Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zazamaenade schreef:
28-07-2018 12:47
Dat betekent dat dit systeem in feite een soort 'voorwaardelijke gevangenisstraf' is, waar je dus niet meer vanaf komt, ook al heb je je een jaar voorbeeldig gedragen (wat dat dan ook is). (Voorwaardelijke straffen bij Justitie zijn altijd beperkt tot een bepaalde periode)
.
Tamelijk wraakzuchtig systeem, als je het mij vraagt, niet bepaald iets van vergeven en vergeten, na een tijd van goed gedrag.
Het is natuurlijk maar een tijdelijk schrijfverbod op een forum, meer niet, maar toch :wtf:
TBS, of TBV (ter beschikking van Viva)
Oakes schreef:
28-07-2018 13:18
TBS, of TBV (ter beschikking van Viva)

Nou, inderdaad ! Ik had ook iets getikt over TBS, maar alleen weer weggehaald wegens overdreven.
Hier krijg je dus TBV wanneer een aantal mensen jou op de korrel hebben genomen, en je in de gaten houden.
Als je je dan wat scherp uitlaat in topics is het goed mis.

Maar goed dat dit niet het systeem is bij Justitie, anders zat half Nederland in TBS.
nounou
We gaan vanaf nu weer strenger de overzichtelijkheid bewaren op het forum. Heb je vragen over bans dan kan er gemaild worden. Offtopic berichten worden vanaf nu weer weggehaald.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
28-07-2018 13:49
We gaan vanaf nu weer strenger de overzichtelijkheid bewaren op het forum. Heb je vragen over bans dan kan er gemaild worden. Offtopic berichten worden vanaf nu weer weggehaald.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Krijg ik dan eindelijk antwoord op mijn vraag waarom deel 2 van ‘dik zijn, eigen schuld’ van actueel (waar t eerst stond omdat het nav een nieuwsitem geopend was) is verplaatst? Ik vind het sowieso een beetje raar dat die vraag gesteld werd en nog een beetje raarder dat daar zomaar aan voldaan werd. Temeer omdat het verzoek niet van de to kwam en in het topic zelf werd aangegeven waarom het op actueel stond.
Nog jammerder dat het een soort vrijbrief was om er een kletstopic van te maken. Dat was totaal niet de bedoeling van dit topic.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
28-07-2018 15:51
Krijg ik dan eindelijk antwoord op mijn vraag waarom deel 2 van ‘dik zijn, eigen schuld’ van actueel (waar t eerst stond omdat het nav een nieuwsitem geopend was) is verplaatst? Ik vind het sowieso een beetje raar dat die vraag gesteld werd en nog een beetje raarder dat daar zomaar aan voldaan werd. Temeer omdat het verzoek niet van de to kwam en in het topic zelf werd aangegeven waarom het op actueel stond.
Nog jammerder dat het een soort vrijbrief was om er een kletstopic van te maken. Dat was totaal niet de bedoeling van dit topic.
Ook voor dit soort vragen kun je ons het beste even mailen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2018 18:23
Reden: Offtopic
0.00% gewijzigd
Vriendelijk.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2018 21:00
Reden: Offtopic
99.80% gewijzigd
Hallo,

Ik heb een hoofdstuk in mijn leven afgesloten en zie geen reden meer om te posten en zal daarom graag mijn account willen anonimiseren.

MVG
the_Wicked_Witch schreef:
27-07-2018 12:25
En dit.
Ook van mij uit de vraag dat topic nog eens een keer te beoordelen. TO wordt bij de enkels afgebroken zo ongeveer, het verbaast me zeer dat daar geen maatregelen tegen worden genomen.

Beste moderators,

Er is van jullie nog geen reactie gekomen op de berichten over het topic 'Ex wordt steeds vervelender'. De discussie daar gaat nu bijna alleen nog maar over hoe je je dient op te stellen in een discussie op het forum en of je al dan niet op basis van betaalde belasting het recht hebt om te oordelen over het leven en de keuzes van anderen (mogelijk een apart topic waard), en helemaal niet meer over het onderwerp in kwestie. Meerdere forummers blijken zich te storen aan de zuigende vasthoudende opstelling van een aantal deelnemers richting de TO. Een paar dagen geleden is een aantal off-topic reacties verwijderd, maar de teneur van het topic is daar niet wezenlijk door veranderd. Ik hoor graag wat het beleid in deze is.
Foechoer schreef:
28-07-2018 23:00
Beste moderators,

