat je vooral wel en NIET moest doen.

Ik heb nu het idee dat je alleen gestopt kan worden door een koekenpan/deegroller of een straatverbod opgelegd door oom agent (ookal betwijfel ik of je je daar aan zou houden)

KAPPEN!!! GA door met je eigen leven en STOP met haar stalken!
Geef het nou op! Echt, die meid wil jou niet terug, ze heeft het goed zo, en wat je ook gaat zeggen, doen of veranderen, het is écht over zo te lezen. Je komt hooguit stalkerig en vervelend over door er zoveel mee bezig te zijn.
Even sec antwoord op je vraag: Ring of niet: NIET.
Computer says nooooo
En als je haar echt zo geweldig vindt zou je geen misbruik moeten maken van haar verwarring. Als ze je echt terug wil komt ze vanzelf tot die conclusie, maar hoe meer contact jij zoekt en hoe harder jij pushed, hoe harder zij wegrent. En terecht, want je begint zo langzamerhand als een regelrechte engerd te klinken. Je komt enorm jaloers over, je denkt voor haar (ze wil wel terug, maar ze weet het nog niet), je hebt stalkerige neigingen. Je pakt haar vriendinnen en familie in, overtuigd hen van jouw gelijk in de hoop dat ze op haar inpraten om bij je terug te komen.

Wanneer ga je haar wens respecteren? Ik vind het namelijk behoorlijk respectloos dat je haar wens om het uit te maken zo weinig serieus neemt, denkt dat je beter weet dan zijzelf wat ze wil en haar dat probeert op te dringen.

Je wilt haar niet terug, je wilt controle over haar.
Jammer dat je je fouten destijds niet hersteld hebt, nu achteraf heb je spijt, leer ervan en move on. Laat haar met rust, en nee......geen ring geven dus. Wel sluit ik me aan bij de mening van Pink 2510.
Ze heeft je dus zelfs verlaten voor en ander.

hoe vond ze het dat je vrijdag langskwam met je nieuwe auto? en is het je nog gelukt om zondag met haar te gaan eten? of brengt ze toch liever haar tijd door met haar nioeuwe liefde, die misschien wel naar haar luistert en haar wensen respecteert. iemand die niet , ondanks haar uitdrukkelijk aangegeven wens om haar even rust te gunnen, om de haverklap bij haar op te stoep staat te beweren dat hijdeze keer echt meer rekening met har gaat houden en gaat luisteren naar haar wensen ( die hij op hetzelfde moment wel negeert, omdat zijn wens om haar terug te willen en zijn angst dat ze m niet meer wil toch weer ff net zwaarder weegt dan gehoor geven aan haar wens.

Koop die ring, laat het een hele dure zijn, met een fikse diamant. neem een lening, bij vorkeur een extra hypotheek, zodat je ex kan zien dat je werkelijk alles voor haar over hebt. en misshien begrijpt ze het dan en smijt ze m naar je hoofd. je bent echt in een enge stalker aan het veranderen.
Amai.... !!
quote:fuchsio schreef op 10 maart 2009 @ 09:46:

Ze zou maar al te graag met mij verder gaan en dat geluk hebben maar ze weet het niet.

Wat afschuwelijk voor haar! En wat een geluk dat jij haar gaat redden! Ik denk dat ze heel, heel dankbaar zal zijn dat je haar doet inzien wat ze echt wil. En dat ga je dus doen door, na 8 maanden je kont afvegen met wat ze belangrijk genoeg vond om je te vertellen, en hjaar nu een doosje snoepgoed en een ring te geven. Wat zeg ik? een ring? Nee, een RING!

Ik neem aan dat die ring door haar neus gaat? Uit je beschrijving blijkt in ieder geval dat je haar ziet als tamelijk hersenloos, en om weinig respect voor te hebben.

RiderT ...

Fuchsio, wellicht vind je ons nu bot, om niet te zeggen: Hollands. Maar we doen amechtige pogingen je te laten inzien dat jouw gedrag waarschijnlijk alleen het tegendeel gaat bereiken van wat je wenst. Misschien is het verstandig om nu eens open en eerlijk de situatie te bekijken en te concluderen dat jouw aannames over wat zij wel niet zal vinden, niet kloppen en ook respectloos naar haar toe zijn. Zij is een zelfstandig wezen, en door te blijven pushen en voor haar te beslissen wat ze wel en niet verder wil, getuigt al van volkomen negeren van haar gelijkwaardigheid aan jou.

De korte samengevatte versie: KAPPEN! Laat haar met rust!
Je moet ophouden voor je ex-vriendin te denken. Je praat en denkt trouwens als een stalker. Op mij kom je eng en obsessief over. Wat je nu nodig hebt is afstand en rust om je verbroken relatie te verwerken. Je moet je ex-vriendin met rust laten. De relatie is over.
quote:rider schreef op 10 maart 2009 @ 10:37:

[...]

Ik neem aan dat die ring door haar neus gaat? Uit je beschrijving blijkt in ieder geval dat je haar ziet als tamelijk hersenloos, en om weinig respect voor te hebben.

[afbeelding]
Hebben we hier ergens ook niet een belgische dame die na 8 maanden nog steeds haar ex terug wilt die haar voor een ander heeft verlaten en in zijn mail kijkt enzo? Toevallig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven