Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
vrijdag 27 juli 2018 om 23:35
Check!z-u-s schreef: ↑27-07-2018 23:30Mars is die felle wat rode ‘ster’ onder de maan iets naar rechts.
Zo ongeveer op de hoogte van de maan (net wat hoger) een stuk naar rechts langs de horizon kom je dan eerst Saturnus tegen, die is niet heel fel, en daarna nog een stuk verder vind je Jupiter, die is wel echt heel fel, te fel zeg maar voor een ster zo laag op de horizon.
Leuk appje op de iPhone is nightsky, is misschien makkelijker zoeken![]()
Wauw, dit vind ik echt heel leuk om te weten zeg, bedankt!
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
vrijdag 27 juli 2018 om 23:36
Fijn dat ze nu wat in de iets koelere tuin kan scharrelen en dat de dierenarts advies heeft gegeven. Hopelijk geeft jou dat ook wat rust.Oakes schreef: ↑27-07-2018 23:32Die is nu in de tuin op jacht naar muizen. Ze lag net bij me maar onder de veranda bleef ze hijgen omdat ook daar de warmte blijft hangen. Ik laat haar maar even rondscharrelen, verderop in de tuin is het wat koeler. Heb nog wel de dierenarts gebeld voor advies. Ze moet overdag binnen blijven en rust nemen. Lief dat je ernaar vraagt.![]()
Dierproeven.
vrijdag 27 juli 2018 om 23:38

vrijdag 27 juli 2018 om 23:41

vrijdag 27 juli 2018 om 23:43
Ik ging even douchen omdat ik het echt even niet meer trok; intussen alles open tegen elkaar maar dat hielp niks. Sta ik me af te drogen en denk: wat hoor ik? Hangen de schilderijen aan de muren te flapperen van de wind! Hoe enorm heerlijk!
Heb net even een kwartiertje in de tuin gestaan, het koelt meteen behoorlijk af en die wind, het is echt de lekkerste wind ooit!
Heb net even een kwartiertje in de tuin gestaan, het koelt meteen behoorlijk af en die wind, het is echt de lekkerste wind ooit!

vrijdag 27 juli 2018 om 23:45
Welcome! Mars en Jupiter ooit van mijn vader leren herkennen tijdens kampeervakanties in Frankrijk. Saturnus moest ik ook opzoeken hoor, vanavond!Calamitycat schreef: ↑27-07-2018 23:35Check!
Wauw, dit vind ik echt heel leuk om te weten zeg, bedankt!

vrijdag 27 juli 2018 om 23:46
streepjesdekbed schreef: ↑27-07-2018 23:43Ik ging even douchen omdat ik het echt even niet meer trok; intussen alles open tegen elkaar maar dat hielp niks. Sta ik me af te drogen en denk: wat hoor ik? Hangen de schilderijen aan de muren te flapperen van de wind! Hoe enorm heerlijk!

Ik hoop het nog mee te maken. Ik kreeg zojuist weer een opvlieger en blijf er zowat in.
Dierproeven.

vrijdag 27 juli 2018 om 23:48
Ja, hartje Rotterdam. Dankje, heb er enorme behoefte aan.streepjesdekbed schreef: ↑27-07-2018 23:45Jij zit regio R'dam toch Cateau of heb ik dat verkeerd onthouden? Hier regio Den Haag, hoop dat het je kant op komt!
Er is een westenwind beloofd en daar zit ik nu met smart op te wachten, lekker fris van zee, want wind uit het zuiden en zuidoosten is Europoortwind en daar zit ik niet om verlegen, die vieze troep.

vrijdag 27 juli 2018 om 23:51
Hier waait het nu echt hard, de deuren knalden net dicht. Zeewind, je ruikt het! Ik geniet me suf.

vrijdag 27 juli 2018 om 23:53
Heerlijk hè?streepjesdekbed schreef: ↑27-07-2018 23:51Hier waait het nu echt hard, de deuren knalden net dicht. Zeewind, je ruikt het! Ik geniet me suf.![]()
Ik zou wel wat dichter bij de zee willen wonen. De laatste tijd zit ik maar te denken aan een appartementje in Scheveningen, maar ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is voor mij.

vrijdag 27 juli 2018 om 23:54
Scheveningen is duur en druk; ik kom zelf bijna nooit op Scheveningen, ga altijd richting Kijkduin. Zee is fijn!
vrijdag 27 juli 2018 om 23:54
Calamitycat schreef: ↑27-07-2018 22:44We moesten naar het zuidoosten kijken begreep ik. Ik ben hier net het hele pad afgelopen naar een open plek maar er is echt helemaal niets te zien en dat terwijl er geen maan wolkje aan de lucht is![]()
Gisterenavond toen ik naar bed ging heb ik wel gewoon de volle maan gezien maar nu staat 'ie helemaal niet op dezelfde plek. Da's toch raar?
Nog even reageren. De zonmaan, Zaza (

http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Maan/018.html
zazamaenade wijzigde dit bericht op 28-07-2018 00:31
2.72% gewijzigd
nounou

vrijdag 27 juli 2018 om 23:57
Ja, dat dacht ik al en veelal koopwoningen.streepjesdekbed schreef: ↑27-07-2018 23:54Scheveningen is duur en druk; ik kom zelf bijna nooit op Scheveningen, ga altijd richting Kijkduin. Zee is fijn!
Maar goed, ik kan wel blijven bedenken, maar misschien moet ik me toch eens ergens in gaan schrijven, de daad bij het woord voegen, want waar ik nu zit is een heel leuk appartement, maar ik wil in de loop van de tijd toch weg, weer eens ergens anders kijken.
Zee is geweldig!