Er is van jullie nog geen reactie gekomen op de berichten over het topic 'Ex wordt steeds vervelender'. De discussie daar gaat nu bijna alleen nog maar over hoe je je dient op te stellen in een discussie op het forum en of je al dan niet op basis van betaalde belasting het recht hebt om te oordelen over het leven en de keuzes van anderen (mogelijk een apart topic waard), en helemaal niet meer over het onderwerp in kwestie. Meerdere forummers blijken zich te storen aan de zuigende vasthoudende opstelling van een aantal deelnemers richting de TO. Een paar dagen geleden is een aantal off-topic reacties verwijderd, maar de teneur van het topic is daar niet wezenlijk door veranderd. Ik hoor graag wat het beleid in deze is.
Ik ben het hier volledig mee eens. Het gedrag op dit forum is echt ondermaats: ik zie ook een vaste groep forummers steeds maar weer negatief reageren op een TO. Kleinerend, schofferend, onvriendelijk. Hier wordt niets aan gedaan. Ik zie graag een reactie tegemoet.
wij slapen nooit.
Goedemorgen, kunnen jullie het topic ‘ Ik voel me net een puber” uit Overig verplaatsen naar Relatie?
Foechoer schreef:
28-07-2018 23:00
Beste moderators,

Beste Foechoer,

dank je voor je bericht. Het enige wat we je kunnen vragen is om de berichten nog een keer te staffen zodat je zeker weet dat wij er naar kijken.
Het beleid staat beschreven in onze huisregels, www.viva.nl/huisregels. Voor vragen over het beleid kan je ons mailen: forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

kliefje schreef:
29-07-2018 09:20
Goedemorgen, kunnen jullie het topic ‘ Ik voel me net een puber” uit Overig verplaatsen naar Relatie?
Bedankt voor de melding. Het topic is verhuisd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
29-07-2018 09:33
Beste Foechoer,

dank je voor je bericht. Het enige wat we je kunnen vragen is om de berichten nog een keer te staffen zodat je zeker weet dat wij er naar kijken.
Het beleid staat beschreven in onze huisregels, www.viva.nl/huisregels. Voor vragen over het beleid kan je ons mailen: forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Maar als je mailt krijg je het standaard ‘we doen geen uitspraken over het beleid/forummers/een ban van iemand anders’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
29-07-2018 10:14
Maar als je mailt krijg je het standaard ‘we doen geen uitspraken over het beleid/forummers/een ban van iemand anders’?

Dat is ook een antwoord, toch?
Wafwaf mag miauwmiauw

memberlist.php?mode=viewprofile&u=373577
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
RikM schreef:
29-07-2018 10:15

Maar dan heeft vragen om te mailen ook geen nut, dan kan dat antwoord hier gewoon vermeld worden.
himalaya wijzigde dit bericht op 29-07-2018 10:51
0.50% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
RikM schreef:
29-07-2018 10:15

Nou, dat lijkt me meer een maniereen poging om de discussie de kop in te drukken, net als het wissen.
Misschien hier er verder over praten ? overig/kletstopic-over-moderatiebeleid- ... #p28816416
zazamaenade wijzigde dit bericht op 29-07-2018 11:00
35.44% gewijzigd
nounou
@mods, ik stelde een vraag over een post van jullie. Waarom wordt die verwijderd met als reden offtopic? Het was hartstikke ontopic.
himalaya schreef:
29-07-2018 10:46
Maar dan heeft vragen om te mailen ook geen nut, dan kan dat antwoord hier gewoon vermeld worden.

Dat hangt van de vraag af. Vragen over je eigen account en over het gebruik van het forum zullen waarschijnlijk wel beantwoord worden. Maar ze zullen niet in discussie gaan over het beleid en genomen beslissingen. Dat lijkt me terecht en staat ook keurig omschreven in de OP.
himalaya schreef:
29-07-2018 10:14
Niet per se. Wij doen inderdaad geen uitspraken over anderen en ons beleid staat ook niet ter discussie. Dan is er alsnog een marge voor vragen, die vragen ontvangen wij graag per mail.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

lise1985 schreef:
29-07-2018 10:59
@mods, ik stelde een vraag over een post van jullie. Waarom wordt die verwijderd met als reden offtopic? Het was hartstikke ontopic.
Beste lise1985,

het lijkt inderdaad alsof er daar wat misgegaan is, onze excuses. Om je vraag te beantwoorden, bij goed gedrag ga je dus 1 trede terug (48u naar 24u) bij 'slecht' gedrag in die 3 maanden ga je een stap omhoog van 48u naar een weekban.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Enn schreef:
29-07-2018 10:41
Wafwaf mag miauwmiauw

memberlist.php?mode=viewprofile&u=373577
Bedankt voor het melden! Wafwaf zit weer in zijn mand.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
29-07-2018 11:28
Niet per se. Wij doen inderdaad geen uitspraken over anderen en ons beleid staat ook niet ter discussie. Dan is er alsnog een marge voor vragen, die vragen ontvangen wij graag per mail.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Hoe doen jullie dan aan evalueren en reflecteren?
Het maakt nogal een dictatoriale indruk zo.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2018 15:41
Reden: offtopic - beleid
97.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven